Наша сеть партнеров Banwar
Невеликі турбодизелі вже встигли завоювати серця мільйонів автолюбителів. Їх головні переваги - доступна ціна і висока ефективність, яку можна порівняти з більшими побратимами. Одним з перших автовиробників, що приступили до випуску малих дизелів, став Renault, який розробив у співпраці з Nissan дуже популярний 1.5 dCi. Сьогодні багато автомобілів обладнані цим двигуном.
Найменшою з лінійки дизельних моторів Рено - силовий агрегат з позначенням К9К дебютував на ринку в 2001 році. Восьмиклапанний чотирициліндровий двигун з турбонаддувом і системою подачі палива типу «Common Rail» пропонувався в декількох версіях - потужністю від 64 до 110 к.с. Основні відмінності між модифікаціями полягають в оснащенні форсунками, турбокомпресором, маховиком і т.д. До переваг агрегату відносяться: порівняно висока потужність і низький витрата палива - в середньому близько 6 літрів на 100 км. Двигун 1.5 dCi широко застосовується в автомобілях Renault, Dacia і Nissan. У період з 2003 по 2010 рік турбодизель встановлювався на малий позашляховик Suzuki Jimny, а після початку співпраці Рено з Мерседес - і в нових моделях А-класу, і у фургоні Citan (той же Renault Kangoo тільки з характерною зіркою на решітці радіатора).
Характерні проблеми і несправності
Список проблем, які переслідують 1.5 dCi, досить великий. Одна з найсерйозніших і найбільш часто зустрічаються - несправність системи харчування. Як правило, це пов'язано з використанням палива низької якості, чого не сприймає французький дизель. Особливо це стосується двигунів з форсунками Delphi, які можуть не витримати на поганий солярці і 10 000 км. Вартість однієї форсунки близько 8-12 тис. Рублів. У модифікаціях з простою системою і «нормальними» форсунками можна істотно заощадити, спробувавши відновити їх працездатність. У випадку ж з п'єзоелектричними форсунками - єдиний вихід тільки заміна.
Турбокомпресор на деяких екземплярах може завдати неприємностей вже після 60 тис. Км. Турбонагнітачі застосовувалися двох типів - фіксованою або змінною геометрією.
Часом спостерігаються випадки провертання вкладишів і прогара поршнів - через погано працюють форсунок. Крім того доводиться стикатися зі звичними для дизельних моторів несправностями клапана рециркуляції відпрацьованих газів EGR. На більш потужних версіях зустрічаються неприємності з двохмасовим маховиком.
Інша типова проблема для сучасного дизеля - фільтр сажі, який може зажадати великих витрат. Про вартість нового краще і не питати, а молиться, щоб неприємності пов'язані з ним, обійшли вас стороною. Іноді неприємності підносять електроніка управління роботою двигуна: особливо уразливі датчики тиску наддуву і положення вала.
Як видно з огляду, потенційних проблем з двигуном 1.5 dCi досить багато. Однак, переважна більшість з них пов'язано з неправильною експлуатацією. Щоб уникнути в подальшому непотрібних і великих витрат, власникам дизельних автомобілів варто компенсувати прогалини в своїх знаннях, обумовлені експлуатацією тільки безнаддувних бензинових двигунів.
висновок
І все ж, деякі вважають 1.5 dCi досить ризикованим вибором. У той же час, велика частина власників машин з даними турбодизелем дуже задоволені своїм придбанням і хочуть бачити під капотом 1.5 dCi і надалі. Перед покупкою подібного автомобіля все ж варто прикинути - скільки кілометрів на рік доводиться намотувати. Якщо пробіг невеликий, то більш вигідним стане авто з бензиновим двигуном. Незважаючи на деякі вади, в надійності 1.5 dCi не поступається більшості відомих дизельних моторів, більш іменитих виробників.