Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

ЗУПИНКА І ПОЧАТОК РУХ НА ПІДЙОМІ ДОРОГИ - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів

  1. Навмисна зупинка і стоянка на підйомі дороги
  2. Службова зупинка на підйомі дороги

Наша сеть партнеров Banwar

Перший час "новачкам" бажано уникати тих маршрутів, де явно передбачаються умови підвищеної складності руху.

Пригадується такий випадок. У спекотний літній день в центрі Москви на одній з вузьких доріг, що йдуть в гору, перед перехрестям в черзі стояло машин 10-12. Але вони не просто стояли, а періодично "хором" скочувалися назад на 1,5-2 метра, і відбувалося це вже раз 10.

Пізніше з'ясувалося, що "заспівувачем в хорі" був водій червоного "Запорожця", який тільки вчора отримав водійські права і вже сьогодні заїхав в самий центр Москви. При кожній невдалій спробі старту в гору мотор його автомобіля ДЛМГ і машина скочувалася вниз на ті самі півтора-два метри. Піт градом лився з особи водія, яке вже досягло кольору "Запорожця", але він відчайдушно продовжував спроби рушити в гору.

Довелося допомогти цьому "бідоласі" і заодно пояснити йому, в чому була його помилка. Давайте і ми з Вами розберемося з тим, як правильно діяти на підйомах і спусках.

Отже, на горизонті з'явився ділянку дороги з ухилом. Як підготуватися і подолати його?

Відповіді на ці питання у нас вже є. Рух на ухилах дороги ми з Вами розглядали в розділі, присвяченому тактиці перемикання передач.

Освіжили в пам'яті? Ну і славненько. Тепер прийшов час поговорити про проблеми зупинки на таких ділянках дороги.

Навмисна зупинка і стоянка на підйомі дороги

Не радив би "новачкам" зупинятися і тим більше ставити свою машину на стоянку на ухилах дороги. Занадто багато тут виникає питань, на які треба знайти правильні відповіді.

Правила дорожнього руху і здоровий глузд говорять про те, що, перш ніж покинути свій автомобіль, водій повинен вжити необхідних заходів, що виключають можливість самовільного руху машини під час відсутності власника. Але як це зробити?

Для утримання автомобіля на ухилі, звичайно, можна скористатися гальмом стоянки. Ось тільки, чи працює він у Вас сьогодні? Але навіть працездатний гальмо стоянки не завжди в змозі утримати на крутому підйомі навантажений автомобіль.

Можна залишити машину з включеною першою передачею (при вимкненому двигуні, зрозуміло). В цьому випадку колеса автомобіля не зможуть крутитися, так як вони будуть пов'язані з "скам'янілому" двигуном.

Однак зустрічаються (і до того ж нерідко) настільки значні ухили, що вже ні передача, ні стоянкові гальма не в змозі утримати автомобіль від поїздки без господаря.

Чи існують інші способи утримання автомобіля на ухилі дороги?

Звичайно, існують. Наприклад, можна підкласти під колеса пару цеглин і Ваша машина нікуди не дінеться!

Що? Цегли з собою немає? Не біда, пара туфель теж підійде!

А якщо без похмурих жартів, то Ви можете використовувати звичайний бордюрний камінь (рис. 64, поз. 3).

Після зупинки на підйомі Вам слід повернути кермо ліворуч і потім трохи скотитися назад, щоб переднє праве колесо вперлося в край тротуару. У такому положенні без Вас машина не зможе виїхати ні вперед, ні назад. Вперед не пустить гора, а тому - бордюрний камінь.

Мал. 64. Зупинка на підйомі при наявності тротуару в разі самовільного руху:
- червоний автомобіль - покотиться невідомо куди
- жовтий автомобіль - розгорнеться поперек дороги
- зелений автомобіль - залишиться стояти на місці

Отже, ми з Вами знайшли оптимальний спосіб зупинки і стоянки на підйомі, на 100% виключає самовільний рух автомобіля. Але "плюсів" без "мінусів" не буває. Тут теж є один "жирний мінус".

Починаючи рух, по завершенні стоянки даними способом, Ваш автомобіль відразу ж кинеться на сусідню смугу! Отже, одночасно з обов'язковим плавним початком руху Вам доведеться активно попрацювати кермом направо. Виконати всі це нескладно, але подумати про це треба заздалегідь.

А як краще поставити машину на стоянку на підйомі за містом? Адже там не буде ніякого тротуару з бордюром!

У такій ситуації на підйомі дороги краще взагалі не зупинятися. Якщо ж Ви все-таки зібралися залишити свій автомобіль в настільки невдалому місці, то варто подумати про те, куди він може виїхати під час Вашої відсутності. Попрацювавши уявою (або циркулем), можна прийти до висновку про те, що на малюнку 65:

  • Червоний автомобіль - покотиться невідомо куди і наробить чимало бід.
  • Жовтий автомобіль - викотиться на проїжджу частину дороги і перекриє по ній рух.
  • Зелений автомобіль - благополучно покотиться в кущі.

