Наша сеть партнеров Banwar
Провівши не так давно детальне порівняння цих двох седанів з точки зору вигідності покупки, ми обмовилися, що порівнюємо різні автомобілі - на той момент Rio четвертого покоління ще не дебютував. Тепер же, через місяць після старту його продажів, прийшов час виконати нашу обіцянку порівняти автомобілі на рівних - обидві машини будуть 2017 модельного року. У чомусь вони зрівнялися, а в чомусь і раніше розрізняються - давайте з'ясуємо, в чому саме.
До ак зазвичай, на початку цього «дослідження» ми позначаємо параметри порівняння. Адже так само, як і раніше, у цих корейських «близнюків» неоднакове число комплектацій: у Solaris, як ми вже знаємо, їх чотири, а у нового Rio - шість. Однак для першого до старших комплектації пропонуються додаткові пакети опцій, і навіть топова версія не є «абсолютно оснащеною»: за багато пропонується доплатити і в ній. Rio ж, в свою чергу, має більш просту логіку наповнення обладнанням - з неї і виникає більше число фіксованих комплектацій, де ні за що доплачувати вже не потрібно. В цілому ж порівняльну паралель провести нескладно, відштовхуючись як від комплектацій в міру їх насиченості, так і від цін, і ми послідовно порівняємо версії від базової до топової.
І ще одне зауваження: маючи однакову технічну базу, седани зрівнялися в числі моторів і коробок передач, а також в обсягах видатків на утримання. Йдеться про те, що у Rio пішли в минуле чотириступінчасті «автомати» і п'ятиступінчасті МКПП, якими комплектувалися машини з молодшим мотором на 1,4 літра: тепер і «механіка», і «автомат» мають виключно по 6 ступенів. А ще новий 1,4-літровий мотор, зрозуміло, має ту ж потужність в 100 к.с., що і у Solaris, проти 107 у агрегату в «старому» Rio: це означає, що витрати на оплату транспортного податку та страховки для обох машин будуть абсолютно ідентичними.
Базова комплектація
Та й в деяких дрібницях оснащення базової комплектації корейські близнюки теж зрівнялися. У минулого Rio, як ми пам'ятаємо, не було системи контролю тиску в шинах і системи допомоги при рушанні в гірку, як не було і великого списку систем активної безпеки, що включає ABS, VSM і ESS, а підсилювач керма був гідравлічним. Тепер тут такий же електропідсилювач, як в новому Solaris, ті ж перераховані вище базові опції, ну і, зрозуміло, загальна для обох машин стартова доза опцій: передні склопідйомники, фронтальні подушки безпеки, регулювання керма і сидіння водія по висоті і аудіопідготовка з 4 динаміками.
Однак є тут і відмінності, причому як не надто критичні, так і вельми істотні. Наприклад, у Solaris список систем активної безпеки включає в себе абревіатури EBD і TCS - розподіл гальмівних зусиль і антібукс відповідно, а у Rio таких поєднань літер немає. Зате є система курсової стійкості ESC - крім наявної у обох машин VSM, яка завідує «Vehicle Stability Management», тобто, стабілізацією.
Крім електронних асистентів у Solaris в списку базового обладнання значаться датчик низького рівня омивайки, іммобілайзер і центральний замок - і хоча засумніватися в їх наявності в Rio було б дивно, згадати про їх відсутність в списку оснащення варто. Але ось у базового Rio є те, що в Solaris точно не «забули» вказати, а навмисно не встановили: це кондиціонер і дзеркала заднього виду з електроприводом і обігрівом. У цьому полягає принципова відмінність базових комплектацій, і воно цілком наочно пояснює відчутну різницю в їх вартості.
Вартість ця становить 624 900 рублів у седана від Hyundai проти 669 900 у.о. побратима від Kia. З одного боку, 45 тисяч - це немало, але на іншій чаші ваг два факти: перший - наявність у Rio горезвісного кондиціонера, а другий - те, що у Solaris він доступний тільки за 719 900, в наступній комплектації Active Plus. Доплата тут становить вже 95 тисяч - хоч в ці гроші, зрозуміло, увійде не один лише кондиціонер.
