Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Популярні звукові ефекти для гітари

  1. ефекти перевантаження
  2. овердрайв
  3. дісторшн
  4. фузз
  5. амплітудні ефекти
  6. Педаль гучності і бустер
  7. компресор
  8. граничний шумопонижувач
  9. фільтри
  10. еквалайзер
  11. Wah-wah
  12. ефекти модуляції
  13. хорус
  14. фленжер
  15. фейзер
  16. Тремоло / Вибрато
  17. частотні ефекти
  18. тимчасові ефекти
  19. ревербератор
  20. Ділей
  21. ланцюжок ефектів

Наша сеть партнеров Banwar

У пошуках «свого звуку» музиканти ніколи не зупинялися на досягнутому. До того моменту, коли підсилювальна апаратура перетворилася з екзотики в буденність, вона вже встигла приїстися багатьом виконавцям і звукорежисерам. І ті, і інші почали винаходити нові способи урізноманітнити звучання.

Перші звукові ефекти не були чимось незвичайним. Частина з них просто імітувала процеси, що відбуваються в концертних залах, але відсутні в студійних умовах - наприклад, реверберацію додавали саме для наближення записаного звуку до «живому». Інші ефекти виявлялися самі по собі - вони були спочатку викликані недосконалістю апаратури тих років, і лише потім їх стали застосовувати цілеспрямовано.

Спочатку пристрої ефектів виконувалися у вигляді окремих апаратів або навіть цілих комплексів. Компактність не входила в число їх достоїнств: ефект луни часто отримували, розміщуючи динамік і мікрофон в різних кінцях довгого коридору, а багато хіти Beatles записані за допомогою пластинчастого ревербератора масою майже 300 кг. Деякі ефекти (тремоло і пружинний ревербератор) убудовувалися безпосередньо в підсилювачі , Що дозволяло без особливих складнощів користуватися ними і на концертах.

Деякі ефекти (тремоло і пружинний ревербератор) убудовувалися безпосередньо в   підсилювачі   , Що дозволяло без особливих складнощів користуватися ними і на концертах

У 70-х з розвитком напівпровідникової техніки набули популярності невеликі підлогові пристрої - так звані «Педалі» (Stompbox). Вони обладнані вимикачем, що дозволяє задіяти (або, навпаки, відключити) ефект, просто натиснувши ногою на нього - виключно зручно для «живого» виступу. Трохи пізніше почали випускатися «рекові» апарати, призначені для установки в стандартну 19-дюймову стійку (rack) - як правило, вони володіють розширеними можливостями в порівнянні з «педалями».

Трохи пізніше почали випускатися «рекові» апарати, призначені для установки в стандартну 19-дюймову стійку (rack) - як правило, вони володіють розширеними можливостями в порівнянні з «педалями»

Ще пару десятиліть тому з'явилися процесори ефектів - пристрої, що поєднують в собі безліч різних алгоритмів обробки звуку. Ефекти в них можна комбінувати, гнучко налаштовувати і зберігати результат в пам'яті, а потім перемикатися між різними настройками одним натисканням кнопки або педалі. Такі апарати випускаються як в підлоговому виконанні, так і в «рековому». Крім того, існують і настільні процесори для домашнього використання, а іноді вони вбудовуються і в комбопідсилювачі.

Крім того, існують і настільні процесори для домашнього використання, а іноді вони вбудовуються і в комбопідсилювачі

Однак, незважаючи на еволюцію пристроїв обробки, основні ефекти за великим рахунком залишилися незмінними. Звичайно, з'являються і нові алгоритми - практично будь-яка компанія-виробник може похвалитися парою-трійкою власних ефектів, які відсутні у апаратів інших фірм. Але їх популярність в порівнянні з «класичними» досить низька.

У нашій статті ми розповімо саме про ці, перевірених часом і безліччю музикантів ефекти. Не будемо особливо концентруватися на їх втіленні в тому чи іншому фізичному пристрої, хоча не буде зайвим показати різні легендарні апарати. Постараємося заодно викласти і термінологію, яка склалася у музикантів - так вам простіше буде орієнтуватися в оглядах і обговореннях.

ефекти перевантаження

Переобтяжене звучання - прекрасний приклад ефекту, отриманого «ненавмисно». Гітарні підсилювачі 50-х років минулого століття були малопотужними, а виконавцям зародження тоді рок-н-ролу, та й багатьом блюзових гітаристам, хотілося «зробити голосніше». В результаті час від часу підсилювач починав видавати звуки, які й не снилися його розробникам.

Схожий ефект виходив і в разі неполадок в підсилювачі. Лампова техніка досить тендітна і не завжди добре переносить транспортування, тому ситуації, в яких підсилювач ще працює, але вже не так, як йому належить, теж не були рідкістю.

Досить скоро музиканти помітили, що перевантажений звук не такий вже й поганий - скоріше навіть навпаки. Багатьом гітаристам припало до душі це брудне і агресивне звучання, і вони почали з ним експериментувати. Деякі з них свідомо псували своє обладнання, встановлюючи в нього дефектні лампи або проробляючи дірки в диффузорах динаміків.

До кінця 60-х переобтяжене (overdrive) звучання вже стало звичним, привівши до створення такого жанру музики, як хард-рок. Підсилювачі вже спеціально розроблялися з урахуванням нових віянь - компанії на кшталт Marshall і Orange зробили собі ім'я на цьому терені. Але і в наступні роки звучання продовжувало «тяжелеть», відрізняючись все більш високим ступенем перевантаження: сучасна метал-музика - прекрасна ілюстрація.

Цей ефект є, мабуть, найпопулярнішим - він є практично у всіх сучасних підсилювачах для електрогітари. Однак для тих, кого не влаштовує звучання вбудованого «перевантаження», випускається величезна кількість зовнішніх пристроїв. Залежно від рівня і характеру одержуваних спотворень їх прийнято ділити на три типи.

овердрайв

Це ефект, що імітує звук ранніх лампових підсилювачів - найменш інтенсивний з усього сімейства. Лампова техніка з невеликою кількістю каскадів перевантажується плавно - на малій гучності звучання залишається чистим, і лише при інтенсивному звуковидобуванні починає проявлятися ефект м'якого обмеження сигналу.

Ibanez Tube Screamer - найпопулярніша педаль овердрайва, що породила безліч клонів

подібні пристрої добре підходять для виконання блюзу і класичного року. Втім, є ще одне застосування - їх часто включають перед гітарним підсилювачем з деяким рівнем власного овердрайву для підвищення рівня спотворень (таке використання носить жаргонна назва «грілка»). Цей прийом відмінно працює з ламповими підсилювачами і застосовується практично у всіх жанрах - від блюзу до найлютішого металу.

дісторшн

Подальше підвищення рівня спотворень (distortion) дається конструкторам не так легко, як хотілося б. Недостатньо просто збільшити коефіцієнт посилення (gain) вхідного каскаду, сильно перевантажити цим наступний каскад і сподіватися на пристойний результат - при такому підході, як правило, звук перетворюється в кашу, в якій не можна розібрати окремі ноти. Тому найчастіше використовується велика кількість каскадів, кожен з яких лише трохи перевантажує наступний. Рівень спотворень при такому підході набагато менше залежить від звуковидобування.

«Педаль» Boss DS-1 була в арсеналі багатьох гітарних героїв 80-х

При використанні цього ефекту відчутно звужується і динамічний діапазон - рівень сигналу на виході слабо залежить від рівня на вході. З одного боку, це призводить до втрати динаміки і підкреслення всіх сторонніх звуків (на кшталт скрипу пальців по обмотці струни), з іншого - суттєво збільшується сустейн.

фузз

Цей ефект (fuzz; правильніше було б називати його «Фаззі», але вже так повелося) був отриманий в перших транзисторних підсилювачах. На відміну від лампових, вони різко обмежують сигнал при сильній перевантаженні, і форма вихідного сигналу практично втрачається - звучання набуває специфічного скрипкової-синтезаторний характер з величезним сустейном. Багато схеми фузз, крім обмежувачів, містять умножитель частоти, який збагачує сигнал додатковими обертонами.

