Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками: схеми, варіанти, порядок виготовлення

  1. Загальні відомості про процес зарядки АКБ
  2. Схеми саморобних простих зарядних пристроїв для автомобільного акумулятора
  3. З блоків живлення комп'ютера
  4. трансформаторні ЗУ
  5. Вимоги безпеки

Наша сеть партнеров Banwar

Дуже часто, особливо в холодну пору року, автолюбителі стикаються з необхідністю зарядки автомобільного акумулятора. Можна, і бажано, придбати заводське зарядний пристрій, краще зарядно-пусковий для використання в гаражі.

Можна, і бажано, придбати заводське зарядний пристрій, краще зарядно-пусковий для використання в гаражі

Але, якщо у вас є навички електротехнічних робіт, певні знання в області радіотехніки, то можна виготовити і своїми руками просте зарядний пристрій для автомобільного акумулятора. Крім того, краще заздалегідь підготуватися до можливого випадку, коли АКБ раптово розрядилася далеко від дому або місця стоянки і обслуговування.

Загальні відомості про процес зарядки АКБ

Заряд автомобільного акумулятора необхідний при падінні напруги на клемах менше 11,2 Вольта. Незважаючи на те, що акумуляторна батарея може запустити двигун автомобіля і при такому заряді, під час тривалої стоянки при знижених напругах починаються процеси сульфатации пластин, які призводять до втрати ємності АКБ.

Тому під час зимівлі автомобіля на стоянці або в гаражі необхідно постійно проводити підзарядку акумулятора, стежити за напругою на його клемах. Більш кращий варіант - зняти акумуляторну батарею, занести в тепле місце, але все одно не забувати про підтримку його заряду.

Заряд акумулятора ведеться постійним або імпульсним струмом. У разі зарядки від джерела постійної напруги зазвичай вибирається струм заряду дорівнює одній десятій від ємності АКБ.

Наприклад, якщо ємність акумуляторної батареї становить 60 ампер-годин, струм заряду слід вибирати 6 Ампер. Однак, дослідження показують, що, чим менше струм заряду, тим найменш інтенсивно йдуть процеси сульфатации.

Мало того, існують методи десульфатаціі пластин акумулятора. Вони полягають в наступному. Спочатку АКБ розряджається до напруги 3 - 5 Вольт великими струмами малої тривалості. Наприклад такими, як при включенні стартера. Потім йде повільний повний заряд струмом близько 1 Ампера. Такі процедури повторюють 7-10 разів. Ефект десульфатаціі від цих дій є.

Практично на такому принципі засновані десульфатірующім імпульсні зарядні пристрої. АКБ в таких приладах заряджається імпульсним струмом. За період зарядки (кілька мілісекунд) на клеми акумулятора подається розрядний короткий імпульс зворотної полярності і більш тривалий зарядний прямоїполярності.

Дуже важливо в процесі заряду не допустити ефекту перезарядження акумуляторної батареї, тобто моменту, коли він зарядиться до граничного напруження (12,8 - 13,2 Вольта в залежності від типу АКБ).

Це може викликати закипання акумулятора , Збільшення щільності і концентрації електроліту, незворотні руйнування пластин. Саме тому заводські зарядні пристрої забезпечені електронною системою контролю і відключення.

Схеми саморобних простих зарядних пристроїв для автомобільного акумулятора

найпростіші

Розглянемо випадок, як потрібно зарядити акумулятор підручними засобами. Наприклад, ситуацію, коли ввечері ви залишили автомобіль біля будинку, забувши вимкнути якусь електрообладнання. До ранку АКБ розрядилася і не заводить авто.

В цьому випадку, якщо у вас автомобіль заводиться добре (з півоберта) акумуляторну батарею досить небагато «підтягти». Як це зробити? По-перше, необхідне джерело постійної напруги в межах від 12 до 25 вольт. По-друге, обмежувальне опір.

Що можна порадити?

Зараз практично в кожному будинку є ноутбук. Блок живлення ноутбука або нетбука, як правило, має вихідну напругу 19 Вольт, струм не менше 2 ампера. Зовнішній висновок роз'єму живлення - мінус, внутрішній - плюс.

Як обмежувального опору, а воно обов'язково !!!, можна використовувати салонну лампочку автомобіля. Можна, звичайно і більш потужну від поворотников або ще гірше стопів або габаритів, але є ймовірність перевантаження блоку живлення. Збирається найпростіша схема: мінус блоку живлення - лампочка - мінус АКБ - плюс АКБ - плюс блоку живлення. За пару годин акумулятор підзарядиться настільки, що зможе запустити двигун.

Якщо ноутбук відсутня, можна на радіоринку заздалегідь придбати потужний випрямляючий діод із зворотним напругою понад 1000 Вольт і струмом від 3 Ампер. Він має невеликі розміри, можна покласти в бардачок на екстрений випадок.

Що робити в екстреному випадку?

Першим ділом - зняти акумулятор з автомобіля . Далі зібрати ланцюг: клема розетки 220 Вольт - мінусовій висновок діода - плюсової висновок діода - обмежувальна навантаження - мінусова клема АКБ - плюсова клема АКБ - друга клема 220 Вольт.

Далі зібрати ланцюг: клема розетки 220 Вольт - мінусовій висновок діода - плюсової висновок діода - обмежувальна навантаження - мінусова клема АКБ - плюсова клема АКБ - друга клема 220 Вольт

Як обмежувальної навантаження можна використовувати звичайні лампи розжарювання на 220 Вольт. Наприклад, лампа на 100 Ватт (потужність = напругу Х ток). Таким чином, при використанні 100 ватної лампи струм заряду становитиме близько 0,5 Ампер. Трохи, але за ніч він віддасть 5 Ампер-годин ємності в акумулятор. Зазвичай достатньо, щоб вранці пару раз прокрутити стартер автомобіля.

Якщо з'єднати в паралель три лампи по 100 Ватт струм заряду збільшиться втричі. Можна за ніч майже наполовину зарядити автомобільний акумулятор. Іноді замість ламп включають електроплитку. Але тут вже може вийти з ладу діод, а заодно і АКБ.

Взагалі, подібного роду експерименти з прямим зарядом акумуляторної батареї від мережі змінного напруги 220 Вольт вкрай небезпечні Взагалі, подібного роду експерименти з прямим зарядом акумуляторної батареї від мережі змінного напруги 220 Вольт вкрай небезпечні. Їх слід використовувати тільки в екстремальних випадках, коли немає іншого виходу.

З блоків живлення комп'ютера

Перед тим, як приступити до виготовлення своїми руками зарядного пристрою для автомобільного акумулятор, слід оцінити свої знання і досвід в області електро- і радіотехніки. Відповідно до цього вибрати рівень складності пристрою.

Перш за все, слід визначитися з елементної базою. Дуже часто у користувачів комп'ютерів залишаються старі системні блоки. Там є блоки живлення. Поряд з напругою живлення + 5В в них присутня шина +12 Вольт. Як правило, вона розрахована на струм до 2 Ампер. Цього цілком достатньо для немічного зарядного пристрою.

Відео - покрокова інструкція з виготовлення та схема простого зарядного пристрою для автомобільного акумулятора з комп'ютерного блоку живлення:

Ось тільки напруги 12 Вольт замало. Необхідно «розігнати» його до 15. Яким чином? Зазвичай методом «тику». Беруть опір близько 1 кіло і під'єднують паралельно іншим опорам поблизу мікросхеми з 8-ю ногами у вторинному ланцюзі блоку живлення.

Таким чином, змінюють коефіцієнт передачі ланки зворотнього зв'язку, відповідно, і вихідна напруга.

Важкувато пояснювати на словах, але зазвичай у користувачів це виходить. Підбором величини опору можна досягти напруги на виході близько 13,5 Вольт. Це досить для зарядки автомобільного акумулятора.

