Наша сеть партнеров Banwar
Програма створення сімейства Drive-E стартувала в 2010 році, коли Ford продав Volvo Cars (він був власником легкового підрозділу Volvo з 1999 року) китайському конгломерату Geely. Ford зобов'язався поставляти свої силові агрегати (на них головним чином і базувалися мотори Volvo) до 2015 року, так що шведські інженери використовували цю п'ятирічну відстрочку, щоб задуматися про майбутнє автомобільних двигунів і про те, що вони можуть зробити з китайськими інвестиціями, якщо почати розробки з чистого аркуша паперу.
Насамперед, на Volvo вивчили типову повсякденну манеру пілотування клієнтами компанії своїх машин. Актуальний на той момент XC90 мав в своїй гаммі потужним V8. Дослідники помітили, що його водії рідко змушують двигун розкручуватися до 4000 об / хв, навіть якщо є необхідність інтенсивно прискориться, наприклад, при виїзді на шосе або при обгонах. А оскільки 8-цилиндровиком розкривають весь свій потенціал в верхньому діапазоні частоти обертання, максимальні крутний момент і потужність виявляються затребуваними виключно рідко. Це, однак, не заважає їм поглинати паливо так, як якщо б вони були затребувані. «Коли власник їде на автомобілі з дуже великим силовим агрегатом», - говорить Майкл Флейс, віце-президент Volvo Powertrain, - «він ніколи не використовує кращі якості двигуна. Замість цього двигун весь час працює на навантаженнях, більше характерних для холостого ходу, працюючи в дуже неефективною області своєї програми управління ».
Майкл Флейс,
віце-президент Volvo Powertrain
Щоб проектувати автомобілі, які точніше відповідають запитам клієнтів щодо продуктивності, на Volvo вирішили повністю відмовитися від V8 і V6. Шведи сфокусувалися на 4-циліндрових моделях, які забезпечують набагато кращу паливну економічність і краще відповідають стилю їзди звичайних водіїв. Менший мотор мав дозволити Volvo «забезпечити бажану ефективність саме в тому діапазоні, в якому наш клієнт використовує двигун», - сказав Флейс.
Місія сімейства Drive-E полягала в тому, щоб замінити силові агрегати Volvo більш ефективної і стандартизованої моделлю. «У нас буде тільки одна силова установка на автомобілі всіх варіантів, що значно знизить необхідні інвестиції», - анонсував тоді Флейс. «Одна завдання полягало в тому, щоб позбавитися від зайвої різноманітності в нашому моторному асортименті, а друга - зробити дуже ефективні силові агрегати з більш низьким коефіцієнтом тертя їх рухомих частин і легких матеріалів. Ми також прагнули до мінімально можливої вартості володіння клієнтом, коли мова заходила про обслуговування двигуна ».
Однією з основних проблем був перехід від старих силових агрегатів до нових силових агрегатів Drive-E за такий короткий час », - каже Флейс. «Я не думаю, що існує хоча б одна інша автомобільна компанія, кому довелося повністю змінити всі силові агрегати на всіх своїх автомобілях за два-три роки».
Вісім колишніх моторних архітектур на трьох автомобільних платформах Volvo в 2013 році були замінені на дві - один дизельний двигун з паливною рампою Common Rail (120-230 л.с.) і один бензиновий (140-320 л.с.) з прямим уприскуванням. Обидва виготовлені з алюмінію, оснащені турбонагнітачами Borg-Warner, паливними форсунками і електронним блоком керуванням Denso. Найпотужніша бензинова версія T6 додатково до турбонаддуву оснащується компресором Eaton. Мотори мають однаковий блок циліндрів з робочим об'ємом 1969 см3, відстанню між циліндрами 91 мм і ідентичною їх геометрією: діаметр циліндра / хід поршня становлять 82 х 93,2 мм. Таким чином, шведи прийшли до 500-кубової конфігурації циліндрів, яка на сьогоднішній день вважається оптимальною з точки зору термодинамічної ефективності. І Volvo також замовив виробникам моторних мастил масло зі зниженою в'язкістю класу 0W20.
«Кількість циліндрів і їх обсяг більш не визначають потужність автомобіля і його динамічні якості», - сказав Дерк Краб, віце-президент по силових установок Volvo Car Group на презентації нового моторного сімейства Drive-E. А він знає, про що говорить, адже на його рахунку досвід роботи з 1,5-літровік для Формули-1, які розвивали більше 900 к.с. Він переконаний, що «кількість кінських сил залежить не від об'єму циліндрів, а від кількості повітря, проганяє через них. Зменшення кількості циліндрів саме по собі підвищує ефективність. Ми спроектували двигуни, які перетворили V8 в динозаврів ».
Нові мотори видають більше потужності, ніж колишні 6-циліндрові при радикальному зниженні витрат палива і зниження власної маси на 50 кг, а разом з цим і зменшенням навантаження на передню вісь. До того ж, більш компактні мотори означають більше місця в моторному відсіку для більшої свободи в розробці шасі і підвищення пасивної безпеки.
«Ми отримали і два дуже позитивних побічних ефекту», - говорить Майкл Флейс. По-перше, середня витрата палива нашого автопарку різко скоротився ». До відома, в США - головному ринку збуту для Volvo - діє законодавча норма середньої витрати. І якщо автомобільна компанія не вкладається зі своїми проданими автомобілями в норматив, вона змушена щорічно платити багатомільйонні штрафи. «По-друге, деякі з наших моделей, які на той момент були новими, фактично трансформувалися новими силовими агрегатами в нові автомобілі. Наприклад, XC60 почав продаватися як ніколи добре, хоча він був у виробництві вже п'ять років », - не без гордості заявляє Флейс.
Що минули з моменту появи двигунів Drive-E роки показали, що ні експертів, ні клієнтів не збентежив такий різкий розворот Volvo в сторону малооб'ємних турбонаддувних агрегатів. Численні нагороди, які зібрало моторне сімейство і автомобілі, його використовують, розвіяло побоювання, що клієнти не зможуть пережити відсутність звичних багатоциліндрових моторів, а надійність високофорсованих агрегатів виявиться низькою.
За словами власників колишніх Volvo, «остання річ, яка вийде з ладу в Volvo, це 2,3-литровик (легендарний наддувний мотор). Зрештою, Volvo далеко не новачок у використанні турбоагрегатів. Шведи були одними з перших автовиробників, хто став масово впроваджувати турбонаддувом - з 1981 року. А в 1985 році «літаючий цегла» Volvo 240 c 4-циліндровим турбомотором виграв європейський чемпіонат з кузовних гонок (ETC), а також чемпіонат Німеччини (DTM).
підсумок
Звичайно, завжди знайдуться ті, для кого кількість циліндрів і / або об'єм двигуна - об'єкт фетиша. Але за часів, коли террабайти укладаються в сірникову коробку, а електрокари взагалі йдуть назад моторним традиціям, які приживалися під капотами наші автомобілів понад століття, технології більше захоплюють людей, ніж кількість циліндрів.
Фото: Volvo Cars
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.