Легендарний фузз / дісторшн Electro Harmonix Big Muff Pi

Незважаючи на вкрай специфічне звучання, фузз використовувало і використовує величезну кількість музикантів - від Джимі Хендрікса і Карлоса Сантани до «альтернативників» The Smashing Pumpkins і Mudhoney. Нерідко цей ефект застосовується і з бас-гітарою.

амплітудні ефекти

До цієї групи належать пристрої, що керують амплітудою сигналу - тобто, фактично, його гучністю.

Педаль гучності і бустер

Регулювання рівня сигналу гітари перед посиленням за допомогою педалі відкриває безліч додаткових можливостей. По-перше, при грі на спотвореному звуці таким чином можна регулювати рівень овердрайву «дистанційно», не бігаючи до підсилювача. По-друге, іноді виникає необхідність на якийсь час збільшити гучність, щоб підкреслити звучання інструменту - так часто надходять при переході від ритм-партії до соло. І нарешті, прибравши гучність до нуля, взявши ноту на гітарі і плавно збільшивши гучність, можна домогтися цікавого звукового ефекту - момент атаки (власне видобування звуку) стає нечутним, і гітара починає звучати як смичковий інструмент.

Зрозуміло, майже кожна електрогітара оснащена власним регулятором гучності, і може здатися, що додаткові пристрої тут ні до чого. Багато гітаристів користуються саме цим регулятором, але іноді зручніше перейти до ножному управління і звільнити руки.

Багато гітаристів користуються саме цим регулятором, але іноді зручніше перейти до ножному управління і звільнити руки

Педаль гучності Fender FVP-1

Окремим випадком цього ефекту є бустер - пристрій, в вимкненому стані пропускає сигнал без змін, а у включеному підсилює (boost) його на заздалегідь встановлену величину.

Бустер MXR Micro Amp

компресор

Компресія - це стиснення динамічного діапазону сигналу. Тихі звуки посилюються, а гучні - послаблюються, і різниця між ними зменшується. Цей ефект автоматично виходить при овердрайве, але існують і окремі пристрої, які не вносять в сигнал чутних спотворень. Їх застосовують для «стабілізації» гучності і збільшення сустейна.

Компресор MXR Dyna Comp

граничний шумопонижувач

Довгі проводи і дисторшн з великим посиленням можуть привести до того, що шуми і наведення виростають до непристойних значень і стають чітко чути. Для боротьби з цією напастю застосовують різні Шумоподавлювачі, з яких найпоширенішим є пороговий (noise gate). Такі апарати частково або повністю відсікають сигнали, рівень яких лежить нижче певного значення, а всі інші пропускають без змін.

Шумоподавлювач Boss NS-2

фільтри

Сюди можна віднести пристрої, що коректують амплітудно-частотні характеристики сигналу - інакше кажучи, що підсилюють або ослабляють окремі частоти.

еквалайзер

Еквалайзер - це багатосмуговий регулятор тембру. Його назва ( «equalizer» дослівно означає «вирівнювач») відображає його початкове призначення - вирівнювати частотну характеристику, яка з якихось зовнішніх причин (акустика приміщення, електричні резонанси) виявилася нелінійної. Однак еквалайзер часто використовується з прямо протилежною метою - підкреслення або придушення певних тональних характеристик звучання.

Більшість гітарних підсилювачів оснащено регуляторами тембру, але їх можливості досить обмежені - настройки вкрай важко міняти під час гри, так і смуг зазвичай всього дві-три. Регулятор тембру на гітарі і зовсім може лише керувати рівнем верхніх частот. Тому музиканти активно застосовують більш складні і просунуті пристрої.

Рекові еквалайзери мають можливість регулювання в 15-30 окремих смугах частот, і їх використовують для налаштування звуку в конкретному концертному залі. Покриття для «педалі» зазвичай простіше - 5-10 смуг; застосовуються вони найчастіше як бустери або «грілки» - підкреслення лише середніх частот дозволяє виділити звук солюючої гітари без істотної зміни її гучності. Та й овердрайв в такому виходить більш істотним, але без погіршення розбірливості.

Та й овердрайв в такому виходить більш істотним, але без погіршення розбірливості

Еквалайзер Boss GE-7

Wah-wah

Ефект «wah-wah» (у вітчизняному музичному жаргоні - «жаба») був відкритий ще в 20-х роках минулого століття. Правда, тоді він був чисто акустичним і використовувався в духових інструментах - виявилося, що при швидкому частковому перекритті сурдиною гирла труби або тромбона виникає специфічний «плаче» звук. Ефект досягався резонансом (підкресленням вузької смуги частот), який швидко зміщувався по частоті вгору і вниз.

У 60-х роках з'явилися аналогічні пристрої і для гітари - тепер уже електричні. Частота резонансу контролюється потенціометром, з віссю якого пов'язана ножна педаль.

Частота резонансу контролюється потенціометром, з віссю якого пов'язана ножна педаль

Легендарна «жаба» Dunlop Cry Baby

скоро «Квакушку» вже використовували багато знаменитих музикантів - Джимі Хендрікс, Френк Заппа і Ерік Клептон. І до цього дня вона залишається в арсеналі більшості рок-гітаристів.

Сьогодні існують ефекти «wah-wah» як класичного типу (з ножним керуванням), так і автоматичні. У друге ефект спрацьовує або із заздалегідь заданою частотою, або синхронізується з піками сигналу гітари.

ефекти модуляції

До цієї групи належать ефекти, в яких сигнал модулюється по частоті і / або амплітуді іншим сигналом - спеціально генеруються або отриманим з вихідного сигналу.

хорус

Цей ефект був створений для симуляції звучання хору або струнного оркестру. Реальні інструменти і голоси трохи відхиляються від необхідної ноти і темпу виконання, що і створює відчуття поліфонії.

Для створення ефекту хоруса сигнал з гітари розділяється на два: один залишається незмінним, а другий зазнає незначних змін тембру, темпу і частоти (часто створюється кілька різних «версій» вхідного сигналу). Потім всі сигнали змішуються і подаються на вихід пристрою.

Потім всі сигнали змішуються і подаються на вихід пристрою

Хорус Electro-Harmonix Small Clone

На практиці застосування хоруса не приводить до появи відчуття одночасної гри декількох музикантів - звучання носить чітко синтетичний характер. Однак це не завадило даному ефекту стати одним з найпопулярніших у гітаристів.

фленжер

Ще один ефект, що з'явився ненавмисно - фленжер. Півсотні років тому вся студійний запис, обробка та зведення проводилася на котушкові магнітофонах. При необхідності звести дві доріжки в одну два магнітофони одночасно відтворювали ці доріжки, а третій записував результат. Якщо на вихідних доріжках була присутня, крім іншого, запис однієї і тієї ж партії, то через нестабільну швидкості відтворення виникав дивний ефект, що нагадує звук реактивного двигуна.

Навмисно цей ефект почав використовувати Кен Таунсенд - звукорежисер, який працював над записом The Beatles в 1966 році. Джон Леннон, якому набридло постійно записувати вокальні партії на кілька доріжок, попросив Таунсенда придумати якесь пристрій, який полегшило б роботу.

Джон Леннон, якому набридло постійно записувати вокальні партії на кілька доріжок, попросив Таунсенда придумати якесь пристрій, який полегшило б роботу

Перший фленжер складався все з тих же двох магнітофонів, одночасно воспроизводивших одну і ту саму стежку. Звукоінженер час від часу притримував подає котушку одного з магнітофонів за фланець (flange), отримуючи необхідний результат.

Сучасні апарати будуються вже на основі цифрових сигнальних процесорів. І хоча фленжер так і не став широко застосовуватися для імітації знову записати слово, його все ж активно використовують для створення футуристичних звукових ефектів.

Педаль MXR Flanger

фейзер

Історія створення цього ефекту прямо протилежна попередньої - тут вже був застосований підхід «а давайте зробимо ось таку схему і подивимося, що вийде». фейзер складається з декількох фазових (phase) фільтрів з різною центральною частотою, кожен з яких залишає незмінним рівень сигналу, але плавно змінює його фазу від 0 ° на низьких частотах до 180 ° на високих (центральної називається частота, на якій зрушення фази становить 90 °) . При послідовному з'єднанні таких фільтрів утворюється амплітудна «гребінка» - з'являється кілька вузьких піків і провалів на різних частотах; до того ж сигнал отримує невелику частотно-залежну затримку, пропорційну амплітуді на даній частоті. У гітарних фейзер центральні частоти фільтрів ще і модулюються додатковим вбудованим генератором.

В результаті звучання набуває яскраво виражений синтетичний відтінок - якщо хочете почути, що фейзер робить з людським голосом, прислухайтеся до мови C-3PO на оригінальної англійської доріжці «Зоряних воєн». Музиканти теж активно використовували цей ефект в 70-х і 80-х роках, та й зараз його час від часу можна зустріти.

Музиканти теж активно використовували цей ефект в 70-х і 80-х роках, та й зараз його час від часу можна зустріти

Іменна версія MXR Phase 90 Едді Ван Халена - EVH90

Тремоло / Вибрато

Ефект тремоло з'явився ще в середині минулого століття, і майже відразу ж його почали вбудовувати в гітарні підсилювачі. Для виконавців рокабіллі або серфа 60-х він вважався практично обов'язковим.

Потрібно відзначити, що «стараннями» Fender була створена величезна плутанина. В підсилювачах цієї компанії ефект тремоло часто (але не завжди!) Позначався як Vibrato, зате рухливий струнотримач на гітарах, створює якраз ефект вібрато, іменувався Tremolo bridge.

) Позначався як Vibrato, зате рухливий струнотримач на гітарах, створює якраз ефект вібрато, іменувався Tremolo bridge

«Класика жанру» - підсилювач Fender Tremolux з каналом «Vibrato»

Тому необхідно уточнити: тремоло - це періодичні зміни гучності звуку, а вібрато - періодичні зміни його частоти. Технічно тремоло створюється за допомогою окремого генератора коливань низької частоти, керуючого рівнем сигналу. Справедливості заради відзначимо, що існують і пристрої, що створюють справжній ефект вібрато, але вони не набули широкого застосування у зв'язку з відносною простотою отримання цього ефекту безпосередньо за допомогою гітари.

частотні ефекти

Сюди відносяться ефекти, що змінюють частоту вихідного сигналу. Крім уже згаданого вібрато є ще кілька поширених алгоритмів, кордони між якими досить розмиті.

Пітч-шіфтер зрушує сигнал по частоті на Деяк фіксований Інтервал. Найбільш Прості з таких прістроїв, октавер , Зрушують сигнал на октаву або две вгору або вниз. У болем просунути апаратах можна вібрато и інші інтервалі. Пристрої, в яких можна відтворювати отримані сигнали одночасно з вихідним (а це більшість пітч-Шифтери, оскільки рівень вихідного сигналу зазвичай регулюється), прийнято називати гармонайзера .

Пристрої, в яких можна відтворювати отримані сигнали одночасно з вихідним (а це більшість пітч-Шифтери, оскільки рівень вихідного сигналу зазвичай регулюється), прийнято називати   гармонайзера

Октавер Еlectro-Harmonix POG

У деяких сучасних гітарних процесорах зсунуті по частоті сигнали можна відтворювати не одночасно з основним, а по черзі - при взятті однієї ноти на гітарі процесор «грає» гармонійну послідовність нот. Такий ефект зазвичай називають арпеджиатором або авто-риффом.

тимчасові ефекти

Ефекти цієї групи створюються за допомогою затримки сигналу в часі, його обробки і накладення на вихідний сигнал.

ревербератор

Переважна більшість записів, як відомо, виробляється в студіях. А приміщення, в якому знаходяться музиканти під час запису, як правило, дуже добре ізолює зовнішні шуми і пригнічує відлуння від стін. В результаті звучання інструментів часто стає млявим - йому бракує реверберації, яка природним чином виходить в концертних залах.

Тому з'явилися ревербератори - пристрої, що імітують акустичний відгук великого приміщення. Спочатку для цього використовувалися справжні приміщення (луна-камери): в них встановлювався гучномовець, на який подавалася запис, а мікрофони, розставлені в різних точках, реєстрували і пряме випромінювання гучномовця, і відбитий від стін звук.

Трохи пізніше почав застосовуватися електромеханічний спосіб. Електричний сигнал перетворювався в механічні коливання, прикладені до однієї точки якогось пружного тіла - наприклад, тонкою металевої пластини або пружини. Потім другий електромагнітний перетворювач знімав коливання в іншій точці і перетворював їх назад в електричну форму. Після накладення результату на вихідний сигнал виходило непогане подобу природних відображень в приміщенні.

Пружинні модулі Accutronics застосовуються багатьма виробниками гітарних «комбіків»

Пружинні ревербератори використовуються і до цього дня, проте їх уже потіснили цифрові пристрої. Обчислювальна потужність сучасних звукових процесорів дозволяє зберігати математичні моделі акустичного відгуку безлічі реальних приміщень, а потім розраховувати віртуальні відображення в реальному часі.

Ревербератор - другий за популярністю після овердрайву / дісторшна ефект, вбудований в підсилювачі. Для гри вдома самотужки цей ефект теж дуже корисний - він робить звук істотно більш насиченим і «живим».

Ділей

цей ефект імітує відлуння - на вихідний сигнал накладається одна або кілька його копій, що володіють меншою гучністю і трохи затримані (delay) в часі. Перші практичні реалізації алгоритму використовували всі ті ж котушкові магнітофони, в яких записує головка встановлювалася позаду зчитує. Сигнал, що знімається з стрічки, ослаблялся і тут же записувався на неї.

У подібних конструкцій інтервал часу між основним і затриманим сигналом збігається з часом, необхідним для того, щоб стрічка пройшла відстань між двома головками. Тому такі апарати мають дуже мудрими механізму протягування стрічки - стрічка рухається з достатньо високою швидкістю, і для отримання відчутного часу затримки доводиться якось «упаковувати» всередину приладу петлю з пари-трійки метрів вільної стрічки. Крім того, для регулювання часу доводиться або переміщати одну з головок, або міняти швидкість протягання стрічки.

Крім того, для регулювання часу доводиться або переміщати одну з головок, або міняти швидкість протягання стрічки

Ділей Roland RE-101 Space Echo (1973) до сих пір використовується безліччю музикантів

Сучасні моделі побудовані вже з застосуванням цифрових технологій. Обсяг пам'яті окремих пристроїв дозволяє записувати і повторювати цілі музичні фрагменти, так що один виконавець може створювати справжні поліфонічні твори, записуючи все нові і нові фрагменти і накладаючи їх на попередні.

ланцюжок ефектів

Зрозуміло, можна одночасно використовувати кілька ефектів. Якщо ви користуєтеся окремими пристроями, виникає цілком логічне питання - в якій послідовності їх підключати? У процесорах це, як правило, вже вирішено за вас виробником, але в деяких моделях все-таки є можливість хоча б частково визначати послідовність ефектів.

Насправді жорстких правил тут немає - все залежить від того, який результат ви хочете отримати. Є лише деякі рекомендації - наприклад, не варто ставити компресор перед автоматичною «жаба», оскільки вона може просто перестати спрацьовувати. Не варто також встановлювати ефекти модуляції перед хайгейновим «перевантаженням» - можна отримати моторошну «кашу» на виході. У всьому іншому для вас відкритий широкий простір для творчості.

Удачі вам в пошуках свого звуку!

Текст: Олексій Адрианов
спеціально для www.rozetkа.com.ua

Якщо ви користуєтеся окремими пристроями, виникає цілком логічне питання - в якій послідовності їх підключати?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов