Наша сеть партнеров Banwar
Вітаю вас шановні читачі цього сайту. Сьогоднішня стаття присвячена ремонту головки блоку циліндрів. Я постараюся докладно описати весь процес ремонту, і зупинимося на деяких серйозних несправності, які згубно впливають на роботу двигуна. Ми розглянемо два варіанти ремонту головки двигуна ВАЗ 2103 і 2108. Чому саме цих моделей? Тому що всі інші моделі двигунів між собою схожі і дані процеси будуть практично ідентичні.
Для ремонту ГБЦ нам знадобиться повне розбирання головки. З розбирання і почнемо. Перше що нам потрібно це зняти газорозподільний вал. Як правильно його зняти і що з ним робити, рекомендую прочитати статтю ( Заміна распредвала ВАЗ ).
На що слід звернути увагу в першу чергу. Дивимося на поверхню головки і бачимо, що вона була просто відфрезерована і на ній залишилися сліди від різця.
Як видно на фотографіях сліди від різця дуже великі. Ця головка була знята з двигуна, тому що охолоджуюча рідина потихеньку потрапляла через ці ризики в масляний канал і потім в піддон картера. Природно масло приходило в непридатність. Взагалі-то, правильно, що головка фрезерувати це додало її рівну площину, але в таких випадках обов'язково потрібна шліфовка. Шліфуванням досягається максимальне видалення навіть дрібних раковин, що в нашій справі і потрібно.
Тепер після шліфування головки блоку циліндрів, площина стала дзеркально рівною, що створить максимальне ущільнення.
Далі перевертаємо головку і знімаємо рокера і їх пружини.
Давайте розглянемо сам рокер. На вигляд маленька деталь і що може з нею статися? Як і все залізо, рокер теж схильний до механічного навантаження, а значить зношується. Якщо ви вирішили встановити нові клапана, то рекомендую звернути увагу на притискну площину рокера до клапану.
В процесі роботи площину вказана червоною стрілкою закруглюється. Якщо рокер варто з нахилом по відношенню до газорозподільному валу, значить, знос присутній, і при заміні клапанів обов'язково ставимо нові рокера. Якщо рокер варто косо, значить, важко правильно відрегулювати зазор між газорозподільним валом і рокером, а так же звідси і шум в двигуні.
Наступним кроком буде зняття клапанів, як зняти клапана рекомендую прочитати статтю ( Заміна клапанів ВАЗ ). Так само раджу прочитати статтю ( Заміна направляючих втулок клапанів ВАЗ ). У цих статтях Ви знайдете багато корисної інформації.
І так продовжуємо. Після зняття газорозподільного вала, виймаємо штовхачі з регулювальними шайбами. Є один не дуже хороший фактор в голівці ВАЗ 2108. І ось тепер звернемо увагу на колодязі, по яких ходить штовхач.
Якщо зношується напрямна втулка клапана і автомобіль продовжує експлуатуватися, то штовхачі починають хитатися і вибивають колодязі еліпсом. Цьому свідчать ризики зазначені червоними стрілками на фотографії. Якщо при такому зносі колодязя встановити нові напрямні, то їх дуже швидко розіб'є. Ремонтувати такі речі практично ніхто не бере. Але я все ж знайшов майстра, який відновлює за допомогою розточувального верстата і подальшої запрессовкой бронзової втулки.
Якщо є шпильки з пошкодженою різьбою, то раджу їх відразу замінити. Потім коли поставите головку на місце і виявиться, що зірвана різьба, дуже погано буде вивернути її.
Ми розглянули практично всі важливі моменти, на які потрібно найбільше звертати увагу в першу чергу, а далі збираємо все назад, що і як регулювати читайте у відповідних статтях цього розділу.
Ну от і все. Якщо щось з'явиться новеньке, обов'язково допишу.
До нових публікацій.
На головну. 2108. Чому саме цих моделей?На вигляд маленька деталь і що може з нею статися?