- Відмінність ашанбайка від від звичайного велосипеда
- Як відрізнити ашанбайк
- Купувати ашанбайк чи ні?
- Безпека ашанбайка
Наша сеть партнеров Banwar
23 Лютий
Якщо ваш велосипед назвали ашанбайком, а ви його точно не купували в супермаркеті, то будьте впевнені, це повноцінне образу. Ашанбайк - це велосипед, а точніше цілий клас велосипедів, які вам ні в якому разі не можна купувати. Але про все по порядку.
Відмінність ашанбайка від від звичайного велосипеда
Ашанбайк - це дуже бюджетний, повністю китайський і низькоякісний велосипед. Хоча правильніше було б назвати його макетом велосипеда, тому що всі деталі там дуже сумнівної якості. Його ціна і зовнішній вигляд дуже підкуповує людей, які нічого не розуміють в велосипедному світі, проте придбавши такий апарат власник може розчаруватися вже в найпершу поїздку.
Сама назва цього класу велосипедів є народним, бо продають їх у великих супермаркетах. І Ашан (Auchan) тут все не обмежується. Я вже говорив, що в таких місцях не можна купувати велосипеди. Я мав на увазі саме ашанбайкі.
Основні ознаки ашанбайков на ринку. Ціна такого велосипеда майже в два рази менше будь-якого іншого бюджетного велосипеда звичайної марки. Існує навіть жарт, що такий велосипед купується на здачу. Назва ж зазвичай кидається в очі і як би кричить про крутизну даного апарату.
Як відрізнити ашанбайк
Найпоширеніші назви - Formula, Azimuth, TXED, Stern, Мустанг, Торнадо, Сплинтер, Топгір, Топган та інші, які повинні показати всю міць і афігенні. Зовнішність же його може просто зашкалювати. Така різноманітність дурних і химерних форм рам ви навряд чи де ще зустрінете.
Дизайнери не соромляться використовувати товсті, вигнуті форми труб, доводячи вага велосипеда до 20 кг, при цьому якість зварювання і точність з'єднань знаходяться на дуже низькому рівні. Криві пір'я або вилка зовсім не рідкість. У більшості випадків такий велосипед імітує двухподвес, тому що мета цього чудовиська - вразити вас в саме серце. Справжній підвіс не може коштувати як пара хороших черевик!
Купувати ашанбайк чи ні?
Чому ж не варто купувати такий велосипеда? Основна проблема - це ультранизьким якість деталей і збірки. У процесі використання апарат починає розвалюватися так швидко, що здається, ніби всі деталі зроблені з пластиліну. Бонусом йде навісне обладнання, яке представляє пародію на нормальні деталі 90-х років, і може перестати працювати вже на другу поїздку.
Основними джерелами неприємностей є дешеві втулки, каретка і рульова колонка з підшипниками конус-чашка і регулюваннями за допомогою контрагаек. Вони критичні до якості металу і точності настройки, а так як на таких велосипедах цим ніхто не морочився - будьте готові до постійних люфтам, стукам і скрипам. І навіть якщо ви знайдете механіка, який погодиться налаштувати виродка, то надовго це не допоможе - м'який метал кульок і конусів швидко зношується і все починається заново.
Наявність пружини у вигляді заднього амортизатора, як правило, ніяк не справляється зі своєю функцією, лише додаючи пару кілограмів до всієї цієї божевільної конструкції. А продавити це подібність амортизаторів можна, лише посадивши на велосипед бегемота. Відбувається це через відсутність будь-яких підшипників в шарнірах рами і встановленої сверхжесткой пружині амортизатора. Передня вилка є також пародією, нагадуючи справжню вилку тільки зовнішністю. Можна зустріти навіть макети двухкоронок!
В результаті зимового зберігання такої велосипед може покритися іржею мало не цілком. Такі поняття, як геометрія і ростовка рами виробникам даних велосипедів взагалі невідомі, втім як і цільової аудиторії їх покупців. Такі люди в основному вважають, що регулювання висоти сідла буде досить, але на жаль. Їзда на такому велосипеді буде дуже дискомфортною по ряду причин:
- Одна ростовка для всіх. Імовірність що ви підберете велосипед собі по зростанню досить низька
- Відсутність поняття геометрії рами у «проектувальника». Все, на що його вистачило - спробувати скопіювати зовнішній вигляд топових байків 90-х років по картинках з журналів. У підсумку, за рідкісним винятком, велосипед рулится приблизно як половинка шлакоблоку
- Дуже незручне жорстке сідло і дикої форми вузький кермо з жорсткими ручками.
- Важкі пластилінові колеса з жахливої якості втулками. Як правило, встановлена дубова гума з високим протектором, яка не тримає і не котить. Я сказав колеса? Ні, це більше схоже на жорна
- На велосипеді встановлені найдешевші троса і їх сорочки, які на «Двухподвес» майже завжди неправильно прокладені через форми рами. Це ставить хрест на нормальній роботі гальм і перемикання
Безпека ашанбайка
Що стосується гальм. Якщо ви з якихось причин вирішили купити цього монстра, то вибирайте обідні гальма, тому що їх конструкція досить проста, щоб в будь-якій провінції Китаю могли скопіювати і зібрати більш-менш придатні гальма, які зможуть зупинити велосипед. Тільки подбайте, щоб вони були правильно налаштовані.
А що стосується дискових гальм, то тут справжня лотерея. Теоретично вам можуть попастися нормальний екземпляр, але з імовірністю 95% ви купите або гальма з плаваючим кріпленням, або найдешевший варіант звичайного механічного гальма.
Перші неможливо налаштувати так, щоб вони не терли і не деренчали на купині, другі дуже тугі, страждають перекосом колодок і часто стоять на криво приварених кріпленнях, що робить їх настройку справою досить непростим. І не розраховуйте, що зможете їх поміняти - кріплення гальма до рами і гальмівного диска до втулки теж змальовували по фото, тому до міжнародного стандарту IS вони не сумісні.
Через місяць, а може бути через тиждень у вас швидше за все залюфтіт каретка, у втулках з'являться люфти, а вісімки можливо ви будете виправляти щотижня. Який же висновок можна зробити з усього вище перерахованого?
Ашанбайк - це нижчий щабель бюджетних велосипедів. Будь-який бюджетний велосипед нормальної марки буде на голову вище, ніж це китайське твір мистецтва. Будь-яка нормальна велосипедист скаже, що потрібно триматися подалі від цього чуда техніки.
Якщо бюджет на покупку не залишає вибору, а кататися дуже хочеться - купите велосипед без передньої і задньої підвіски на ободних гальмах, а зекономлені гроші витратьте на візит до нормального веломеханікі, щоб усунути дефекти збірки і, можливо, замінити деякі деталі.
Рекомендуємо ще почитати по темі статті:Купувати ашанбайк чи ні?Чому ж не варто купувати такий велосипеда?
Я сказав колеса?
Який же висновок можна зробити з усього вище перерахованого?