Наша сеть партнеров Banwar
Весна майже в кишені. Поєднання боязко визирає сонця і впевнена думка «схуднути до літа, катаючись на велосипеді» все частіше надихає на покупку двоколісного друга. Тим більше думка спокуслива, якщо ви давно цього хотіли, просто не доходили руки. Купуйте! А ми з «велогуру» підкажемо, які велосипеди не варто брати.
«Лелеки» вже не ті »
Наш експерт Володимир Бекіш «за кермом» велосипеда без малого п'ять років. Привернув свою дівчину до корисного захопленню, сам щодня намотує десятки кілометрів і активно консультує тих, хто збирається купити велосипед.
- Перше, про що варто сказати: не брати велосипед не своєю ростовки. Ось реальний приклад: мій знайомий Діма якось поспіхом купив великий, вибирав начебто і за своїми параметрами, але не врахував, що пропорції у людини при однаковому зростанні можуть бути різними: зростання один, а руки-ноги різні. У підсумку він в день наїжджав по 90 кілометрів (!) На велосипеді, який йому не підходив по зростанню, довжині і страшно намучився з цим великого.
Той самий Дмитро, який проїжджав в день (!) 90 кілометрів!
Щоб зійшлися зірки і велосипед підходив під ваш зріст, скористайтеся одним із двох способів. По першому визначити свою ростовку ви зможете, використовуючи спеціальну таблицю, - зазвичай вона додається до кожної моделі. Другий спосіб: встаньте над рамою (ноги на землі по обидва боки велосипеда) і заміряйте відстань між нею і вами - має бути 5-15 вільних сантиметрів. Тільки не забудьте виставити правильно сідло - якщо ви сидите, то до педалі в нижньому положення ви повинні діставати п'ятою. Дуже небажано діставати носком до землі або взагалі стояти всією ступнею. Щось заважає - не беремо.
Другий момент: матеріал рами. Великі в основному робляться алюмінієві або сталеві. У кожного свої переваги.
- Раджу не брати велосипеди сталеві. По-перше, вони важкі: деякі важать аж більше 20 кілограмів - ні тягати по переходах, ні Заволочья в квартиру ... По-друге, я вважаю, у таких велосипедів є істотний недолік: вони, на жаль, іржавіють.
Якщо є сумніви, з чого зроблений велосипед, Володимир радить придивитися до зварювального шву: якщо він вузький (3-4 мм), велосипед сталевий. Якщо широкий (6-8 мм) - варили аргоном і перед вами велосипед з алюмінію.
Чи не могли ми не запитати у Володимира і про вітчизняні велосипеди - легендарні «Лелеки», на яких до пори до часу катався весь Радянський Союз. Так що там, багато хто до цих пір їздять на таких, куплених ще за радянських часів, і не натішаться якості: міняй покришки і змащуй ланцюг - і зносу немає!
Володимир довго відмовлявся розмовляти про сучасних білоруських велосипедах, говорив, що багато їх хвалять, але на його погляд, в них занадто мало залишилося від тих велосипедів, які ми знали в дитинстві.
На превеликий жаль, білоруському «Лелеці» говоримо немає.
Ні дорогому і дешевому велосипеду
Середня ціна велосипеда в Білорусі 200-600 доларів. Для звичайних покатушек початківцям велосипедистам цього достатньо. Якщо купите дешевше, велика ймовірність більше ремонтувати двоколісного друга, ніж кататися на ньому.
- Багато велосипеди у нас китайські або малайзійські. Навіть якщо знайдете німецький-німецький, з великою ймовірністю можу сказати, що деталі були зроблені в Китаї, а збиралися в Німеччині. Або навіть німецька фірма під своїм контролем робить велосипеди в Китаї. Не женіться за брендами, не маючи великого досвіду їзди ви не відчуєте різницю, але заощадите 20-35% від вартості велика. Дорогі великі оцінять швидше велосипедисти-професіонали.
Тим більше не варто купувати сильно розкручену марку, адже навісне обладнання буде практично завжди однаковим.
Володимир додає, що не варто брати окремий або сильно дорогий велосипед для підлітка.
- Він прослужить два-три роки, і дитина з велосипеда виросте, а при продажу ціна впаде вдвічі. У цій ситуації купуйте дешевий велосипед, від 1,2 до 2,4 мільйонів - цілком прийнятна ціна.
Заощадити на гальмах 50-100 доларів
В сучасних велосипедах гальма можуть бути дискові (механічні або гідравлічні) і v-brake. Вони потрібні для кращого контролю керованості велосипеда, тобто для більш ефективного гальмування при будь-яких зовнішніх факторах, як то рельєф, погодні умови, стан дорожнього покриття. Якщо ви плануєте дуже багато кататися, купуйте велосипед з якісними дорогими дисковими гальмами. Для їзди по місту кілька разів на тиждень вистачить і звичайних ві-брейків, вони надійні, але заощадять 50-100 доларів. Будьте уважні при покупці, продавці часто намагаються продати неякісні моделі дискових гальм, які значно дорожче ві-брейків, але не забезпечують заявлений високий рівень якості. Є сенс брати велосипед з крутими (дисковими гідравлічними) гальмами, якщо ви багато важите і багато крутите.
- Але якщо це дівчина, в якої від сили 50 кілограмів ваги, і вона збирається кататися ну від сили по вихідним і пару раз в будні, їй вистачить і звичайних ві-брейкових гальм. Тому відразу "ні" крутим гальмах? Вони потрібні для понтів і, як я вже сказав, для людей з великою вагою, коли сили рук не вистачить загальмувати.
Ще один експерт, менеджер проектів ГО «Мінське велосипедне суспільство» Кирило Кудравец, на велосипеді катається вже 9 років, три останні роки не розлучається з ним ні взимку, ні влітку.
Кирило пройшовся по зовнішніх ознаках велосипеда, здатним вказати на неякісну зборку і проблеми, які виникнуть у покупців буквально через місяць-два після покупки. Але спочатку загальне правило: не брати велосипед з рук, якщо він без документів.
- У цьому випадку занадто велика ймовірність, що велосипед крадений. Цим ви заохочуєте зловмисників. Часто люди у нас залишають велосипеди на сходових майданчиках, звідки їх і крадуть. Зокрема, перший велосипед у мене так і повели.
Кирило уточнює, що не варто вестися на поводу у спонтанних емоцій і купувати велосипеди в неспеціалізованих магазинах, не брати так звані «ашанбайкі».
- Так прозвали велосипеди, куплені в російських супермаркетах типу «Ашан». Такі велосипеди об'єднує одна риса - вони не просто низької якості, а просто за гранню добра і зла!
Велосипеди для реалізації в супермаркетах закуповуються настільки дешеві, наскільки це можливо, при цьому накручується максимальна націнка. Але вид їх - на кшталт крута гума, дискові гальма, кілька амортизаторів - буде вселяти довіру, і ви будете самовіддано вірити, що великий надійний. Найприкріше, якщо поставити два велика поруч і один з них буде ашанбайком, покупець гарантовано вибере саме його. Секрет в тому, що ашанбайкі виглядають «надійніше» і спрацьовує психологічна пастка.
Кирило радить якомога ретельніше оцінити складові велосипеда: сідло, гріпси (ручки на кермі), покришки, навісне обладнання. Гріпси повинні бути твердими і щільно прилеглими, інакше вам доведеться їх швидко поміняти: вони розтягнуться і швидко порвуться.
Обода коліс теж вам багато розкажуть про якість велосипеда: взгяніте на обода: побачили там одинарні, не беріть такий велосипед.
- Через місяць-два активної їзди по бордюрах наставити собі "вісімок" ─ на колесах «вісімки надзвичайно неприємна річ».
Те ж стосується і сідла, загляньте під нього: побачили кожзам, сяк-так прибитий степлером - не беріть.
- Через місяць-два активної їзди скоби випадуть і сідло почне огидно скрипіти.
Наступний пункт - тверде «ні» неякісним покришок: вони практично не вивітрюються, будуть довго і їдко смердіти, заважаючи сусідам по сходовій клітці, якщо ви зберігаєте велосипед в тамбурі. До того ж за місяць-два ізотрутся до дірок.
- Вас має насторожити і те, що велосипед погано скручений: підніміть його і потрясіть. Якщо дзвенить, бовтаються катафоти, значить, якість збірки ніяке. Ще момент: якість зварювальних швів не повинно виникати жодних сумнівів. З'явилися хоч найменші сумніви - не беріть.
Кирило зауважує: перш ніж слухати продавця, задайте йому всі питання, які хвилюють саме вас.
Новачкам Кирило радить за пару тижнів до покупки позичити велосипед у друзів, покататися і зрозуміти, чи потрібен вам велосипед насправді. Як варіант - можна взяти велосипед в оренду. Такі пробні "покатушки" потрібні ще й для того, щоб зрозуміти, чи підходить вам такий тип або потрібен інший (міський, гірський, шосейний, гібрид). На думку Кирила, для Мінська прекрасно підійде гірський велосипед або гібрид.
- І не забудьте відразу купити собі надійність не тросовий замок. А всіх велосипедистів ми завжди будемо раді бачити в нашій веломастерні взаємодопомоги «Гараж 38» .
Підведемо підсумки:
Немає дорогим і дешевим велосипедам.
Немає велосипедів, погано підібраним під анатомічну будову людини.
Немає сталевим велосипедів.
Мабуть, немає маркам, невиправдано беруть додаткову ціну за марку.
Немає велосипедів з рук без документів.
Фото: Надія Курайшевіч
Тому відразу "ні" крутим гальмах?