Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Практика створення акустичних систем високого класу

  1. початок
  2. вибір
  3. митарства
  4. Трохи «навкруги»
  5. Тим, хто не втомився
  6. налагодження кросовера
  7. разом:
  8. звук

Наша сеть партнеров Banwar

Зберегти і прочитати потім - Зберегти і прочитати потім -   Даний матеріал присвячую всім самодельщиков і бажаю їм удачі в роботі

Даний матеріал присвячую всім самодельщиков і бажаю їм удачі в роботі.

початок

Дорогі друзі, дозвольте представитися. Звуть мене Юрій. Ім'я отримав на честь Юрія Олексійовича Гагаріна, як і багато хлопчиків в той період. Настільки він був популярний, коли я народився. Мабуть, енергетика того часу і імені першого космонавта, в якійсь мірі передалася мені і стала частиною душі, що вимагає активності. У шкільні роки активність була різноспрямованою, але не включала в себе навчання. У житті це не стало на заваді. Технічний університет закінчив з відзнакою. Професію свою, обрану за принципом максимальної складності спеціальностей, пропонованих ВНЗ, в який надходив, що не змінив і заробляю нею по теперішній час. Вчили мене на конструктора гідравлічних машин і засобів їх автоматизації.

У вільний від роботи час всілякі захоплення не відпускали і далі. У черговому душевному пориві, що трапилося зовсім недавно, відкрив для себе чудовий магазин Аудіоманія, зокрема, його розділ «Зроби сам». Те, що там побачив при першому відвідуванні, було мрією молодості. Правда, в ті часи такого уявити було неможливо. Асортимент цього магазину відкрив для мене двері в світ реалізації задумів. Думаю, як і для багатьох інших, одержимих ідеями, людей.

Крім захоплення аудіотехнікою, супроводжуючого мене по життю, люблю фотографію, читаю фантастику (обов'язково про космічні подорожі - відпрацьовує та сама енергетика). І ще одне захоплення - майже дюжину років роблю меблі з дерева. Зараз вже є серйозний досвід червонодеревника, який дозволяє виготовляти меблі професійно.

Створення акустики, про яку піде мова - одне з давніх моїх захоплень. Але, накопичений досвід, сьогоднішні можливості і нові бажання дозволили поставити перед собою складне завдання - створити акустику для будинку, передає динаміку, масштабність і емоційність концертного виконання музики.

Усім читачам - моє безмірне розташування і найкращі побажання.

Юрій Кобзар

Я любитель. Буду намагатися писати тільки про конкретику. Поділюся своїм практичним досвідом зі створення акустичних систем високого рівня. Адресую цю інформацію таким же любителям, яким подобається якісний звук, які отримують задоволення не від фону, а від прослуховування музики. Людям, які в світі звуків, мають переваги і улюблені записи.

Навесні 2017 зі мною щось сталося. Увечері на веранді до вух долинуло пташине цвірінькання, повіяло справжнім теплом, десь зазеленіло, прилетів перший рослинний аромат, захотілося пригубити вина і послухати музику. Чи не аналізуючи (можна все списати на флуктуації душі), я відчув потребу, і у мене виникла ідея обзавестися хорошим звуком для будинку. Причому, «музика» то в будинку є. Але в той момент термін хороший звук раптом придбав інший зміст. В голові встали спогади від випадкового прослуховування музики в магазині (в кімнаті хай-енду), прекрасну можливість відчути звук найвищої якості у кількох друзів. Все це сталося роки тому, але потреба в хорошому звуці оформилася саме навесні сімнадцятого. Незважаючи на те, що трепетне ставлення до «хорошою» музиці супроводжувало мене все життя, і практично завжди була можливість слухати звук пристойної якості, раптом стало ясно: що звучить з акустики музика повинна бути не просто чистою, детальної, потужною, глибокої, природною, що зачаровує або навіть приголомшливою (тіло на великій гучності - жарт). Відтворений акустикою звук повинен передати емоції: солістів та музикантів, і всіх тих, хто готує запис для нас - слухачів.

За попередніми оцінками, можливо завищеними, купити таке обладнання - виявилося не по кишені. Розмінюватися на хороше доступне - не хотілося. Таким чином, постало завдання побудувати самому акустику максимально високого класу, доступного в домашніх умовах. Без лабораторій, високоточних вимірювань, але, щоб порода, солідність і елітність звуку була незаперечна. Щоб від прослуховування створювалося саме таке враження.

Як невеликого відступу слід сказати, що задумка мала базу. Певні навички в моєму розпорядженні були: в юності побудував акустику в «закритому ящику». Був щасливий від її звуку. Були спаяні різні транзисторні підсилювачі, одна модель надзвичайно якісна. Зараз, крім колишніх призабутих знань, навичок і досвіду, додалася любов до виготовлення меблів з дерева і деякий набір столярного інструменту. Додатково захотілося обзавестися і якісним ламповим підсилювачем. Щоб скоротити реалізацію задуманого запропонував участь свого друга-ентузіасту і Самоделкин, що має базу радіофак УПІ (Уральський державний технічний університет). Домовилися, що акустика (підбори, розрахунки та втілення) буде моїм завданням, ламповік - його частина.

З ось такої позиції почали «трусити старовиною».

вибір

Питання побудови АС було розпочато з вивчення теорії та супутніх матеріалів. Переді мною, як і перед багатьма будівельниками власних акустичних систем, постало питання вибору акустичного оформлення. Знання, інформація, думки почали збиратися і систематизувати, але відповідь на питання про тип акустичного оформлення АС залишався відкритим. В цей час моєму напарнику стали доступними три широкосмугові головки 75ГДШ3-1. У місцевому ДК задумали викинути два сценічних сабвуфера, які працювали протягом 30-ти з гаком років. У кожному стояло по два динаміка. В одному з них динамік вийшов з ладу, звідси і рішення викинути. Прослуховування динаміків «на підлозі» підтвердило очікування «відсутнього звуку». Прослуховування в рідному сабвуферному корпусі - оцінки не змінило. Практично без ентузіазму почав копати інтернет на тему застосування в АС динаміків наявного типу. Швидко знайшлися матеріали товаришів, вже побудували АС на основі цих динаміків. Сподобався варіант з «текувете» (tqwt) труба Войта - матеріал прикладаю, авторство не встановлено см. посилання ). Сподобався цей варіант, в тому числі, через «відкритого корпусу», до якого вже виникли деякі симпатії. Чому: відсутність демпфірування динаміка або мінімальне за потребою. Іншими словами динамічної голівці не створюється перешкод при роботі, а це, як я розумію, означає мінімум умов для створення зовнішнього опору і, як наслідок, спотворень. Ще, резонансна частота динаміка в корпусі з трубою не змінюється. Це, в свою чергу, повинно забезпечити відтворення багатшою бас складової, яка є основою ритму, що забезпечує об'ємність звуку і підсилює психоемоційний сприйняття музичної програми. З внутрішнім опором (після прослуховування динаміків), побоюванням отримати слабкий результат і, все ж, надією купив три листа будівельної фанери 12мм для повторення в матеріалі запропонованої конструкції. Доопрацювання полягала в застосуванні радісних переходів в кожному кутку (вперше гнув фанеру), установки ребра жорсткості всередині (враховуючи габарити і товщину матеріалу) і пристрій жорсткої знімною задньої стінки для зручності робіт щодо подальшого можливого демпфированию.

Доопрацювання полягала в застосуванні радісних переходів в кожному кутку (вперше гнув фанеру), установки ребра жорсткості всередині (враховуючи габарити і товщину матеріалу) і пристрій жорсткої знімною задньої стінки для зручності робіт щодо подальшого можливого демпфированию

Технологію виготовлення не даю. Розкрій теж. З огляду на свій досвід робіт з деревом - вважаю, що у кожного майстра, що береться за виготовлення такої конструкції, буде своя специфіка конструювання та робіт з виготовлення. Специфіка пов'язана з умовами, навичками і набором інструменту. Я звик працювати з клеєм, відмовившись від металевого кріплення (крім знімною задньої стінки). Це забезпечує відсутність технологічних рейок, які забирають обсяг, що дають додаткову геометрію в каналі звуку, що з моєї точки зору - дипломованого гідравліка - не є добре для руху звукової хвилі по каналу. А завдання, між іншим, коштує в створенні умов для її плавного, ламинарного (є такий термін, що означає відсутність завихрень) руху по каналу. Це знижує ймовірність виникнення призвуків, непотрібних для висококласного звуку.

