Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Рульовий стакан і рульова колонка велосипеда. Види і особливості

  1. Рульовий стакан рами велосипеда
  2. Рульова колонка велосипеда
  3. Переваги безрізьбовим рульових колонок в порівнянні
  4. Підвиди безрізьбовим рульових колонок
  5. Розміри і стандарти рульових колонок
  6. Сумісність рульових склянок і рульових колонок велосипеда
  7. Особливості вибору рами по рульовому склянці
  8. Різниця рульових колонок і виробники
  9. Як відбувається установка рульової колонки методом запресовування?
  10. Необхідна обслуговування рульових колонок і необхідний інструмент

Наша сеть партнеров Banwar

Найбільш важливою ланкою велосипеда, що відповідає за безпечне управління двоколісним транспортним засобом є рульової вузол Найбільш важливою ланкою велосипеда, що відповідає за безпечне управління двоколісним транспортним засобом є рульової вузол. Незважаючи на те, що в поворотах і безпосередньому рулении райдер тримається тільки за перекладину керма, основна ж роль в плавності обертання і надійності механізму відводиться рульовій колонці, саме вона робить невидиму оком механічну роботу, і вже від якості її компонентів залежать всі характеристики рульового управління велосипеда . Тому в даній статті ми розглянемо зв'язку рульового склянки (headtube) велосипеда і рульової колонки (headset), оскільки разом вони дають можливість задавати будь-якого велосипеда потрібний напрямок.

Рульовий стакан рами велосипеда

Основа рульового механізму велосипеда починається звичайно ж з   рами   , А точніше зі спеціальною її фронтальної частини під сталою назвою рульової стакан або ж рульової колодязь Основа рульового механізму велосипеда починається звичайно ж з рами , А точніше зі спеціальною її фронтальної частини під сталою назвою "рульової стакан" або ж "рульової колодязь". Зазвичай ця частина рами являє собою коротку трубу певного діаметру фронтальної частини рами, куди згодом поміщається шток вилки. Різновидів рульових склянок (як і самих велосипедних рам) існує чимало і важливо помітити, що всі використовувані стандарти НЕ взаємозамінні, тому обов'язково потрібно дізнатися тип і діаметр отворів рульового стакана конкретної рами, щоб правильно підібрати під нього сумісну рульову колонку.

За формою можна виділити наступні два типи рульових склянок рами:

  1. Порожня всередині труба стандартної прямокутної форми наступних поширених розмірів по діаметру верхнього і нижнього отвору відповідно (діаметр труби зверху і знизу однаковий): 1 дюйм; 1.1 / 8 дюйма; 1.1 / 2 дюйма; 1.5 дюйма (one point five) Подібні склянки найбільш поширені для широкого кола рам, охоплюючи майже всі можливі дисципліни і стилі катання на велосипеді - від спокійних прогулянкових, до екстремального крос-кантрі та фрірайду. За ступенем збільшення навантаження на склянку можна умовно впорядкувати їх таким чином: найвужчі кермові склянки (1 дюйм) частіше застосовуються для прогулянкових і дорожніх велосипедів; середнього розміру кермові склянки (1.1 / 8 дюйма) добре підходять для байків з помірними навантаженнями в крос-кантрі або легкому фрирайде; нарешті збільшені склянки (1.5 дюйма) актуально застосовувати в рамах для екстремального даунхила або дёрта, де часто потрібно значний запас витривалості.
  2. Труба конічної форми, вузька зверху і розширюється в нижній частині. На конусоподібні кермові склянки також існує стандарт, зазвичай це 1.1 / 8 дюйма у верхній частині і 1.5 дюйма в нижній. Такі кермові склянки ще називаються "tapered", що по-англійськи і означає "конічний". Труби такої форми забезпечують додаткову витривалість і здатні витримувати підвищені екстремальні навантаження, що нерідко потрібна для певних дисциплін гірського велосипеда, де не може бути компромісів і "залізо" покликане тримати божевільні навантаження. Вибір конічної форми для склянки пояснюється традиційної фізикою і передбачає грамотний розподіл навантаження на склянку зверху вниз, розширюючись пропорційно її збільшення. Таким чином навантаження добре розподіляється по стінках склянки (до того ж товщина стінок конічних стаканів більше), тим самим розвантажуючи небезпечні перетину саме в нижній частині, куди доводиться основне додаток сил. Також подібне рішення допомагає уникнути значного збільшення ваги всієї конструкції без шкоди міцності.

Ці два різновиди форм рульових склянок в свою чергу поділяються ще на три типи залежно від специфіки виготовлення форми зовнішніх граней верхнього і нижнього отворів труби:

  1. Грані склянки однорідної товщини і форми по всій довжині труби, без будь-яких виступаючих частин або заглиблень. Досить частий випадок і вельми поширена практика, яка використовується багатьма виробниками велосипедних рам. Такі склянки прості у виготовленні, вони універсальні і невибагливі, під них легко підібрати рульову колонку. У такій стакан можна встановити стандартну або ж напівінтегрована рульову колонку, яка підходить під діаметр його отворів. Склянки без скошених граней - це двояке рішення. З одного боку більша щільність металу по краях забезпечує підвищену надійність і витривалість, з іншого боку виникає ймовірність люфту, оскільки чашка не має внутрішнього упору. Також можна відзначити теоретичний зайву вагу целиковой конструкції рами, правда дуже і дуже незначний. Для звичайного вело-байкера такі зміни зазвичай незначні і непомітні.
  2. Рульовий стакан може містити пази / фаски зі внутрішньої сторони (торцеві скоси зовнішньої кромки металу труби) у вигляді поглиблень з більш тонкими зовнішніми краями, призначені для більш точної підгонки зовнішніх чашок рульових колонок, таким чином забезпечується краща посадка на своє законне місце. У такій стакан також можна встановити стандартну або ж напівінтегрована рульову колонку, яка підходить під діаметр його отворів. Даний підхід з боку виробників правильніший і відповідальний, а також продуманий. За рахунок цього вдається знизити вагу рульового стакана і практично виключити ймовірність виникнення люфту з плином часу. Однак скошені грані зазвичай тонше решті частини рульового стакана, тим самим вони стають більш вразливими до нерівномірним бічним навантаженням або ударам, якщо ймовірність таких присутня.
  3. Рульовий стакан може бути оснащений незнімними впресованими в саму трубу чашками, що містять промислові (пром) підшипники або ж спеціальної проточкою для установки підшипників. Зазвичай зустрічаються в дорогих рамах професійного призначення, відрізняючись високою якістю і складністю в обслуговуванні та ремонті, в той же час і очевидним гідністю в вигляді повністю захованої всередину труби конструкції з підшипниками.

Перераховані відмінності рульових склянок, що здаються на перший погляд несуттєвими, все ж можуть вплинути на етапі вибору рами під певні вимоги велосипедиста. Так, наприклад, пересічному користувачеві зазвичай немає необхідності зв'язуватися з інтегрованими системами через складність в обслуговуванні та інших нюансів; а так само має сенс звернути увагу на конічні склянки, якщо планується зібрати велосипед для супер-екстремального катання.

Рульова колонка велосипеда

Рульовою колонкою зазвичай називається сукупність елементів (зокрема чашок, кілець, пиляків, якоря і т.п.) містять в собі підшипники відкритого або промислового (закритого) типу. Саме рульова колонка в кінцевому підсумку забезпечує обертання керма і вилки, відповідає за плавність цього процесу і довговічність експлуатації без обслуговування. Вибір підходящої і головне сумісної рульової колонки під наявний стакан рами вкрай важливим для успішної її установки і хороших експлуатаційних характеристик рульового управління в цілому, зокрема: чуйності керма; плавності й м'якості обертання; витривалості всього вузла до тих чи інших навантажень; відсутність зазорів і люфтів; підвищеної довговічності.

Серед всіх існуючих рульових колонок виділяються два основних розрізняються типу:

  1. Резьбовая рульова колонка (threaded). Неминучий пережиток минулого і в деякому сенсі "класика", добре знайома багатьом як практично єдиний варіант, який використовували у велосипедів родом з СРСР. Проста і зрозуміла в установці і знятті, невибаглива і дешева, але разом з тим далеко не найнадійніша й не призначена для підвищених навантажень. У наш час хоч і очевидно застаріла поряд з іншими варіантами, але продовжує наполегливо використовуватися виробниками на велосипедах прогулянкового і дорожнього призначення, а також на Крузер. В цілому такий вибір виправданий, оскільки для перерахованих дисциплін практично відсутні серйозні навантаження на даний вузол і вимоги до нього мінімальні.

    Резьбовая рульова колонка включає в себе верхню і нижню чашки, які встановлюються в стакан рами методом запрессовки. Різьба, як і випливає з назви, присутній на штоку вилки (тому під таку рульову колонку потрібна спеціальна вилка з нанесеною різьбою і певною довжиною штока), призначена вона для закручування верхній чашки, на яку з внутрішньої сторони так само нанесена різьба. Зверху конструкція додатково фіксується і остаточно стягується контргайкой, згодом міцно утримуючи в рульовій трубі шток вилки. Підшипники (незалежно від типу) поміщаються традиційно всередину верхньої і нижньої чашок. Резьбовая рульова колонка включає в себе верхню і нижню чашки, які встановлюються в стакан рами методом запрессовки Резьбовая рульова колонка добре впізнається зовні під час візуального огляду по характерною контргайці у верхній частині рульового стакана, також подібна конструкція відрізняється самим значним розміром виступаючих частин (по висоті щодо кромки труби склянки) за межі рами. Резьбовая рульова колонка також буває і напівінтегрована, коли чашки підшипників втоплені всередину рульового стакана рами, а на поверхні залишаються видимими лише зовнішня грань верхній чашки і контргайка. Як таких переваг така конструкція не має саме у виконанні настільки застарілого рішення і наявність зовнішніх виступаючих різьбових елементів зводить всі переваги нанівець.

    Значуще відміну різьбовій рульової колонки від інших типів полягає в тому, що шток вилки не повинен бути значно довше висоти рульового стакана (виступаюча частина фіксована за розміром), і після фіксації вилки за допомогою чашок рульової колонки відсутні виступаючі частини. При цьому вилка надійно затискається всередині склянки без установки виносу керма, який вже не робить ніякого впливу на утримання всієї конструкції разом. Незважаючи на простоту механічної частини різьбовій рульової колонки, у неї є ряд істотних недоліків. Такий тип рульової досточно складний в точному регулюванні і підгонці всіх деталей без люфтів і зазорів, а також вимагає певної вправності в процесі побудови і набору специфічних інструментів для обслуговування. Значуще відміну різьбовій рульової колонки від інших типів полягає в тому, що шток вилки не повинен бути значно довше висоти рульового стакана (виступаюча частина фіксована за розміром), і після фіксації вилки за допомогою чашок рульової колонки відсутні виступаючі частини Різьбові кермові також часто відрізняються більшим вагою всієї конструкції в порівнянні з доступними аналогами. Але головний недолік криється в загальній конструктивної ненадійності, оскільки кермові такого типу не тільки не призначені для підвищених навантажень, але навіть з часом розкручуються і розбовтуються і в режимі спокійного прогулянкового катання. Є у різьбовій колонки і переваги, наприклад зовнішній винос керма довільної довжини і форми, що дозволяє регулювати висоту керма в великому діапазоні, а також використовувати конструкції складних витончених вигнутих форм, що забезпечують додатковий комфорт і зручність, що більше актуально якраз для прогулянкових і велосипедів комфортного типу .

  2. Безрізьбова рульова колонка (threadless). Найпоширеніший і найбільш вдалий стандарт, що застосовується для більшості сучасних велосипедів, в тому числі використовуваних в екстремальних і найбільш навантажених дисциплінах катання. Відрізняється зручністю установки, часто високою якістю своїх компонентів і невибагливістю в процесі експлуатації. Так само не вимагає спеціальної регулювання і підгонки, оскільки конструкція чітко встає в пази і рівномірно стягується якорем всередині труби.

    Безрізьбова рульова колонка так само включає в себе дві чашки, верхню і нижню, в які розміщуються підшипники незалежно від типу. У чашок відсутня різьблення і встановлюються вони в стакан рами методом запресовування. Щоб стягнути конструкцію разом і утримати шток вилки в рамі використовується комбінація з: спеціального якоря, який поміщається в шток вилки і розкривається там, центруючи і вирівнюючи положення чашок і кілець відносно один одного; Безрізьбова рульова колонка так само включає в себе дві чашки, верхню і нижню, в які розміщуються підшипники незалежно від типу і виносу керма, забезпечуючи фінальну і надійну затяжку (саме на кріплення і фіксацію виносу відводиться визначальна роль надійного утримання вилки в рамі. безрізьбовим рульова колонка хороша тим, що в деяких варіаціях виконання у неї практично відсутні виступаючі за межі рульового стакана елементи, що дозволяє максимально опустити кермо до рами при необхідності.

    Така конструкція вважається найбільш надійною і в той же час дозволяє домогтися максимально м'якого і плавного рулювання, не жертвуючи у своїй підвищеної безпеки. Безрізьбові кермові колонки найбільш часто використовуються в сучасних гірських велосипедах найрізноманітнішого призначення - від легкого крос-кантрі до серйозного даунхила або дерт-джампінгу, дозволяючи повністю розкрити потенціал двухколёсеного апарату. Така конструкція вважається найбільш надійною і в той же час дозволяє домогтися максимально м'якого і плавного рулювання, не жертвуючи у своїй підвищеної безпеки У колонок подібного типу майже немає недоліків, крім деякого обмеження на висоту керма, затребувану в ряді випадків, тому такі кермові рідше використовуються для традиційних дорожніх і прогулянкових велобайків. В іншому це безальтернативне і багато в чому безкомпромісне технологічне рішення відрізняється винятковою зручністю, невибагливістю, високою якістю і підвищеною продуманістю.

Переваги безрізьбовим рульових колонок в порівнянні

Як відомо, безрізьбові колонки практично повністю витіснили різьбові з ужитку за останні роки. Зараз тільки безрізьбові кермові колонки встановлюються на більшість сучасних гірських (в тому числі і професійного призначення), BMX'ов і навіть дорожніх і шосейних велосипедів, і на те є безліч вагомих і об'єктивних причин:

  • Вилки під безрізьбовим рульову дешевше у виробництві, оскільки можлива елементарна підгонка під розмір будь-якої наявної рами, тоді як у випадку з різьбовій конструкцією шток вилки повинен точно відповідати по висоті конкретному рульовому склянці рами, жорстко до неї прив'язуючись.
  • Для регулювання або ж установки безрезьбової рульової колонки потрібно набір загальнодоступних і головне компактних інструментів, зокрема шестигранників; тоді як для обслуговуючи різьбових рульових потрібні дорогі, рідкісні і громіздкі ключі, які важко брати з собою в дорогу. Безрізьбові кермові колонки легше і швидше в установці.
  • Безрізьбові кермові колонки та вилки значно легше еквівалентних різьбових аналогів.
  • Винос безрезьбовиє варіанти надійніше і більш жорстко фіксує вилку на своєму місці, що так само покращує жорсткість всього механізму і керма зокрема.
  • На різьбових рульових колонках в щілини конструкції може потрапляти вода, з часом викликаючи корозію і передчасний знос.

Єдиною перевагою різьбових рульових колонок можна вважати тільки можливість вертикального регулювання керма разом з виносом (часто в таких випадках це єдине монолітне виконання) в широкому діапазоні.

Підвиди безрізьбовим рульових колонок

Самі безрізьбові кермові колонки ще діляться на три основних типи, відмінності яких багато в чому істотні і їх необхідно враховувати під час вибору на предмет сумісності з рульовим стаканом рами:

  1. Стандартна безрізьбова рульова колонка з зовнішнімі чашками. Символьний Позначення такой рульової EC (External Cup). Найбільш Поширення випадок безрезьбової рульової, вікорістовується для гірськіх и дорожніх велосипедів різної спрямованості. Часто назівається Aheadset рульова за назв бренду, Вперше впровадів цею стандарт на велорінок. Дана рульова відрізняється тім, что чашки з підшіпнікамі знаходяться поза рульова склянки, за его межами. Таке Виконання більш невибагливий и Менш дорозі в порівнянні з аналогами, проти віступають назовні чашки позначаються на відстані від рульова склянки до винос, що не дозволяючі знізіті висота винос, а такоже чисто естетичних іноді віглядають дуже суперечліве. В ІНШОМУ стандартна безрізьбова рульова колонка представлет собою Високоякісне и добро продуманість віріб, практично позбавлене недоліків. Чашки з підшіпнікамі запресовуються в рульовій стакан рами, при цьом підшипники можна змінюваті в разі знос. После вилка разом зі винос керма вірівнюється / стягується спеціальнім якорем и затято кільцем, а в фіналі відбувається Основна фіксація всієї конструкції кріпленням винос.
  2. Напівінтегрована безрізьбова рульова колонка. Символьний Позначення такой рульової Zerostack (ZS). Назва "напівінтегрована" походити від слова "інтегруваті", что означає "вбудовуваті". Таким чином решение напівінтегрована рульової колонки Виглядає Наступний чином: две чашки (верхня и ційній) по внутрішньому діаметру рульова склянки запресовуються всередину, практично НЕ залішаючі на поверхні віступаючіх частин, за вінятком зовнішнього кільця чашки або гумових пільовіка. Ще й тому Такі кермові колонки часто назівають "Zero Stack", что означає "Нульовий підйом". Інша популярна назва "Low Profile" - "Низкопрофильная". Таким чином конструкція ідейно схожа зі звичайний безрезьбової колонки, відрізняючісь лишь безпосереднім Розташування чашок з підшіпнікамі усередіні склянки и Звичайно ж розміром самих ПІДШИПНИКІВ в кінцевому Рахунку. Таке виконання складніше і делікатніше у виготовленні, тому коштує дорожче стандартних aheadset рульових і частіше використовується в більш професійних велосипедах вузького призначення. Головна перевага такого типу рульової полягає в тому, що практично відсутність виступаючих елементів зі склянки рами дозволяє опустити винос керма максимально низько (буквально притиснути його до рами), що іноді необхідно для певних вело дисциплін (наприклад шосе і даунхіл), в тому числі і для надання більшої міцності рульовому вузлу. Подібне розташування елементів рульової також сприяє більш правильної аеродинамічній посадці, покращуючи загальну геометрію райдера в зв'язці з велосипедом.
  3. Інтегрована безрізьбова рульова колонка. Символьне позначення такої рульової Integrated (IS). Нарешті саме професійне втілення, покликане зовсім "втопити" рульову в раму і буквально злити їх в єдине ціле. Як і розкриває назву, забезпечує таке злиття саме інтегрована (вбудована в стакан) рульова колонка. Суть реалізації залишається колишньою, тільки запресовуються в цій рульової вже не чашки, а самі підшипники (виключно промислові), в заготовлені під них проточенние посадочні канавки. В окремих випадках такими посадочними місцями для підшипників можуть служити і монолітні вставки (зазвичай алюмінієві застосовуються в рамах з карбону або титану для посилення заданої області), вмонтовані в раму на етапі її виготовлення, але частіше підшипники просто укладаються в спеціально заготовлену проточку в самому склянці рами . Інтегрована рульова колонка являє на поточний момент саме продумане і технічно грамотне та заодно найбільш просте рішення, проте в той же час дороге. Тому такі колонки зустрічаються частіше на спеціалізованих велосипедах професійного рівня, де підвищені вимоги пред'являються до короткочасних експлуатаційними характеристиками і високій якості. Через специфіку пристрою інтегрованої рульової колонки в ній застосовуються тільки підшипники закритого (промислового) типу, оскільки інші варіанти привели б склянку рами в непридатність за досить короткий термін. Використовуються "промисло" тільки зі скошеною нижньою межею підшипника, зокрема зустрічаються варіанти з скосом 45 ° -45 ° (Campy spec), або зі скосом 36 ° / 36 ° (Tien Hsin Ind./FSA Standard), або ж зі скосом 36 ° / 45 ° (Cane Creek spec, тільки для склянки 1.1 / 8 "). Перевагою такої рульової залишається система, повністю прихована від очей байкера, що дозволяє довільно регулювати висоту виносу і зовні привабливе, без виступаючих за кромки рульового стакана елементів. Ще одним значущим перевагою подібної реалізації є те, що підшипники практично повністю ізольовані від попадання в них частинок бруду ззовні, а тому довше зберігають свою початкову працездатність із заданим набором якісних, плавних і безшумних експлуатаційних характеристик. Ну і звичайно ж дана рульова найбільш проста в обігу і установці, тому що передбачає лише разову установку / запрессовку корпусу з промисловим підшипником, без будь-яких зайвих дій. Але інтегровані системи не позбавлені і серйозного недоліку, зокрема подібне рішення цілком може привести раму в стан повної непридатності і вивести з ладу з плином часу, через вироблення підшипників і появи люфту, який неминуче розбиває посадочне місце в склянці рами. Зазвичай така поломка рами не піддається ремонту (або ж він виходить вкрай дорогим), і призводить до необхідності заміни рами на нову.

Розміри і стандарти рульових колонок

Для різьбових (threaded) рульових колонок існують такі нормативні документи з посадочними розмірами:

  • Рульова колонка 1 "дюйм з діапазоном зовнішнього діаметра чашок 30-30.8 мм і внутрішнім посадковим діаметром в межах 26.4-27 мм
  • Рульова колонка 1.1 / 8 "дюйма з зовнішнім діаметром чашок 34 мм і внутрішнім посадковим діаметром 30 мм
  • Рульова колонка 1.1 / 4 "дюйми з зовн діаметром чашок 37 мм і внутрішнім посадковим діаметром 33 мм

Для безрізьбовим (threadless) стандартних рульових колонок (EC, aheadset) існують такі нормативні документи з посадочними розмірами:

  • Рульова колонка 0.833 "дюйма (позначення EC32) із зовнішнім діаметром чашок 32.7 мм і внутрішнім посадковим діаметром 26.4 мм
  • Рульова колонка 1 "дюйм (позначення EC30) із зовнішнім діаметром чашок 30.2 мм і внутрішнім посадковим діаметром 26.4 мм
  • Рульова колонка 1.1 / 8 "дюйма (позначення EC34) із зовнішнім діаметром чашок 34 мм і внутрішнім посадковим діаметром 30 мм
  • Рульова колонка 1.1 / 4 "дюйми (позначення EC37) із зовнішнім діаметром чашок 37 мм і внутрішнім посадковим діаметром 33 мм
  • Рульова колонка 1.5 "дюйма (позначення EC49) із зовнішнім діаметром чашок 49.7 мм і внутрішнім посадковим діаметром 39.8 мм
  • Рульова колонка 2.21 "дюйма (позначення EC56) із зовнішнім діаметром чашок 56 мм

Для безрізьбовим (threadless) напівінтегрована рульових колонок (ZS, zerostack) існують такі нормативні документи з посадочними розмірами:

  • Рульова колонка 1.1 / 8 "дюйма (позначення ZS41 і ZS44) із зовнішнім діаметром чашок 41.3 і 44 мм відповідно, а так же внутрішнім посадковим діаметром 30 мм
  • Рульова колонка 1.5 "дюйма (позначення ZS49) із зовнішнім діаметром чашок 49.7 мм і внутрішнім посадковим діаметром 39.8 мм
  • Рульова колонка 2.21 "дюйма (позначення ZS56) із зовнішнім діаметром чашок 56 мм

Для безрізьбовим (threadless) інтегрованих рульових колонок (IS, integrated) існують такі нормативні документи з посадочними розмірами:

  • Рульова колонка 1 "дюйм (позначення IS38) із зовнішнім діаметром чашок 38 мм і внутрішнім посадковим діаметром 26.4 мм
  • Рульова колонка 1.1 / 8 "дюйма (позначення IS41, IS42 і IS47) із зовнішнім діаметром чашок 41.3, 41.8 і 47 мм відповідно, а так же внутрішнім посадковим діаметром 30 мм
  • Рульова колонка 2.05 "дюйма (позначення IS52) із зовнішнім діаметром чашок 52 мм

На основі наведених розмірів і позначень не складе підібрати рульову колонку під наявний стакан за умови правильного визначення його типу і головним чином діаметра труби.

Сумісність рульових склянок і рульових колонок велосипеда

Спочатку кермові колонки, в залежності від свого типу, вставляються виключно в сумісні з ними кермові склянки. На практиці ж вся різниця зводиться до двох типів рульових склянок рами: звичайному або ж інтегрованому. Важливо запам'ятати, що два цих випадки не сумісні між собою і під кожен необхідно підбирати рульову колонку виключно свого типу. Таким чином:

  1. В інтегрований рульової стакан рами встановлюється тільки інтегрована рульова колонка (is, integrated) і нічого більше.
  2. У всі інші склянки (не інтегровані) можна встановити рульову колонку залишилися форматів, а саме: різьбову (threaded), безрізьбовим стандартну (threadless, aheadset) або ж безрізьбовим напівінтегрована (threadless, zaero stack).

Знаючи тип рульового стакана рами (один з двох перерахованих), сумісна рульова колонка підбирається вже за розміром діаметру отвору труби рульового стакана і зазвичай не представляє ніякої складності. Шуканий діаметр можна дізнатися або з специфікації до своєї рамі (якщо така є); або ж вимірявши відстань вручну, наприклад штангенциркулем. У простому випадку досить буде лише підібрати рульову колонку на основі отриманих (стандартних) розмірів склянки.

Однак бувають складні випадки і різні виключення, коли можна встановити рульову колонку нестандартного або несумісного розміру в наявний рульової стакан Однак бувають складні випадки і різні виключення, коли можна встановити рульову колонку нестандартного або несумісного розміру в наявний рульової стакан. Для цього існує золоте правило, з яким виключається помилка: важливо, щоб розмір рульової колонки дорівнював діаметру стакана, або ж був менше. Тільки в цих випадках гарантується установка і можлива сумісність. Якщо рульова колонка в діаметрі менше отвори склянки, то існують спеціальні перехідники для її установки, однак це більше відноситься до розряду нестандартних рішень і подібних варіантів краще уникати, підбираючи рульову в точності зі склянкою рами.

Для конічного рульового стакана чашки вибираються відповідно окремо, наприклад: верхня чашка буде діаметром 1.1 / 8 "дюйма, а нижня чашка діаметром 1.5" дюйма. Спеціальними адаптерами так само можна встановити в звичайний рульової стакан конічної вилку. В цьому випадку діє той же принцип: рульової стакан повинен бути більше діаметра вилки. На даний момент є можливість установки вилки з діаметрами труби 1.1 / 8 "(зверху) -1.5" (знизу) в рульовій стакан 1.5 "і навіть в стакан 1.1 / 8" за допомогою специфічних рульових-перехідників. Втім такий нестандартний підхід несе в собі мало практичного сенсу і не повинен застосовуватися в якості повсякденного.

Особливості вибору рами по рульовому склянці

Очевидний момент, що безглуздо вибирати раму майбутнього велосипеда "по склянці", тому що зазвичай приорететное виявляються більш значущі її характеристики, наприклад: низька вага, матеріал або необхідна геометрія. Однак при скурпулезно підході буде не зайвим звернути увагу і на конструкцію рульового стакана в тому числі. У цьому випадку логічніше всього вибирати раму зі склянкою або з самого початку підготовленими скосами / фасками під запрессовку чашок рульових (що буде свідомо правильніше і надійніше в плані посадки на своєму законному місці без люфту або зазору), або ж віддавати перевагу рамі зі склянкою під інтегровану рульову колонку як найбільш досконалого, продуманого і технічно правильного рішення, який прослужить вірою і правдою довгі роки без необхідності частого обслуговування, регулювання або ремонту. При цьому якісні і дорогі напівінтегрована і стандартні кермові так само заслуговують на пильну увагу.

Однак варто враховувати, що під різні стилі і дисципліни катання будуть більш доречні ті чи інші кермові механізми, виграючи своїми неповторними перевагами, незважаючи на застарілі стандарти та інші недоліки Однак варто враховувати, що під різні стилі і дисципліни катання будуть більш доречні ті чи інші кермові механізми, виграючи своїми неповторними перевагами, незважаючи на застарілі стандарти та інші недоліки. Так для прогулянкових, дорожніх, комфортних велосипедів і круизеров однозначно лідирує різьбова рульова колонка у всіх її варіаціях, оскільки тільки вона дозволяє регулювати висоту керма разом з виносом в досить широкому діапазоні, забезпечуючи тонке налаштування для ідеального комфорту та персонального зручності посадки. У той же час для дёрта, екстриму, трюкових дисциплін або даунхила потрібна підвищена міцність всіх вузлів і компонентів велосипеда, в тому числі і рами, і в такому випадку резонно розглядати кермові склянки розмірностей не нижче 1.5 "дюйма або ж конічні (tapered). У всіх інших випадках роль рульового склянки не настільки істотна.

Різниця рульових колонок і виробники

При уявній простоті і однотипності пристрою такого вузла як рульова колонка, представлені варіанти на ринку відрізняються один від одного, до того ж іноді досить істотно. При уявній простоті і однотипності пристрою такого вузла як рульова колонка, представлені варіанти на ринку відрізняються один від одного, до того ж іноді досить істотно Але на що може впливати рульова колонка велосипеда в кінцевому рахунку і які параметри значущі? Серед всіх відомих виробників у даного велосипедного вузла мають значення:

  • Вага. Досить істотний параметр, який в кінцевому рахунку впливає на кінцеву масу всього велосипеда. У гоночних і швидкісних дисциплінах актуальний мінімальна вага для додання максимального прискорення і динаміки, тоді як в екстримальних дисципліна дёрта або даунхила потрібна максимальна міцність і вага не грає вирішальної ролі. Зазвичай коливається в межах 100 грамів за рульову в зборі.
  • Тип використовуваного підшипника. Підшипники можуть бути просто насипними, можуть бути поміщені в сепаратор або ж бути запресованими в окремий закритий корпус (промислові підшипники). Так само не останнє значення має матеріал, з якого ізговлени підшипники, що впливає в першу чергу на довготривале збереження первинних характеристик.
  • Матеріал чашок, пиляків і т.п. Різні матеріали забезпечують різні характеристики, які в кінцевому рахунку позначаються на плавності ходу, довговічності, опірності ударних навантажень і т.п. Під різні стилі катання слід звертати пильну увагу на використовувані матеріали, щоб отримати необхідну збалансовану робочу характеристику вузла в цілому. Чашки можуть бути виготовлені з: з нержавіючої сталі; з алюмінію; з титану; з карбону; Із пластику; з різних сплавів і полімерів; з різних комбінацій матеріалів.
  • Точність підгонки компонентів один до одного. Від цього параметра залежить довговічність рульової колонки в цілому, без необхідності обслуговування. А так же від якісного відповідності виграє плавність ходу і невибагливість повсякденної експлуатації.
  • Дизайн. Тонкий індивідуальний момент, який хоч і не робить ніякого впливу на практичні характеристики рульової, але при цьому часто залишається "останнім словом" у виборі даного компонента. Іноді надмірно яскраве, кричуще і чрезчур витончене виконання видимих ​​оку зовнішніх чашок може відштовхнути від придбання, незважаючи на чудові характеристики (або навпаки). А іноді рульова колонка купується виключно "в колір" рами.
  • Різні індивідуальні технологічні рішення того чи іншого виробництва. В такому вузлі як рульова колонка здавалося б складно придумати щось інноваційне, проте деякі виробники: використовують унікальне поєднання матеріалів для досягнення певних характеристик виробу; або ж наприклад запатентоване рішення від Cane Creek з можливістю регулювати кут нахилу поворотних напівсферичних чашок в деякому діапазоні під назвою Angleset, а так само інші аналоги від інших виробників з можливістю регулювання кута нахилу чашок.

Виробників рульових колонок існує чимало, однак серед усього розмаїття виділяються лише деякі, що зарекомендували себе високою якістю, відповідальним підходом до виготовлення і багаторічною репутацією серед велосипедистів. Виробників рульових колонок існує чимало, однак серед усього розмаїття виділяються лише деякі, що зарекомендували себе високою якістю, відповідальним підходом до виготовлення і багаторічною репутацією серед велосипедистів З таких брендів варті уваги наступні: Acros, Blackspire, Cane Creek, Campagnolo, Chris King, FSA, Hope, Reset, Ritchey. Особливо цікавими є ті, які знамениті багаторічною історією у виготовленні виключно рульових колонок, наприклад фірма Chris King виділяється ручним процесом виготовлення і проектування кожної рульової колонки в зборі, включаючи етап ретельної передпродажної перевірки кожного виробу.

Як відбувається установка рульової колонки методом запресовування?

Переважна більшість рульових колонок встановлюється або сполучається з рамою методом так званої запрессовки. Що він собою являє? Запресовування - це спосіб поєднання / сполучення деталей один з одним "в натяг", впливаючи на них з певним рівномірним зовнішнім тиском. В результаті правильної запрессовки забезпечується надійна робота всього механізму або вузла в сукупності.

Рульова колонка велосипеда найчастіше встановлюється в раму самє таким методом Рульова колонка велосипеда найчастіше встановлюється в раму самє таким методом. Много велосіпедістів помилковості вважають, что для проведення такой непростої процедури Досить скористати молотком і "через деревінку" буквально забита чашки рульової в стакан рами. Цей підхід в корені Невірний, так як при найменшій помілці может Варто рами (стакан может тріснуті), або ж пошкодіті саму рульова колонку, або ж привести до неправильного встановлення и Подальшого Функціонування цього компонента. Для грамотної установки рульової колонки велосипеда на своє законне місце існує спеціальний інструмент під назвою прес рульової колонки, що представляє собою стрижень з двосторонніми насадками, які впираються в чашки рульової колонки з двох сторін склянки і рівномірно, рівно і співвісно утаплівают чашки рульової всередину. Інструмент досить рідкісний в побуті і прикро дорогий, але при цьому вкрай необхідний для всіх, хто хоче гарантувати правильність і довговічність рульового механізму.

Необхідна обслуговування рульових колонок і необхідний інструмент

Багато сучасних кермові колонки відносяться до так званого типу необслуговуваних, тобто які не потребують вмешателства на весь термін експлуатації. Зокрема це може бути застосовано до рульовим на промислових закритих підшипниках, яким не потрібно мастило і не такі страшні жорсткі і суворі умови експлуатації. Однак серед усіх рульових колонок досить високий відсоток і модифікацій на відкритих підшипниках з вельми обмеженим терміном служби і високим ступенем зносу, яким потрібно періодичне обслуговування. Воно полягає в періодичній (мінімум раз в сезон в залежності від інтенсивності катання) перевірці стану підшипників на знос і їх змащення. Ступінь зносу підшипників перевіряється візуально на предмет сточування кульок, а змащуються вони густим мастилом для підшипників, можна використовувати як спеціалізовану велосипедну так і будь-яку відповідну, найкращим чином підходить Кальцева мастило, наприклад солідол.

З необхідного інструменту для обслуговування рульової колонки потрібні лише ті, що дозволяють зняти все зайве і дістатися до неї, а саме зняти якір і винос керма з подальшим витяганням штока вилки. Для цього найчастіше досить базового набору шестигранників (розмірностей 3-4-5-6 мм) або зірочок.

Поділитися в СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ:

Але на що може впливати рульова колонка велосипеда в кінцевому рахунку і які параметри значущі?
Як відбувається установка рульової колонки методом запресовування?
Що він собою являє?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов