Наша сеть партнеров Banwar
Коптять авто на вулицях міст стали створювати моторошний зміг тільки в кінці двадцятого століття. Ситуацію не врятували різні пристосування для зниження шкідливих викидів в атмосферу. Хоча йшли на різні хитрощі з цим. Зрештою, під тиском екологів і самої тупикової ситуації було прийнято рішення ООН про припинення з 2050 року випуску машин, що працюють на бензині і солярці.
Газомоторні автомобіль КАМАЗ
джерело
В принципі, тут позначилося навіть не стільки вимога екологів, скільки те, що існуючі запаси нафти скорочуються, а розвіданих запасів вистачить при нинішніх темпах видобутку максимум на 25 років. Нафта - не поновлюваний джерело енергії. Хоча деякі вчені вважають, що в надрах вона формується постійно. Але з чого? Із залишків давньої органіки. А це означає те ж саме - вони колись вичерпаються.
Взагалі-то, існуючий транспорт можна перевести на газове паливо. Але ж і запаси газу в надрах не вічні. Можна використовувати менш доступні для видобутку горючі природні гази. Скажімо, метан. Але його родовища для розробки занадто фінансово затратні.
Автомобіль Ecletic розроблений компанією Venturi
джерело
Як альтернатива бензиновим і газовим двигунам розглядаються авто на сонячних панелях. Але панелі ці громіздкі і досить дорогі. З першим моментом довелося б розширювати автодороги, а другий момент привів би до транспортного колапсу - різке скорочення на дорогах машин позначилося б на вантажообігу.
Прийнятний варіант, схоже, знову в тому, щоб ставити на машини електромотори гібридного виду. Тобто потужні акумулятори, підзаряджатися на спеціальних станціях за короткий термін або ж у дорозі від сонячної панелі. Такі машини є, вони непогано себе показали. Але вартість їх значно більше, ніж машин з бензиновим двигуном. Масовими такі електромобілі навряд чи стануть в майбутньому через свою якраз дорожнечі.
Електромобіль-вантажівка 1943 року побудови, Швеція
ru.wikipedia.org
Ще одна альтернатива пов'язана зі створенням двигуна, якому замість бензину паливом служить звичайна вода. Заманливо? Так! Фантастично? Не зовсім. Справа в тому, що в Японії фахівці фірм «Genepax» і «Honda» вже кілька років активно працюють над мотором майбутнього. Хоча вся інформація міститься в секреті, все ж відомо, яким чином вода дає енергію мотору. В основі винаходу те, що за допомогою електрики від звичайного акумулятора з води виділяється газоподібний водень. У повітря автомобіль «FCX Clarity» виділяє тільки перегрітий пар. Водень спалюється для вироблення електрики мотору. Запасу енергії компактного акумулятора вистачає на те, щоб «переробити» воду з бака на протязі 435 кілометрів. Складність лише в тому, що вода повинна бути дистильованої. Це поки все, що відомо про розробку фірми «Honda».
Honda FCX, 2007
ru.wikipedia.org
Трохи більше інформації про авто фірми «Genepax». Машина не потребує дистильованої воді - годиться будь-яка: морська, річкова, водопровідна. Одного літра води вистачає на те, щоб рухатися 60 хвилин зі швидкістю 80 кілометрів на годину. Не дуже, звичайно, швидко. Але зате ж нічого не треба платити за паливо - заливай в бак звичайну воду і не забувай заряджати «стартовий» акумулятор.
Поки проблема в тому, що водень при витоку створює так званий вибухонебезпечний гримучий газ. Але ця проблема теж цілком вирішувана - досить лише подбати про товщину стінок бака і відсутності умов для витоку водню.
Що ще почитати по темі?
Чи зможе електромобіль відмовитися від акумуляторів?
Електрифікація автомобіля неминуча?
Aptera 2e. Чому цей футуристичний трицикл неправильно називати Google car (гугломобіль)?
Але з чого?
Заманливо?
Фантастично?
Що ще почитати по темі?
Чи зможе електромобіль відмовитися від акумуляторів?
Електрифікація автомобіля неминуча?
Чому цей футуристичний трицикл неправильно називати Google car (гугломобіль)?