Звук побудованої АС здивував відразу. Могутній, яскравий, красивий і відмінний від моїх фірмових трьохполосних фазонверторних (ФМ) колонок англійського бренду. Значно відмінний. З наголосом на слово «відмінний». Подив посилювалося тим, що там же - Англія, інтелект інженерів і масштабне виробництво, а тут 35-літній чудо в фанерному ящику. Після того, як перший сплеск емоцій затих, стало зрозуміло, що одного динаміка для цієї АС мало. Бракує верхів і ... низів. Бас низький, красивий, з безліччю відтінків (чого не чути на ФМ) і, в той же час, слабкий. Можна себе вмовити на такий звук, але недолік помітний.

Повагавшись в здатності цього динаміка грати баси в широкосмугової АС, побудував звужується лабіринт - трансмісійну хвильову лінію (ТВЛ). За відгуками в мережі - це як раз те, що необхідно. Описую без подробиць і аргументів на користь такого рішення. Чи не привожу рекомендацій і залежностей побудови ТВЛ. Все є в інтернеті. Цю конструкцію зробив більш технологічною: з катетами, без заокруглень. Слід зазначити, АС вийшла більш компактних розмірів. Ось її розріз.

Ось її розріз

Багато авторів в мережі згадують про важливість правильно зроблених розрахунків трансмісійно-хвильового каналу, відсутність фундаментальних помилок, складність конструкції і необхідності точного її повторення при виготовленні. При цьому, крім геометрії і правил вибору динаміків в їхньому підході власне нічого і немає. При кресленні конструкції АС з ТВЛ мене супроводжувало відчуття глибокого розуміння механіки, але не акустики. Все робив на віру. Адже багато людей ділилося вже практичним досвідом, досягнутим результатом і фотографіями. Багатьох влаштовував отриманих звук. Адже це вагомий аргумент.

Знову взяв будівельну фанеру. Цього разу, два листа, з урахуванням залишків від попереднього варіанту. Виготовив швидко і точно. Слід підкреслити надлишкову жорсткість корпусів таких конструкцій, навіть при використанні фанери 12мм.

Отже, відчуття від прослуховування - дуже добре. Недоліки ті ж. Якщо нестача верхів - це конструкція динаміка, то нестача басів - питання корпусу. Слід сказати, що бас став більш виразним і підкресленим. Це було відзначено незалежно усіма учасниками прослуховування. Несподіванка полягала в наступному. Спочатку прослуховування велося кожної колонки окремо. Хотілося почути її можливості, порівняти з іншим варіантом. Тим більше, перший експеримент повторення конструкції дав тільки одну колонку. Потім їх підключили разом. Ефект виявився приголомшливим. Виникла не тільки панорама звуку, сцена. Перш за все, змінився сам звук. Його міць, відкритість, легкість приголомшили! Так, пізніше, прослуховуючи нерівноцінні пару АС, довелося підняти ВЧ і НЧ на підсилювачі. Але звук був не просто красивим. Він тримав, притягував до себе. Улюблені треки звучали так, як ніби слухав їх вперше. На багатьох стали чутні відтінки басів і середніх частот, про існування яких раніше з англійськими напольниками навіть не підозрював. Подруга дружини, яка присутня з нею в будинку в сусідній кімнаті під час тестування пари АС на різної гучності і стилях: камерна музика, джаз, електроніка, йдучи, сказала, що побувала в філармонії або на концерті. Ця фраза була делікатність по відношенню до господарів, а схожа на правду. Поширення звуку по суміжних кімнатах виявилося приємним сюрпризом. Це буде важливим моментом при прийомі гостей для створення легкого ненав'язливого музичного супроводу в декількох зонах відразу. Апаратуру став включати при кожному проході повз. І, врешті-решт, після трьох днів, здався остаточно і попросив майбутнього власника забрати цей тестовий варіант акустики себе додому для прослуховування, поки не настане час виготовлення АС парадного вигляду.

Висновок був таким: якби відбувся вибір АС в магазині - звук отриманих АС (НЕ фанерний вид звичайно) мене б влаштував повністю. Про отримане звуці сказано скромно. Звук грандіозний. Коли звучить пара колонок, високих частот стає практично достатньо. Це не пісок, динамік його не може відтворити. Але те, що він відтворює - вже задовольняло нашим вимогам. Отримане звучання вражала, перевертало щось всередині, виникали грудки в горлі. Без перебільшень. Залишалася лише одна «заноза» - НЧ на підсилювачі було викручені на максимум. Проте, звук сподобався і господареві АС. Пізніше навіть було вирішено остаточний варіант виготовити на основі ТВЛ: габарити і звучання баса взяли верх.

митарства

Тим часом актуальності набуло питання створення АС для «власного вживання». Є висока ймовірність, що після АС на динаміках 75ГДШ3-1, настав би кінець пошукам хорошого звуку. Досить швидко це сталося, та й потрапило майже в точку. На щастя чи, на жаль, але другий пари головок 75ГДШ3-1 або 3-3 не знайшлося. Повзаючи у всесвітній павутині, збираючи та аналізуючи інформацію, продовжуючи навчання, почав пильно розглядати акустику англійської фірми Tannoy. Ідеальна колонка - пристрій, здатний лінійно відтворити весь спектр звуку з однієї точки. А життя складається з компромісів. Створення акустики - пошук оптимуму серед безлічі компромісів. Кожен варіант АС вирішує свої завдання, і стає інструментом в руках маркетингу: вдале поєднання динаміків в акустичній системі, красиве (правильне) поділ частот, випнутий бас, цокали пищалка, унікальне оформлення, використання цінних порід дерева в корпусі або просто - відомий бренд. Всі разом або окремо покликане переконати покупця в правильності вибору. Старша акустика Tannoy (Westminster і Canterbury) мене зацікавили зовні, так і побудована за все на одному динаміці. Звук з однієї точки! Старовинна, найвідоміша фірма, яка зберігає своє провідне становище донині, має своїх шанувальників. Незабаром дізнався, що акустика Tannoy все ж двухполосная, але динаміки НЧ / СЧ і ВЧ стоять співвісно. В інженерному плані, таке рішення виявилося сильно привабливим. Чудове рішення. У тій же мережі прочитав похвалу одних і розчарування інших власників цієї акустики після переміщення її з салону себе додому. Згадав, що сам оцінив звучання Tannoy кілька років тому в кімнаті для прослуховування одного магазину. Тоді мені більше сподобався варіант Cornwall американського Klipsch. І прийшло ще одне розуміння - хороша акустика звучить не завжди добре (на різному музичному матеріалі і в різних приміщеннях), і цей факт потрібно було якось врахувати при конструюванні власної АС. Наприклад, Tannoy оснащені двома регуляторами для підстроювання СЧ і ВЧ.

З огляду на необхідність в прийнятті компромісів, виник намір створювати щось подібне Tannoy Westminster або Canterbury. Виявилося, що за «доступним» цінами в Китаї можна замовити повні копії АС Canterbury. Вони навіть пропонують свої динаміки. Відгуків про якість системи і звуці не знайшлося. Вирішив не ризикувати. Проаналізувавши накопичену інформацію, приступив до пошуку конструкції акустики Tannoy. Дещо знайшов для АС Westminster, а в одному польському чаті - 150 фото процесу виготовлення копії цієї акустики. Рішення повторити майже сталося. Зупинило планування місця установки. Все-таки, Westminster створені для великого простору. В кімнату звичайної квартири їх встановити, звичайно, можна, проте в очі кидається невідповідність габаритів житлового приміщення і двох величезних АС. У мене приватний будинок і є деякий вільний простір для розміщення. Тим не менш, цей варіант (зі скрипом) був відхилений від втілення. Через габаритів і, через недоступність рідних танноевскіх динаміків (а так само - їх високу вартість). Крім того, конструкція буде в великій мірі навмання (точні креслення відсутні). Очікувати високої якості звуку, в такому випадку, не доводиться. Хотілося мати контрольований процес. Вивчення питання тривало, а коаксіальний танноевскій динамік не давав спокою. Ніде правди діти, продовжував шукати розумні можливості з придбання танноевскіх головок поки не натрапив на іспанську Beyma. Цей виробник пропонує зацікавила мене конструкцію співвісного двосмугового динаміка. Ось фото співвісно встановленої пищалки в центрі низкочастотника.

