- режими зйомки Як і в більшості дзеркалок, режими зйомки перемикаються поворотом спеціально диска....
режими зйомки
Наша сеть партнеров Banwar
Як і в більшості дзеркалок, режими зйомки перемикаються поворотом спеціально диска. Основні режими наступні:
- Авто (або «Зелений). У цьому автоматичному, «однокнопочному», режимі практично всі параметри Камера визначає відповідно до поточної ситуації. Спалах вистрибує і спрацьовує автоматично, якщо об'єкт погано освітлений. Контроль за параметрами зображення в цьому режимі відключений.
- Програмний автомат P. Камера підбирає витримку і діафрагму для оптимальної експозиції.
- Пріоритет діафрагми A. Ти встановлюєш діафрагму, камера визначає витримку.
- Пріоритет витримки S. Ти ставиш витримку, камера підбирає діафрагму.
- Ручний M. Тут ти сам визначаєш і витримку, і діфрагми.
Найбільш сприятливі умови, в першу чергу для початківців користувачів, надають сюжетні програми. На диску режимів окремими положеннями винесені сім сюжетів: Портрет, Пейзаж, Діти, Спорт, Макро, Нічний портрет і без спалаху, а за положенням диска SCENE приховано ще 13 сюжетних програм. Їх перебір (коліщатком управління) супроводжується анімацією на моніторі. Використання сюжетних програм накладає радикальні обмеження на можливості налаштування параметрів - блокується навіть введення експокорекції, режими спалаху також жорстко обмежуються (наприклад, в Пейзажі вона відключена, і передній план навіть при бажанні вже не підсвітити, в Портреті вона на встановлюється на Авто - відповідно, спрацьовує навіть всупереч твоїм бажанням). Тобто, сюжетні програми здатні сильно полегшити життя, але в даному випадку вони беруть на себе аж надто багато.
Режим живого виду з'явився в зеркалках відносно недавно (раніше можливість візування по екрану була тільки у компактних камер), але вже встиг пройти хоч і короткий, але все ж еволюційний шлях. У моделі D5000 розробники відмовилися від фазового автофокусу (з використанням основних фокусировочних датчиків камери) - справа в тому, що він по суті своїй повільний і галасливий, супроводжується ударами дзеркала (і щоб сфокусуватися, і щоб зробити знімок). Тут же використовується тільки автофокус контрастного типу (по сигналу з матриці, як в компактних камерах) - зате аж в чотирьох варіантах. Розпізнавання облич знаходить до п'яти осіб в кадрі, обводить їх жовтими квадратиками, а коли сфокусується (на найближчому) - воно стають зеленими. У двох варіантах (Широка і Нормальна область АФ) ти можеш переміщати прямокутник відповідного розміру по полю кадру. «Ведення об'єкта» використовується при русі об'єкта в поле зору. В цілому контрастний АФ став швидше, в порівнянні з першими моделями, де він з'явився, але все ж він залишається повільним - секунди дві-три, і це при хорошому освітленні. Так що в першу чергу він підходить для неквапливої зйомки, не дарма Nikon називає режим живого виду «штативним». Однак режим живого виду може виявитися також корисним при зйомці зверху, на витягнутих руках над натовпом, або, навпаки, знизу від самої землі - дозволяючи легко створювати незвичайні і ефектні ракурси.
Відеозйомка
Відеозйомку, яку розробники називають «D-movie», не відразу і зрозумієш, як включати. На диску режимів її немає, в меню - тільки настройка дозволу, аж до максимальних [Email protected] , Але знову ж таки, не включення запису. Насправді, відеозйомка включається з режиму живого виду, потрібно просто натиснути кнопку ОК. На моніторі побіжить що залишився до кінця запису час - тривалість окремого ролика не може перевищувати п'яти хвилин. Це обмеження, але не таке вже принципове. Незручність воно викличе лише в екзотичних ситуаціях - наприклад, якщо ти записуєш лекцію, то доведеться кожні п'ять хвилин перезапускати запис. У більшості ж реальних випадків відеозйомка всяко ведеться відносно короткими епізодами.
А ось автофокусування при відеозйомці не працює. Однак і це не така вже й велика біда, як може здатися. Згадай, як виглядають справжні, серйозні фільми. Як правило, вони складаються з фрагментів з фіксованою фокусною відстанню, зуммирование в межах кадру зустрічається вкрай рідко. Переклад же різкості з одного плану на інший - з однієї особи на іншу, з героя на фон - зустрічається часто, але цю-то можливість D5000 якраз і дає! У дзеркалки з великої матрицею глибина різкості набагато менше, ніж у компактних фотоапаратів (та й аматорських відеокамер), так що тут тобі і карти в руки. Правда, попрацювати доведеться, але що ж поробиш. Хочеш отримати ефект перекладу фокуса, який виглядає красиво і професійно - постарайся розвинути в собі відповідні навички, не так вже це й складно. Ну а якщо перекладу не потрібно, то просте розмиття заднього плану з чіткими героями на передньому зробити ще простіше - один раз навів на фокус і знімаєш.
Виходить, відеозйомка з D5000 буде виглядати так: настроюєш зум і фокус, знімаєш безперервний фрагмент. Потім отримані епізоди ріжеш і склеюєш в зовнішньому редакторі. Зауважимо, що якщо ти часто перемикаєшся між фото- та відеозйомкою, виникає незручність - потрібно кожен раз перемикати режим фокусування на ручний, а при поверненні до фотозйомки - назад на авто; можна легко забути це зробити і зіпсувати знімок.
При відеозйомці продовжують працювати сюжетні програми (як мінімум, деякі з аспектів, наприклад, підвищення насиченості в сюжетах Пейзаж або Осіннє листя). Якість звуку аналогічне Nikon'у D90, роз'єму для підключення зовнішнього мікрофона немає. При панорамуванні виникає ефект «гойдаються вертикалей» - рухаєш камеру в сторону, а вертикальні лінії відстають, викривляються. Стовпи погойдуються, ніби гумові. Очевидно, сигнал зчитується не миттєво з усією матриці, а послідовно, безперервно, і виходить, що в міру зчитування і формування зображення картинка встигає змінитися, піти убік ... і виглядає це як викривлення. Втім, різкі бічні руху камерою в будь-якому випадку при відеозйомці протипоказані.
Однак все дрібні недоліки і незручності з лишком окупаються якістю зображення. Фільми виходять немов знятими на кіноплівку - соковитими, насиченими, м'якими (без болісно-попиксельной структури). До якості хорошою відеокамери вони все ж не дотягують, але перевага над цифрокомпактах разюча. Постав камеру на штатив, що не зловживай зумуванням в межах кадру, і тоді поєднання стабільності картинки з невеликою глибиною різкості і епізодичними перекладами фокуса між планами дозволить тобі отримувати ефектні, професійно виглядають фільми.
Зауважимо, що у деяких конкурентів автофокус при відеозйомці працює. Однак і там «на льоту» користуватися ним навряд чи вийде. Він повільний і нишпорить туди-сюди, не відразу чіпляючись на об'єкті, і виглядає це несимпатичні. Методика роботи все одно буде тією ж - спочатку наводити на фокус, потім починаєш запис, а в процесі зйомки автофокусування не використовуєш.
Автор: Дмитро Крупський
Повернутися до списку оглядівПерейти до обговорення на форумі