- Чи потрібна протяжка головки блоку циліндрів?
- Як виконувати роботу?
- Як проконтролювати якість роботи?
- Загальні рекомендації по протяжке головки блоку циліндрів
Наша сеть партнеров Banwar
Вітаю вас друзі на сайті ремонт авто своїми руками. Головка блоку циліндрів (ГБЦ) - важливий елемент силового вузла, який лише на перший погляд здається простим.
Протяжка головки блоку циліндрів
У складі механізму знаходяться свічки запалювання , Газорозподільні клапана, блоки камер згоряння і так далі.
При цьому сам блок циліндрів і його головка поділяються спеціальною прокладкою, виконаної із спеціального матеріалу (як правило, сталеасбеста).
Фіксація головки і блоку проводиться за допомогою спеціальних болтів, які завжди закручуються з певним зусиллям.
Чи потрібна протяжка головки блоку циліндрів?
На нових авто протяжка головки блоку циліндрів з метою профілактики не обов'язкова.
Раніше виробники зобов'язували робити цю роботу вже при першому ТО, але в нових машинах така необхідність відпала.
Якщо ж ви - господар старого ВАЗа, Москвича або УАЗа, то робити таку роботу доведеться набагато частіше.
Необхідність протягання може виникнути в декількох випадках:
При появі течі масла в місці, де з'єднується блок циліндрів і головка. Подібна несправність може свідчити про послаблення одного або декількох болтів або ж несправність самої прокладки;
після ремонту. Бувають ситуації, коли помилки в протяжке допускають «фахівці» на СТО. У цьому випадку доводиться все переробляти;
періодична перевірка. Через 1-2 тисячі кілометрів після ремонту головки блоку циліндрів бажано відкрутити кришку і перевірити момент затягування. Бувають випадки, коли в процесі експлуатації болти послаблюються.
Як виконувати роботу?
Врахуйте, що для якісного виконання роботи ви повинні уважно вивчити керівництво по ремонту свого авто.
Там чітко розписані правила затягування головки блоку циліндрів, а саме:
- Схема протягання болтів;
- необхідний момент сили затяжки;
- типи болтів, які необхідно застосовувати для цієї роботи.
Ця інформація може знадобитися в тому випадку, якщо один або декілька болтів вимагають заміни.
Та й взагалі питання болтів для ГБЦ потребує детально розгляді. Не секрет, що сьогодні виробники використовують якісніші вироби з кращими характеристиками.
Так, на нових моторах все частіше застосовуються так звані пружинні болти, які досить затягнути один раз і більше не чіпати. Більш того, якщо порушити це правило, то кріплення, навпаки, буде послаблюватися і болт може пошкодитися.
Багато досвідчених автолюбителі встановлюють якісні прокладки, які не "сідають" з часом. У цьому випадку ймовірність ослаблення протягання можна звести до мінімуму.
Якщо ви зважилися перевірити момент затягування болтів, то враховуйте порядок протягання головки блоку циліндрів і користуйтеся справним динамометричним ключем.
Як проконтролювати якість роботи?
Щоб переконатися в якості виконаної роботи, обов'язково перевіряйте момент затягування (для цього користуйтеся динамометричним ключем).
При виконанні роботи ви повинні дочекатися моменту, коли болт дійде до свого «межі текучості». Це легко діагностувати. Як тільки ви виставите необхідний момент затягування, він не буде змінюватися.
При цьому врахуйте два важливих моменти. Якщо ви збільшує момент до рівня в 20 кГсм, а болт НЕ провертається, то його необхідно міняти.
Причина - занадто велика міцність. Якщо ж затягнути болт неможливо і момент весь час зменшується, то його також варто замінити.
Загальні рекомендації по протяжке головки блоку циліндрів
Наостанок давайте виділимо основні поради, які важливо враховувати при виконанні такої роботи:
1. Чітко дотримуйтесь рекомендацій виробника, що стосуються порядку затяжки болтів, а також необхідного моменту. Всі ці питання детально розглянуті в керівництві.
Наводити їх немає сенсу, так як для кожної моделі вони можуть відрізнятися.
2. Під час протягання болтів користуйтеся тільки справним динамометричним ключем. Не сподівайтеся на свій «окомір» і «старий добрий» гайковий ключ.
3. При будь-якій підозрі на низьку якість болта - замінюйте. Тут принцип «так, піде» може привести до безлічі проблем в подальшому.
Перед тим, як закручувати болти, обов'язково перевірте чистоту різьблення і її стан.
Врахуйте, що повторне використання пружинних болтів заборонено - ви все одно не досягнете нормальної протягання.
Як наслідок, через кілька сотень кілометрів масло почне видавлювати з-під прокладки.
4. Особливу увагу приділіть вибору прокладки - на ній повинен бути вказаний допустимий термін дії (перевищувати його не бажано).
При цьому переконайтеся, що цифри на виробі хоча б приблизно відповідають рекомендації виробника.
5. При наявності «сліпого» болта кріплення уважно заливайте масло. В іншому випадку його можна «переборщити» і болт просто не затягнеться до потрібного моменту.
При наявності наскрізного отвору різьблення бажано обробити спеціальним герметиком.
Пам'ятайте, що протягнути головку блоку циліндрів не складно. Головне - чітко дотримуватися вимог виробника і враховувати рекомендації в статті. Удачі на дорогах і звичайно ж без поломок.
Чи потрібна протяжка головки блоку циліндрів?Як виконувати роботу?
Як проконтролювати якість роботи?
Чи потрібна протяжка головки блоку циліндрів?
Як виконувати роботу?
Як проконтролювати якість роботи?