Наша сеть партнеров Banwar
У статті буде описана методика перевірки, яка не потребує спеціальних пристосувань.
З інструменту потрібно:
- Будь-механічний манометр з максимальним показанням від 6 до 10 атмосфер (0,6-1,0 МПа)
- Паливний або кисневий шланг на 8 або 9 мм
- Ковпачок, для відкручування ніпелів на колесі
- два хомута
- плоскогубці
1. Ми взяли звичайний газовий манометр зі шкалою до 1,0 МПа. Він має різьбове з'єднання і прекрасно накручується на кисневий шланг на 9 мм. Можна використовувати механічний для перевірки тиску в колесах. Вони, як правило, вставляються в паливні шланги на 8 мм.
2. вкручувати його в шланг і затягуємо хомутом:
3. Відкручуємо пластиковий ковпачок з паливної рампи. Він повинен відкрутитися від руки, але якщо давно не чіпали, можуть знадобитися плоскогубці:
4. Якщо машину тільки що заглушили, то в рампі бензин під тиском. Спочатку рекомендується стравити тиск, натискаючи на золотник і підставивши ганчірку або пластикову «баклашку» з обрізаним шийкою. Стравлювати зручніше ковпачком від колеса.
5. Відкручуємо ковпачком ніпель. Він аналогічний ніпеля колеса:
6. Одягаємо на різьбову частину шланг з манометром і затягуємо хомутом з'єднання:
7. Заводимо машину і насамперед переконуємося у відсутності підтікання бензину із з'єднань. Після дивимося на показання манометра.
8. Для паливних систем з «обратку» (на паливній рампі встановлений регулятор тиску, з якого йде трубка назад в бак) нормальним вважається тиск 2,7 атм (при перегазовке має підстрибувати до 3-х атмосфер). Однак тиск 2,5 атм теж допустимо. Якщо тиск менше, то паливна система несправна. Пульсація тиску (0,2 атм) свідчить про затурканості сітки грубої очистки (знаходиться в баку з паливним насосом).
9. Далі перевіряємо регулятор тиску. Для перевірки від'єднуємо шланг, що йде від регулятора до впускного колектора. Тиск палива має збільшитися до 3,2 атм (при 2,7 початкових). До 3,0 атм теж допустимо. Якщо тиск не змінилося або змінилося не суттєво (0,1-0,2 атм), то потрібно перевірити паливний насос.
10. Перевіряється максимальний тиск, що розвивається насосом. Для цього плоскогубцями пережимається зворотний паливопровід (йде від регулятора). Різні насоси показують різний тиск, але у нового повинно бути не менше 6 атм. Тиск в 5 атм свідчить про сильне зношування, але ще послужить. При тиску менше 4,0 атм насос несправний або забитий трубопровід з фільтром тонкого очищення. Якщо паливний насос справний, а тиск в рампі падає після відновлення «обратки» менше 2,5 атм, і / або не змінюється при від'єднанні шланга регулятора, то несправний регулятор. Якщо при перетиснутій зворотної магістралі тиск піднявся незначно, а робота двигуна сильно погіршилася, то велика ймовірність пропуску форсунок.
11. Щоб виключити вплив форсунок, краще ще виміряти тиск на самій магістралі, що подає, від'єднавши її від рампи і вставивши в шланг з манометром. Якщо тиск піднявся до 5-6 атм, а з перетиснутій «обратку» воно значно менше, то пропускають форсунки. Потрібно знімати рампу і перевіряти стан кожної окремо.
12. Перевірити на затурканість трубопроводу можна наступним чином. Знімаємо заднє сидіння і відкручуємо люк. Бачимо під ним вузол бензонасоса. Якщо трубопровід на швидкоз'ємних з'єднаннях, то купуємо таке з'єднання в магазині (50 рублів).
13. Якщо трубопровід встановлений на різьбових з'єднаннях, то доведеться купити трубку цілком і відрізати наконечник:
14. Підключаємо його до виходу насоса, а на інший кінець одягаємо шланг з манометром. Перевіряємо тиск ще раз. Якщо показання манометра збільшилися до нормальних 6 атм (після декількох накачек бензину поворотом ключа), то міняємо паливний фільтр тонкого очищення і продуваємо (або проливаємо всю систему).
15. Заміна паливного фільтра показана тут: заміна паливного фільтра на автомобілях Лада Пріора, Калина і Гранта . Єдиною відмінністю буде те, що після зняття фільтра направляємо шланг подачі палива в пластикову пляшку (краще прозору) і ключем включаємо запалювання (включається паливний насос і проливається паливо в пляшку). Оглядаємо стан палива в пляшці. Потім встановлюємо новий фільтр, знімаємо шланг з рампи і направляємо його в пляшку. Кілька разів включаємо запалювання і проливаємо бензин. Знову оглядаємо паливо в «баклашке». Якщо була виявлена бруд після фільтра, то потрібно ще і промивка форсунок. Збираємо всю систему і вимірюємо показання тиску ще раз. Якщо свідчення не змінилися, то перевірте правильність перетискання «обратки» (можна спробувати підключити манометр до виходу з регулятора). Якщо це не допомогло, то, можливо, засмічення серйозне і потрібно продування повітрям під великим тиском. Незайвим буде перевірити весь трубопровід від бака на механічні пошкодження (вм'ятини, перегини).
16. Паливні системи без «обратки» діагностуються практично так само. Головна відмінність в тому, що тут паливний регулятор розташований на корпусі насоса. Паливо йде від насоса на фільтр тонкого очищення, а потім йде до регулятора. Поруч з корпусом паливна трубка роздвоюється. Один наконечник йде до регулятора, а другий іде на паливну рампу.
17. Головна відмінність в показаннях - нормальний тиск на рампі 3,8 атм. При перегазовке має підстрибувати до 4-х атмосфер. Якщо тиск менше, відразу перевіряємо насос. Підключаємо манометр до виходу насоса і дивимося тиск. Тиск так само має бути не менше 6 атм у нового.
18. Якщо тиск робочий, то перевіряємо затурканість паливного фільтра. Для цього відновлюємо паливну магістраль від насоса і підключаємося до трубки, що підходить до регулятора. Найпростіше це зробити, відрізавши старий наконечник від паливного фільтра, один кінець якого встановити в кліпсу, а на інший одягнути шланг з манометром. Якщо тиск ідентично тиску насоса, то фільтр чистий. Якщо видно значне падіння, то фільтр необхідно замінити.
19. Далі перевіряємо прямого трубопроводу до рампи. Перекриваємо подачу палива до регулятора. Простіше зробити це, вставивши в швидкознімне з'єднання запаяний (закручений / зім'ятий) наконечник від фільтра. Якщо різниці і тут не буде, то міняємо регулятор. Якщо виявлені втрати, то перевіряємо всю магістраль - в ній можливі підтікання або смятость трубопроводу, можливо також пропускають форсунки.