Наша сеть партнеров Banwar
Знаменитий BMW з'явився на світло в 1916 році, в самий розпал Першої світової війни, після злиття підприємства з виробництва біпланів і заводу авіамоторів. Основний його продукцією, як нескладно здогадатися, стали авіаційні комплектуючі, зокрема, багатоциліндрові двигуни. Звідси і знаменита емблема фірми - стилізований пропелер. Справи нового заводу завдяки військовим замовленням йшли успішно. І хто знає, яких би висот досягли «баварські мотори», якби не поразка Німеччини у Першій світовій. Згідно з Версальським договором німецьким фірмам було заборонено виробляти літаки і двигуни до них. BMW в спішному порядку було потрібно переорієнтувати виробництво. На початку 20-х завод підрядився збирати мотори для мотоциклів Victoria, BFW, Flink, Helios плюс на свій страх і ризик випускав потужні верхневальние двигуни для вантажівок і автобусів. Продажі зазначених мотоциклів, незважаючи на відсутність претензій до баварських двигунів, йшли як мокре горить. І в 1926-му керівництво BMW прийняло рішення про створення власного «моторрада» (перший 4-колісний з'явився два роки по тому). На все про все часу відводилося рекордно мало - два місяці, але головний конструктор Максиміліан Фріц вклався в 28 днів: адже на дворі стояла вогка осінь, а в якості гонорару (як стверджують прес-релізи фірми) була виділена пічка-буржуйка. У первістку, R32 (заголовної фото), була закладена концепція мотоциклів BMW, від якої фірма не відходить до цього дня: 2-циліндровий «оппозитник» і передача крутного моменту карданним валом. Причому мотор розмістили поперек рами, щоб розташувати колінвал поздовжньо. КПП з поздовжньо лежать валами комбинировалась з фрикційним зчепленням. Зараз така компоновка стала звичною, тоді ж вона була відкриттям. Півторалітрова ніжнеклапанний «двійка», спроектована явно з оглядкою на авіадвигуни, розвивала 8,5 л. с., розганяючи 60-кілограмовий мотоцикл до 90 км / ч. Виробництво R32 розмістили на сусідній BFW (Bayerische Flugzeug Werke), купленої в рахунок боргів за постачання все тих же моторів. Паралельно випускалися одноциліндрові (з вертикальним, L-подібним розташуванням «горщика») байки з тим же карданним валом. Передова конструкція, висока якість збірки плюс «військовий» запас міцності вже тоді зробили «баварців» одними з найдосконаліших, але і дорогих мотоциклів на світовому ринку.
Далі - більше: 1935-го BMW випустив 745-кубовий R12. Це був перший байк з 4-швидкісний КПП, телескопічною передньою вилкою і гідравлічними амортизаторами. З'явився роком пізніше півлітровий R5 з регульованими передніми амортизаторами задав нові стандарти керованості і швидкості в класі шосейних апаратів. Рама «п'ятірки» з гнутих труб з'єднувалася електрозварюванням, що не тільки прискорювало процес складання, а й кардинально покращувало жорсткість рами на кручення. Таким чином, водії R5 могли проходити повороти зі значно більшим креном, ніж на інших мотоциклах, без ризику втратити керування.
держзамовлення
Потужні та надійні двоколісні «баварці» користувалися повагою не тільки рядових мотоциклістів, а й поліції і вермахту. І немає нічого дивного, що підприємство, яке вийшло на ринок, коли в одній Німеччині працювало більше сотні мотофірм, в 1938-м випустило свій 100000-й мотоцикл. У 1939 році на замовлення німецької армії було створено R75 - 750-кубовий багатоцільовий мотоцикл з приводом на заднє колесо і колесо коляски і зниженим поряд КПП, що розійшовся тиражем 19 тис. Прим. До кінця війни, крім R75, концерн випускав всіляке спорядження для мотоциклів і колясок: ця модель експлуатувалися на всіх фронтах, від Сахари до Кавказу.
У 1946-му році положення мотоциклетного BMW Motorrad було критичним. Заводів було всього два. Перший, мюнхенський, демонтований в рахунок репарацій. Другий, в Айзенахе, який в 1942-му перейшов з випуску автомобілів на R75, виявився в радянській окупаційній зоні. Там була налагоджена збірка самого популярного серед одноциліндрових BMW - R35. Оскільки під час війни BMW постачав вермахту авіадвигуни та боєприпаси, всім його відділенням було заборонено будь-що випускати з 1945 по 1948 рік. Зате з'явився час на відновлення виробництва і проектування нової, більш простої моделі. Перший післявоєнний BMW, показаний в 1948-му, - 250-кубовий одноциліндровий R24 - став символом відродження компанії з попелу: за два роки було продано 12 тисяч «24-х», причому левова їх частка оснащувалася коляскою.
