- Причини, за якими прокладка ГБЦ буде пробита або пошкоджена, бувають різними:
- Причини, по якій пробило прокладку ГБЦ
- Ознаки пробиття прокладки ГБЦ
Наша сеть партнеров Banwar
» Поради по ремонту »Пробила прокладку ГБЦ (головки блоку циліндрів) - ознаки пробитою прокладки
переглядів 18 911
Пробило прокладку ГБЦ (головки блоку циліндрів) на автомобілі, не треба панікувати, необхідно викликати евакуатор, так як на дорозі не слід залишати авто і транспортувати його в священне місце під назвою гараж, якщо такого немає, то в те місце де можна буде не поспішаючи розібратися в причинах пробитою головки блоку.
Треба визнати, що дуже поширеною, і досить неприємною, проблемою при роботі двигуна є пробиття прокладки головки блоку циліндрів. Це посилюється ще й тим, що таку неполадку дуже важко своєчасно знайти і усунути. Але треба визнати, що навіть невеликий отвір в прокладці здатне привести до дуже негативних наслідків. Якщо ви не хочете займатися капітальним ремонтом двигуна свого автомобіля, то треба дуже уважно стежити за станом мотора і якщо ви раптом виявили ті симптоми, про які буде розказано в цій статті, то відразу перевірте прокладку на предмет її цілісності.
Непрямим чином на знос прокладки блоку циліндрів буде вказувати збільшився витрата палива і зниження потужності двигуна.
Причини, за якими прокладка ГБЦ буде пробита або пошкоджена, бувають різними:
- Після ремонту прокладку ГБЦ неправильно встановили;
- Некомпетентність майстра, який робив збірку двигуна;
- Шлюб в самій прокладці;
- Погане паливо;
- Перегрівся двигун;
- Знос матеріалів.
- Головна ознака того, що у вас пробило прокладку, є неконтрольований викид газів з-під головки блоку циліндрів. Автовласник це відразу помітить і на додаток до цього з'явитися характерний сторонній гучний звук в роботі двигуна.
- Може бути аналогічний простріл, але вже між циліндрами. Самостійно така простріл визначити практично неможливо. У цьому випадку треба звернутися в автомайстерню і за допомогою спеціального обладнання виміряти компресію.
- Білий дим (водяна пара) з глушника може говорити про пробитою прокладки ГБЦ.
- В системі охолодження з'явилася масляна емульсія.
- На масляному щупі з'явилася вода, при цьому масло буде характерного сірого, світло-коричневого відтінку (емульсія)
- Текти масла з під головки блоку циліндрів
Ще одна ознака, який побічно свідчитиме про пробитою прокладці ГБЦ, це коли під капотом почнуться накопичуватися вихлопні гази. Вони можуть акумулюватися в радіаторі. Тут треба зауважити, що якщо таке сталося, то не треба відразу грішити на пробиту прокладку. Гази можуть потрапляти в радіатор через дуже маленьку тріщину , Яка може з'явитися на головки або на стінках одного з циліндрів. При цьому двигун, в більшості випадків, буде працювати цілком стабільно. Тільки іноді з вихлопної труби може з'являтися білий дим , Пар, але це повинно вас насторожити.
Адже продовжуючи експлуатувати авто в такому стані ви можете добитися того, що тріщина збільшитися і це призведе до повноцінного прострілу. А вже тоді без капремонту і зняття ГБЦ буде не обійтися.
Ну і останнє, що може наштовхнути вас на думку про пробитою прокладці ГБЦ - витік масла і води (тосола).
Причини, по якій пробило прокладку ГБЦ
Перше на що треба звернути увагу - перегрів двигуна . Як це може статися? Все дуже просто. У тому випадку, якщо прокладка виготовлена з железазбеста, то вона може просто не витримати високого температурного режиму, коли двигун перегрівається. Прокладка буде поступово прогорати, міцність її стане менше, і вона може роздутися. Крім цього в результаті перегріву може бути викривлена площину ГБЦ (головки блоку циліндрів). І якщо таке станеться, то треба підготуватися до дорогого ремонту. Тому не давайте двигуну перегріватися! Під час сильного нагрівання двигуна, матеріал з якого зроблена ГБЦ і сам блок як правило різні, і ступінь розширення у них так само різна, що і призводить до зміщення і викривлення поверхні ГБЦ і прокладки.
Далі, на що треба звернути увагу, так це на болти, якими кріпиться ГБЦ. Вірніше навіть не на самі болти, а на те, як вони затягнуті. Дуже важливо при затягуванні болтів головки блоку циліндрів не перетягнути їх і не затягнути занадто слабо. Якщо ви перетягніть болти, то тут з'являється ризик, що ви можете зірвати болт, і тоді в ГБЦ залишиться заломишь болта, який доведеться видаляти. Його там залишати не можна, так як голівка не буде вже притискатися належним чином. А якщо ви затягніть болти слабо, то з'являється велика ймовірність того, що через нещільно пригнаних головку також може статися простріл в прокладці. Тому при установці головки блоку циліндрів треба скористатися динамометричним ключем і притягнути прокладку, попередньо дізнавшись момент затяжки болтів саме для вашого двигуна.
Ну і останнє. Дуже важливо, щоб прокладка була проведена з якісного матеріалу з дотриманням всіх норм виробництва. Якщо прокладка поганої якості, то хорошої роботи від неї чекати не доводиться. Адже якщо її зробили незрозуміло де і незрозуміло хто, то вона може незабаром або піти на постріл або прогоріти. Важливо пам'ятати, що на таких запчастинах краще не економити, а краще переплатити, але купити якісну прокладку ГБЦ.
Ознаки пробиття прокладки ГБЦ
- Коли ви вирішили перевірити рівень масла в вашому автомобілі, то на щупі замість масла з'явилася біла піна. Така ж піна може з'явитися і під пробкою горловини для заливки масла. Це ознаки того, що в масляну систему двигуна проникла охолоджуюча рідина. Причиною цього може бути тільки пробита прокладка ГБЦ. Тут треба зауважити, що в дуже рідкісних випадках таке може трапитися, якщо з'явилися тріщини в блоці циліндрів (прокладка при цьому може бути абсолютно не пошкодженою). У будь-якому випадку, якщо вами була виявлена така біла рідина, то треба «бити на сполох» і, або самому почати усувати цю проблему, або звернутися в найближчу автомайстерню за кваліфікованою допомогою.
- З'являється густий білий пар з вихлопної труби вашого автомобіля, коли двигун працює. Іноді з крапельками вологи. Це свідчить про те, що охолоджуюча рідина проникла в циліндри. Побічно на це може вказувати те, що різко знизиться рівень охолоджувальної рідини. Це і зрозуміло, так як вона вилітає через вихлопну трубу. Але білий дим не завжди може говорити вам про пробитою прокладці ГБЦ. Такий дим може з'явитися і тоді, коли ви прогріваєте мотор, коли багато конденсату. Або коли висока вологість в сиру погоду. Це нормальне явище і панікувати тут не слід. Якщо у вас дійсно пробило прокладку ГБЦ, то білий пар буде йти з вихлопної труби постійно і в рясному кількості.
- У розширювальному бачку з'являються масляні плями і масляна плівка. Масляні освіти можуть з'являтися і в радіаторі. Якщо ви це помітили, то з великою часткою ймовірності допоможе вам визначити, що порушена цілісність прокладки головки блоку циліндрів. У будь-якому випадку слід звернути на це увагу. Цікаво, але зустрічаються і такі «специ» які примудряються промивати систему охолодження відпрацьованими миючими засобами. Але на таких «фахівців» не треба звертати увагу і будемо вважати, що до нас це не підходить.
- Якщо в горловину вашого радіатора рівномірно надходять газові утворення, що нагадують бульбашки від шампанського, то це може говорити про те, що з камери згоряння в охолоджуючу рідину потрапляють вихлопні гази. Найімовірніше, що десь є отвір, через яке і надходять вихлопні гази і причиною цього може бути пробита прокладка головки блоку циліндрів. Якщо бульбашки з'являються в процесі заміни охолоджуючої рідини, то не зважайте на це увагу, але якщо цей процес йде постійно, значить треба шукати причину.
- Якщо вихлопні гази вириваються назовні через прокладку ГБЦ, то таке явище зустрічається не дуже часто. Помітити це можна досить легко, треба тільки придивитися. Але забувати про це теж не треба - адже невідомо, що може статися. Більш поширена ситуація, коли з-під головки блоку циліндрів з'являються масляні розводи. В такому випадку треба спробувати затягти болти кріплення ГБЦ. Але в цьому випадку треба чітко слідувати інструкції, а то можна зробити ще гірше. Затягувати шпильки болтів треба в строгій послідовності і з таким зусиллям, який рекомендований виробником. В іншому випадку можна зірвати різьбове з'єднання або зламати шпильку. Використовуйте для цього динамометрический ключ. Якщо у вас його немає в наявності, то візьміть у кого небудь або придбайте в магазині.
- Бувають випадки, коли прокладка ГБЦ отримує пробою між циліндрами. Знайти таку поломку дуже складно, так як тут будуть відсутні будь-які явні ознаки цього. На це буде вказувати тільки підвищена витрата палива і зниження потужності автомобіля. Сприяти цьому може багато причин. Тому, скористайтеся для діагностики цієї несправності компрессометром. Якщо в одному з циліндрів пропала компресія (або в декількох), то це безпосередньо може вказувати на те, що пробило прокладку ГБЦ.
У висновку можна сказати про те, що якщо ви встановили, що у вас пробило прокладку, то ні в якому разі не треба відкладати ремонт. Краще відразу звернутися в автосервіс і усунути цю проблему.
Рекомендується у випадках заміни прокладки ГБЦ відшліфувати саму головку блоку циліндрів для вирівнювання поверхні пріліганія прокладки.
Удачі на дорогах!
Проголосуйте, чи сподобалася вам стаття?Як це може статися?
Проголосуйте, чи сподобалася вам стаття?