Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Пріора з варіатором: спогад про нездійснене цьому

  1. Історія без продовження
  2. воно їде
  3. Як його туди впихнули?
  4. Шкода?

Наша сеть партнеров Banwar

Олександр Варнавский був великим людиною. У прямому сенсі: в передньому кріслі «десятки» він ледь поміщався. Тому, по тольяттинской легендою, з'явилося на світ купе 21123: Варнавский на 20 см подовжив передні двері, посилив їх петлі і переніс середні стійки назад. Такі машини почали робити в 2002 році в фірмі «Автокомплект», яку Варнавский і створив. Потім домовилися про випуск купешек на «Супер-Авто» (а пізніше - і в ОПП ВАЗа).

А ще Олександр Варнавский був підприємцем. З його ім'ям пов'язані такі відомі в Тольятті тюнінгові промислові і торгові компанії, як «Спецавто», «Автокомплект», Тольяттинский механічний завод, Ставропольське автомобільне товариство, «Кермові системи» . Остання фірма стала найзначнішою в життя Варнавського. І, на жаль, останній.

Варнавский загинув в березні 2012 року , В автокатастрофі.

Варнавский   загинув в березні 2012 року   , В автокатастрофі

Одним з останніх проектів Варнавського була Пріора з варіатором. Він пішов, не закінчивши цю справу. По ряду причин не закінчили проект і його колеги.

Залишилося всього дві досвідчених машини з варіаторами, а в пристойному стані одна. На ній їздить друг і колега Олександра Ігор Ніканоров. Він мені і розповів, чим завершилася майже трирічна спроба налагодити виробництво Пріори з безступінчатим трансмісією.

Він мені і розповів, чим завершилася майже трирічна спроба налагодити виробництво Пріори з безступінчатим трансмісією

Ігор Ніканоров (зліва)

Історія без продовження

Будемо послідовні: доведеться повернутися в 2002 рік. У Москві, в Центрі автоматичних трансмісій (ЦАТ) МАІ зібрали перший екземпляр ВАЗівської «десятки» з варіатором фірми ZF. А ZF незадовго до цього купила бельгійський філія компанії Van Doorne Transmissie, що спеціалізується на безступінчатих трансмісіях і володіє низкою важливих патентів в цій області. І то сказати: голландцем Ван Доорна в 1958 році був розроблений перший комерційно успішний варіатор (Variomatic для мікролітражки DAF 600 ).

Варіатор для «десятки» був найпростішим за нинішніми мірками - без керуючої електроніки, без гідротрансформатора. Чистий, беспримесная гидромеханика, рудимент золотого століття автомобілебудування, коли електрику використовувалося в машинах тільки для запалювання та освітлення. Модель VT1 ставилася, зокрема, на деякі моделі Rover (200 і 400) і MG .

Rover 200 з варіатором VT1

варіатор VT1

Хлопці з ЦАТ-МАІ зібрали демомашіну - ВАЗ 2112 з німецько-бельгійським варіатором, вона навіть потрапила на тест в Авторевю .

Хлопці з ЦАТ-МАІ зібрали демомашіну - ВАЗ 2112 з німецько-бельгійським варіатором, вона навіть   потрапила на тест в Авторевю

ВАЗ-2112 з варіатором VT1 на тесті Авторевю 2002 рік

І цією машиною зацікавився Варнавский. Він привіз в Тольятті кілька комплектів трансмісій, їх почали ставити в одній з тюнінгових фірм. Зібрали кілька десятків примірників. Кінцевою адаптацією займався Марат Елимов, що став потім конструктором в «Супер-Авто».

Через кілька років Варнавский з колегами вирушив на одній такій машині (тепер уже Пріорі) до Німеччини, на фірму Bosch, до одного із знайомих інженерів. З прицілом якось модернізувати цей варіатор (Bosch виробляв багато відповідальних вузлів для різних моделей CVT).

Інженер Боша прокотився - і йому сподобалося. Почали домовлятися про співпрацю. Німці для цієї справи виділили одного зі своїх працівників, російськомовного фахівця. Разом з ним Олександр Михайлович поїхав до Бельгії, на Punch Powertrain, який на той час став власником патентів і виробничих потужностей Van Doorne Transmissie, кілька років як перенесених в Китай.

У Punch теж зацікавилися перспективою співпраці з російськими: по всій видимості, зіграла роль близькість Варнавського до ВАЗу, де він працював свого часу одним з керівників ОПП. А тут ще представник Bosch стоїть поруч і підтакує ... Коротше, слова «from Togliatti, from VAZ» свою справу зробили. Тільки в Punch запропонували: давайте ми адаптуємо для вас більш сучасну модель варіатора, VT2, з електронним управлінням. Тим більше що ВАЗ переходить на е-газ.

На Пріору поставили «електронний» варіатор VT2 і залишили машину «бошевцам», які почали доведення і калібрування. Без будь-яких грошей, зауважимо. Просто в якості роботи на перспективу: була домовленість збирати такі автомобілі на «Супер-Авто». У співпраці з бельгійцями за три місяці зробили якісь базові настройки: машина поїхала, причому непогано. Подальшу роботу з калібрування оцінили в мільйон євро (при вартості варіатора в закупівлі у Punch в 950 євро). Це прийнятно: на кожній машині, зібраної в Тольятті, передбачалося заробляти по 70 тис. Руб. За три-чотири роки окупили б вкладення.

Пріору повернули в Тольятті, показали фахівцям ВАЗа ...

Це було помилкою. Адже ВАЗ на той час уже готував свою версію Пріори з «автоматом».

Керівництву «Супер-Авто» натякнули: не треба.

І домовленості з ВАРНАВСЬКИЙ впали. Займатися сертифікацією Пріори з варіатором стало безглуздо.

Проект тихо закрився.

А потім Варнавский загинув.

Зараз по Тольятті і довколишніх містах бігає кілька Пріор з варіаторами, встановленими в період 2004-2010 років. Але це машини з VT1. А з VT2 в хорошому стані залишилася тільки одна машина.

Я їду на ній по ранковому Тольятті і намагаюся сформулювати відчуття.

воно їде

Як не дивно, але відсутність тонких калибровок не сильно впадає в очі. Машина досить плавна і некваплива, при цьому не дуже-то і шумна. Але, звичайно, убогість режимів приємними відчуттями не замаскуєш. А режим тут, по суті, один - «драйв». Ні «спорту», ​​ні «зими», ні можливості ручного перемикання псевдопередач. Втім, брешу: є ще Low, в якому варіатор емулює першу передачу. По суті, це обмеження на зміну передавального відношення, навмисне звуження силового діапазону. Фізичної зниженої передачі тут, звичайно, немає.

Силовий діапазон варіатора такий: 2,31-0,44, тобто в числовому вираженні ratio coverage дорівнює 5,45. Але це теоретичне значення, це підкреслюють самі бельгійці. Реально «зверху» VT2 працює до 0,6-0,7.

Розгін до «сотні» вимірювати не зовсім коректно: зимові шини і злегка вологий асфальт далекі від ідеальних умов полігону. Але все одно вішаю на скло Рейслоджік і стартую в дві педалі. Стрілка тахометра зависає на 2500, відпускаю гальмо і ... Провал. Чи не провал спроби, а провал тяги, обороти встигають впасти до 1000, як не дави на газ. Проходить кілька хвилюючих миттєвостей і варіатор прочухівается, активізується, починає весело скрипіти шкивами. Після 30 км / год - прекрасне прискорення. І аж до 100 км / ч розгін лине, хоча і не дуже напористий. Кілька спроб з неминучими затримками на старті - і на дисплеї висвічується кращий з досягнутих показників, 14,9 секунди. У той час як з механічною коробкою Пріора-універсал до «сотні» розганяється за 13,7 секунди, якщо, звичайно, сам ВАЗ не прибріхує. (Як розповідає Ігор Ніканоров, в полігонних умовах, влітку, динаміка суттєво краще - 12,7 секунди до 100 км / ч).

В принципі, розрив не такий вже й великий, якщо взяти до уваги не найсвіжіше стан автомобіля і, підкреслю, його недокаліброванность. «Провал» при активному старті - це теж програмна недоробка. Для варіатора зробити емуляцію лаунч-контролю не так складно. В даному ж випадку розгін з попередньої «розкруткою» і старт з «холостих» призводять приблизно до одного результату, балансуючого близько 15 секунд. Немає сенсу гвалтувати трансмісію, вдихаючи потім сумнівною приємності аромат спаленого масла.

Втім, страховка від перегріву в цьому агрегаті «зашита», вона при температурі 118 градусів взагалі відрубує всі виконавчі механізми. А нестандартний ЕБУ двигуна відсікає розкрутку клонували на 5500 оборотів. У мене, слава Богу, до спрацьовування захисту не дійшло.

У місті машина активна і слухняна, є запас по потужності, причому чим вище швидкість, тим менше виявляється інертність варіатора. Тягою машина управляється відмінно, відчутно краще середньостатистичної гідромеханіки. Після 60-70 км / ч практично немає затримки при виході на потрібне передавальне відношення. І потрапляння в «передачу» стовідсоткове. На цій швидкості калібрування скасовані. Саме тут варіатор працює як треба. Але зі зниженням швидкості затримки ростуть. Це механічна інертність накладається на електронну.

Цьому варіатору дуже потрібен спортивний режим, в якому він автоматично буде «тримати передачу» при гальмуванні (що, правда, призводить до прискореного зносу штовхає металевого ременя). В принципі, це можна зробити і самому, «врубав» при гальмуванні режим Low. Але при кожному сповільненні клацати важелем утомливо, м'яко кажучи. Тим більше що немає ніякої індикації включеного режиму, важіль доводиться пересувати «навпомацки».

Але якби машина дійшла до виробництва, то панелька з індикацією з'явилася б. Навіть планували взяти приборку від Гранти, там є відповідний індикатор. І з ІТЕЛМА встигли наперед.

«Бошевци», коли розповідали про подальші плани з налагодження, хотіли залишити «трохи потужності» на холостому ходу. Тобто забезпечити таке початкове положення шківів, при якому передаються 5-7% моменту. Плюс преднатяг пакета фрикційних, спорогенезів провідний шків і колінвал. Тоді б затримок при активному старті не було. Як бонус - функція протівоотката на підйомі. Зараз нічого цього немає.

І ще раз зазначу акустичну комфортність: навіть при безжальному розгоні варіатор і двигун намагаються працювати синхронно. Тому немає характерних завивань мотора на оборотах максимальної потужності, тут навіть при грубих налаштуваннях все вийшло елегантніше. Тільки ось якийсь скрегіт з варіатора все-таки доноситься. Може, дається взнаки знос?

Як його туди впихнули?

Змонтувати варіатор в моторний відсік Пріори було не так щоб і складно, але повозитися довелося.

Насамперед виготовили проставлення між агрегатами. Потім замовили на ВАЗі приводні вали з оригінальними шлицами - у Punch вони зовсім інші.

З підбором радіатора охолодження складнощів не виникло.

А ось важіль перемикання з тросом довелося пошукати. В результаті підібрали відповідний від однієї німецької фірми.

Переднє кріплення залишилося штатним «десяточний» - і це не саме вдале рішення. Варнавский, заглядаючи в перспективу, планував не тільки змінити кріплення, він хотів взагалі відливати в Тольятті новий картер для варіатора, з оптимальним розташуванням приєднувальних кронштейнів.

А ось задня опора в коригуванню не потребує.

В принципі, нічого особливо складного, з такою установкою впорається будь-який кваліфікований автослюсар. І що приємно, габарити варіатора скромні, масляний піддон компактний і не звисає за габарити. У кліренсі машина не втратила.

Шкода?

Напевно, шкода. Шкода, що не довели роботу до кінця, шкода, що ВАЗ не пішов на співпрацю. Варнавский з «Супер-Авто» не смоли б дати такі обсяги виробництва «варіаторних» Пріор, які склали б конкуренцію нашому національному автогігантові. Але, з іншого боку, у ВАЗа могли б трапитися іміджеві неприємності, якби конструкція варіаторних машин вийшла ненадійною. Пояснюй потім, що це не ВАЗівська конвеєрна збірка ...

І взагалі: ніхто не заважає замовити таку інсталяцію приватно, в тому ж ЦАТ. Правда, тепер це явно буде дорожче, ніж міг зробити Варнавский.

Але Олександр Михайлович все одно залишив своє ім'я в історії вітчизняного автомобілебудування. «Кермові системи» - успішна фірма, зараз вони закінчують розробку рульової рейки для оновленої Лада 4х4.

«Кермові системи» - успішна фірма, зараз вони закінчують розробку рульової рейки для оновленої Лада 4х4

Продукція фірми «Кермові системи»

На фасаді головного корпусу «Рульових систем» висить меморіальна дошка.

А знаєте, що означає наклейка на задніх дверях останньої «вариаторной» Пріори? Це перша частина е-мейла Варнавського, його нікнейм.

Непогана біографія.

Фотобонус: Екскурсія на фірму «Кермові системи»

Шкода?
Може, дається взнаки знос?
Як його туди впихнули?
Шкода?
А знаєте, що означає наклейка на задніх дверях останньої «вариаторной» Пріори?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов