Наша сеть партнеров Banwar
Гальма v-brake можуть працювати не гірше, а в залежності від моделі навіть краще дискових і при правильному налаштуванні і хороших гальмівних колодках так воно і буде. Їх конструкція дозволяє регулювати колодки практично в будь-якій площині, чого не доб'єшся на Кантільоверниє і кліщових гальмах, так само, як і v-brake є ободнимі. Коштують вони набагато дешевше дискових гальм, важать значно менше і настройка гальм v-brake проста.
установка
Заміна колодок виробляється коли їх поверхня зітреться до рівня канавок для відтоку бруду (є на всіх колодках v-brake). Тобто робоча поверхня стає абсолютно рівною. Причому якщо це сталося тільки з одного краю колодки, це говорить про те, що вони були неправильно встановлені. І їх знову ж треба замінити.
Розкрийте гальмо, звівши гальмівні важелі рукою і вийнявши з паза металевий дугоподібний наконечник сорочки , З якого виходить трос (див. Малюнок)
Якщо ви ставите прості нові колодки, то головне надіньте в потрібній послідовності всі прокладки і шайби з яких складається кріплення колодок (див. Малюнок) А краще якщо ви запишіть або зарісуете послідовність, в якій вони у вас були. Іноді колодки бувають лівий та правий. Це завжди вказано на самих колодках. Не переплутайте!
Картріджниє колодки змінюються ще простіше. Вони мають металеву основу і змінюється тільки гумова накладка. Для це вийміть фіксує шплінт, який закріплює накладку в колодці і висуньте гумову накладку. Шплінт щоб не загубити, він не завжди йде в комплекті з новими колодками. Вставте нові накладки і зафіксуйте шплинтом. Чи не переплутайте ліву і праву (див. Малюнок) Інакше не зможете їх закріпити.
Після заміни колодок, гальма потрібно налаштувати.
Налаштування
Принцип роботи ободних гальм зрозумілий думаю кожному - 2 гальмівні колодки, розташовані навпроти один одного паралельно колесу, між ними знаходиться обід. При натисканні на ручку гальма колодки стискають обід, зупиняючи колесо. Механізм приводиться в дію за допомогою тросової тяги.
Щоб гальма працювали без збоїв потрібно стежити за цілісністю троса. Якщо його обплетення десь розплелися або стався розрив хоча б одного волокна, тросик слід замінити. Важливо щоб тросик вільно ходив в сорочці. І стежте щоб у вас не було вісімок .
Основа хорошої роботи гальм складається в правильному прижатии колодок гальм до обода колеса. Регулюється це кріпленням колодок, який складається з набору алюмінієвих прокладок і гайки на осі. Цей набір дає можливість закріпити колодку під потрібним кутом. А для цього потрібно розслабити гайку на кожній колодці і сильно затиснути гальмо. Розмістіть колодки так, щоб вони були горизонтально, торкалися до обода всією поверхнею, але не зачіпали покришку (див. Малюнок). І затіните акуратно гайки, не знизивши положення колодки. Це справедливо для колодок з картриджами. Для звичайних колодок потрібно щоб по горизонталі до обода спочатку притискалася задня частина колодки (див. Нижче)
Крім цього потрібно дивитися щоб гальмівні важелі сходилися однаково. Це регулюється хрестоподібним гвинтом натягу пружини біля основи важеля.
Якщо коли ви натискаєте на гальма один важіль ходить слабо, то гвинт на цьому важелі слід трохи закрутити, занадто легко - відкрутити.
Всі статті розділу про ремонт гірського велосипеда, чищенні і мастила.
про автора