Наша сеть партнеров Banwar
Крим залишається найбільш економічно вразливим регіоном Росії через боягузтво великого бізнесу і нерішучою політики влади щодо цих боягузів.
Свіжий приклад тому недавня спроба «Роснефти» піти від біржових торгів. Компанія таким чином протестувала проти спроб уряду заморозити дрібнооптові ціни на бензин. У Криму тут же піднялася паніка: мовляв, запасів вистачить на 30-40 днів.
Підпишіться на новини «ПолітНавігатор» в Світ тісний , Яндекс.Дзен , Telegram , Facebook , Одноклассниках , Вконтакте , канал YouTube і Яндекс.Новости
Пов'язано це з тим, що кримські трейдери закуповують паливо за біржовими договорами з заводами «Роснефти». Глава Криму Аксьонов звернувся до уряду РФ з проханням розробити пряму схему поставок палива в республіку.
«Ми просто намагаємося знайти генерального партнера, який без посередників постачав би до Криму нафтопродукти місцевим бізнесменам», - сказав Аксьонов.
У понеділок ситуація на кшталт щасливо вирішилася. «Роснефть» повернулася на біржу, правда, з символічним обсягом. При цьому «Коммерсант» з посиланням на свої джерела повідомив, що паливо Криму буде поставлятися в режимі адресних угод.
Криза пройшла, а осад залишився. Замислимося, чому саме з Кримом виникли проблеми. Та тому, що тут на відміну від інших регіонів немає мережі заправок «Роснефти». Компанія торгує з півостровом через декількох посередників, побоюючись санкцій. Тому бензин в Криму на 2-4 рубля дорожче, ніж на материку.
І тут «остров'яни» повинні сказати величезне спасибі «Роснефти» за те, що вона хоч так поставляє паливо. Тому що, наприклад, «Лукойл» відразу після возз'єднання Криму з Росією не тільки продав мережу своїх заправок, але і відмовляється продавати паливо на півострові навіть на біржі. Це, втім не завадило Вагіта Алекперову через підставну фірму прикупити 36 га колишніх массандровских виноградників.
Таку ж політику по відношенню до Криму проводять і «Газпромнефть», ТНК, «Башнефть» і «Татнефть». Ні в однієї з цих компаній немає своїх заправок в Криму
У підсумку на ринку орудують незалежні АЗС. Хто ці люди? Ба, знайомі всі обличчя. Мережа «Лукойлу» прикупив побіжний український олігарх Сергій Курченко. Зараз ці заправки працюють під єдиним брендом «CRS».
Це не єдина його придбання, за деякими оцінками, Курченко належить чверть кримського ринку. За «Таврида Петролеум» варто львівський Галнафтогаз, якого виживає з півострова зовсім не «окупаційна влада», а рідна СБУ.
Дві найбільші мережі автозаправних станцій належать кримчанам, тобто людям, звичним до звичаїв українського бізнесу. ТОВ «Атан-Крим» належить дружині заступника голови Рахункової палати Криму Олексія Тихомирова, компанія «ТЕС» колишньому депутату української Верховної Ради Криму Сергію Бейм.
Спритні українці, які не звикли до того, що держава може стримувати ціни, легко вступають в картельні змови, які російська ФАС з меншим або більшим успіхом розкриває. Нафтотрейдери при цьому не здаються і можуть влаштувати, наприклад, жорсткий дефіцит в розпал курортного сезону. Крим лідирує в Росії не тільки за цінами на бензин, але і за темпами їх зростання.
І це при тому, що за обсягом споживання бензину на душу населення Крим займає лідируючу позицію серед регіонів РФ. На півострові цей показник становить понад 2 тисячі літрів, тоді як в середньому по країні ця кількість дорівнює 300 літрам.
Як повідомляв "ПолітНавігатор", главу «Роснефти» звинуватили в жадібності .
Крім того, Рада федерації підтримав пропозицію спікера Держдуми В'ячеслава Володіна про введення кримінальної відповідальності для компаній, які, працюючи в Росії, виконують санкції США, в тому числі відмовляються працювати в Криму.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Хто ці люди?