Наша сеть партнеров Banwar
У петербурзькому автокластера може з'явитися ще один завод. Як стало відомо «Фонтанці», німецький концерн Daimler, який випускає автомобілі Mercedes, веде переговори з міською владою про запуск в Петербурзі свого заводу. Відповідно до одного з варіантів, німці можуть викупити у «Е-авто» Михайла Прохорова виробничий комплекс в Мар'їно, в якому раніше планувалося випускати «е-мобілі».
Олександр Коряков / Коммерсант
У петербурзькому автокластера може з'явитися ще один завод. Як стало відомо «Фонтанці», німецький концерн Daimler, який випускає автомобілі Mercedes, веде переговори з міською владою про запуск в Петербурзі свого заводу. Відповідно до одного з варіантів, німці можуть викупити у «Е-авто» Михайла Прохорова виробничий комплекс в Мар'їно, в якому раніше планувалося випускати «е-мобілі».
Про те, що концерн Daimler розглядає можливість по локалізації свого виробництва в Росії, 2 грудня розповів глава Міністерства промисловості і торгівлі Денис Мантуров. За його словами, зараз такі переговори ведуть влади Москви, Московської області і Татарстану. Однак, як стало відомо «Фонтанці», міністр згадав не всі регіони: аналогічні переговори активно ведуть і представники економічного блоку Смольного.
За даними нашого видання, місто запропонувало Daimler кілька ділянок на вибір, в тому числі в Шушарах, де вже працюють заводи GM, Toyota і Man. Крім того, розглядається можливість купівлі у компанії «Е-авто» виробничого корпусу в Мар'їно, розповів співрозмовник, близький до керівництва «Е-авто». Нагадаємо, що на майданчику в Мар'їно відомий бізнесмен Михайло Прохоров планував випускати «е-мобілі». Тут, на території технопарку, були побудовані два корпуси - виробничий і адміністративний. Інвестиції в проект оцінювалися в суму не менше 2,5 млрд рублів. Однак на початку 2014 року група «ОНЕКСІМ» Михайла Прохорова офіційно виявилася від розвитку проекту «е-мобіля» і продала всі технологічні напрацювання за 1 євро державі.
З тих пір ТОВ «Е-авто», яке як і раніше належить Прохорову, шукає покупця на вже практично готову виробничу площадку. Зокрема, велися переговори про випуск тут електробусів , А також комплектуючих для автокластера. В останньому випадку в якості можливого покупця виступали китайські інвестори. Тепер, за інформацією «Фонтанки», ці цехи може зайняти Daimler. Втім, як кажуть співрозмовники нашого видання, остаточне рішення ще не прийнято, і німецький концерн буде аналізувати пропозиції інших регіонів, після чого буде прийнято остаточне рішення. Передбачається, це може статися вже в 2015 році.
На думку міністра промисловості і торгівлі Дениса Мантурова, Mercedes зацікавлений в локалізації виробництва, так як в 2014 році вступив в силу заборона на покупку для державних потреб легкових автомобілів, автобусів і тракторів, якщо вони були зроблені за межами Митного союзу. Однак мова йде про виконавчі органи влади: державні унітарні підприємства та бюджетні установи як і раніше має право придбавати іноземну техніку, в тому числі - так улюблені вітчизняними чиновниками "мерседеси". Люблять їх і в нашому місті так, ГУАТП «Смольнинський», яке займається транспортним обслуговуванням чиновників, в 2013 році придбало за 4 млн рублів автомобіль Mercedes-Benz S 400.
За даними аналітичного агентства «Auto-Dealer-СПб», за 10 місяців 2014 року в Петербурзі було продано 5294 легкових автомобіля Mercedes, що на 12% більше аналогічного періоду 2013 року. При цьому в цілому по ринку продажі впали на 9%, в основному - в економ-класі. Аналогічна ситуація і по всій Росії: за розрахунками агентства "Автостат", за 10 місяців Mercedes наростив продажі по Росії на 4,5 тисячі штук в порівнянні з січнем - жовтнем 2013 року. У вересні директор з продажу Daimler Ола Калленіус заявив в інтерв'ю газеті Die Welt, що, незважаючи на кризу і зменшення попиту на автомобілі, його компанія має намір збільшити продажі своїх машин в Росії, але не уточнив, на скільки саме.
Зараз Daimler випускає в Росії свої вантажівки спільно з КамАЗом в Набережних Челнах (15% акцій КамАЗа належать німцям). А разом з групою ГАЗ Олега Дерипаски німецька компанія робить в Нижньому Новгороді мікроавтобуси Mercedes-Benz Sprinter. А якщо переговори з Daimler будуть вдалими і "мерседеси" дійсно будуть робити в Петербурзі, то це буде перше підприємство, яке привела до нашого міста команда Георгія Полтавченко. Переговори з компанією Man, яка запустила своє підприємство в кінці 2013 року, почалися ще при Валентині Матвієнко.
Андрій Захаров, «Фонтанка.ру»