- При загорянні автомобіля ремені заважають вибратися з нього
- Люди вилетять з машини і залишаться живі
- Ремені заважають керувати автомобілем
- Мене врятують подушки
- Я зможу нагнутися і уникнути серйозних травм
- Ремінь може доставити серйозні травми
Наша сеть партнеров Banwar
При загорянні автомобіля ремені заважають вибратися з нього
Так думають 8,5% опитаних *
По-перше, загоряння і вибух автомобіля в разі ДТП частіше трапляються в кіно, ніж в реальному житті. Адже бензобаки розміщені в задній частині авто, а кількості пального в паливних магістралях недостатньо для вибуху. По-друге, в більшості сучасних машин під час аварії подача палива блокується. І, по-третє, пошкодитися паливні магістралі можуть тільки при дуже сильному ударі або перекиданні автомобіля. А в такій ситуації у пристебнутого пасажира набагато більше шансів залишитися в свідомості і вибратися з транспортного засобу.
* За результатами опитування на сайті «Автоцентру»
Люди вилетять з машини і залишаться живі
Так думають 20% опитаних
Серйозні аварії трапляються набагато рідше, ніж ДТП середнього ступеня тяжкості, а смертельні травми можна отримати і при зіткненні на швидкості 20 км / ч. Крім того, вилетіти з автомобіля в момент аварії і не розбитися при цьому на смерть практично неможливо. На вашому шляху може перебувати не тільки лобове скло, але і стійка кузова, об'єкт, з яким зіткнулася машина, дерево, брівка і т. П. А то, що непристебнуті знайомі ваших знайомих в подібній ситуації залишилися живі, ще не доводить, що вони загинули б, будь пристебнутими.
Ремені заважають керувати автомобілем
Так думають 46% опитаних
Багато хто нарікає на те, що ремені стискують руху, з ними незручно користуватися органами управління - важелем КП, магнітолою, регулюваннями опалення і т. Д. Насправді сучасні інерційні ремені дозволяють дотягнутися навіть до бардачка, тільки потрібно рухатися плавно, щоб не спрацювало блокування . Крім того, ремені дають відчуття єднання з машиною.
Мене врятують подушки
Так думають 8,5% опитаних
Надувна подушка безпеки ефективна лише в парі з ременем, без нього вона приносить більше шкоди, ніж користі. До моменту контакту з особою і грудьми людини подушка повинна розкритися повністю, а це можливо лише тоді, коли той сидить вертикально, тобто пристебнутий. Та й в більшості сучасних автомобілів аербег спрацьовує тільки в цьому випадку - адже інакше, розкриваючись зі швидкістю понад 300 км / год, він може нанести смертельні травми. Деякі машини обладнані датчиками, що сигналізують про непристебнуті ремені; не варто їх «обманювати», закріплюючи ремені позаду себе або сидіння. Виробники подбали про вашу безпеку - так подбайте про неї і ви.
Я зможу нагнутися і уникнути серйозних травм
Так думають 5,5% опитаних
Виконати подібний трюк практично нереально; набагато краще до останнього намагатися запобігти ДТП або знизити тяжкість наслідків. Подібну реакцію наочно демонструють професійні гонщики: навіть коли аварія стає неминучою, вони не дивляться на перешкоду, з яким можуть зіткнутися, а шукають можливість його об'їхати.
Ремінь може доставити серйозні травми
Так думають 11,5% опитаних
Це можливо лише в разі неправильного використання ременів. Так, відразу кілька небезпек підстерігає любителів напівлежачи керувати автомобілем. При ДТП водій може прослизнути під ременем в напрямку педального вузла і отримати переломи ніг і хребта. Крім того, лямка ременя може «зловити» людину за горло.
Треба пам'ятати, що інерційні ремені забезпечують тим більше безпеки, чим тонше шар одягу на людині. Адже тканина створює своєрідну подушку, і під час аварії спочатку поглинається зазор між нею і тілом, а лише потім відбувається ривок, який блокує ремінь. Травмувати можуть і предмети в нагрудних кишенях, і різні масивні прикраси (ланцюжки, хрестики, персні та ін.), І навіть брючний ремінь з металевою пряжкою.
Аварія в деталях
Щоб було зрозуміло, для чого потрібні ремені і що відбувається з непристебнутими пасажирами під час аварії, розглянемо зіткнення з точки зору фізики. Наприклад, машина з чотирма членами екіпажу вагою 75 кг кожен робить фронтальне зіткнення з нерухомою перешкодою на швидкості 80 км / ч. На початку удару на автомобіль діє сила інерції, в 30 разів перевищує масу машини; пасажири в цей момент пересуваються по салону і раніше на швидкості 80 км / ч. Лише через 0,05 секунди изза раптової зупинки на кожного з пасажирів починає діяти сила інерції, в 80 разів перевищує їх масу, - тобто вага кожної людини досягає 6 тонн. Через 0,068 з водій і передній пасажир вдаряються головами об приладову панель, через 0,092 с - об лобове скло. Через 0,113 з настає черга задніх пасажирів; в цей момент вони врізаються в передніх сідоків, ламаючи сидіння. Через 0,240 з задніх пасажирів відкидає назад, причому з такою силою, що, вдаряючись потилицями об стелю салону, вони деформують його. Все, що відбулося займає менше ніж 0,5 секунди часу ...
типи ременів
Перші серійні триточкові ремені жорстко кріпилися до кузова. Сьогодні їм на зміну прийшли інерційні ремені, найсучасніші з яких оснащені преднатяжителями. У момент зіткнення даний пристрій натягує ремінь, притискаючи пасажирів до сидінь і саджаючи їх максимально правильно, щоб подушка безпеки спрацювала ефективно.
Діти в машині
Деякі батьки думають, що в разі ДТП утримають дитину на руках і без дитячого крісла.
Про те, що дітей в автомобілі потрібно перевозити тільки в спеціальних сидіннях, «Автоцентр» писав неодноразово. Штатні ремені не розраховані на маленьких пасажирів і можуть привести до серйозних травм. Нічим не краще і розміщення дитини на руках дорослого пасажира - адже при аварії на швидкості 80 км / ч маса тіла людини збільшується в 80 разів, і дитина може загинути тільки через те, що ви його придавили.
Євген Сокур
Фото Андрія Яцуляк, DEKRA і фірм-виробників
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.