Наша сеть партнеров Banwar
23 грудня 2011, 11:16 Переглядів:
Водійський досвід. Досягається шляхом проб і помилок.
Отримати права і сісти за кермо - заповітна мета багатьох українців. Однак після автошколи перші тисячі кілометрів самостійної їзди є дуже важкими, і навіть буква "У" на задньому склі (насправді, згідно з ПДР, повинен висіти знак "70", але в народі вважають за краще саме "У") не вселяє впевненості в тому, що вдасться доїхати до роботи без аварії або інших неприємностей. Природно, майже всі водії проходять стандартний шлях проб і помилок, якийсь час вислуховують лайку від більш досвідчених колег по роботі, червоніють після чергового невдалого старту на світлофорі і дряпають кузов при невдалій парковці.
Відразу відзначимо, що з існуючим в народі думкою про те, що всі біди - через те, що людей погано вчать в автошколах, а права купуються за хабара , Справедливо лише частково. Справа в тому, що більше 70-80% ДТП скоюють саме досвідчені водії. Тому наведені нами поради та приклади про те, як пережити перші кілометри, радимо почитати всім.
розвідані МАРШРУТ
Перша порада починаючому водієві - вчіть дорогу, по якій вам належить їздити. Найкраще це робити, знаходячись в автомобілі або громадському транспорті, сідаючи поруч з водієм. Запам'ятати потрібно знаки, розмітку, місця для повороту і зупинки, а також дії. Уже після того як запам'ятали його візуально, спробуйте по ньому проїхати вночі або рано вранці, коли на дорозі дуже мало машин - навіть якщо і будуть помилки, нічого страшного не станеться. Перебуваючи за кермом, намагайтеся прогнозувати ситуації, прокручуючи в голові комбінації: якщо цей мене підрізає, я зверну сюди, якщо цей обжене, подам вправо. Лише коли з'явиться відчуття впевненості, виїжджайте в годину пік.
ПРАВИЛЬНИЙ ПІДХІД
Дуже важливо, сідаючи за кермо, спочатку налаштуватися на скрупульозне виконання всіх вимог Правил дорожнього руху і не звертати увагу на те, що інші водії їх порушують. Особливо це стосується таких "незначних", на думку більшості водіїв, порушень: "проскочити на жовто-червоний", "розвернутися через подвійну суцільну", "розігнатися в місті до сотні км / год".
Правила придумані для того, щоб рух був безпечним, і деякі пункти в них написані кров'ю невдачливих водіїв. Тому не піддавайтеся поганий приклад, навіть якщо він і заразливий, а правила здаються відверто безглуздими.
ЗВЕРТАЙТЕ УВАГУ НА "МЕЛОЧИ"
Практика показує, що водії-початківці, відразу після того як отримали права, забувають кілька правил. По-перше, перед тим як рушити з місця, пристебніть ремінь безпеки і включіть лівий поворот (навіть якщо ви перебуваєте на порожній вулиці о 2 годині ночі). По-друге, громадський транспорт, який виїжджає з "кишені", потрібно пропустити. По-третє, при одночасному перестроюванні авто, що рухаються попутно, потрібно дати дорогу транспортному засобу, що знаходиться праворуч. По-четверте, ще раз нагадуємо, що жовте світло є заборонним (!) Сигналом, а "на спину і на груди" регулювальника їхати не можна. По-п'яте, різко гальмувати заборонено, за винятком ситуації, коли іншої можливості уникнути ДТП немає. Це прості речі, але я бачив кілька десятків ДТП, причиною яких стала забудькуватість водія.
Додамо сюди і ще одне правило, яке іноді забувають навіть досвідчені водії: перед тим, як сісти за кермо, оцініть свій стан. Адже сонний водій небезпечніший за п'яного. Те ж саме стосується ситуації, коли "немає настрою" - краще поїхати на громадському транспорті або викликати таксі.
[Auto1]
ДОРОГА - НЕ МІСЦЕ ДЛЯ ЗМАГАНЬ
Найпопулярніша помилка водіїв (не тільки новачків) - спроба доїхати швидше за інших. Доходить до відвертих маразмів. Наприклад, деякі водії змагаються в тому, хто швидше доїде до світлофора (і в підсумку стоять на "червоному" разом), а потім кожен з них намагається якомога швидше стартанути - без будь-якого практичного сенсу.
Інший приклад - деякі водії не їздять по місту з дозволеною швидкістю 60-80 км / год лише тому, що їх обганяють. Або неадекватно реагують на обгін - додають швидкість, наздоганяють "кривдника" і всіма силами намагаються їхати хоча трохи попереду його. Хоча до цього ніякої необхідності в швидкій їзді і не було.
Постійно в місті виникає і така картина: один водій їде в крайній лівій смузі з невисокою швидкістю, ззаду йому блимають з проханням пропустити, але замість того, щоб спокійно перебудуватися, він різко б'є по гальмах, свідомо (!) Підставляючи свій автомобіль під удар. В результаті страждають обидва водії.
ПОСПІШАТИ ПОТРІБНО ЗАВЖДИ ПОВІЛЬНО
У пробці краще нікуди не поспішати
Навіть якщо ви знаєте дорогу як свої п'ять пальців, плануйте поїздку так, щоб не було необхідності їхати швидко або повзти в пробці. В обох випадках ризик потрапити в ДТП зростає в рази в порівнянні з їздою на дозволеної швидкості. Для цього потрібно виїжджати заздалегідь, а перед виїздом на всякий випадок дивитися на завантаженість доріг за допомогою інтернет-сервісу (наприклад, "Яндекс-пробки"). Часто краще перечекати пробку будинку, на роботі або в кафе, ніж тягнутися, дарма спалюючи паливо, розтрачуючи нерви і піддаючи себе непотрібному ризику. Якщо все-таки по¬ехалі на машині і потрапили в пробку, потрібно розслабитися, не намагатися обігнати сусідів, порушуючи правила, а їхати так, як вас несе потік.
Звичайно, іноді хочеться рознести все на шматки, всередині все кипить, а машини навколо рухаються з черепашачою швидкістю. У цьому випадку найкраще - пам'ятати, що ви не владні над ситуацією, що нервувати марно. Простіше розслабитися: включіть радіо або улюблений диск (багато водіїв навіть спеціально купують собі аудіокниги). Про запізнення завжди можна попередити по телефону - зараз до цього ставляться з розумінням.
ВИКОРИСТОВУВАТИ "ВОДИТЕЛЬСКИЙ МОВУ"
Умовні знаки, за допомогою яких водії спілкуються один з одним, досить прості і зрозумілі навіть без спеціального вивчення. Про всяк випадок напишемо основні. Для того, щоб перебудуватися в потоці, включайте покажчик повороту і притисніть до краю смуги до тих пір, поки один з водіїв не зупиниться (або сповільниться) і не блимне світлом. Після цього обов'язково потрібно подякувати йому, кліпнувши кілька разів аварійкою.
Негласне правило, якого зазвичай дотримуються: пропускати тих, хто проситься, через одного. Тобто, якщо ви бачите, що група автомобілів включила покажчик повороту (хочуть об'їхати перешкоду або ДТП), від вас чекають тільки того, що ви пропустите одного і поїдете далі.
І ще одне золоте правило кожного водія: дай дорогу дурневі. Якщо поведінка іншого водія на дорозі вам незрозуміло, не намагайтеся з'ясовувати, хто правий, хто винен. Подумайте про те, до чого може привести ваше протидія таким молодцям, і спокійно поступіться дорогу, щоб уникнути таких стресових ситуацій.
БУДЬТЕ ГОТОВІ ДО ПРИГОД!
Випадки, як відомо, бувають різні. Навіть нова і дуже надійна техніка може вийти з ладу. На цей випадок у кожного водія повинен бути план дій: або друг, який за дзвінком приїде і допоможе завестися (або візьме на буксир), або номер телефону евакуатора (правда, в цьому випадку водій відразу потрапляє на 500-600 грн). Якщо дозволяють кошти, можна стати членом автомобільного клубу, їх зараз чимало (в тому числі
додатковий сервіс надають і багато офіційних СТО, і страхові компанії). За абонентську плату вам нададуть допомогу за першим вашим дзвінком. Можна заплатити за рік, можна за якийсь короткий період.
Те ж саме стосується і ДТП - допомога когось досвідченого, хто приїде і хоча б надасть моральну підтримку, не завадить. До речі, в цьому році на українському ринку з'явилася нова послуга - мобільний адвокат. Зателефонувавши за вказаним в рекламі номером телефону, можна отримати консультацію, наприклад, в разі неправомірних дій співробітників ДАІ.
Але в будь-якому випадку з собою повинен бути телефон і якась сума грошей. Інакше дрібна неприємність відбере занадто багато нервів.
Костянтин Кінбурн
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Перші кілометри водія-новачка". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.