Характеристики по смузі відтворюваніх частот були не такими «шикарний» як у Tannoy. Але, пам'ятається, коли ще в молодості з друзями підключалі до генератора звукових частот Різні головки, то було здівування від обмеження ділянки чутні частот. Особливо БУВ цікавий ефект по нізькій частоті: візуально спостерігаються значні переміщення дифузор динаміка и при цьом звук практично відсутня. Тому, як слід повагавшись, зупини вибір на дінаміці 15XA38Nd іспанської Beyma з неодимовим магнітом. Звичайно, Бентежа Відсутність в мережі слідів! Застосування цього динаміка для домашньої акустики: і на российских, и на західніх ресурсах. Бентежив номінал потужності динаміка: 350 Вт для НЧ і плюс 90 Вт для ВЧ. Заспокоював розмір головки 15 дюймів. Залишилися в голові рядки, прочитані у кого-то в мережі: «... передача грандіозного характеру звуку концертного масштабу досягається головками 12 дюймів і вище». З таким твердженням я був згоден в душі. Та й параметри Westminster і Canterbury підтверджували правильність цієї фрази. Також було зрозуміло - габарити акустики з цими головками будуть значними. Але характеристики динаміків, їх заявлена ​​чутливість в -99 дБ останні сумніви потіснили. Рішення ризикнути було прийнято. Характеристики головки, кому це цікаво, знайдете в мережі або на сайті Аудіоманіі.

Характеристики головки, кому це цікаво, знайдете в мережі або   на сайті   Аудіоманіі

Динаміки замовив, чекати доставки довелося майже три місяці. В цей час знову повернувся питання акустичного оформлення. Без відступів скажу - серйозно допоміг затвердити свій вибір матеріал «Лабіринт Рогожина». Його можна легко знайти в мережі. Посилання не наводжу, так як автор просить попереднього узгодження (хоча матеріал доступний безкоштовно). Але там, спасибі Рогожину, наводяться і обґрунтування, і практичні рекомендації. Ризикну зробити заяву: це єдиний матеріал без води, у справі, з повним набором рекомендацій для практичного виходу на результат. Звідси його популярність.

Після цього етапу, митарства з прийняттям рішення залишилися позаду. Попереду були приємні тяготи нічних акустичних розрахунків і конструювання корпусу АС.

Трохи «навкруги»

Все викладене вище, умовно коротко представляє пройдений шлях. Описав його для тих, кому цікаво створення висококласної АС своїми руками, хто стикається з подібними питаннями. Тут описаний процес розробки АС з нуля, і шлях був пройдений повністю до створення прототипу. Хто побажає, може теж пройти всю дорогу, більш усвідомлено. Кому-то буде доступно зрізати на ній кути.

Кілька слів про лабіринті Рогожина. Привабливість цієї конструкції полягає не тільки в можливості отримати чудові результати звучання акустики (я то кажу про це вже з розумінням), але ще відкриває можливості конструювання зовнішнього вигляду і внутрішньої архітектури в самому широкому діапазоні. В кінцевому рахунку, ця технологія дозволяє створити АС «під себе». Такий собі індпошиття. Це надзвичайно зручно і привабливо. Напевно, всі розуміють різницю між купленим готовим шафою і вбудованим або сформованим по конкретним вимогам. Функціональність, адаптивність у другого варіанта вище. Якщо врахувати можливість створення зовнішнього вигляду за своїми вимогам, зв'язати зовнішній вигляд АС, колір з інтер'єром в зоні розміщення, цінність варіанту додатково зростає.

Ніде правди діти, розуміння мети при акустичних розрахунках за рекомендаціями Рогожина має бути ясним. На першому етапі це досягається дотриманням даних в матеріалі інструкцій і, вже на другому етапі, .. обертанням досвідом. Щоб досягти бажаного результату мені довелося виконати безліч акустичних розрахунків для отримання оптимумів і побудувати шість досвідчених варіантів з тим, щоб вийти на сьомий - остаточний. Порівнюючи отриманий результат в матеріалі і звуці можна уточнити виконані розрахунки і зробити правильний вибір варіанта, підігнавши його під свої переваги, забезпечивши чудове звучання АС.

Тим, хто не втомився

Зовсім вже практична сторона. Отже, вибір динамічних головок позаду, вибір конструктиву (лабіринт-канал) теж. За рекомендацією Рогожина встановив програму Hornresp австралійського розробника. Виконавши покрокові інструкції, отримав перший результат. Скажу так, практично наосліп довелося виконати не менше сотні розрахунків для забезпечення всіх вимог. До чого потрібно прагнути - інструкції дано Рогожиним. Далі ділюся власним досвідом.

Насамперед - фото виконаних спроб знайти бажаний звук:

Тут представлено п'ять варіантів корпусів для одного типу динаміка. Всі варіанти, крім останнього (це шостий варіант, отриманий переробкою п'ятого), виконані в розмірі 1520 мм у висоту (висота фанерного листа). Ширина і глибина корпусів різна і залежить від розрахункового перерізу каналу. Внутрішня архітектура - теж різна. Перший варіант (правий корпус на першому фото) виконаний з фанери 15 мм. Маса корпусу - близько 70 кг (без обробки). Всі наступні - фанера 12 мм і маса від 35 до 55 кг. Легкі вібрації незначних ділянок поверхні на корпусах акустики товщиною 12 мм присутні при подається потужності в 100 Вт. Якщо відверто - розвивається звуковий тиск на такій потужності в обмеженому просторі довго не витримати. Добре, що сусідів за стінкою немає.

Таким чином, при комфортному рівні гучності вібрації корпусу і призвуки не зазначені. Призвуків, до речі, не відзначено при будь-якому рівні гучності.

    Особливості, виявлені в процесі набору досвіду наступні:
  1. Спочатку було незрозуміло пояснення в п.9 інструкції Рогожина про параметри Con (1) і Con (2). Лише пізніше зрозумів, що це довжини двох ділянок резонансного каналу. Разом вони складають загальну довжину каналу, яка впливає на частоту настройки. І виражаються вони в сантиметрах.
  2. На великих динаміках забезпечити запропонований в інструкції варіант згортання каналу призведе до зростання висоти АС. Довелося винаходити. Остаточний принциповий варіант, прийнятий для роботи такої:

    Остаточний принциповий варіант, прийнятий для роботи такої:

    Звичайно, за час будівництва шести варіантів була відпрацьована технологія виготовлення, деталі конструкції АС, способи згортання великого каналу. Наживо нутрощі АС мають такий вигляд:

    Наживо нутрощі АС мають такий вигляд:

    І так далі.

  3. Звернув увагу на деяку некоректність роботи програми. Наприклад, при розрахунку вдається забезпечити групові тимчасові затримки (ГВЗ) в межах рекомендованої норми. При друку результату розрахунку, діаграма ГВЗ має серйозні спотворення, неприпустимі викиди, які не відповідають дійсності.

    При друку результату розрахунку, діаграма ГВЗ має серйозні спотворення, неприпустимі викиди, які не відповідають дійсності

    Тобто розрахункові викиди ГВЗ не перевищують 20мс (копія екрану - зліва), а при друку вони ж випадають до значення в 670мс (праве зображення). Увага, виготовлена ​​за наведеним розрахунку АС забезпечила рівну роботу, без призвуків і нерівномірності. Потрібно вірити лівому зображенню.

  4. Накопичений досвід дозволяє запропонувати наступні рекомендації при виконанні розрахунків:
  • Частота настройки каналу АС краще, якщо буде знаходитися поряд з резонансною частотою головки. Можна вище, але кому це потрібно?
  • Звертайте увагу на забезпечення горизонтальності ділянки настройки АЧХ каналу від резонансу і вище. Підтверджую, незначний підйом АЧХ в зоні резонансу (в наведеному малюнку відповідає частоті 38,36 Гц) добре відчувається «на слух» під час роботи АС.
  • При установці зони розміщення 1ПІ - АС у стінки (параметр Ang), віддача для музичної АС не повинна перевищувати 102-104 дБ (вище, набиває голову навіть при низькій гучності і доводиться викручувати НЧ нижче нуля). Створюється враження мятого баса, його стає реально багато. Зверніть увагу, оптимізована віддача АС дана для чутливого динаміка (-99 дБ). Підозрюю, що при використанні динаміка з меншою чутливістю віддачу АС потрібно буде відповідно зменшити.
  • При розрахунках можна забезпечити настройку каналу на частоту нижче резонансу динаміка. Можна забезпечити сумарну віддачу АС помітно вище самого динаміка. У першому випадку (частота настройки нижче резонансу) - отримуємо розмитість баса, знижену артикуляцію. Чим нижче настройка від резонансу, тим помітніше ефект. У другому випадку (випробував варіант з тиском АС близько 107,5 дБ) - бас стає як би забитим, потужним, нерозбірливим. Слухати важко. Швидко втомлюєшся від такого звуку.
  • Було відмічено, що обсяг камери гасіння третьої моди (КГТМ - мій термін), яка знаходиться в зоні каналу S1-S2, безпосередньо впливає на якість гасіння цієї моди. Зменшуємо об'єм КГТМ при збереженні довжини ділянки каналу, розмах моди зростає (на малюнку вище її сплеск відповідає частоті трохи вище 100 Гц) і навпаки, зі зростанням обсягу КГТМ сплеск моди зменшується. Зміна обсягу КГТМ виконував зміною площі перетину S1.
  • налагодження кросовера

    Вище були описані підходи і особливості створення акустичного оформлення АС. Слід зазначити, що габарити і маса АС значні, потужність використовуваного динаміка висока. Коли акустичні системи замислювалися, було переконання, що слухати їх потрібно при потужності, що підводиться в 0,5 Ватта. Ця обставина і було одним з обмежень при виборі динаміка. Було сумнів, що потужний динамік забезпечить ефективну роботу при малій потужності, що підводиться. Незважаючи на наявний запас потужності, побудовані прототипи АС виконують цю функцію, забезпечуючи чудове звучання при мінімальній потужності, що підводиться. Причому, не применшуючи грандіозності звуку.

    В даний час, отримані АС підключені до підсилювача фірми Sony, у якого градуювання рівня гучності виконана в децибелах. Пізно ввечері, коли вже немає сторонніх звуків, акустика чудово і яскраво звучить при гучності мінус 66 дБ. Ще зазначу, що запас потужності динаміків гарантує роботу АС з мінімальними лінійними спотвореннями при будь-якій гучності комфортного рівня.

    Отже, налагодження звуку в кросовері.

    Отже, налагодження звуку в кросовері

    Спочатку отриманий комплект динаміків і замовлені у виробника (компанія Beyma, Іспанія) кросовери FD-2XA для цих конкретних динаміків мене розчарував. Перше включення на малій гучності призвело в повне здивування. Звук був просто жахливий. На малій гучності баси майже відсутні. При зростанні гучності - перетворювалися в щось абсолютно безглузде, видаючи неймовірну бурмотіння. Музики, як такої, не було.

    Після 3-4-годинного прогону на високій гучності (70-90 Вт) динаміки заробили (прогрілися). Однак незадоволеність звуком не зникла. Ні душевності, ні грандіозності басів, ні бажаних емоцій. Тільки похвальна детальність звуку.

    Як я вже згадував раніше, відпрацювання звучання виконувалася за двома напрямками: пошук оптимальних параметрів лабіринту і робота з кросовером. Напрацювання по лабіринту дані вище. Кросовер так само підніс свої уроки. Його схема знайдена в інтернеті. Представляв він собою фільтри першого порядку з ланцюгом узгодження вхідного комплексного опору НЧ гучномовця. Частота розділу смуг, за даними сайту Beyma - 1800 Гц.

    Частота розділу смуг, за даними сайту Beyma - 1800 Гц

    Звичайно, я міг би докладно викласти всі пошуки і повороти настройки отриманих фільтрів, але щось підказує, таке виклад буде нудним і малоінформативною. Викладу в тезах.

    1. Виявилося, після відключення ємності 15 мкф, відтворення басів стало приємніше.
    2. Тести показали, що на деяких музичних композиціях акустика дає чутні спотворення. Вдалося встановити, що спотворення вносить ВЧ частина динаміка. Спотворення зникають при зміщенні частоти зрізу ВЧ фільтра до 2500 Гц і вище.
    3. Для зменшення яскравості, можна навіть сказати, «крикливості» динаміків в СЧ діапазоні замість ємності 2,2 мкф краще використовувати ємність 0,68 мкф.

    Після таких змін звук став дуже навіть непоганим, але все ж, влаштовував не зовсім. Спроба залишити НЧ динамік без індуктивності L1, не сприяла подальшому поліпшенню звучання АС. Тим не менш, нерівномірність АЧХ динаміка потрібно компенсувати. Індуктивність виробника зберіг на своєму місці. Її вплив добре відчувається.

    І ось, після тривалого прослуховування різних жанрів, після спроб варіювати номінали елементів, що залишилися фільтрів прямо під час прослуховування, «на ходу» так би мовити, відключив RC-ланцюжок узгодження (8,2 Ом і 8,25 мкф - вказані на схемі). Стався приголомшливий ефект. Відчуття подиху динаміка, здобув свободу, до цього утримуваного якоїсь зашморгом. Утримуваний раніше звук вирвався, полетів, став легким і благородним. Не можна передати словами знайдену легкість і віртуозність оновленого звучання. З'явився саме той звук, від якого виникає внутрішній відгук, по тілу йде озноб, а ллється музика заповнює всі клітини мозку.

    Слід ще відзначити той факт, що котушки індуктивності кросовера Beyma несерйозні. Вони намотані мідним дротом 1мм. Для НЧ динаміка параметри індуктивності 1Ом і 1,44 мГн. На великих потужностях втрата енергетики баса гарантована. З огляду на параметри індуктивності НЧ фільтра, отримані виміром, я замовив індуктивності для НЧ і ємності для ВЧ ланок вищого класу.

    разом:

    Виконана робота дозволила адаптувати параметри резонансного каналу до вибраного динаміку і забезпечила звучання АС не нижче очікувань, намальованих свідомістю. Про звуці напишу нижче. Всі роботи зайняли близько п'яти місяців (вихідні та вечірній час, з огляду на наявність запала, час на прослуховування і аналіз, на наступні розрахунки і т.д.) і зажадали певних витрат. Впевнено скажу - рівень звучання відповідає акустиці цінового діапазону від двох мільйонів рублів. Фактичні витрати, особливо з урахуванням наявного обладнання незрівнянно нижча. Пройдений шлях був непростим. Створена АС зазвучала не тільки завдяки точному або вдалому розрахунку резонансного каналу, інтуїтивно, в якійсь мірі, заданої динаміку, своїм підходом до моделювання та виготовлення корпусу. Нагадаю, побудована акустична система двосмугова, наявність кросовера обов'язково. Робота з кросовером також дозволила внести свою лепту в остаточний звук і отримати корисний досвід. Демпфірування в конструкції АС не використовувалося. Можливо, зробимо спробу оцінити вплив демпфірування в конкретному випадку. Можу сказати, що напрацьований досвід дозволив оцінити згадані на початку два варіанти виготовлених АС для динаміків 75ГДШ3-1, побачити недоліки настройки на басах і внести корективи.

    Зараз ще немає готового лицьового варіанту АС для динаміка 15XA38Nd. Є проект. Виконано новий розрахунок АС з динаміком 75ГДШ3-1 зі збільшеною віддачею на басах. Новий варіант буде оснащений твитером BC25SC06-04 . З огляду на наявну робочу завантаження і доставку додатково замовлених комплектуючих, ці проекти будуть реалізовані не раніше жовтня-листопада поточного року. Результати будуть представлені. Частина проекту кабінету АС для головки 15XA38Nd показана нижче:

    звук

    Не виключено, що у мене розвинена сентиментальність. Досягнуте звучання двох-смугових АС то на одному, то на іншому треках привели до душевного і серцевого трепету, до замикання дихання, провокували до повторного прослуховування вподобаних композицій. Правильний чи неправильний звук - не обговорюю. Якщо звучить АС викликає у слухача переконання реальності від почутої музики, вокалу, звуків і призвуків - мета вже досягнута. Якщо окремі повороти музичної програми можуть висушити горло, зробити очі вологими - завдання виконане по максимуму. Схильний вважати, що побудовані прототипи майбутніх АС близькі до заповітного максимуму.

    Скажу відверто, не отримавши такого результату, я б не дозволив собі відкрито ділитися своїми напрацюваннями. Можливо, хтось скаже, новачкам щастить. Мені ж дісталося подвійне везіння. Дві пари чудових АС на базі динаміків 75ГДШ3-1, випущених за радянських часів, витягнувших на собі 35 років сценічного життя і пари нових, на базі динаміків 15XA38Nd іспанської Beyma. Нехай пощастило, але тому, хто вважатиме за можливе зробити подібні АС, враховуючи надані в матеріалі додаткові рекомендації, результат гарантований. Для таких людей і пишу.

    Автор статті Юрій Кобзар.

    Публікується авторська точка зору, яка може не збігатися з думкою редакції «Мир Hi-Fi».

    Можна вище, але кому це потрібно?
     
      Обзор категорий  
     
    Шины
     
         
     
      Специальное предложение  
       
         
         
    Доставка осуществляется в города:
    Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

    © 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

    Каталог украинских интернет-магазинов