Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Тема 4. Дорожні знаки і розмітка. маршрутний транспорт

  1. Основні поняття і визначення
  2. новий матеріал
  3. закріплення
  4. закріплення
  5. Практичні заняття

Наша сеть партнеров Banwar

Зміст програми навчання дітей 7-10 років

Основні поняття і визначення

  • Призначення дорожніх знаків. Групи дорожніх знаків, їх значення (зупиняємося докладно на розпорядчих, попереджувальних, заборонних і знаках пріоритету, обговорюємо, до яких груп відносяться знаки «Пішохідний перехід», «Надземний перехід», «Підземний перехід», звертаємо увагу на те, чому ці знаки ставляться до різних груп).
  • Дорожня розмітка, її призначення ( «зебра», «розділова лінія»).
  • Види маршрутного транспорту (автобус, тролейбус, трамвай). Зупинки маршрутного транспорту, їх позначення.
  • Правила поведінки на зупинках. Правила посадки.
  • Поведінка в салоні маршрутного транспорту.
  • Вихід з маршрутного транспорту.
  • Перехід проїжджої частини після виходу з маршрутного транспорту.

хід заняття

повторення

На змодельованому перехресті діти в ролі «пішоходів» рухаються відповідно до сигналів регулювальника.

новий матеріал

Інформація для педагога. Дорожні знаки - це технічні засоби організації дорожнього руху, що містять умовні позначення або написи, що інформують учасників дорожнього руху про умови руху, його особливості та необхідних режимах, а також про маршрут руху. Для зручності дорожні знаки розділені на групи. Знаки кожної групи мають загальне значення і найчастіше подібний зовнішній вигляд: колір і форму.

На сьогодні є вісім груп дорожніх знаків.

Попереджувальні - для інформування водія про наближення до небезпечної ділянки дороги, рух по якому вимагає вжиття заходів, відповідних обстановці. Ці знаки мають трикутну форму і червону облямівку.

Пріоритету - для вказівки черговості проїзду перехресть, перехрещень проїзних частин або вузьких ділянок дороги. Знаки мають різну форму і колір.

Заборонні - для введення або скасування певних обмежень руху. Вони мають круглу форму і червону облямівку.

Розпорядчі - для позначення необхідних напрямків, умов і режимів руху. Знаки мають круглу форму і блакитний фон.

Особливих розпоряджень - для введення або скасування певних режимів руху. Знаки мають прямокутну або квадратну форму і різний фон - зелений, синій, білий.

Інформаційні - для інформування учасників руху про розташування населених пунктів і інших об'єктів, а також про встановлені або рекомендованих режимах руху. Знаки мають прямокутну форму і різний фон - зелений, синій, білий.

Сервісу - для інформування учасників дорожнього руху про розташування відповідних об'єктів. Знаки прямокутної форми, блакитні з чорним малюнком на білому тлі.

Додаткової інформації - для уточнення або обмеження дії знаків, з якими вони застосовані. Вони виконані у вигляді прямокутних білих табличок з чорними зображеннями і написами.

Важливе зауваження. На практиці педагоги дуже часто, навіть на шкоду іншим темам по безпечній поведінці на дорозі, приділяють надто багато часу дорожнім знакам, залучаючи учнів в поверхневе заучування великої кількості їх назв, захоплюються різними віршами і іграми про знаках, та ще у відриві від реальної дорожньої обстановки . На заняттях потрібно робити акцент на дорожніх знаках, які актуальні для пішоходів, а також на тих знаках для водіїв, які попереджають пішохода про небезпечні ділянки, де потрібна підвищена увага. Якщо у педагога залишається на занятті вільний час, можна обговорити з учнями і знаки, призначені для водіїв, знання яких дітям може знадобитися для рольових ігор типу «Водій - пішохід».

Необхідно пам'ятати, що дорожні знаки та розмітка - всього лише інструменти, що допомагають учаснику руху орієнтуватися в дорожній обстановці і приймати правильні рішення з точки зору власної безпеки на дорозі. Немає потреби вимагати від дітей механічного заучування знаків. Важливо, щоб діти розуміли їх «мову» - вміли з їх допомогою знаходити безпечне місце для переходу проїзної частини, орієнтуватися в своєму населеному пункті і т.п.

