Наша сеть партнеров Banwar
Генеральний директор Daimler Дітер Цетше під цю справу навіть спеціальну медіа-презентацію організував, на якій, власне, і розповів присутнім про перспективи моделі, назвавши чотиримісний Smart «розумним автомобілем». Він вважає, що саме ця модель допоможе марці, історія якої, до слова, налічує без малого два десятиліття, отримати-таки перший прибуток.
новий Forfour , На думку менеджера, є продовженням Fortwo і володіє тими ж перевагами, що і двомісна версія: «це досить широкий по відношенню до довжини автомобіля салон, задньомоторна компоновка і кілька дуже розумні ідей, які будуть гідно оцінені клієнтами». При цьому, Аннет Вінклер, яка очолює Smart, в інтерв'ю назвала Forfour «Fortwo в універсальному виконанні». Загалом, менеджмент Daimler продовжує співати дифірамби новинці, розраховуючи на неї, як на панацею.
В принципі, формат, в якому виконаний автомобіль, відповідає нинішнім трендам, сформованим на європейському авторинку. Проте, тут варто згадати, що новий Forfour - друге покоління чотиримісного Smart. Перше було запущено в 2004 році і популярним так і не стало. Причин тому було декілька.
По-перше, будучи першим і єдиним виробником в сегменті двомісних мікрокарів (перший Smart з'явився в 1997 році), Daimler почав з того, що встановив досить високу фінансову планку . Потенційному клієнту в результаті було вигідніше купити більш практичний і місткий суперміні (наприклад, Chevrolet Spark, Toyota Aygo або Peugeot 100-й серії), трохи втративши в компактності, але заощадивши пару тисяч євро.
По-друге, «мікромерс» виявився досить-таки якісним продуктом, але в той же час не з'являвся функціональної машиною. Його обслуговування було пов'язане з досить специфічними сервісними складнощами. Наприклад, в Росії, куди машини цієї марки довгий час поставлялися виключно за сірими схемами, його називали «кошмаром механіка», оскільки навіть для того, щоб навіть просто замінити лампочку в передній фарі, його потрібно було заганяти на яму або на підйомник, знімаючи при це частина зовнішніх панелей. Зрозуміло, європейських користувачів ця обставина лякало куди менше, ніж російських (там машини, як правило, обслуговують у офіціалів), але це також відіграло свою роль.
Третій аспект - був знову ж пов'язаний з фінансовими питаннями. Запуск першого Forfour був цілком логічним кроком з боку німецького концерну, так як теоретично міг допомогти марці вийти в більш габаритний клас , Нав'язавши конкуренцію повнорозмірним малолітражок. Проте, він знову ж виявився занадто дорогим. В результаті його складання було припинено в 2006 році, а загальний тираж ледь досяг 133 000 примірників.
Перший Forfour ні розробкою Daimler. Він представляв собою авто, побудоване на платформі Mitsubishi Colt зразка середини двотисячних. І збирався на голландському заводі NedCar, в ті часи ще належить MMC.
Друге покоління моделі також побудовано на запозиченої візку. По суті, це розробка Renault, яка таким чином намагається підняти рентабельність нової версії Twingo (Збірка обох машин буде проводитися на заводі Ranault в Ново Місце в Словенії).
Проте, Дітер Цетше наполягає, що Forfour «буде істинним Smart, що володіє відмінним співвідношення ціни і якості, яке не зможе запропонувати жоден з конкурентів. ... він є унікальна пропозиція ». Притому, гендиректор Daimler визнав, що первісток ні істинним Smart: «Крім деяких загальних стилістичних деталей, обидві машини (мається на увазі оригінальний Fortwo і Forfour) не мали нічого спільного». Однак він висловив упевненість, що нова модель має всі необхідні Smart-генами.
І все ж, в оцінках довгострокових перспектив новинки він виявився досить консервативний. За його словами, якби Daimler не винайшли Smart 20 років тому , Це в будь-якому випадку довелося б зробити сьогодні. Новий Forfour дійсно здатний допомогти бренду стати прибутковим, але в той же час керівництво концерну чудес від нього не чекає: «Smart ніколи не буде в верхній частині корпоративного рейтингу по прибутковості, але ми вважаємо, що з часом він буде грати все більш важливу роль» . Найбільші перспективи Цетше як і раніше бачить у посиленні позицій марки в великих мегаполісах. Крім того, його очікування пов'язані також і з жорсткістю вимог щодо викидів СО2.
Залишається нагадати, що новий Forfour буде презентовано разом з третім поколінням Fortwo цього літа. Продажі ж обох новинок почнуться восени цього року.
Починаючи з 1998 року Smart зміг реалізувати трохи більше 1,5 мільйона двомісних версій і трохи більше 130 тисяч Forfor. Середньорічний рівень продажів останнім часом становив близько 100 тисяч примірників, однак у 2013-му попит почав знижуватися - продажі впали на 7% і склали: 98 000 машин. рівень продаж. Понад амбітних завдань перед новинками ніхто, зрозуміло, не ставить, тим не менш, в неофіційних бесідах представники Daimler кажуть, що очікують подвоєння продажів вже в 2015-му році, в іншому випадку, марка прибутковою не стане.