Точно з кондиціонером
Горезвісний Active Plus для Solaris - другий рівень оснащення з чотирьох. У Rio ж друга комплектація іменується Classic Audio - вона націлена на тих, хто хоче докупити до «базі» штатну аудіосистему, а на додачу отримує ще й підігрів передніх сидінь: на цьому відмінності закінчуються. Коштує така версія 704 900 рублів. Однак і за ціною, і за логікою паралеллю Active Plus у Kia повинна бути наступна комплектація, Comfort - її-то ми і розглянемо.
На практиці, щоправда, виявляється, що при порівнянних цінах Solaris опиняється в ролі наздоганяючого. У другому рівні оснащення у нього з'являються кондиціонер і електродзеркала з обігрівом, які вже були в «базі» у Rio, а також підігрів передніх сидінь і штатна аудіосистема - які у побратима, як ми теж знаємо, додаються в більш дешевої версії Classic Audio. Єдина дрібниця - що управління цієї аудіосистемою на кермі у Rio з'являється тільки тут, у виконанні Comfort, і у Solaris таке теж є. Однак на додачу до всього цього Rio пропонує ще купу помітних опцій.
Так, уже комплектація Comfort означає появу в Kia, добре відомої своїми «теплими опціями», підігріву керма на додачу до передніх сидінь. Тут же з'являються задні електросклопідйомники і автоматичний стеклопод'емник водія, шкіряна обробка керма і ручки КПП і регулювання керма по вильоту, а заодно і дрібниці на зразок функції автоматичного замикання дверей під час руху (яке коштувало б зробити штатної опцією не тільки для Rio і Solaris) і ключа з кнопками управління центральним замком і багажником.
Доступні моторів і коробок передач вже до цієї версії стає повноцінним: можна вибрати і 1,4-літровий, і 1,6-літровий мотор і з'єднати його і з «механікою», і з «автоматом». При цьому на тлі такого відмінності в оснащенні досить цікава цінова паралель: Solaris у виконанні Active Plus коштує від 719 900 до 784 900 рублів, а Rio в версії Comfort - рівно на десять тисяч дорожче, від 729 900 до 794 900 рублів. До того ж всередині цього діапазону ціни різняться не більше: наприклад, найдоступніший 1,4-літровий «автоматичний» варіант від Hyundai коштує 759 900 рублів, а від Kia - 769 900.
Під капотом Hyundai Solaris '2017
Втім, незважаючи на цю досить чітку паралель, не варто сприймати Solaris як буквально відстає в цій парі, і тому є дві причини. Перша - в тому, що на ділі «розведення» моделей-близнюків, що збираються однією компанією на одному конвеєрі, все ж залишається скоріше маркетинговим інструментом. Адже цінові вилки різних комплектацій перетинаються, і в межах тієї ж суми, що озвучена вище, можна придбати Solaris в наступному варіанті комплектації - Comfort, хоча при цьому, звичайно, і доведеться задовольнятися менш потужним мотором або «механікою». Другий же нюанс полягає в тому, що Solaris з моменту свого дебюту вже пережив невелике подорожчання в середньому на десять тисяч рублів, а Rio - свіжий гравець, але ми в доступному для огляду майбутньому можемо очікувати схожого підвищення цін і на нього.
більше опцій
Переходимо до наступної пари близьких за ціною комплектацій: для Solaris це вищезгадане виконання Comfort, а для Rio - вже Luxe. Тут триває тенденція «дооснащення» седана від Hyundai опціями, які вже були в попередній версії Rio: він отримує задні електросклопідйомники, автоматичний стеклопод'емник водія, шкіряне кермо з підігрівом і регулюванням по вильоту, а також ключ з кнопками. Однак тут у Solaris вже з'являються і опції, які не пропонує Rio: це Bluetooth для підключення мобільного телефону з керуванням їм на кермі і гучним зв'язком, а також панель приладів Supervision. Двері починаючи з цієї комплектації будуть оброблені тканиною.
Rio парирує трьома точковими ударами: клімат-контролем, світлодіодними ДГЗ і передніми протитуманними фарами - це все відмінності «Люкса» від «Комфорту».
З точки зору цін Rio знову здається трохи дорожчим: виконання Luxe варто 779 900 рублів на "механіці" та 819 900 рублів з «автоматом», в той час як Solaris можна придбати від 759 900 до 824 900 рублів. Однак секрет більш дешевого «входу» у Solaris криється в тому, що він ще допускає вибір молодшого мотора на 1,4 літра, в той час як для Rio 1,6-літровий мотор безальтернативний вже з цієї комплектації Luxe.