Спочатку дітям потрібно пояснити призначення дорожніх знаків, потім - познайомити їх з групами знаків. Всі групи обговорювати не обов'язково, можна зупинитися на чотирьох: попереджуючі, що забороняють, які веліли, знаки особливих розпоряджень. Групу треба назвати, виходячи з назви, обговорити з дітьми, яке значення мають знаки даної групи.

Далі обговорюється зовнішній вигляд знаків в групі, шукаються спільні ознаки. З кожної групи треба вибрати кілька знаків, значення яких обговорюється детально. Розглядаються дії водіїв і / або пішоходів при наявності на дорозі того чи іншого знака.

Наприклад, можна детально розглянути наступні знаки.

Попереджувальні знаки. 1.1 «Залізничний переїзд із шлагбаумом», 1.2 «Залізничний переїзд без шлагбаума» - попереджають про те, що попереду - залізничний переїзд. 1.22 «Пішохідний перехід» - попереджає про наближення до наземного пішохідного переходу. 1.23 «Діти» - попереджає про в'їзд на ділянку дороги поблизу дитячого закладу. 1.24 - «Перетин з велосипедною доріжкою або Вело-пішохідний доріжкою».

Відзначимо, що всі попереджувальні знаки призначені для водіїв. Особливо слід звернути увагу учнів на те, що знаки 1.22 і 1.23 не позначав місце переходу дороги, а лише попереджають водія про те, що попереду є пішохідний перехід (знак 1.22) або дитячий заклад (знак 1.23). Переходити проїзну частину потрібно тільки в тих місцях, де встановлені знаки особливих розпоряджень 5.19.1, 5.19.2 «Пішохідний перехід» або інформаційні знаки 6.6 «Підземний пішохідний перехід» або 6.7 «Надземний пішохідний перехід».

Заборонні знаки. Для дітей актуальними є знаки 3.9 «Рух на велосипедах заборонено» і 3.10 «Рух пішоходів заборонено», які забороняють відповідно рух велосипедистів та пішоходів на тій ділянці дороги, де вони встановлені. І хоча младшеклассники і не мають права виїжджати на дорогу на велосипеді, але краще, якщо вони познайомляться з відповідним знаком і засвоять обмеження, які він накладає, уже зараз.

Для гри «Водій - пішохід» можна також розглянути знаки 3.1 «В'їзд заборонено» - забороняє в'їзд усіх транспортних засобів в даному напрямку. 3.2 «Рух заборонено» - забороняє рух усіх транспортних засобів на ділянці дороги.

Розпорядчі знаки. Дітям в цій групі необхідно знати наступні знаки: 4.4 - «Велосипедна доріжка», 4.5.1 «Пішохідна доріжка», 4.5.2 «Пішохідна і велосипедна доріжка з поєднаним рухом (Вело-пішохідний доріжка з поєднаним рухом)», 4.5.3 «Кінець пішохідної і велосипедної доріжки з поєднаним рухом (кінець Вело-пішохідний доріжки з поєднаним рухом) », 4.5.4, 4.5.5« Пішохідна і велосипедна доріжка з поділом руху », 4.5.6, 4.5.7« кінець пішохідної та велосипедної доріжки з поділом руху ( кінець Вело-пішохідний доріжки з поділом руху) », Які показують, де повинні рухатися пішоходи і велосипедисти, а також порядок руху в цих місцях.

7« кінець пішохідної та велосипедної доріжки з поділом руху ( кінець Вело-пішохідний доріжки з поділом руху)  », Які показують, де повинні рухатися пішоходи і велосипедисти, а також порядок руху в цих місцях

Для гри «Водій - пішохід» можна також познайомити дітей зі знаками 4.1.1 «Рух прямо», 4.1.2 «Рух направо», 4.1.3 «Рух наліво», 4.1.4 «Рух прямо і направо», які дозволяють водіям рух тільки в напрямах, вказаних на знаках стрілками.

