Наша сеть партнеров Banwar
Для самостійного визначення стану масла в автоматичній коробці перемикання передач оцінюється зовнішній вигляд і колір масла, а також його запах. Ці методи, звичайно ж, не дають повної картини стану масла в АКПП, але дозволяють з високою ймовірністю оцінити її потрібно замінити. Зрозуміло, в разі справної коробки передач оцінити стан масла можна тільки після того, як воно якийсь час працювало всередині АКПП, і до нового маслу ці методи не застосовуються.
Нове масло, залежно від використовуваних добавок, має рівномірний забарвлення і червонуватий або жовтуватий відтінок. Але колір не має значення. Може бути будь-яким. Кожен бренд намагається захистити свою продукцію і виділити її в унікальний сегмент.
Сподобалася стаття? Підпишіться на наші групи в соціальних мережах:
Після заправки масла в АКПП воно швидко змінює свій колір на темно-коричневий або темно-червоний, це абсолютно нормально і не є ознакою несправності АКПП. Однак на цій стадії можна оцінити прозорість масла: якщо воно каламутне, то значить, щось не так і масло занадто швидко виробляє свій ресурс.
Для оцінки стану масла насамперед необхідно ретельно розглянути його на наявність сторонніх часток, для чого маслом змочується невеликий шматок світлої тканини. В ідеалі масло не повинно містити ніяких сторонніх домішок, а забарвлення його повинен бути рівномірним.
Розберемо типові проблеми:
- 1.Масло на вигляд дуже темне і абсолютно непрозорий, в ньому спостерігаються домішки або металеві частинки.
- 2. Масло на вигляд каламутне, але сторонніх часток не містить.
- 3. Масло пузириться або піниться.
Це означає високий ризик серйозних проблем з АКПП, тому необхідно терміново провести діагностику працездатності АКПП в спеціалізованому сервісі, а також, при необхідності, ремонт.
Швидше за все, в нього потрапила охолоджуюча рідина, яка в нормальних умовах не повинна змішуватися з маслом. Значить, десь в системі охолодження є неполадка, в результаті якої охолоджуюча рідина потрапляє в коробку передач. Необхідні ретельна діагностика і усунення неполадки, а також промивання АКПП, оскільки охолоджуюча рідина руйнує фрікціони в коробці передач.
Це означає, що або в АКПП масла занадто багато, або занадто мало, або в нього потрапляє повітря. Якщо завмер рівня масла показує відсутність відхилень в його кількості, то необхідно перевірити працездатність масляного насоса, а також прокладок і ущільнювачів. Ще одним відповідним для самодіагностики методом є огляд трансмісійного масла в піддоні, оскільки саме там зазвичай скупчується частина сміття, в тому числі сторонні частинки. Якщо в піддоні виявляється металева стружка, то це майже гарантований серйозний ремонт АКПП. Аналогічно, якщо в піддоні знаходяться частинки фрикційного матеріалу, то це привід для серйозної діагностики АКПП.
Однак слід пам'ятати, що деякі АКПП оснащують спеціальними фільтрами, які утримують сторонні домішки. Це дозволяє на деякий час продовжити роботу АКПП за рахунок виключення з масляного контуру шкідливих для деталей коробки передач домішок, але одночасно з тим перешкоджає самодіагностики. В цьому випадку виявити несправності і оцінити стан масла можна, тільки розібравши АКПП.
Тим не менш, у багатьох випадках своєчасний огляд трансмісійного масла здатний ще на початкових стадіях виявити неполадки в АКПП, причому іноді навіть з великою точністю локалізувати проблеми в коробці передач. Але, звичайно ж, самодіагностики недостатньо для прийняття остаточного рішення, і винесення вердикту краще передати майстрам спеціалізованих сервісних центрів, уникаючи некваліфікованого втручання в роботу АКПП.