Наша сеть партнеров Banwar
Моделі велосипедів з алюмінієвими рамами є одними з найбільш продаваних, і за статистикою саме на них припадає найбільша частка продажів на ринку.
Це зрозуміло, адже рами зі сталі низької якості відходять у минуле (хоча з високоякісною сталлю справа йде зовсім інакше), карбон часто досить дорогий, а раму з титану не так вже й просто знайти. Нижче докладно описані відмінності між двома найпоширенішими сплавами алюмінію, які використовуються в велопромишленності: 6061 і 7005, а також різні технології підвищення їх робочих характеристик.
Є дві основні причини популярності сплавів алюмінію 6061 і 7005 в велопромишленності: доступність і фізичні властивості. Ще два сплаву, які також можуть використовуватися, 6066 і 6069, поширені набагато менше, принаймні, зараз. Навіть скандієві рами по суті робилися з алюмінію, сплавленного з невеликою кількістю скандію, але, незважаючи на це, коштували дуже дорого. Існують і інші сплави алюмінію, такі як 7075 і 2014, які відрізняються високою міцністю, але практично не піддаються зварюванні.
Сплав 6061 включає в себе алюміній, магній і кремній, і вважається краще, ніж 7005, що складається з алюмінію і цинку, хоча останній більш стійкий до стиснення і ударам, і здатний витримувати навантаження в 51.000 psi. Для порівняння, сплав 6061 витримує тиск до 45.000 psi. Але ці дані отримані в лабораторних умовах на прикладі труб з різних сплавів алюмінію. У готових рамах на стійкість до навантажень впливають такі додаткові чинники як якість зварювання, форма труби і товщина стінок.
Практика показує, що різниця між сплавами 6061 і 7005 дійсно існує, але її можна не брати до уваги. Малоймовірно, що звичайний користувач піддасть свій велосипед таких навантажень, при яких межа міцності сплаву буде відігравати важливу роль.
Але тоді чому перевага віддається сплаву 6061, що а не 7005? Тому що 6061 простіше в обробці, а, отже, виготовлення рам з нього дешевше. По суті, сплав 6061 дозволяє виробляти рами меншої ваги і більш складної конструкції. Крім того, важливим фактором є те, що сталося в останні роки здешевлення технологій і обладнання для роботи зі сплавом 6061.
Крім того, необхідно пояснити ще два терміни, які часто зустрічаються в описі рам з алюмінію: баттинг і конічна форма труби.
Що значить одинарний, подвійний і потрійний баттинг?
Термін «баттинг» відноситься до товщини стінок труби. Якщо ця величина однакова по всій довжині труби - баттінга немає (також такий профіль труби називають одинарним баттинг), якщо кількість значень товщини стінки труби дорівнює двом (велика товщина на кінцях і менша в центральній частині), це подвійний баттинг. Нарешті, при трьох різних значеннях товщини стінки труби мова йде про потрійне баттинг. Така технологія дозволяє зменшити кількість матеріалу, який використовується у виробництві рами, і знизити вагу на 15%.
Конічна форма труби використовується в рульовому стакані (частина рами, куди встановлюється рульова колонка). У двох словах, діаметр верхньої частини труби менше, ніж діаметр нижньої частини. Таким чином виробники домагаються більшої міцності цієї частини рами, високої жорсткості і кращої стійкості велосипеда.
Оригінал статті взято з сайту: www.bike-advisor.com
Що значить одинарний, подвійний і потрійний баттинг?Але тоді чому перевага віддається сплаву 6061, що а не 7005?
Що значить одинарний, подвійний і потрійний баттинг?