Знаки особливих розпоряджень. 5.1 «Автомагістраль», 5.2 «Кінець автомагістралі», 5.3 «Дорога для автомобілів», 5.4 «Кінець дороги для автомобілів» - на дорогах, позначених знаками 5.1 і 5.3, заборонено рух пішоходів, якщо там немає тротуарів або пішохідних доріжок. Знаками 5.16 «Місце зупинки автобуса і (або) тролейбуса», 5.17 «Місце зупинки трамвая» позначаються місця зупинки відповідних видів маршрутного транспорту. Знаками 5.19.1, 5.19.2 «Пішохідний перехід» позначається безпосередньо те місце, де пішоходи можуть переходити проїжджу частину. Як правило, ці знаки застосовуються спільно з розміткою «зебра». Знаки 5.21 «Житлова зона» і 5.22 «Кінець житлової зони» позначають початок і кінець території, на якій діють особливі вимоги, які встановлюють порядок руху в житловій зоні. Тут ПДР дозволяють пішоходам рухатися по проїжджій частині. Пішоходи при цьому мають перевагу, проте вони не повинні створювати безпідставних перешкод для руху транспорту. Тут потрібно бути подвійно уважними саме тому, що найчастіше в житлових зонах пішоходи ділять «дорожнє простір» з автомобілями. Якщо є тротуар - ні в якому разі не можна ходити по проїжджій частині. І тим більше неприпустимо грати на ній. 5.33 «Пішохідна зона» і 5.34 «Кінець пішохідної зони» - позначають відповідно початок і кінець території, на якій дозволено рух тільки пішоходів.

Інформаційні знаки. Тут найбільш важливими для молодших школярів є знаки 6.6 «Підземний пішохідний перехід» і 6.7 «Надземний пішохідний перехід», що вказують найбільш безпечні місця для переходу. Також дитині корисно знати ті знаки, які допоможуть йому орієнтуватися в своєму населеному пункті: 6.9.1 «Попередній покажчик напрямків», 6.9.2 «Попередній покажчик напрямку», 6.10.1 «Покажчик напрямків», 6.10.2 «Покажчик напрямку», 6.11 «Найменування об'єкта».

Знаки пріоритету. 2.1 «Головна дорога» позначає початок дороги з переважним правом проїзду перехресть. Якщо на дорозі встановлено знак 2.1 «Головна дорога», то на всіх перетинають дорогах в межах дії цього знака обов'язково встановлюють знак 2.4 «Дати дорогу» або 2.5 «Рух без зупинки заборонено». Знак «Дати дорогу» позначає, що водій повинен дати дорогу транспортним засобам, що рухаються по дорозі, що перетинається. Знак «Рух без зупинки заборонено» забороняє водіям рух без зупинки перед стоп-лінією, а якщо її немає - перед краєм проїжджої частини.

Докладно зупинятися на цій групі знаків не потрібно. Їх можна розглянути для гри «Пішохід - водій».

Дорожня розмітка є одним з найважливіших засобів організації дорожнього руху. До розмітці належать лінії, написи та інші позначення, нанесені на проїжджу частину. «Роздільна лінія» - це вид розмітки, яка розділяє транспортні потоки протилежних напрямків. «Зебра» - вид розмітки, що позначає місце пішохідного переходу.

закріплення

Як закріплення можна запропонувати завдання на визначення значення дорожнього знака. Викладач показує дітям будь вивчений знак і просить сказати, що він позначає. Діти повинні правильно пояснити його призначення. В якості додаткового питання можна попросити дітей згадати, де вони бачили розглянутий знак.

Далі викладач повинен з'ясувати, чи розуміють діти значення терміна «маршрутний транспорт».

До маршрутному транспорту відносяться транспортні засоби загального користування (автобус, трамвай, тролейбус), призначені для перевезення по дорогах людей і рухомі за встановленим маршрутом з позначеними місцями зупинок.

Дітям пропонується із запропонованого набору знаків вибрати ті, які позначають місця зупинки маршрутного транспорту. Це знаки 5.16 «Місце зупинки автобуса і (або) тролейбуса» і 5.17 «Місце зупинки трамвая». Далі обговорюються правила поведінки на зупинках. Окремо обговорити поведінку майбутніх пасажирів на трамвайних зупинках, розташованих біля трамвайних колій посередині проїжджої частини, на так званих посадкових майданчиках.

В результаті дітей підводять до висновку:

а) очікувати маршрутний транспорт треба на позначених зупинках;

б) під час очікування не можна стояти на бордюрі, спиною до проїжджої частини або трамвайних коліях, виходити на проїжджу частину або на трамвайні колії;

в) якщо посадочний майданчик має огорожу, не можна перелазити через нього, сідати на нього;

г) на зупинці треба поводитися спокійно, не заважаючи іншим людям;

д) при посадці / висадці перевагу мають пасажири, що виходять з маршрутного транспорту.

Обговорюючи питання про посадку / висадку і поведінці в салоні маршрутного транспорту, акцент робиться на безпеку поведінки. Безпека пасажирів забезпечують такі їх дії:

а) вхід або вихід здійснюється тільки при повній зупинці транспортного засобу;

б) входити або виходити треба по черзі, чи не штовхаючись, спокійно;

в) якщо трамвайна зупинка знаходиться на тротуарі, то перед тим як вирушити до трамваю, пасажир повинен подивитися наліво і переконатися в безпеці, при виході з трамвая в аналогічній ситуації, перш ніж вирушити до тротуару, пасажир повинен подивитися направо і також переконатися в безпеці;

г) в салоні під час руху треба триматися за поручні (якщо пасажир їде стоячи);

д) до виходу треба готуватися заздалегідь, якщо в салоні багато народу.

Далі з дітьми обговорюються дії пасажирів, яким треба після виходу з маршрутного транспорту перейти на протилежну сторону проїжджої частини. Діти повинні засвоїти, що після виходу з тролейбуса або автобуса треба підійти до найближчого пішохідного переходу або (якщо його немає) до перехрестя і, дотримуючись відомі заходи безпеки, перейти проїжджу частину.

Якщо в зоні видимості пішохідного переходу або перехрестя немає, вийшовши з автобуса або тролейбуса, треба дочекатися, коли він від'їде від зупинки, звільнивши тим самим огляд проїжджої частини, а далі, переконавшись в безпеці переходу, перетнути проїжджу частину під прямим кутом.

Якщо пасажир виходить з трамвая і поруч немає посадкового майданчика, він спочатку, дотримуючись заходів безпеки, проходить на найближчий тротуар. Там пасажир чекає від'їзду трамвая від зупинки, а після цього переходить проїжджу частину по пішохідному переходу, а якщо такого немає в зоні видимості, то під прямим кутом до проїжджої частини, знову-таки не забуваючи про правила безпеки. (Правила безпеки під час переходу проїзної частини діти повинні були засвоїти на другому занятті.)

закріплення

Закріплення вивченого матеріалу можна провести у вигляді рольової гри «Пасажири». Діти діляться на невеликі групи, кожній групі дається завдання: зобразити пасажирів в який-небудь ситуації (очікування транспорту, посадка / висадка, знаходження в салоні). Після розігрування сценки поведінку «пасажирів» обговорюється, підводяться підсумки.

Практичні заняття

Теми практичних занять відповідають темам занять теоретичних.

Проводяться заняття на майданчику, що імітує дорогу. Під час занять учні реалізують на практиці отримані знання, формують навички безпечної поведінки на дорозі.

Ті, що навчаються відпрацьовують такі навички поведінки:

  • рух пішоходів по тротуарах;
  • перехід по наземним пішохідних переходах;
  • перехід регульованих і нерегульованих перехресть (важливо відпрацьовувати правильні дії не тільки відповідно до сигналами світлофора чи регулювальника, а й звертати увагу на те, як дитина робить перехід: зупинився він біля краю проїзної частини, озирнувся, чи не біжить через дорогу і т . Д.).

Інші статті по темі: Методика роботи

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов