- Зняття ГБЦ ВАЗ: етапи та інструкції
- Пошук дефектів ГБЦ
- Заміна направляючих втулок
- Зенкування сідла головки
- Перевірка герметичності ГБЦ
Наша сеть партнеров Banwar
Досвідчені власники класичних моделей ВАЗ знають, що безвідмовно функціонуюча головка блоку циліндрів є запорукою стійкої і довговічною роботи мотора транспортного засобу. Крім того, технічна справність даного агрегату позитивно впливає на витрату палива і динаміку руху, що дозволяє підвищити маневреність і керованість машини.
Недосвідченим водіям слід пам'ятати, що ремонт ГБЦ повинен проводитися тільки підготовленими професіоналами, в іншому випадку неправильно відрегульований вузол неминуче призведе до псування всіх деталей двигуна. Капітальне відновлення мотора обійдеться в кругленьку суму, після чого на питання, скільки він прослужить, не ризикне відповісти навіть досвідчений фахівець. Проте, для знаючих власників класичних моделей ВАЗ, які мають певні навички, виконати всі відповідні заходи із заміни головки блоку циліндрів можна і своїми руками.
Зняття ГБЦ ВАЗ: етапи та інструкції
Безумовно, будь-який серйозний ремонт деталі автомобіля починається з її зняття. Перед розбиранням не забудьте злити з мотора охолоджуючу рідину, після чого необхідно демонтувати карбюратор і повітряний фільтр, попередньо від'єднавши від нього все шланги і патрубки.
Наступним заходом стане зняття кришки ГБЦ і суміщення міток на шківі коленвала з рискою на приводі розподільного вала, а також мітки на шківі распредвала з рискою на його корпусі.
Далі послаблюємо натягувач ланцюга шляхом від'єднання стопорною шайби розподільного вала. Ривком зриваємо болт і акуратно демонтуємо зірочку в агрегаті, прив'язуючи її до ланцюга або іншими елементами двигуна. Послідовно відвертаємо кріплення і знімаємо розподільний вал разом з корпусом.
Дуже важливим етапом стане зняття рокерів, які попередньо потрібно позначити маркером, що гарантує при складанні правильне положення даних деталей. Самі вироби легко витягуються пружин і знімаються з регулювальних болтів. Тепер можна від'єднати дроти, що ведуть до свічок запалювання і датчикам температури охолоджуючої рідини. Демонтуємо трубу до випускного колектора і відвертаємо болти, за допомогою яких головка кріпиться до блоку. Виймаємо ГБЦ і акуратно очищаємо її від нагару або інших забруднень.
Пошук дефектів ГБЦ
Безпосередньо сам ремонт головки блоку циліндрів на автомобілях ВАЗ починається з рассухаривания клапанів, для чого використовуються пристосування, які зображені на малюнку нижче. В процесі розбору клапани необхідно позначити і розкласти по своїх місцях, що дозволить за умови невеликого зносу поставити їх назад.
При уважному розгляді ГБЦ що не підлягає відновленню на ній повинні бути помітні відколи, тріщини, ознаки корозії. Оцінити слід також і зношування напрямна і сідел, ремонт яких проводять кожні 200 тис. Кілометрів пробігу. Якщо ніяких видимих дефектів на ГБЦ не виявилося, то можна продовжувати її подальший ремонт.
Заміна направляючих втулок
У разі вироблення ресурсу направляючихвтулок їх необхідно обов'язково замінити. Витягають такі деталі за допомогою спеціального інструменту, проте в гаражних умовах підійдуть і плоскогубці і затиск. При демонтажі втулок відразу ж заміряємо їх зовнішній діаметр, після чого шукаємо в спеціалізованих магазина аналоги з розмірами на 0,05-0,07 мм більше рідних.
Зворотній запрессовка напрямних відбувається з використанням оправки, електричної плитки, молотка і машинного масла. Головка блоку ставиться на підставку по краях, після чого електроприлад ставиться під місце роботи і нагріває метал до 100 ° С (при такій температурі він починає розширюватися). Змащуємо втулку маслом, знімаємо з власників і вбиваємо туди нові напрямні. Після заміни всіх восьми складових елементів ГБЦ підлягає охолодженню, а внутрішній діаметр розгортають таким чином, щоб клапани не бовталися і ходили вільно, без заклинювань або заїдань.
Зенкування сідла головки
Самим болісним і важливим заходом при ремонті ГБЦ є заміна сідла головки, від якісного виконання якого і залежить ступінь прилягання клапана до сідла, а також подальша робота мотора. Як правило, знімають шар металу по колу, потім під кутом 120 ° зрізають ГБЦ до моменту появи чіткої круглої кромки. На фінальному етапі вихідний шарошкой роблять робочу фаску з товщиною 1,5-2 мм для щільної притирання клапана.
Перевірка герметичності ГБЦ
Для того щоб клапана якомога щільніше прилягали до своїх сідел, потрібно скористатися наступним методом. У будь-якому спеціалізованому магазині купуєте спеціальну притирочную пасту, змащуєте клапан і вставляєте його в голівку. При цьому відомо два способи його обертання:
- за допомогою шматка шланга, який щільно надівається на деталь;
- за допомогою спеціального ремонтного пристосування, що нагадує штопор.
Головним візуальним показником притирання клапана стане матова поверхня сідла в місці контакту з проточенной деталлю. Герметичність ГБЦ перевіряється за допомогою заливки у впускний і випускний колектори гасу або бензину. У разі правильно виконаного ремонту течі з-під клапанів не буде перші 5-7 хвилин роботу двигуна.
Наостанок нагадаємо, що всі деталі мотора ВАЗ при розбиранні повинні промиватися особливим розчином, що гарантує довгу і надійну службу силового агрегату на протязі не однієї сотні тисяч кілометрів.