Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Розвиток уваги у дитини. Вправи на тренування уважності

  1. обличия неуважності
  2. Причини порушення уваги
  3. Увага як контроль
  4. Способи контролю уваги
  5. Від експериментів - до практики

Наша сеть партнеров Banwar

У цій статті поговоримо про причини неуважності школярів, втрати інтересу до навчання і способах контролю і тренування уваги і правилах, які можна застосовувати на практиці.

Буває так, що дитина знає правила, розуміє матеріал, але знову і знову робить помилки через неуважність - пропускає букви, цифри, домальовує зайві палички на листі. Прикро. Але ситуацію можна виправити.

обличия неуважності

Насправді неуважність у школярів може бути різною. Хтось не може утримати в полі зору досить великий обсяг інформації. У іншого страждає стійкість уваги, і дитина не може тривалий час концентруватися на одній справі. Третьому не вистачає зосередженості - його відволікає і бурчання сусіда по парті, і пролетіла за вікном птах. Буває, навпаки, учень настільки зосереджений на своїх думках, фантазіях і внутрішні переживання, що не помічає того, що відбувається навколо. Нарешті, бувають проблеми, пов'язані з нездатністю швидко переключити увагу з одного об'єкта на інший або утримувати у фокусі кілька завдань паралельно.

Причини порушення уваги

Порушення уваги виникають з різних причин. Це можуть бути індивідуальні фізіологічні особливості нервової системи (про можливості корекції ви можете прочитати тут Нейрокоррекція. Допоможе добре вчитися і бути уважним ) Або поточний стан дитини (не цілком здоровий, не виспався, перевтомився, чимось засмучений).

Важливий фактор - відсутність мотивації. Погодьтеся, що куди простіше уважно виконувати ту роботу, яка вам цікава і значимість якої ви розумієте, ніж ту, яка з самого початку вам здається марною тратою часу. Нарешті, заважати концентрації і стійкості уваги може зовнішня обстановка. Наприклад, домашнє завдання, виконане на групі продовженого дня, може істотно відрізнятися за якістю в гіршу чи в кращу сторону від виконаного будинку.

Причин низької навчальної мотивації може бути безліч. Давайте докладніше поговоримо про них, щоб при необхідності бути у всеозброєнні.

Читати далі

Перш ніж почати працювати над усуненням помилок через неуважність, варто обміркувати всі перераховані чинники і постаратися звести їх негативний вплив до мінімуму. Важливо створити умови, в яких дитині буде комфортно займатися; строго дотримуватися режиму дня з необхідною кількістю сну, прогулянок, фізичної активності, повноцінним харчуванням і т.д. І, звичайно, постаратися мотивувати на навчання, знайти в ній цікаві, захоплюючі боку.

Увага як контроль

Відомий радянський психолог П.Я. Гальперін експериментально показав, що увагу можна розглядати як скорочену і автоматизовану форму контролю. У світлі цього, помилки через неуважність - результат того, що дитина не навчився контролювати свої дії. Якщо допомогти школяреві опанувати таким контролем, то він перестане робити «неуважні» помилки сам і зможе знаходити їх в чужих текстах.

Справа в тому, що ми, дорослі, як правило, вміємо контролювати свої дії автоматично. Ми не замислюємося, як нам це вдається, ми не пам'ятаємо, як цього навчилися, тому часто не знаємо, як допомогти нашому школяреві впорається з проблемою. І тільки з досадою запитуємо: як ти міг таке написати? А написати через неуважність можна багато чого. Наприклад, моя подружка в другому класі на диктанті вивела: «на деревах розпустилися запашні корови». А я до сих пір із здриганням згадую, як на мене дивилася наша вчителька з математики, коли я в дев'ятому (!) Класі, абсолютно правильно вирішивши непросту районовскую контрольну, в кінці поділила шість на три і отримала три у відповіді. Але ж і я, і моя подружка перевіряли свої роботи, перш ніж здати! Тільки робити таку перевірку правильно не навчилися.

Способи контролю уваги

За Гальперіну, щоб виправити ситуацію, потрібно повернутися назад і допомогти поетапно сформувати функцію контролю. Для експерименту він вибрав більш двадцяти школярів 3-4 класу, систематично роблять помилки через неуважність і нездатних знаходити їх в чужих текстах. Далі на прикладі робіт з російської мови були виділені конкретні операції, які повинні підлягати контролю. Операції були зафіксовані на картках, які отримав кожен дитина.

Інструкція була приблизно такою: «1. Читай речення вголос. 2. Чи підходять слова один до одного? 3. Чи немає пропуску слів? 4. Читай слово вголос по складах і виділяй кожен склад. 5. Чи підходять літери до слова? 6. Чи немає пропуску букв? ».

Завдяки інструкції, дітям стало зрозуміло, на що саме потрібно звертати увагу при перевірці. Спочатку вони обов'язково повинні були промовляти вголос все, що вони роблять, відзначати поділ слів на склади олівчиком. Досить швидко діти, перш пропускали при перевірці неправильних текстів більше половини помилок, стали пропускати не більше 0,1-0,2%. У міру засвоєння правил контролю, дітям дозволялося ділити слова на склади просто голосом, без отчерківанія, переходити на шепіт при вимові правил перевірки. Потім вони і зовсім стали говорити «про себе». У деяких якість контролю після цього знизилася, і їм довелося знову на деякий час повернутися до гучного мовлення. Решта могли спокійно перевіряти текст мовчки.

Через 20-25 півгодинних занять всі школярі, які беруть участь в експерименті, навчилися мовчки і швидко виправляти помилки в текстах.

Від експериментів - до практики

Озброївшись даними цього експерименту, ми можемо вирішити проблему неуважності на практиці.

Проаналізуйте самі або з учителем помилки, які робить ваша дитина. Виділіть найбільш проблемні місця. Може бути, як інструкції вам підійдуть картки Гальперіна, а може, ви придумаєте свої.

Наприклад, для перевірки записи вирішення завдань з математики, це може бути щось таке: «1. Чи відповідає схема умов завдання? 2. Перекладено чи все числа до однакових одиницях виміру? (Наприклад, грами і центнери - в кілограми). 3. Чи правильно виконані арифметичні дії? (Перевіряємо зворотною дією: додавання - відніманням; множення - діленням і т.д.). 4. Уяви, чи може в житті бути така відповідь? (Якщо ми отримали півтора землекопа або швидкість автомобіля 400 км / год, значить, десь закралася помилка). 5. Чи збігається повну відповідь до задачі з її умовою? ».

Так, промовляти все це вголос може здатися досить виснажливим і нудним заняттям, але перші успіхи і приємне здивування вчителів має стати хорошою підтримкою, щоб довести розпочату справу до кінця. Повірте, такі промовляння не продовжуватимуть нескінченно. Функція уваги поступово стане такою, якою їй і належить бути - скороченою і автоматизованої.

Щоб було простіше це уявити, наведу приклад поетапного формування уваги, який буде зрозумілий багатьом дорослим. При навчанні водінню автомобіля хороший інструктор буде раз за разом промовляти вголос одне і те ж: «підсувається сидіння, перевіряємо дзеркала, включаємо фари, перша передача, ніжка на газ, відпускаємо ручник ...». Отримавши права, ми спочатку можемо помилятися або промовляти про себе те саме, що багато разів чули від інструктора. Але ж ніхто з досвідчених водіїв навіть не думає про подібні речі, а дзеркала, ручник і фари виявляються в потрібному стані як би самі собою, тому що всі дії стали виконуватися автоматично. Головне, не поспішати, і не переходити до наступного етапу, поки не достатньо засвоїли попередній. Переставши контролювати свої дії занадто рано, ми гарантуємо собі спроби рушати на ручнику, виїзди на дорогу зі згорнутими бічними дзеркалами і т.д.

Так що не будемо квапити наших дітей і даремно обурюватися: «Так будь же уважніше!» Куди краще допомогти їм зрозуміти, що саме потрібно контролювати при виконанні навчальних завдань і як це правильно робити. Потім важливо допомогти довести дію перевірки до автоматизму, і можна насолоджуватися отриманими результатами. І ще одна хороша новина: як показують дослідження, людина, повноцінно освоїв функцію контролю в одній сфері, значно швидше освоює її стосовно до інших справ, тобто стає в цілому більш уважним.

фото: www.pexels.com , globallookpress.com

І тільки з досадою запитуємо: як ти міг таке написати?
2. Чи підходять слова один до одного?
3. Чи немає пропуску слів?
5. Чи підходять літери до слова?
6. Чи немає пропуску букв?
1. Чи відповідає схема умов завдання?
2. Перекладено чи все числа до однакових одиницях виміру?
3. Чи правильно виконані арифметичні дії?
4. Уяви, чи може в житті бути така відповідь?
5. Чи збігається повну відповідь до задачі з її умовою?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов