- Пункти правил ПДР про ближнє світло фар вдень
- З яким світлом фар потрібно їздити вдень
- Чи потрібно включати ближнє світло вдень
- Навіщо включати фари вдень
- висновки
Наша сеть партнеров Banwar
Час включення фар автомобіля - не примха водія, а чітко прописаний в правилах дорожнього руху пункт. У спеціальному розділі описані всі умови, в яких потрібно запалювати ходові вогні, дальнє і ближнє світло і противотуманки. Ми розповімо, яке світло фар повинно бути увімкнене днем і що потрібно знати водієві, щоб не виникло спірних моментів на дорозі.
Пункти правил ПДР про ближнє світло фар вдень
Правила дорожнього руху, пункт 19.5, повідомляють нам, що будь-який рухомий транспортний засіб має позначати себе БС або денними ходовими вогнями. Пункт 19.4 дозволяє використовувати для позначення ТС противотуманна фари.
За порушення цих правил передбачено письмове попередження від співробітника ДІБДР або штраф за однією з двох статей Кодексу адміністративних правопорушень РФ:
- стаття 12.20 каже, що якщо водій просто забув позначити своє ТС світловими сигналами, то він може отримати попередження або штраф у розмірі 500 рублів;
- стаття 12.5 говорить, що такий же штраф в розмірі 500 рублів водій зобов'язаний сплатити, якщо одна або обидві фари несправні. В такому випадку експлуатація автомобіля заборонена до усунення несправності. Те ж саме відноситься до надто брудним стеклам і перегорілим лампочкам.
Повний список документів , Необхідних для оформлення картки.
Також є спірний момент, який багатьма автолюбителями забувається або не береться до уваги.
Днем водій використовує противотуманки і в'їжджає в тунель, а на виїзді отримує штраф за не включені згідно з правилами дорожнього руху фари. Його зупиняє співробітник ДАІ через те, що водій порушив пункт правил дорожнього руху 19.1, який встановлює, що при в'їзді в тунель необхідно переключитися з противотуманок на ближнє світло. Те ж саме стосується і ДГЗ.
Крім цих правил, правил дорожнього руху дозволяється використовувати БС в якості доповнення до габаритних вогнів (але не замість них) в умовах недостатньої видимості. Це не так важливо, тому що небезпека такий автомобіль представляє в першу чергу для попутних транспортних засобів.
З яким світлом фар потрібно їздити вдень
На початку 2006 року всіх російських водіїв зобов'язали в денний час використовувати БС при русі поза населеними пунктами. З 20.10.10 цей пункт переробили, і тепер кожен водій зобов'язаний включати БС або ДГЗ при русі по будь-яким трасах.
Невиконання цих правил карається штрафом в 500 рублів або попередженням, тому автолюбителям нічого не залишалося, як почати його виконувати. Однак суперечки про те, наскільки це правило ефективно і актуально, не вщухали. Одні говорили, що позначений світлом автомобіль легше побачити в умовах недостатньої видимості (в тумані, при сильному зливі, сутінках і в лісі), інші ж нарікали на те, що через такого правила буде вище витрата палива, а лампочки будуть дмухнути частіше. Спробуємо в цьому розібратися.
Чи потрібно включати ближнє світло вдень
В сумі лампочки БС, габарити і підсвічування номера автомобіля вимагають близько 150 Вт потужності. Діодні лампи ДГЗ - приблизно 15 Вт. Для порівняння, кондиціонер вимагає 4500 Вт, приблизно в 30 разів більше. Тому економний автолюбитель в першу чергу повинен відмовлятися від повітря комфортної температури в салоні, а не від включених лампочок. Якщо переводити потужність в витрата палива, то лампи БС і інша підсвічування підвищує витрата приблизно на 100 мл бензину на годину.
Ціни на карти для тахографів можна дізнатися тут .
Навіщо включати фари вдень
Виходить, що автолюбитель практично нічого не втрачає від включених ходових вогнів, тому варто поговорити про те, що він набуває, крім зекономлених на штраф 500 рублів.
Є кілька ситуацій, коли автомобіль без позначення світлом фар практично не видно, навіть при включених ДГЗ або противотуманках. Вони не так рідкісні, як здається.
- У лісі на тлі дерев автомобіль втрачається вже на відстані в 150-200 метрів - таке сприйняття людського ока. Особливо такий ефект можна помітити взимку, коли дерева і землю покриває рівний шар снігу - тоді всі об'єкти на білому простирадлі здаються шумом. Звичайно, нечасто можна зустріти інший автомобіль в густому лісі, і зазвичай швидкість ТЗ в такій місцевості невисока. Але все ж не варто економити 100-300 мілілітрів бензину і нехтувати безпекою.
- При їзді по трасі в похмуру погоду автомобіль ще помітний на відстані 200-300 метрів, особливо якщо він на дорозі один. Але варто з'явитися іншим автомобілям, але з включеними фарами, то він губиться і майже не виділяється на тлі. При збільшенні дистанції до 700-900 метрів навіть ДГЗ не допоможуть розрізнити автомобіль.
В цілому, включені вогні БС допомагають не загубитися в автомобільному потоці і бути побаченим іншими водіями при зміні смуги. Для пішоходів же час виявлення автомобіля мають вирішальне значення через різницю в швидкості руху.
Якщо все ж здається, що не потрібно включати фари вдень в місті, то ось дослідження фахівців, яке підтримує включення ближнього світла. В середньому, ймовірність ДТП для водія знижується на 13 відсотків. Ця цифра складається з безлічі інших: в тому числі, шанси наїзду на пішохода знижуються на 15%, на велосипедиста - на 10%, лобового і бічного зіткнень - на 10%.
Єдине, чим включений БС поганий - складніше помітити сигнали гальма в щільному потоці. Цього можна уникнути, встановивши додатковий стоп-сигнал на заднє скло.
Оформити замовлення на карту для тахографа.
висновки
Денні ходові вогні споживають мінімальну кількість енергії і практично не впливають на достаток автолюбителя. Приблизно така ж ситуація і з фарами ближнього світла - постійно включені, вони обійдуться водієві в 100 мілілітрів бензину кожну годину, що дорівнює приблизно 4 рублям.
Але витративши ці чотири рубля на кожну годину їзди, водій економить щось більш суттєве - метри і секунди, які дозволяють вчасно прийняти вірне рішення і безпечно маневрувати в потоці. Особливо це важливо для пішоходів і в умовах недостатньої видимості: в похмуру погоду, туман, дощ або в лісі.
повернутися до змісту