- Як зрозуміти, що зчеплення вимагає заміни
- Етапи виконання робіт
- Етап 1
- етап 2
- етап 3
- Чому ламається зчеплення
Наша сеть партнеров Banwar
Зчеплення - один з важливих автомобільних механізмів, завдяки якому автомобіль має можливість плавно рушити з місця і міняти передачі під час руху. Оскільки цей вузол постійно і сильно навантажений, досить часто потрібно його ремонт або повна заміна. Особливо це стосується автомобілів, призначених для вантажоперевезень. Якщо говорити про вітчизняні автомобілі, то лідером за кількістю поломок зчеплення можна назвати ГАЗель.
Призначена для бізнесу, вона постійно піддається високим навантаженням, що неминуче позначається на зчепленні, яке виходить з ладу із завидною регулярністю. Найнеприємніше в тому, що в більшості випадків поломку цього вузла усунути неможливо, що призводить до необхідності змінювати його повністю. Зробити це можна самостійно, тим більше, що мотор знімати при цьому не доведеться.
Як зрозуміти, що зчеплення вимагає заміни
Існує багато симптомів того, що зчеплення працює некоректно, і для того щоб самостійно визначити необхідність заміни, особливими знаннями володіти не потрібно.
- Погане переключення передач.
- При зміні передач з'являється сторонній шум будь-якого характеру.
- Мимовільне вимикання передач.
- Шум в коробці при русі.
Якщо всі роботи виконуються самостійно, перед заміною зчеплення на Газелі, потрібно провести невелику підготовчу роботу. Перш за все потрібно підшукати приміщення з підйомником або зручною ямою. Для роботи знадобиться набір інструментів - ключі і викрутки.
Етапи виконання робіт
Заміна зчеплення на Газелі своїми руками починається з робіт по демонтажу. Автомобіль в цей час повинен вже знаходитися на ямі або підйомнику. У важеля передач піднімається ущільнювач і відвертається ковпак, розташований у його заснування. Після цього важіль можна буде висмикнути, приклавши деяке зусилля. Від нього слід від'єднати буквально все, від коробки відключаються дроти «стопачей» і трос спідометра. Роботи в кабіні закінчені, можна спускатися під автомобіль.
Всі роботи по заміні зчеплення на ГАЗель слід проводити акуратно, щоб не пошкодити розташовані поруч вузли.
Етап 1
Робочий циліндр з'єднаний зі стартером - в першу чергу потрібно роз'єднати їх. Звільнений циліндр піднімається вгору разом з штовхачем, шланг при цьому знімати з нього не треба. Якщо здійснюється заміна вилки зчеплення на ГАЗель, то основну частину роботи можна вважати закінченою, оскільки з'явилася можливість її зняти, відвернувши всього один болт. Після цього знімається нижня частина картера, стане видно кронштейн, службовець для з'єднання труб глушника - його потрібно зняти.
етап 2
Тепер потрібно зняти коробку. Зробити це можна відвернувши її кріплення. Знімається вона разом із самою муфтою. Ущільнювачі, розташовані між картерами зчеплення і коробки, демонтуються. Далі можна спробувати відшукати на маховику двигуна і кожусі натискного спеціальні позначки для поєднання. Їх там може і не бути, тоді варто нанести їх самостійно. Кожуха і маховик відвертаються, при цьому необхідно поступово провертати коленвал вручну. Це етап заміни дисків зчеплення на Газелі - їх можна витягти через люк.
етап 3
Тепер доступна заміна головного циліндра зчеплення ГАЗелі, якщо це не потрібно, то його можна просто зняти, від'єднавши з нього шланг і слив весь склад. Правда, потрібно роз'єднати штовхач з педаллю - виконується це елементарно. Монтаж іншого вузла, природно, проводиться в зворотному порядку. У шарикопідшипник первинного вала завчасно додається нова мастило. При установці кожуха не варто забувати про те, що мітки - рідні або нанесення самостійно, обов'язково слід поєднати.
Важливо! При зворотній установці коробки вкрай важливо дотримуватися підвищеної уважність - нерідкі випадки, коли порівняно невелика помилка призводила до того, що роботу доводилося повторювати.
На цьому основний етап робіт по самостійній заміні зчеплення на ГАЗель можна вважати завершеним. Але крім заміни, потрібно і регулювання зчеплення ГАЗелі. Для проведення центрування диска і клонували застосовується спеціальний інструмент. Вона вставляється в ведений диск, який має спеціальний отвір, стежачи за тим, щоб використовуваний інструмент увійшов і в отвір підшипника на маховику. Як це виконується на практиці можна подивитися на відео:
Чому ламається зчеплення
Причинами виходу з ладу цього необхідного вузла можуть ставати різні факти, але частіше за все серед причин цього можна виділити наступні:
Окремо варто відзначити надмірно інтенсивну експлуатацію, що так характерно для вітчизняних машин марки ГАЗель. Досить часто дисонанс в роботу зчеплення вносять «криворукий» механіки, які можуть встановити промаслений випадково диск, що призведе до прослизання - в цьому випадку допоможе лише їх заміна.
Але далеко не в кожному випадку потрібно міняти весь вузол. Нерідко потрібна заміна робочого циліндра зчеплення - цей вузол також працює з досить високими навантаженнями. Проблеми зі зміною передач або гальмуванням виникають при завоздушіванію системи. У цьому випадку допомагає перевірка всього трубопроводу і прокачування системи. Якщо ж проблема знову повертається, слід звернути увагу на бачок. Його можна досить легко пошкодити, тоді допоможе заміна бачка зчеплення на ГАЗель.