Ще більше опцій
Рухаємося вгору по ієрархічній драбині комплектацій: у Solaris це «псевдотоповое» виконання Elegance, для якого пропонуються ще три платних пакета опцій, а у Rio - «чесний» предтоп в особі версії Prestige.
У цих виконаннях автомобілі знову частково зрівнюються: Solaris отримує клімат-контроль, протитуманні фари і світлодіодні ДГЗ, а Rio - приладову панель Supervision і функцію підключення мобільника через Bluetooth. Крім того, обидва седана починають комплектуватися задніми дисковими гальмами і 15-дюймовими легкосплавними дисками, задніми парктроніки, фарами проекційного типу і датчиком світла, а між сидіннями з'являється підлокітник з ємністю під ним.
Однак Rio знову починає контрнаступ: крім усього перерахованого вище він пропонує свої «теплі опції» у вигляді підігріву форсунок склоомивача, лобового скла і задніх сидінь, а також дуже важливі бічні подушки і шторки безпеки і дрібниці оформлення на зразок поліпшеною тканинної обробки салону і хромованих дверних ручок. Solaris відповідає на це лише штатної мультимедійною системою з навігацією і підтримкою Apple CarPlay і Android Auto.
За моторам і коробок передач тут, зрозуміло, паритет: тільки 1,6-літровий агрегат на 123 к.с., але два варіанти трансмісії. Ціни теж відрізняються мінімально, але тепер уже на користь Rio: за нього просять від 859 900 до 899 900 рублів залежно від коробки передач, а за Solaris - від 879 900 до 919 900 рублів.
Вищий рівень
Ну а логічним завершенням порівняння, як зазвичай, стають максимально оснащені версії автомобілів - ті, де додати вже нічого. Для Solaris, як і в минулий раз, це виконання Elegance з пакетами Prestige, Safety і Style, а для Rio - топова версія Premium.
І ось тут вже можна відзначити перевагу Kia без знижок на будь-які відмінності. Автомобілі повністю зрівнюються по оснащенню - Rio отримує мультімедійку з навігацією і семидюймовим екраном, Solaris - бічні подушки і шторки безпеки, а також підігріви форсунок омивача, лобового скла і задніх сидінь. Обидва автомобілі в топі доповнюються системою безключового доступу з кнопкою Start / Stop, камерою заднього вигляду і системою автоматичного відкривання багажника, задні ліхтарі у них стають світлодіодними, а легкосплавні диски - 16-дюймовими.
1/2
Багажник Hyundai Solaris '2017
Ось тільки Rio при цьому може похвалитися двома важливими особливостями. По-перше, його сидіння обтягнуті вже не тканиною, а штучною шкірою - такої опції в Solaris немає ні за які гроші. Ну а по-друге, таке виконання у Kia варто 989 900 рублів, а у Hyundai - на 46 000 рублей дорожче, 1 035 900 рублів. За умови ідентичності силового агрегату, що включає 1,6-літровий мотор і АКПП, виходить, що Rio і в новому поколінні поки не переступив психологічний бар'єр в мільйон рублів, в той час як Solaris вже не соромиться цієї суми, та ще й злегка подорожчав з моменту нашого минулого порівняння. А це означає, що Rio з точки зору практичності виглядає більш вигідним варіантом.
висновки
Як завжди, конкретні висновки про вигідність покупки залишаються за покупцем - але схоже, що в порівнянних варіантах оснащення Kia Rio все ж виявляється трохи кращим, якщо мова не йде про специфічні опціях, доступних за ті ж гроші тільки для Solaris.
Однак крім об'єктивного фактора тут в справу вступає і суб'єктивний - а він часом змінює точку зору, незважаючи на об'єктивні переваги. Іноді чашу терезів схиляють і зовсім непомітні на перший погляд дрібниці: наприклад, у Solaris багажник відкривається важелем з салону, кнопкою на ключі або звичної клавішею на самій кришці багажника, а ось Rio останньої опції чомусь позбавлений. Тому в обох випадках кожному буде, з чого вибрати - а ми, як завжди, сподіваємося, що зробили процес прийняття рішення істотно простіше.
Опитування
Тепер, в рівних умовах порівняння, я б вибрав ...