Наша сеть партнеров Banwar
Щоб отримати задоволення від їзди по льодових і сніжних трасах, цієї зими, очевидно, доведеться відправитися куди-небудь за межі України, наприклад, за Полярне коло. Ми не раз бували в тих місцях за службовим обов'язком і на 100% впевнені, що любителям екстриму там буде чим зайнятися.
Хоча в Заполяр'ї домінують найрізноманітніші розваги на лижах, сноубордах і санках, в тому числі з оленячими і собачими упряжками, тут можуть «відвести душу» і любителі техніки з мотором. Причому в їх розпорядженні не тільки снігоходи, які можна орендувати на кожному розі в курортних селищах і містечках, а й всіляка колісна техніка - від картів і баггі до ралійних Mitsubishi, Subaru. Організаторами покатушек виступають школи зимового водіння - як засновані автовиробниками (частіше - спорткарів і моделей зі спортивною історією), так і приватні, а також різні автоклуби. Тут же, в фінському Заполяр'ї, свої тренінги проводить компанія Porsche для власників машин цієї марки ( www.porsche.com ).
І якщо зима нас все-таки не побалує в різдвяні канікули снігом і льодом, можна відправитися в заполярні широти, а заодно і провідати Діда Мороза, який живе в передмісті фінського містечка Рованіємі. Найкращий час для цього - друга половина лютого і перша половина березня. Температура повітря в цей період більш щадна - від мінус 15 до мінус 2-3 градусів за Цельсієм.
Школи зимового водіння можна знайти і в інших куточках світу - скрізь, де є сніг. Наприклад, у BMW і Suzuki така школа працює в Альпах, у Bridgestone - в Північній Америці ( www.winterdrive.com ). Там же, в Канаді, знаходиться зимова школа клубу Motorsport з Оттави. Можна також скористатися послугами он-лайн школи зимового водіння компанії Michelin, не покидаючи межі України ( www.michelinwintercenter.com ).
дрифт
Любителям дріфтовая покатушек радимо повчитися або порозумітися в німецькій школі «дрифт і драйв» (drift-and-drive), яка в п'ятдесяти кілометрах від Рованіємі обладнала більше десятка снігових і льодових трас різної складності загальною довжиною 20 км. Навчають тут на Mitsubishi Lancer Evolution Х. Заїзди проводяться в рамках спеціальної триденної програми, згідно з якою два дня ви тренуєтеся на снігових і льодових трасах (останні прокладені на замерзлих озерах), а на третій день берете участь в сніжному сафарі на снігоходах. За кермом ралійного «еволюшіна», «озутого» в шини зі спортивними шипами, отримуєш абсолютно нові відчуття від процесу водіння, недоступні на серійних машинах і на звичайних дорогах. З одного боку, лід і сніг лякають своїми низькими зчіпними властивостями, а з іншого - спортивні шипи і повний привід «Лансера» дають можливість їхати на цих покриттях на порядок швидше, і від подібної їзди просто захоплює дух. Але головне, що тут ти маєш можливість побути «в шкурі» автоспортсмени, чогось навчитися і навіть скинути кілька кілограмів зайвої ваги. Ну а для отримання фінальної порції адреналіну вам запропонують прокотитися в якості штурмана з професійним гонщиком. Причому їхати доведеться вже в темряві по лісовій сніговій трасі з безліччю поворотів і трамплінів. Для цих трас використовують спеціально підготовлений Evolution, який на відміну від тренувальних машин має більш «зубасту» «взуття» з 6-7-міліметровими шипами. Для 95% тих, хто має водійські права, швидкісний режим і динаміка в цьому заїзді напевно здадуться ураганними. «Зубасті» шини так міцно тримають дорогу, як ніби Lancer йде не по сніговій битій трасі, а по асфальту. Інтенсивні розгони і гальмування, стрибки з трамплінів і божевільна швидкість в лісовій темряві спочатку змушують шкодувати, що ти все-таки наважився на це безумство, але через п'ять-десять хвилин тебе «відпускає», і тоді починаєш щиро захоплюватися майстерністю пілота. До речі, людям зі слабким вестибулярним апаратом навряд чи варто так ризикувати, а всі інші напевно зрозуміють, що до цього вони просто грали в дитячі ігри ...
Вартість тренінгу
різновиди тренінгів
Комплектація авто
Вартість, євро
базовий тренінг
два водія на одному автомобілі
3 190
інтенсивна програма
один водій на одному автомобілі
5 590
Спарений тренінг (два різних курсу)
два водія на одному автомобілі
5 890
* У вартість входить проживання у готелі, харчування, страховка і сафарі на снігоходах
Картинг-баггі
Любителі малої колісної техніки можуть розслабитися в «екшіонпарке» (actionpark) в селищі Сааріселка недалеко від Ивало. Тут до ваших послуг сніжно-льодові картингові треки і траси для міні-баггі. «Взуття» у цих міні-карів теж «зубаста» - з безліччю спортивних шипів. Незважаючи на це, картинг на льодовій трасі може стати гарною підмогою при навчанні дріфтованію в раніше згаданій школі дріфту. Саме тут, коли перед очима - колеса карта, починаєш розуміти важливість кута повороту керма і вміння працювати педаллю газу. Баггі, в свою чергу, дає відчути красу польоту з трамплінів.
ралійні траси
У «екшіонпарке», крім картингу та баггі, є і більш серйозні машини. Тут вас можуть «прокатати з вітерцем» на Subaru Impreza WRХ STi. Крім цього є можливість потренуватися як на снігових, так і на льодових трасах на спортивних і серійних автомобілях. Для цього передбачена спеціальна навчальна програма зимового водіння. Тут є реальна можливість навчитися відчувати і знаходити межу втрати контролю над серійними автомобілями, а також порівняти їх можливості зі здібностями спортивних машин. В даному парку можна заздалегідь замовити спеціальні навчальні програми, а не менше ніж за день - забронювати траси для стандартних навчальних програм і ралійного екстриму.
Юрій Дацик
Фото автора та Actionpark
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.