Повернення в «вищу лігу» відбулося два роки по тому з важким «оппозитником» R51 / 2. Одночасно з'явився наступник R24 - одноциліндровий R25 з пружинною підвіскою заднього колеса замість подпружиненного сидіння. Ця модель стала однією з найпопулярніших в історії BMW: продали 109 751 екземпляр! У 1952-му на її базі було створено 678-кубовий R68, який зараз би віднесли до категорії спортбайков: ця модель легко розганяла до 160 км / ч. Все було краще нікуди, але до кінця 50-х Європа остаточно оговталася від воєнного лихоліття і потреба в мотоциклах як транспортних засобах різко знизилася. Для багатьох фірм, що випускали простенькі одноциліндрові моделі, це стало кінцем. Баварці намагалися триматися на плаву, випускаючи за ліцензією італійської ISO карликовий «кабіненроллер» Isetta c 250-кубовим мотоциклетним мотором. З 1955 по 1962 рік, поки попит на «пуголовків" не зійшов нанівець, в Мюнхені зібрали 160 тисяч «Ізетт». BMW довго запрягав (нове покоління 500-, 600- і 750-кубових «оппозитника» з'явилося лише восени 1969 року), але швидко поїхав: продажу, особливо в США, буквально злетіли вгору.
500 тисяч за 50 років
У 1973-му BMW Motorrad зазначив піввіковий ювілей випуском півмільйонного мотоцикла. На другу частину мільйона пішло майже втричі менше часу: 18 років. І це при тому, що в Мюнхені вже ніколи не виробляли доступних «бюджетних» моделей. Більш того, здається, тільки під маркою BMW можна було продати 7000 «сверхмотоціклов» К1. Цю модель, вперше показану в 1989-му, до самого її появи в шоу-румах розцінювали не інакше як концепт-байк. Чого вартий один мотор, повністю керований електронікою! Не менш фантастичною була і ціна, яка дорівнює вартості BMW320. Сьогодні баварський мотогіганта - найбільший європейський мотовиробник. У минулому сезоні баварський концерн продав 92559 двоколісних BMW, в десятий раз поспіль встановивши рекорд продажів. Все йде до того, що в цьому році він подолає 100-тисячний рубіж.
Суперскутер від Peugeot
У серпні істотно поповнився скутерного ряд «Ілти», офіційного дилера Peugeot в Україні. Крім вже звичних і улюблених покупцям стандартних міських моторолерів Vivacity, Trekker, Speedfight, в неї увійшли також і тюнінговані моделі Trekker Metal-X, Vivacity X-Race, Vivacity Universe, Speedfight X-Race. Особливою «родзинкою» партії стали 100-кубовий Speedfight WRC 100 (розфарбований під непереможний в ралі Peugeot 206 WRC) і 50-кубовий Jet Force. Цей супер-скутер оснащений інжекторним двигуном, системою SBC, що дозволяє синхронізувати одним важелем гальмування передніх і задніх коліс, а також посиленою сталевою рамою DPF, виробленої за технологією, яка застосовується в гоночних мотоциклах. Середні ціни на нові моделі: Jet Force - близько 21000 грн., Speedfight WRC 100 - 21200 грн. Trekker Metal-X - 17500 грн., Vivacity X-Race - 13800 грн., Speedfight X-Race - 16800 грн.
Мото Гран-прі Чехії
У Брно лідери чемпіонату Валентино Россі і Сеті Гібернау влаштували фантастичний спектакль, який став найкращою рекламою цього виду спорту. Досить сказати, що розрив між ними під час всієї гонки не перевищував 3 секунд, а на фініші чинного чемпіона і його головного суперника розділили десяті частки секунди. Що став третім Трой Бейлісс (Ducati) відстав від «дуелянтів» всього на півсекунди. Найтитулованіший пілот чеської траси, Макс Бьяджі, який перемагав тут 7 разів, через проблеми з технікою фінішував лише п'ятим, опинившись позаду Карлоса Чеки - кращого гонщика, який виступав на «Ямаха».
Сергій Суховський
фото BMW
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Сергій Суховський
Редактор відділів «Автоспорт» і «Мототехніка» У «Автоцентрі» я з 2002 року, редактором відділів «Автоспорт» і «Мототехніка». Чому саме вони? Тому що це два з трьох моїх найбільших увлеченій.Кольцевие автогонки, класичне ралі, ралі-рейди. Часто-густо грубі порушення техніки безпеки і основ прикладної фізики. Про автоспорті завжди говорили як про закрите маленькому світі широковідомих у вузькому колі осіб. Але саме тут я знайшов вірних товаришів, саме тут зрозумів, що насправді означають звичні літературні штампи на кшталт «тріумф перемоги», «гіркоту поразок», «біль втрати». Мотоцикли, аквабайки, снігоходи, квадроцикли, скутера ... Як жартує Андрій Волощенко: «все що між ніг - це до СУХОВСЬКИЙ». Дивно, що ніхто в редакції більше не поділяє мого другого захоплення. Вся ця спецтехніка дарує таке задоволення від водіння, яке не дано звичайним автомобілям. Тільки на гідроциклі можна «вкладатися» з відкритим дроселем в 90-градсний поворот, тільки квадроцикл «управляється» практично в польоті, тільки скутер дає можливість не помічати київських пробок і доїжджати з Оболоні до Шулявки за 8 хвилин. Тому убийте в собі пафос: залиште свої п'ятиметрові «лексуси» для вечірніх поїздок і уїк-ендів і виїжджайте в місто на скутері або мотоциклі. І пробки розсмокчуться самі собою.
Інші матеріали автора:
Чому саме вони?