Наша сеть партнеров Banwar
Найближчим часом системи нічного бачення, яким раніше оснащували тільки американські моделі, з'являться в серійних автомобілях європейських виробників. Компанія Bosch приступає до випуску інфрачервоних систем Night Vision, якими спочатку будуть комплектуватися тільки нові Mercedes-Benz S-класу. Завдяки новинці водії зможуть чітко бачити вночі перешкоди і інших учасників дорожнього руху на відстані до 150 м. Фари ж ближнього світла добре висвітлюють тільки частина дороги й узбіччя на відстані 40 м. Дальнє світло не можна назвати альтернативою системі нічного бачення - за статистикою, його використовують лише 15% часу із загальної тривалості нічних поїздок. Крім того, Night Vision не сліпить водіїв зустрічних машин. Творці розраховують, що новинка допоможе попередити ДТП, адже майже половина серйозних аварій відбувається саме в темний час доби, хоча на цей годинник доводиться лише 20% пробігу автомобілів.
У конструкцію системи входять відеокамера, інфрачервоні лампи (інфрачервоне світло невидимий для людського ока), електронний блок управління і дисплей. Відеокамера встановлюється за дзеркалом заднього виду і знімає ділянку дороги, «освітлюваний» двома вбудованими в передні фари автомобіля інфрачервоними лампами. Отримані дані аналізуються електронікою і виводяться на дисплей у вигляді чорно-білого зображення з високою роздільною здатністю. Night Vision може працювати як самостійно, так і в парі з іншими системами активної безпеки, які впроваджуються в сучасні автомобілі, - наприклад, з системою попередження про схід зі смуги руху Lane Departure Warning.
Рентген в автомобілі
Системи пасивної безпеки за останні роки вдосконалили настільки, що вже важко уявити що-небудь нове. У сучасних автомобілях можна зустріти і ремені безпеки з преднатяжителями, і системи нагадування про непристебнуті ремені, і надувні подушки з різним ступенем наповнення, що спрацьовують в залежності від енергії удару і ваги пасажира. Проте, наука не стоїть на місці. Один із перспективних напрямків - настройка роботи ременів і подушок в залежності від щільності кісткової тканини скелета водія. У цьому проекті, що отримав назву BOSCOS (Bone Scanning for Occupant Safety), бере активну участь технічний центр Nissan Europe.
Роботи в цьому напрямку почали після аналізу переломів ребер і пошкоджень грудної клітини при ДТП. Було виявлено, що ці травми стали результатом підвищених навантажень при відкриванні подушок і спрацьовуванні ременів безпеки. Вони становлять небезпеку переважно для літніх водіїв і пасажирів зі слабкими кістками або такими захворюваннями як остеопороз.
Для виключення травмування розробляється спеціальний сканер, який за допомогою ультразвуку буде «просвічувати» фрагмент тіла людини - найімовірніше, палець, яким натискають кнопку для запуску двигуна. Сканування дасть інформацію про щільність кісткової тканини і в подальшому допоможе електроніці розрахувати оптимальну силу відкриття подушок і натягу ременів. Але поки це тільки розробки. Коли цю технологію впровадять для серійних автомобілів, ще невідомо.
Підготував Юрій Дацик
Фото фірм-виробників
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.