- Принцип дії датчика даленія.
- Типові несправності датчика абсолютного тиску у впускному колекторі.
- Диференціальний датчик тиску.
Наша сеть партнеров Banwar
Майже всі системи управління двигуном, в яких не застосовується датчик витрати повітря, обладнані датчиком абсолютного тиску у впускному колекторі (датчик розрідження).
Зовнішній вигляд датчиків абсолютного тиску
У таких системах, на підставі даних про тиск і температуру повітря у впускному колекторі, блок керування двигуном розраховує масу повітря, що міститься в кожному сантиметрі кубічному внутрішнього обсягу впускного колектора. При кожному такті впуску, циліндр "всмоктує" розріджений повітря з впускного колектора, обсяг якого приблизно дорівнює внутрішньому об'єму циліндра двигуна. Знаючи внутрішній обсяг циліндра двигуна (в cm3) і попередньо розрахувавши щільність всмоктується циліндром повітря (в g / cm3), блок керування двигуном розраховує масу повітря (в грамах), що потрапляє в циліндр під час такту впуску. Відповідно до розрахованої масою споживаного двигуном повітря, блок керування двигуном формує імпульси управління паливними форсунками відповідної тривалості, досягаючи приготування паливоповітряної суміші зі складом, близьким до заданого.
Точність розрахунку маси споживаного двигуном повітря по його тиску і температурі невисока, тому що обсяг споживаного повітря в значній мірі залежить від стану циліндропоршневої групи і газорозподільного механізму. Тому, в подібних системах управління двигуном для забезпечення приготування паливоповітряної суміші з точно заданим складом, дуже важливим фактором є справність функціонування датчика кисню .
На багатьох автомобілях, датчик розрідження кріпиться до кузова автомобіля в моторному відсіку, а його вхідний штуцер з'єднується з внутрішнім об'ємом впускного колектора за допомогою гнучкого трубопроводу.
Незалежно від наявності в системі управління двигуном датчика витрати повітря , На двигунах обладнаних турбонаддувом і / або компресором датчик абсолютного тиску у впускному колекторі (датчик тиску / розрідження) застосовується завжди. Тут, крім іншого, показання датчика використовуються для вимірювання та регулювання величини надлишкового тиску, що нагнітається турбокомпресором і / або механічним компресором. Такий датчик зазвичай кріпиться безпосередньо до впускного колектора. У корпус датчика часто буває вбудований датчик температури повітря у впускному колекторі. Датчики тиску можуть бути штатно встановлені на автомобілі для вимірювання тиску в паливному баку, тисків в системі EGR, тиску в системі кондиціонування повітря в салоні, в гальмівній системі, в шинах автомобіля ...
Сканер Toyota Techstream для підключення до автомобіля
прграмма TECHSTREAM 7.20.041 і русифікатор Для підключення сканера до комп'ютера
Відео
Принцип дії датчика даленія.
Більшість автомобільних датчиків тиску перетворюють значення тиску на вхідному штуцері датчика в відповідну йому величину вихідної напруги. Зустрічаються датчики, де в залежності від вхідного тиску змінюється частота вихідного змінної напруги (наприклад, датчик абсолютного тиску у впускному колекторі виробництва FORD). Як датчики тиску у впускному колекторі застосовуються датчики абсолютного тиску. Усередині датчика абсолютного тиску є вакуумна камера, з якої на етапі виготовлення датчика був відкачано повітря. Такий датчик "порівнює" тиск на вхідному штуцері з тиском у вакуумній камері - від цієї різниці тисків і залежить вихідний сигнал датчика.
Схема включення датчика абсолютного тиску. ECU Блок управління двигуном.
- Точка підключення затиску типу "крокодил" осциллографического щупа.
- Точка підключення пробника осциллографического щупа для отримання осцилограми вихідної напруги датчика.
- Датчик абсолютного тиску.
- Вимикач запалювання.
- Акумуляторна батарея.
Зазвичай, зі зменшенням величини абсолютного тиску у впускному колекторі (або, іншими словами, зі збільшенням величини розрідження у впускному колекторі) вихідна напруга датчика зменшується. Але зустрічаються датчики, де залежність вихідної напруги від вхідного тиску обернено-пропорційна. Як датчики атмосферного тиску застосовуються датчики абсолютного тиску. Датчик атмосферного тиску може бути виконаний як окремий елемент системи управління двигуном, або може бути розміщений безпосередньо всередині корпусу блоку управління двигуном. На деяких автомобілях застосовується датчик тиску палива в паливній рейці.
Типові несправності датчика абсолютного тиску у впускному колекторі.
Залежно від пристрою системи управління двигуном (наявність або відсутність датчика витрати повітря), неполадки в роботі датчика можуть привести як до перемикання блоку управління на аварійний режим роботи, так і зовсім до неможливості запуску і роботи двигуна. Застосовувані в сучасних системах управління двигуном датчики тиску мають дуже високою надійністю. У більшості випадків, причиною неправильної роботи датчика абсолютного тиску у впускному колекторі є несправність з'єднання вхідного штуцера датчика з внутрішнім об'ємом впускного колектора. Часто з'єднує гнучкий трубопровід розривається, рідше "закоксовивается" (або сам трубопровід, або штуцер у впускному колекторі). Тому, при проведенні перевірки датчика абсолютного тиску у впускному колекторі, необхідно обов'язково перевірити справність трубопроводу. Необхідність заміни датчика іноді виникає через несправність датчика температури повітря, який може бути конструктивно об'єднаний з датчиком абсолютного тиску у впускному колекторі. Проте, зустрічаються і випадки виходу з ладу самого датчика абсолютного тиску. При необхідності, можна провести перевірку датчика. Для цього необхідно забезпечити підведення до штуцера датчика різних значень тиску / розрідження в допустимих для даного датчика межах (шляхом запуску двигуна, якщо це можливо, або іншими допоміжними засобами), контролюючи при цьому вихідний сигнал датчика.
Осцилограма вихідної напруги справного датчика абсолютного тиску впускному колекторі. Пуск двигуна і робота на холостому ходу без навантаження.
Вихідна напруга датчика змінюється пропорційно величині тиску у впускному колекторі. В даному випадку, зі збільшенням розрідження у впускному колекторі, вихідна напруга датчика зменшується. <> Характеристика датчика абсолютного тиску у впускному колекторі виробництва FORD має наступну залежність: - при включеному запалюванні і зупиненому двигуні (розрідження у впускному колекторі при цьому відсутня) частота вихідної напруги датчика становить близько 160 Hz; - при роботі прогрітого до робочої температури двигуна на холостому ходу без навантаження (величина розрідження у впускному колекторі становить ~ 0,65 Bar), частота вихідної напруги датчика становить близько 105 Hz; - при збільшеній до 3-х тисяч оборотів в хвилину частоті обертання колінчастого вала двигуна на холостому ходу (величина розрідження у впускному колекторі становить ~ 0,7 Bar), частота вихідної напруги датчика становить близько 100 Hz.
Осцилограма вихідної напруги справного датчика абсолютного тиску у впускному колекторі виробництва FORD. Запалювання включено, двигун зупинений.
Диференціальний датчик тиску.
У деяких системах управління двигуном, для вимірювання величини витрачених системою EGR (Exhaust Gas Recirculation) відпрацьованих газів, застосовується диференційний датчик тиску. Диференціальний датчик тиску відрізняється від датчика абсолютного тиску наявністю двох штуцерів - внутрішня камера датчик не загерметизована, а з'єднана з додатковим, другим штуцером. За рахунок цього, диференційний датчик тиску порівнює між собою тиску на вхідних штуцерах; вихідний сигнал датчика пропорційний цієї різниці тисків. Система EGR служить для зменшення кількості що викидаються двигуном в атмосферу шкідливих оксидів азоту. Система EGR підводить частина відпрацьованих газів до впускного колектора, розмішуючи топливовоздушную суміш відпрацьованими газами. За рахунок цього зменшується температура згоряння паливоповітряної суміші і як наслідок, зменшується кількість викидів двигуном в атмосферу оксидів азоту. Вимірювання величини потоку відпрацьованих газів від клапана EGR до впускного колектора за допомогою диференціального датчика тиску здійснюється наступним чином. У патрубку, що з'єднує вихід клапана EGR з впускним колектором, є калібрований звуження. Це звуження створює незначна перешкода протікає по патрубку відпрацьованим газам, внаслідок чого, тиск газів перед звуженням виявляється трохи вище тиску газів за звуженням. Чим більше величина потоку відпрацьованих газів, що протікають через звуження, тим більша виникає різниця тисків газів перед звуженням і за ним. Вхідні штуцери диференціального датчика тиску з'єднані з патрубком клапана EGR - один штуцер з'єднаний з порожниною до каліброваного звуження, а другий штуцер з'єднаний з порожниною за каліброваним звуженням. Зі збільшенням потоку відпрацьованих газів від клапана EGR до впускного колектора, збільшується різниця тисків підводяться до вхідних штуцерів диференціального датчика тиску, датчик перетворює цю різницю тисків в напругу. Таким чином, вихідна напруга диференціального датчика тиску виявляється пропорційним величині потоку відпрацьованих газів від клапана EGR до впускного колектора двигуна.
Додаток 1
Характеристики деяких датчиків абсолютного тиску
Розрідження GM, V FORD, Hz мм рт.ст. Bar 0 0 4,80 156 ... 159 25,7 0,034 4,52 51,4 0,067 4,46 77,1 0,103 4,26 102,8 0,137 4,06 128,5 0,171 3,88 141 ... 143 154,2 0,206 3,66 179,9 0,240 3,50 205,6 0,274 3,30 231,3 0,308 3,10 257 0,343 2,94 127 ... 130 282,7 0,377 2,76 308,4 0,411 2,54 334,1 0,445 2,36 359,8 0,480 2,20 385,5 0,514 2,00 114 ... 117 411,2 0,548 1,80 436,9 0,582 1,62 462,6 0,617 1,42 108 ... 109 488,3 0,651 1,20 514 0,685 1,10 102 ... 104 539,7 0,720 0,88 565,4 0,754 0,66
Додаток 2
Таблиця перекладів з однієї системи в іншу
кПа мм рт.ст. миллибар PSI 1 атм. 101,325 760 1013,25 14,6960 1 kPa 1 7,50062 10 0,145038 1 мм рт.ст. 0,133322 1 1,33322 0,0145038 1 миллибар 0,1 0,45062 1 0,0145038 1 PSI 6,89473 51,7148 68,9473 1 1 мм вод.ст. 0,009806 0,07355 9,8 * 18-8 0,0014223