Мал. 65. Зупинка на підйомі на узбіччі

Вибрати треба третій варіант. Лише в цьому випадку ймовірність того, що постраждають люди і машини, буде найменшою. Зелений автомобіль отримає лише незначні пошкодження про кущі і дерева, а може і взагалі обійдеться лише "легким переляком".

Що ж стосується червоного і жовтого автомобіля, то спочатку їх будуть бити залізні машини, а потім сильно розгнівані водії і пасажири цих машин.

  • Упор передніх коліс в бордюрний камінь тротуару під час стоянки на підйомі дороги виключає можливість самовільного руху автомобіля під час відсутності водія.
  • Залишаючи автомобіль на узбіччі дороги з ухилом, слід повернути передні колеса в ту сторону, яка забезпечить найбільш безпечну траєкторію можливого самовільного руху автомобіля під час відсутності водія.
  • Перед початком руху після зупинки або стоянки слід врахувати положення передніх коліс автомобіля.

Службова зупинка на підйомі дороги

Під "службової" зупинкою мається на увазі зупинка перед перехрестям при заборонному сигналі світлофора, перед пішохідним переходом, коли на ньому перебувають пішоходи і т.п. Дана зупинка передбачає, що в найближчі секунди Ви знову відновіть рух. У таких випадках на ухилах дороги у Вас вже немає можливості притулитися до тротуару.

Зупинити машину і утримувати її на підйомі можна, звичайно, і за допомогою звичайного гальма, але як потім рушити з місця? Адже, щоб почати рух, Вам треба одночасно правою ногою натискати педаль "газу", а лівої відпускати педаль зчеплення. І в той же час Ваша права нога за допомогою педалі гальма утримує машину на підйомі! Відчувається явна недостача в ногах - педалей три, а ніг усього дві.

Як тільки Ви відпустите гальмо, щоб перенести праву ногу на педаль "газу", автомобіль відразу ж покотиться назад. Уперед він поїде лише після того, як Ви грамотно попрацюєте залишилися педалями. При відпущеної педалі гальма покотитись тому бажано не далі, ніж на 20-30 сантиметрів (така вимога іспиту з водіння), а краще б тому взагалі не скочуватися.

На дорозі зустрічаються різні водії, як думають і попереджувальні, так і недбайливі з життєвим кредо - "нам до лампочки". Такі можуть зупинитися позаду Вас впритул, не залишивши Вам місця для помилки при рушанні на підйомі. Отже, кожен водій повинен навчитися виконувати ідеальний старт в гору, без єдиного міліметра скочування назад.

Чи це можливо? Звичайно, можливо.

"Європейський" варіант зрушення з місця на підйомі передбачає використання стоянкового гальма.

Давайте уявимо, що у нас все-таки три ноги. Права нога працює педаллю "газу" - підбирає оптимальні оберти двигуна для старту. Ліва нога працює педаллю зчеплення - підводить диски зчеплення один до одного. А наша третя нога утримує педаль гальма і весь автомобіль в нерухомому стані.

У той момент, коли диски зчеплення стикнуться, автомобіль дуже хоче почати рух, але наша третя нога не дає можливості йому рушити з місця (ні вперед, ні назад). Значить, саме в цей момент і треба відпустити педаль гальма! Тоді машина почне рух вперед без єдиного міліметра відкоту назад.

Все, що говорилося про третю нозі, звичайно ж, відноситься до Вашої правій руці, яка управляє важелем стоянкового гальма. В принципі, немає ніякої різниці, чи зросла у Вас третя нога чи Ви використовуєте праву руку, важливо зрозуміти, що в той момент, коли Ви відчули бажання автомобіля поїхати, його слід звільнити від гальма.

Якщо підійти до проблеми старту на підйомі дороги саме з такими думками і відчуттями, то, витративши 10-15 хвилин на тренування, Ви будете в змозі здивувати своїм ідеальним стартом в гору не тільки екзаменаторів, але і того "бовдура", який під'їхав до Вас ззаду на 3 сантиметри.

Гальмо стоянки слід відпускати одночасно з бажанням автомобіля почати рух.

"Вітчизняний" варіант зрушення з місця на підйомі передбачає, що гальмо стоянки (скорочено - "ручник") не працює.

Гнив він гнив протягом нашої довгої солоної зими і нарешті згнив до кінця.

Є й інший варіант. За ніч солона вода, в яку перетворився міський сніг, частково скла з троса "ручника", але не вся! Частина, що залишилася замерзла так, що відтане тросик тепер тільки навесні.

Ось і їздять по нашим дорогам машини, хто з "ручником", хто без нього.

А як же тоді вони починають рух на підйомах?

Повірте, існує маса варіантів, як без "ручника" забезпечити нерухомість машини при рушанні з місця в гору, треба тільки заздалегідь спланувати свої дії.

Наприклад, одним з коліс машини можна спеціально заїхати в ямку (або в ямищу), яких у нас на дорогах ще вистачає. Куди ж вона з ями покотиться?

Можна навмисне переїхати валяється на дорозі цегла (замість того, щоб його об'їхати) і потім відразу ж зупинитися. Виходить прекрасний майже природний упор.

Зрештою, можна випросити дозволу ззаду стоїть водія акуратно притулитися до бамперу його машини (особливо якщо це вантажівка) і потім стартувати від нього, як від бортика в басейні.

Можна також відкрити двері і підкласти під переднє ліве колесо якийсь предмет, який давно заважав Вам в машині. Ну і так далі, у кого на скільки фантазії вистачить.

А якщо трохи серйозніше, то кожен водій повинен опанувати усвідомленої синхронною роботою правою і лівою ногою одночасно. Допомогти в цьому зможуть вправи, наприклад, такі:

  1. Рухаючись на підйом на першій передачі, натисніть педаль зчеплення і тут же відпустіть педаль "газу". Машина почне активно втрачати швидкість, потім вона зупиниться, на мить завмре в нерухомому стані і потім покотиться назад.
    Ваше завдання - не дати їй покотитися! У той момент, коли вона завмре, Вам треба одночасно правою ногою зробити приємний на слух "газ", а лівою ногою відпустити педаль зчеплення в таке становище, яке буде відповідати моменту торкання дисків зчеплення.
    Балансуючи педалями, спробуйте утримати машину в нерухомому стані хоча б пару секунд. Пізніше можна буде трохи додати "газу" і плавно відпустити педаль зчеплення, в результаті чого машина повільно, але впевнено поїде вперед.
  2. Тепер трохи ускладнити завдання. При русі на підйом натиснете зчеплення і відпустіть "газ". Коли Ваша машина втратить швидкість, зупиниться, завмре і почне скочуватися назад - дозвольте їй котитися!
    Скотившись назад на 20-30 см, виконайте ногами ті ж маніпуляції, що і в попередній вправі. За допомогою "газу" і зчеплення спочатку треба зупинити машину, а потім постаратися утримати її в нерухомому стані кілька секунд. Для цього Вам доведеться працювати ногами не тільки чітко і швидко, але і підійти до цієї роботи творчо. Зусилля на педалях повинні бути дозовані в залежності від величини ухилу і швидкості скочування автомобіля.
  3. І, нарешті, те, до чого ми йшли. Зупиніться на підйомі і утримуйте машину в нерухомому стані за допомогою педалі гальма. А потім спробуйте стартувати в гору без скочування машини назад більш ніж на "Х" сантиметрів.
    Спочатку це будуть десятки сантиметрів, потім сантиметри, а пізніше відкат назад можна і потрібно довести до декількох міліметрів!

Тільки не думайте, що все це Ви зможете освоїти за один урок. Тренувань доведеться приділити деякий час, зате потім багато інших вправи будуть даватися Вам "на ура".

Давайте ще раз простежимо дії водія, що виконує "вітчизняний" варіант зрушення з місця на підйомі.

Права нога швидко відпускає педаль гальма і тут же приступає до роботи з педаллю "газу" - забезпечує достатній для зрушення з місця приємний на слух "газ". Одночасно з цим його ліва нога, незалежно від правої, займається педаллю зчеплення - знаходить те положення педалі, при якому диски зчеплення починають стикатися.

З боку машина, водій якої стартує в гору "по-нашому", виглядає так. Спочатку вона трохи від'їжджає назад, потім припиняється і потім благополучно починає рух вперед.

трохи, це скільки?" - запитає "новачок".

Чому саме "новачок"? Та тому що водій "зі стажем" і не запитає про це, і не відповість на це питання. Зазвичай він відпускає машину назад настільки, наскільки захоче. Якщо "дідок" постарається, то автомобіль у нього скотиться назад не далі, ніж на 1 міліметр!

Синхронна збалансована робота педалями "газу" і зчеплення дозволяє водієві контролювати і обмежувати мимовільне скочування автомобіля на підйомі.

повернутися до змісту "Уроки водіння" Як підготуватися і подолати його?
Освіжили в пам'яті?
Але як це зробити?
Ось тільки, чи працює він у Вас сьогодні?
Чи існують інші способи утримання автомобіля на ухилі дороги?
Що?
Цегли з собою немає?
А як краще поставити машину на стоянку на підйомі за містом?
Зупинити машину і утримувати її на підйомі можна, звичайно, і за допомогою звичайного гальма, але як потім рушити з місця?
Чи це можливо?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов