Наша сеть партнеров Banwar
Прокладка головки блоку разова, тому при кожному знятті головки блоку прокладку необхідно замінювати.
При виявленні течі моторного масла або охолоджуючої рідини в місцях з'єднання головки блоку з блоком циліндрів зніміть головку і замініть її прокладку. Текти може виникнути також через викривлення головки блоку внаслідок перегріву.
- Зніміть головку блоку циліндрів.
- Відверніть дві гайки кріплення і зніміть рим.
- Відверніть на один-два оберти гайку кріплення і зніміть кронштейн труби, що підводить водяного насоса.
- Відверніть гвинт кріплення держателя паливних трубок і зніміть тримач.
- Відверніть три гайки кріплення ресивера і дві гайки кріплення кронштейна паливних трубок.
- Зніміть кронштейн паливних трубок.
- Відверніть залишилися дві гайки кріплення ресивера.
- Ослабте затягування гайки кріплення кронштейна ресивера.
- Зніміть ресивер.
- Відверніть три гайки кріплення кронштейна ресивера і зніміть кронштейн.
- Викрутіть чотири гайки кріплення впускний труби.
- Зніміть вхідну трубу.
- Відверніть дві гайки кріплення випускного колектора і зніміть колектор.
- Зніміть дві прокладки впускної труби і випускного колектора. Замініть пошкоджені і сильно обтиснуті прокладки.
- Встановіть головку блоку циліндрів корпусами підшипників вгору, підклавши під неї дерев'яні прокладки, щоб не пошкодити клапани.
- Відверніть дві гайки і болт кріплення задньої кришки головки блоку. При цьому зверніть увагу, що під головкою болта встановлено кільце ущільнювача. Зніміть задню кришку головки блоку.
- Виверніть свічки запалювання.
- Відверніть рівномірно чотири гайки кріплення переднього 1 і шість гайок кріплення заднього 2 корпусів підшипників розподільного вала і зніміть шайби. Потім зніміть обидва корпуси.
- Якщо шпонка в пазу розподільного вала сидить не щільно, вийміть її, щоб не втратити.
- Зніміть розподільний вал з головки блоку.
- Зніміть сальник з розподільного вала.
- Вийміть штовхачі клапанів. Промаркіруйте штовхачі або розкладіть їх по порядку, щоб потім поставити на те саме місце. При цьому без необхідності не виймайте регулювальні шайби 1 з штовхачів, щоб не переплутати їх.
- Очистіть камери згоряння від нагару. Огляньте головку блоку. Якщо на ній є тріщини або сліди прогара в камерах згоряння, замініть головку. Приберіть задирки і забоїни на площині головки блоку.
- Перевірте площинність поверхні, що прилягає до блоку циліндрів. Для цього поставте лінійку ребром на поверхню головки спочатку посередині уздовж, а потім по діагоналях і щупом виміряйте зазор між площиною головки і лінійки. Замініть головку, якщо зазор перевищить 0,1 мм.
- Для перевірки герметичності головки, відвернувши дві гайки кріплення, зніміть патрубок.
- Заглушіть отвір в голівці блоку під патрубок. Це можна зробити, наприклад, встановивши глуху прокладку з щільного картону під патрубок і звернув гайки його кріплення.
- Залийте гас в канали водяної сорочки. Якщо рівень гасу знижується, значить, в голівці є тріщини і її треба замінити. Після перевірки не забудьте зняти картонну прокладку.
- Перевірте стан опорних поверхонь під шийки вала на голівці блоку і корпусах підшипників. Якщо хоча б на одному з них є сліди зносу, задираки або глибокі ризики, замініть головку і корпусу підшипників.
- Промийте масляні канали. Для цього заглушите вертикальний масляний канал з боку камери згоряння (канал знаходиться між 3-м і 4-м циліндрами) ...
- ... залийте бензин в масляні канали у всіх опорах розподільчого вала і витримайте 15-20 хв. Вилийте бензин, вийміть заглушку і остаточно промийте канали бензином за допомогою груші.
- Для перевірки герметичності клапанів залийте гас в камери згоряння. Якщо протягом трьох хвилин гас НЕ просочиться з камер згоряння - клапани герметичні. В іншому випадку прітріте або замініть клапани.
- Встановіть під знімається клапан відповідний упор, наприклад підшипник 1.
- Встановіть пристосування для стиснення пружин клапанів і стисніть з його допомогою пружини клапана. Вийміть за допомогою викрутки або пінцета два сухаря.
- Вийміть верхню тарілку пружини, зовнішню і внутрішню пружини клапана. Аналогічним чином вийміть сухарі, тарілки і пружини інших клапанів.
- Промаркіруйте клапани номерами циліндрів, наприклад накерніть.
- Підштовхнувши клапани знизу, вийміть їх з головки блоку.
- Зніміть маслос'емниє ковпачки пристосуванням або пассатижами.
- Зніміть нижні тарілки пружин клапанів.
- Очистіть нагар з клапанів відповідним інструментом (наприклад, металевою щіткою). Потім уважно огляньте клапани.
