- Ваз 2110, привіт з 80-х
- Еволюція моторів Ваз 2110
- 16 клапанів: користь чи шкода
- Динаміка Ваз 2110 з 16-клапанним мотором
- система газорозподілу
Наша сеть партнеров Banwar
Цей автомобіль став символом не самого райдужного часу в історії Східної Європи, особливо 90-ті роки ХХ століття залишили неприємний слід у пам'яті людей, що жили в той час в СНД. Ваз 2110 розроблявся, як заміна вісімці і вже був готовий до випуску ще до краху комуністичної системи. За все треба платити, і якби десятка була єдиним спокутою від спадщини СРСР, то жили б ми з вами зараз по-іншому.
Соднржаніе:
- Ваз 2110, привіт з 80-х
- Еволюція моторів Ваз 2110
- 16 клапанів: користь чи шкода
- Динаміка Ваз 2110 з 16-клапанним мотором
- система газорозподілу
Ваз 2110, привіт з 80-х
Ваз 2110 серійно почав випускатися тільки в 1996 році, причому паралельно з тими автомобілями, які він повинен був замінити. Але попит був, тому і вісімки, і дев'ятки випускалися ще довго. 2110 був якоїсь флагманської моделлю Волзького автозаводу.
Незважаючи на те що конструктивно, з перших років випуску і до останніх примірників, автомобіль повторював ВАЗ 21099, час від часу з'являлися дрібні доопрацювання, які завод поспішав виставити мало не як нові моделі.
Еволюція моторів Ваз 2110
Публіка плуталася в індексах, якими нагороджували кожен кубічний міліметр обсягу все того ж восьмерочного двигуна. Ось коротка хронологія розвитку силового агрегату ВАЗ 2108 в кузові десятки.
- Мотор Ваз 2110 - це фактично восьмерочний двигун об'ємом 1,5 літра і потужністю 73 сили. Діаметр циліндра в усіх десяточний моторах не змінювався ніколи і становив 82 мм. Довгий час десятки комплектувалися карбюратором, до тих пір, поки завод не встановив на цей же двигун найпростіший інжектор.
- Двигун ВАЗ 2111 повністю повторює конструкцію восьмерочного мотора з тією лише різницею, що система харчування була змінена з карбюраторної на розподілену інжекторних. Це дало прибавку в потужності на 2 кінські сили і зробило двигун на 20% дорожче і складніше в регулюванні і обслуговуванні.
- Наступним етапом розвитку восьмерочного мотора став агрегат 21114. Він теж практично нічим не відрізняється від базового двигуна ВАЗ 21083. За винятком збільшеного об'єму і системи розподіленого упорскування. Наскільки це рішення було продуманим, невідомо і судити, напевно, не нам. В результаті збільшення обсягу мотор отримав 81 силу і крутний момент 125 Нм. Різниця в деталях же була досить помітна. Блок циліндрів став вище на 2 мм, а колінчастий вал тепер не підходив від стандартного мотора. Різниця в радіусі кривошипа становила все ті ж 2 мм, хоча посадочні розміри під корінні ліжку в новому блоці залишилися тими ж.
Далі двигун отримав нову головку циліндрів і список мікроскопічних модифікацій розширився.
16 клапанів: користь чи шкода
Все той же двигун отримав двохвальною головку циліндрів і 16 клапанів замість восьми. Це дало можливість зробити більш ефективним газообмін в камері згоряння, підвищити відсоток наповнюваності камери робочої сумішшю і поліпшити вентиляцію. На потужності мотора це відбилося несуттєво. Технічні характеристики ВАЗ 2110 двигун 1,6 16 клапанів говорили про те, що мотор розвивав 89 кінських сил. Не бозна-що, тим більше, що на дворі стояв XXI століття, а точніше, 2004 рік. Автомобілі з об'ємом 1,6 літра у конкуруючих компаній давно перестрибнули 150-сильну планку.
Динамічні характеристики двигуна теж змінилися незначно. 16-клапанний мотор став більш вимогливим до якості палива, тому публіка в провінційних містах не хотіла зв'язуватися з ненажерливим, малопотужним і примхливим інжекторним мотором. Як правило, якщо стояв вибір між 8 і 16-клапанним мотором, невпевнені в якості палива водії, вибирали 8-клапанну версію.
Динаміка Ваз 2110 з 16-клапанним мотором
До того ж десятка з 1,6-літровим мотором і 8 клапанами була більш динамічна на низах. 16-клапанний мотор міг похвалитися високими оборотами і обертовим моментом 131 Нм, але на 3800 об / хв. Нижче машина просто не їхала. 8-клапанний двигун відмінно справлявся з тягучками в місті, був простіше в експлуатації і обслуговуванні. А виною тому зовсім інша конструкція головки блоку циліндрів.
Регулювання клапанів на десятці з 16-клапанним мотором перетворювалася цілу тривалу історію, а ремонт величезної алюмінієвої двохвальною головки міг затягуватися на тижні. Погані комплектуючі, некоректна настройка, будь-яка дрібниця могла привести до падіння і так не геркулесовой потужності, високій витраті 95-го бензину.
система газорозподілу
Заміна ременя приводу распредвалов, в принципі, мало відрізнялася від восьмиклапанним версії. Різниця була лише в тому, що розподілвалів було два і доводилося поєднувати не дві, а три мітки. Всі вони показані на схемі зверху.
Ще однією проблемою цього двигуна були часті загини клапанів. Варто зазіватися з заміною ременя, і власнику доводилося платити в кращому випадку за комплект клапанів і нові поршня. Крім повного розбирання двигуна. Та й не тільки обрив ременя, а слабке натяг, проворот шківа на кілька зубів також могли призвести до проблем з газорозподільним механізмом.
Ваз 2110, в принципі, могла б стати однією з найсучасніших машин, вийди вона з конвеєра вчасно. Бортовий комп'ютер, простий, але робочий, порядно працює зчеплення, нова рульова рейка, яка з'явилася разом з гідропідсилювачем керма - все це могло зробити автомобіль ще більш популярним, якби нововведення застосовувалися вчасно, а не навздогін вже застарілої моделі.
Поганих автомобілів немає, не було і не буде ніколи. Десятка просто стала жертвою свого часу, але вона багатьом показала, яким повинен бути сучасний і дешевий автомобіль.
Читайте також Який двигун можна поставити на Ваз 2107 , Технічні характеристики ВАЗ 2111