Далі слід під'єднати до вихідний ланцюга крокодили. Ніяких обмежувальних опорів не треба, електроніка блоку харчування зробить все сама.

Якщо блоку живлення під рукою немає, можна пошукати трансформатор з вторинною обмоткою на 12 - 18 Вольт. Вони використовувалися в старих лампових телевізорах та іншої побутової техніки.

Зараз такі трансформатори можна знайти в відпрацьованих джерелах безперебійного живлення, його можна за копійки купити на вторинному ринку. Далі приступають до виготовлення трансформаторного зарядного пристрою.

трансформаторні ЗУ

Трансформаторні зарядні пристрої - найбільш поширені і безпечні прилади, широко використовувані в автолюбительському практиці.

Відео - просте зарядний пристрій для автомобільного акумулятора з використанням трансформатора:

Найпростіша схема трансформаторного зарядного пристрою для автомобільного акумулятора містить:

  • мережевий трансформатор;
  • випрямний міст;
  • обмежувальну навантаження.

мережевий трансформатор;   випрямний міст;   обмежувальну навантаження

Через обмежувальну навантаження протікає великий струм, вона сильно нагрівається, тому для обмеження струму зарядки часто використовують конденсатори в первинному колі трансформатора.

Через обмежувальну навантаження протікає великий струм, вона сильно нагрівається, тому для обмеження струму зарядки часто використовують конденсатори в первинному колі трансформатора

В принципі, в такій схемі можна обійтися і без трансформатора, якщо грамотно підібрати конденсатор. Але без гальванічної розв'язки з мережею змінного струму така схема буде небезпечна з точки зору ураження електричним струмом.

Але без гальванічної розв'язки з мережею змінного струму така схема буде небезпечна з точки зору ураження електричним струмом

Більш практичні схеми зарядних пристроїв для автомобільних акумуляторів з регулюванням і обмеженням струму заряду. Одна з таких схем зображена на малюнку:

Одна з таких схем зображена на малюнку:

В якості потужних випрямних діодів можна використовувати випрямляючий міст несправного генератора автомобіля, злегка перекомутовані схему.

Більш складні імпульсні зарядні пристрої з функцією десульфатаціі зазвичай виконані з використанням мікросхем, навіть мікропроцесорів Більш складні імпульсні зарядні пристрої з функцією десульфатаціі зазвичай виконані з використанням мікросхем, навіть мікропроцесорів. Вони складні у виготовленні, вимагають спеціальних навичок монтажу і налаштування. В такому випадку простіше придбати заводське пристрій.

Вимоги безпеки

Умови, які слід виконувати при використанні саморобного зарядного пристрою для автомобільного акумулятора:

  • зарядний пристрій і АКБ на час зарядки повинні бути розташовані на неспаленої поверхні;
  • в разі використання найпростіших зарядних пристроїв необхідно використовувати індивідуальні засоби захисту (ізолюючі рукавички, гумовий килимок);
  • під час використання нововиготовлених пристроїв необхідний постійний контроль за процесом зарядки;
  • основні контрольовані параметри процесу зарядки - струм, напруга на клемах акумулятора, температура корпусу зарядного пристрою і акумулятора, контроль моменту закипання;
  • при постановці на зарядку в нічний час необхідно наявність пристроїв захисного відключення (УЗО) в мережевому підключенні.

Багато автолюбителів купують   автосканером для діагностики автомобілів ціна   на які відносно невисокі Багато автолюбителів купують автосканером для діагностики автомобілів ціна на які відносно невисокі.

як правильно підібрати контрактний двигун для свого авто.

яке опір https://voditeliauto.ru/poleznaya-informaciya/to-i-remont/proverit-vysokovoltnye-provoda.html має бути у високовольтних проводів.

Відео - схема зарядного пристрою для автомобільного акумулятора з ДБЖ:


Додати свою рекламу

Додати свою рекламу

Додати свою рекламу

Додати свою рекламу

Як це зробити?
Що можна порадити?
Що робити в екстреному випадку?
15. Яким чином?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов