Наша сеть партнеров Banwar
11:27 / 5 травня 2017
Перші розробки датчиків кутових швидкостей почалися в АТ «НДІ« Елпа »ще в середині 2000-х років. За більш ніж 10 років роботи цей напрям пройшло великий шлях. Було створено кілька конструкцій, кожна з яких була розроблена під строго певні завдання і сфери застосування.
Датчики кутових швидкостей
Датчик кутових швидкостей (ДУС) необхідний для вимірювання швидкості обертання об'єкта навколо осі, на який він встановлений. Наприклад, колесо велосипеда робить один оборот за одну секунду. Це означає, що його кутова швидкість дорівнює 360 ° в секунду.
Основною областю, для якої в АТ «НДІ« Елпа » були створені ці вироби, є військова техніка, що володіє високими вимогами до систем навігації, складовою частиною яких є ДУС. Можливе застосування датчиків і в «мирних» галузях: автомобілебудування, різного роду гаджети, робототехніка, безпілотні літальні апарати «дрони» і багато іншого.
Робота датчика кутових швидкостей грунтується на впливі сили Коріоліса на пьезокерамический чутливий елемент. Він володіє п'єзоелектричними властивостями, він перетворює механічну енергію деформації в електричні сигнали пропорційно зовнішніх діючих силам, які спричинили цю деформацію, що дозволяє нам оцінювати величину кутової швидкості при зчитуванні цих сигналів.
В АТ «НДІ« Елпа »розроблені вже кілька конструкцій ДУС, кожна з яких має ряд унікальних переваг, таких як стійкість до великих перевантажень або підвищена стабільність в діапазоні температур.
В даний момент ведуться відразу кілька розробок, пов'язаних з ДУС, цілями яких серед іншого є виконання на вітчизняній елементній базі і підвищення точностних характеристик.
Дмитро Шахворостов - талановитий молодий учений, головний конструктор АТ «НДІ« Елпа »
Біля витоків розробки стояли Дмитро Шахворостов, який зараз є головним конструктором АТ «НДІ« Елпа »і Іван Макан, нинішній начальник відділу частотно-селективних пристроїв.
На фото: Олександр палітурників, провідний інженер, оператор поворотною установки АТ «НДІ« Елпа »(зліва) і Максим Шиков, оператор установки розпилювання, інженер-технолог (праворуч)
Зараз цим напрямком займаються провідний інженер Олександр палітурників і інженер Максим Шиков.