Наша сеть партнеров Banwar
Потреба в хімічну речовину з неапетитним назвою "сечовина" конструктори дизелів усвідомили ще під кінець 80-х років 20 століття, одночасно зі зростанням вимог до екологічності вихлопних газів, появою жорстких норм, щодо забруднення навколишнього середовища.
Стандарти Євро-5, 6 ще більше посилили норми токсичності, тому виробникам дизельних авто не залишилося нічого іншого, крім пошуку дієвих, економних способів нейтралізації шкідливого впливу газів, зокрема - оксидів азоту.
Для чого потрібна сечовина
Для розуміння, як вона працює на рівні хімічних реакцій, всього лише треба знати основну мету екологічних вимог - розкладання оксидів азоту на нешкідливі азот і воду.
При цьому, процес фільтрації вихлопних газів включає послідовно розкладання самої сечовини з утворенням аміаку плюс вуглекислий газ, який "йде" через вихлопну трубу. Власне, аміак є тим активним компонентом, який нейтралізує оксиди азоту, вступаючи з ними в подальші хімреакцій, утворюючи летючий азот, а також воду.
Щоб здійснити цей складний процес в авто, потрібні дві речі. Перша - спеціальний каталізатор вихлопної системи машини (його називають SCR-каталізатором), друга - вбудована ємність для реагенту, рідкої сечовини. Кожен виробник по-своєму вирішує питання розміщення ємності. Зазвичай вона монтується близько паливного бака або під днищем багажного відділення, позначивши синьою кришкою.
Управління уприскуванням здійснюється через систему бортового комп'ютера. Для цього встановлюються необхідні датчики, проводка, програмні продукти, індикатори.
Плюси і мінуси
Як не дивно, оснащення нових дизелів SCR-каталізаторами системи bluetec з усіма супутніми засобами по нейтралізації шкідливих вихлопних газів не ускладнило життя автомобілістам, а навіть привело до підвищення робочих показників агрегатів.
Конструктори змогли "вивільнити" ресурси, які раніше витрачалися для настройки дизеля згідно "зеленим" нормам, кинувши їх в оптимізацію паливного витрати, підвищення продуктивності. Результати не змусили довго чекати себе: потужність, крутний момент дизелів класу BlueHDi з використанням технології bluetec виросли на 7-10 відсотків. Приблизно так само впав витрата палива в порівнянні з попереднім поколінням моторів, при інших рівних умовах експлуатації.
Були проведені багато інших конструкторські доробки, які зробили дизелі bluetec, розраховані на експлуатацію в комплексі з "іншою програмою управління", більш потужними і ефективними.
З'явилися також мінуси - куди без них. Деякі виробники, зокрема група PSA, постачає авто єдиним блоком системи, яка включає технології DPF і SCR (bluetec). При аварії або виході його з ладу, за заміну доведеться викласти значну суму. Настільки ж значними будуть витрати в разі заміни бака сечовини.
Те ж можна сказати про технічне обслуговування вантажівок з системою "сечовинного дизеля" bluetec. Фінансову різницю з обслуговуванням звичайного мотора складають витрати для поповнення хімічного реагенту і заміни паливного фільтра, яка повинна проводитися в 2 рази частіше в порівнянні з фільтром звичайного дизеля.
Підвищення витрат на техобслуговування вантажівок, деякі його незручності, наявність характерного неприємного запаху у вихлопних газів, негативний вплив рідини на шкірний покрив при попаданні, порівняно висока температура замерзання реагенту (від 11 градусів) - ці чинники привели до появи різних "народних" способів, як зменшити використання сечовини, чи навіть повністю виключити її з обігу в двигуні на технології BlueTEC.
Незайвим буде сказати, що використання таких прийомів загрожує неприємними наслідками, особливо для вантажівок. Мова йде не тільки про зниження екологічності. Це зниження потужності двигунів вантажівок з BlueTEC, вимогливість до якості дизпалива, неконтрольоване підвищення температури до ймовірної поломки нагрівальних елементів, багато іншого.
Витрата Adblue, як її використовувати і де купити
Тепер про те, яка форма виробництва сечовини для дизельних авто, як її застосовувати. Видатковий компонент Adblue - це рідина, що складається з власне сечовини плюс деіонізірованная вода, співвідношенням 32,5 до 67,5 відсотків.
Немаловажне питання - безпека застосування, оскільки, хоча Adblue не є тосксічной рідиною, проте маючи контакт із деякими металевими поверхнями може викликати корозію, а зі шкірою або слизовою - опіки. Тому транспортування, зберігання дозволені тільки в спеціальній герметичній тарі.
Від чого залежить витрата Adblue? Від особливостей системи очищення вихлопу, стилю водіння, умов пересування авто, завантаження двигуна. Наприклад, робота вантажівки в ході перевезення вантажів або неодружена робота (пробки) збільшує споживання Adblue.
Середня витрата Adblue системою легкового авто зазвичай становить близько 1 л / 1-1,2 тис. Км. Вантажівка споживає від 1,5 до 2 л / 100 км дороги. Вважається, що витрата Adblue становить 5% витрати палива для дизельного вантажівки.
Більшість систем з очищення вихлопу інтегровані з бортовим комп'ютером автомобіля, тому заздалегідь повідомляють про наближення терміну поповнення Adblue, а потім ще й про критично низькому рівні рідини. Тому не варто турбуватися про те, що ви можете пропустити важливий момент.
З урахуванням середньої витрати Adblue для різних режимів роботи двигунів різних моделей авто, найбільш практичним вважається покупка каністр ємністю 10 і 20 літрів. Придбати їх можна, скориставшись онлайн-сервісом нашого інтернет-магазину:
Рідина AdBlue (сечовина) 10 літрів
Рідина AdBlue (сечовина) 20 літрів
Вся продукція - оригінальна, забезпечена гарантіями від виробника.