- Як перевірити тиск в шинах?
- Яке має бути тиск в шинах?
- Рекомендації по вибору тиску в шинах
- Наслідки недостатнього тиску в шинах
- Наслідки зайвого тиску в шинах
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
Правильний тиск в шинах має велике значення при експлуатації автомобіля. Від цього показника залежить знос покришок, витрата палива, поведінка автомобіля при водінні і робочі характеристики шини. Не секрет, що при правильному тиску термін служби автомобільної гуми збільшується, а водій на дорозі відчуває комфорт і безпеку.
А чи знаєте ви який тиск в шинах має бути у вашого автомобіля? Як дізнатися цей показник і до чого призводить неправильний тиск? Давайте спробуємо відповісти на ці питання.
Як перевірити тиск в шинах?
Вважається, що тиск в шинах треба перевіряти мінімум раз на два тижні. Причому, робити це не «на око», і не улюбленим методом «стусана» по колесах. Єдиний прилад, який правильно виміряє тиск - це манометр.
Часто ці прилади зі стрілками і вимірювальною шкалою встановлені на компресорному обладнанні на заправці або в шиномонтажі. Таким чином тиск в шинах перевіряється кожен раз при зміні гуми або ремонті коліс. Існують і окремі манометри, які спеціально набувають деякі водії, які віддають перевагу самостійне виробництво всіх робіт. У цьому сенсі зручний механічний компактний манометр, схожий на металеву авторучку.
У Росії затребувані також стрілочні манометри (з манометричної пружиною). Ними часто забезпечуються дорожні ножні насоси для підкачки шин. Високу точність показань (± 0.05 Бар) забезпечують електронні прилади, показання якого чітко видно на цифровому дисплеї. Крім того, деякі сучасні моделі автомобілів оснащуються спеціальними датчиками тиску, розташованими в шинах. На падіння тиску нижче встановленого показника такі пристрої реагують світловим і звуковим сигналом.
Пам'ятайте, що перед перевіркою тиску в колесах автомобіля варто переконатися, що шина «холодна». Не можна знижувати внутрішній тиск в «гарячих» шинах. І пам'ятайте, при їзді відбувається нагрівання покришки, отже, тиск збільшується.
Яке має бути тиск в шинах?
Тиск в шинах - величина непостійна. Вона залежить від температури навколишнього середовища і умов експлуатації автомобіля. Так, тиск в шинах взимку буде нижче, ніж влітку. Це обумовлено тим, що при підвищенні температури відбувається розширення повітряної маси, що знаходиться в колесі. Аналогічна ситуація спостерігається і при русі на високій швидкості, коли поверхню покришки розігрівається - тиск повітря в шинах зростає.
● Знайте, що кожні 10 ° С підвищення або зниження температури призводять до зміни в тиску шини на 0,1 бар.
Вибір тиску в шинах завжди виконується на основі наступних чинників:
- марка і модель машини;
- його маса і вантажопідйомність;
- діаметр колеса;
- сезон експлуатації, а також вид гуми (зимова, річна, всесезонна);
- якість дорожнього покриття;
- манера водіння автовласника.
Проте, автовиробник заздалегідь вказує, який тиск необхідно закачувати в колесо для його нормальної експлуатації. Цю інформацію можна дізнатися або з керівництва по експлуатації, або на табличці, табличці, яка зазвичай розташовується на стійці дверей, в бардачку або в лючке бензобака (на внутрішній стороні). У таких покажчиках наводяться довідкові дані про тиск у задніх і передніх колесах в залежності від кількості перевезених пасажирів і вантажу.
Рекомендації по вибору тиску в шинах
Іноді буває, що зниження або підвищення тиску щодо заводських рекомендацій йде на користь автомобілю. Йдеться про пляму контакту. Чим менше в шинах тиск, тим більше, відповідно, пляма контакту. І навпаки. Це може стане в нагоді, наприклад, при русі по м'якому грунту (глина, бруд та ін.). Якщо зменшити тиск на чверть, відбудеться збільшення плями контакту в 1,3 рази, а то і більше. Це дасть менший тиск на грунт. Головне не забути після проходження складної ділянки повертати тиск в шинах в норму.
Як тимчасовий спосіб можна використовувати приблизну рекомендацію накачування передніх покришок до 2,2 атмосфери, задніх коліс - до 2-ух атмосфер. Цей параметр типовий для багатьох масових моделей, але не працює для важких машин, позашляховиків. Значний розкид рекомендованих тисків характерний для престижних іномарок.
Підвищення тиску шин - обов'язкова міра при повному завантаженні автомобіля. Деякі виробники рекомендують підвищення тиску в задніх колесах при повному завантаженні (загальна кількість пасажирів, вантаж в багажнику) до 0.8 атмосфери.
Наслідки недостатнього тиску в шинах
При недостатньо накачаної шині створюється нерівномірне тиск на полотно, тому зчіпні властивості погіршуються. Результат - швидкий знос шини. При цьому 20-процентне зниження норми тиску призведе до зменшення терміну експлуатації шини на 30%.
Недостатній тиск в колесах збільшує амплітуду деформацій, втрачається енергія, збільшується витрата палива. При розгоні, гальмуванні і в деяких випадках при русі по прямій машина починає "нишпорити" по дорозі, погано слухається керма.
Крім того, не повністю завантажених шина небезпечна. При русі вона сильно нагрівається (аж до температури + 150 ° С), це руйнує її каркас. Покришка може розбортуватися мул навіть лопнути, що є смертельно небезпечним фактором!
Наслідки зайвого тиску в шинах
Неправильний тиск в шинах в ту чи іншу сторону викликає нерівномірний знос покришки. Якщо тиск занадто велике, то в цьому випадку надмірно буде зношуватися центральна частина протектора. Якщо тиск навпаки занадто низька, то зношуються в першу чергу краї покришки.
Перекачана покришка стає твердою, вона легше котиться, а й одночасно втрачає зчіпні властивості. Відбувається ухдушеніе якості гальмування внаслідок зменшення площі плями контакту колеса з поверхнею. З тієї ж причини відбувається збільшення довжини гальмівного шляху.
Якщо автомобіль потрапить в яму, може пошкодитися не тільки шина, тому що зросте навантаження на кузов і підвіску. Крім іншого, жорсткі шини приносять дискомфорт, так як передають більше шуму в автомобіль.
висновок
Не можна як недокачівать колеса, так і перекачувати їх. Адже вибір тиску - це завжди компроміс.
Потрібно пам'ятати, що тиск в шинах з плином часу, з дня на день, зменшується. Влітку тиск падає трохи більше, в холодну пору - повільніше. Тиск в колесах падає не тільки через природного зносу гуми, але і постійної їзди по нерівній дорозі, в тому числі, ямах і "лежачим поліцейським". І чим старіше покришка, тим витік повітря буде помітніше і швидше.
Тому, регулярно перевіряйте тиск в шинах вашого автомобіля, а яке значення встановлювати - вибирати тільки вам, виходячи з описаних вище факторів і рекомендацій заводу-виробника.
Як перевірити тиск в шинах?Яке має бути тиск в шинах?
А чи знаєте ви який тиск в шинах має бути у вашого автомобіля?
Як дізнатися цей показник і до чого призводить неправильний тиск?
Як перевірити тиск в шинах?
Яке має бути тиск в шинах?