- Замініть клапани з наступними дефектами: глибокі ризики і подряпини на робочій фаски 1, тріщини, деформація стрижня 3 клапана, викривлення тарілки 2 клапана, сліди прогара. Неглибокі ризики і подряпини на робочій фаски можна вивести притиранням клапанів.
- У спеціалізованій майстерні пошкодження робочої фаски клапанів, які неможливо вивести притиранням, можна прошлифовать на спеціальному верстаті. При шліфуванні треба витримати розміри, зазначені на малюнку.
- Перевірте стан сідел клапанів. На робочих фасках сідел не повинно бути слідів зносу, раковин, корозії і т.п. Сідла клапанів можна замінити в спеціалізованій майстерні. Незначні пошкодження (дрібні ризики, подряпини та ін.) Можна вивести притиранням клапанів.
- Більш значні дефекти сідел клапанів усуваються шліфуванням. При шліфуванні витримаєте розміри, зазначені на малюнку: а - сідло впускного клапана; б - сідло випускного клапана; I - нове сідло; II - сідло після ремонту. Сідла рекомендується шліфувати в спеціалізованій майстерні.
- Маючи слюсарний навик, можна це зробити вручну за допомогою набору спеціальних фрез. Спочатку обробляється фаска а під кутом 15 °, потім фаска б під кутом 20 ° і фаска в під кутом 45 °. Після шліфування необхідно притертися клапани.
- Перевірте стан зовнішньої і внутрішньої пружин клапанів. Викривлені, поламані або мають тріщини пружини замініть.
- Для перевірки пружності зовнішньої пружини виміряйте її висоту в вільному стані, а потім під двома різними навантаженнями. Якщо пружина не відповідає необхідним параметрам, замініть її.
- Для перевірки пружності внутрішньої пружини виміряйте її висоту в вільному стані, а потім під двома різними навантаженнями. Якщо пружина не відповідає необхідним параметрам, замініть її.
- Огляньте штовхачі клапанів. Якщо на робочій поверхні 1 штовхача є задираки, подряпини та ін., Замініть штовхачі. На робочих поверхнях регулювальних шайб 2 не повинно бути задирів, забоїн, подряпин, слідів ступеневої або нерівномірного зносу, натираючи металу. При таких дефектах шайби треба замінити. На шайбах допускаються концентричні сліди підробітки з кулачками розподільного вала.
- Перевірте зазор між напрямними втулками і клапанами. Зазор обчислюється як різниця між діаметром отвору у втулці і діаметром стрижня клапана. Перевірку зазору рекомендується виконувати в спеціалізованій майстерні, так як для вимірювання діаметра втулок потрібен спеціальний інструмент (нутромер). Номінальний зазор для впускних клапанів 0,022-0,055 мм, для випускних клапанів 0,029-0,062 мм. Гранично допустимий зазор для впускних і випускних клапанів - 0,3 мм.
- Якщо зазор не досяг гранично допустимого, можна спробувати усунути його заміною клапана. Якщо це не вдається або зазор перевищує гранично допустимий, замініть направляючу втулку. Для цього випрессуйте з боку камери згоряння дефектну втулку спеціальної оправкой.
- У запасні частини поставляються втулки зі стопорними кільцями 1. Втулки мають збільшений зовнішній діаметр і зменшений діаметр отвору під клапан.
- Змастивши втулку моторним маслом, вставте її в спеціальну оправку і запресо з боку розподільного вала до упору стопорного кільця в головку блоку. Розгорніть отвір у втулці за допомогою розгортки до 8,022-8,040 мм для впускних клапанів і до 8,029-8,047 мм - для випускних.
- Якщо встановлюється старий клапан, зніміть задирки з проточек під сухарі. Після цього необхідно притертися клапан до сідла.
- Встановіть клапани в головку блоку відповідно до раніше зробленої маркуванням, попередньо змастивши їх стрижні моторним маслом.
- Встановіть нижні тарілки пружин клапанів.
- Встановіть маслос'емниє ковпачки.
- Замініть розподільний вал, якщо на його шейках і кулачках є сліди зносу, задираки і глибокі ризики. У майстернях, обладнаних спеціальним інструментом і пристосуваннями, можна перевірити радіальне биття шийок розподільного вала (воно не повинно перевищувати 0,02 мм) і зазор між отворами опор і шийками розподільного валу, який не повинен перевищувати 0,2 мм (зазор для нових деталей 0,069 -0,11 мм).
- Встановіть розподільний вал і корпусу підшипників
- Встановіть прокладки, випускний колектор і вхідну трубу. Зверніть увагу, що під гайками (4 шт.), Що кріплять одночасно вхідну трубу і випускний колектор, встановлені шайби 1 більшого діаметру, ніж шайби 2 під іншими гайками, а ...
- ... під гайками кріплення кронштейна ресивера шайби не встановлюються.
- Встановіть головку на блок циліндрів, перевірте зазори в приводі клапанів і при необхідності відрегулюйте їх .
Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Сподобалася стаття?