головна → ЕСУД ГАЗ
Призначення датчика. Принцип дії
- Датчик масової витрати повітря призначений для перетворення витрати повітря, що надходить у двигун, в напругу постійного струму. Інформація датчика дозволяє визначити режим роботи двигуна і розрахувати цикловое наповнення циліндрів повітрям на сталих режимах роботи двигуна, тривалість яких перевищує 0,1 секунди.
- Чутливий елемент датчика побудований на приципу терморезистивного анемометра і виконаний у вигляді платинової нагрівається нитки. Нитка нагрівається електричним струмом, а за допомогою термодатчика і схеми управління датчика її температура вимірюється і підтримується постійною.
- Якщо через датчик потік повітря збільшується, то платинова нитка починає охолоджуватися, схема управління датчика збільшує струм нагріву нитки, поки температура її не відновлюється до початкового рівня, таким чином величина струму нагріву нитки пропорційна витраті повітря. Вторинний перетворювач датчика перетворює струм нагріву нитки в вихідну напругу постійного струму.
- З плином часу нитка забруднюється, що призводить до зміщення градуювальної характеристики датчика. Для очищення нитки від бруду після вимкнення двигуна (при виконанні певних умов) нитка прожигается до 900-1000 ° C імпульсом струму протягом 1 секунди. Формує імпульс управління пропаленням блок управління.
конструкція датчика
- Датчик має пластмасовий корпус, виконаний у вигляді патрубка з прохідним перетином 60 мм в діаметрі, на кінцях патрубка встановлені захисні решітки. У трубі корпусу розміщений чутливий елемент датчика (платинова нитка) і терморезистор.
- У верхній частині датчика розміщені:
- плата вторинного перетворювача, закрита герметичним пластмасовим корпусом, шестиконтактних вилка з'єднувача;
- потенціометр регулювання CO на холостому ходу.
Установки сенсора
- Напруга електроживлення: 8 ... 16В
- Струм споживання: не більше 1,0А
- Діапазон вимірюваного витрати повітря: 0 ... 500кг / ч
- Опір між висновками 3-2 (вихід): 2,9 ... 3,5Ом
- Опір між висновками 4-1 (прожиг): 20 ... 25кОм
- Опір між висновками 6-1 (регулятор CO): 0 ... 1,0кОм
- При включеному запалюванні на виході датчика (3-2) має бути напруга 1,4 ± 0,04 В.
- Опір потенціометра регулювання CO зазвичай встановлюється в середнє положення 0,45 ... 0,55 кОм, один повний обоpот гвинта приблизно pавен 0,035 кОм, збільшення сопpотивления досягається шляхом обертання гвинта за годинниковою стpелке, зменшення-пpоти годинникової.
- Датчик має нелінійну залежність вихідного напруги від масової витрати повітря:
- 15 кг / год: 2,1791 ... 2,2055 В
- 30 кг / год: 2,4504 ... 2,4844 В
- 60 кг / год: 2,7783 ... 2,8219 В
- 120 кг / год: 3,1944 ... 3,2498 В
- 280 кг / год: 3,9200 ... 3,9968 В
- 480 кг / год: 4,3986 ... 4,4892 В
- Чутливість датчика змінюється від 30 мВ / (кг / год) на початку характеристики до 3 мВ / (кг / год) в кінці характеристики.
Установка і монтаж датчика на автомобілі
- Датчик масової витрати повітря розміщується під капотом автомобіля. Датчик кріпиться з одного боку до дросельного пристрою, а з іншого-до повітряного фільтру, за допомогою гумових патрубків і хомутів.
- При установці датчика потрібно дотримуватися його орієнтацію:
- стрілка, зображена на корпусі датчика, повинна співпадати з напрямом повітряного потоку до двигуна;
- орієнтація датчика навколо вертикальної осі повинна бути строго фіксована і збігатися з положенням датчика, певним документацією заводу-виготовлювача.
- Підключення датчика до джгута проводиться за допомогою шестиконтактного з'єднувача з засувкою.
- Після установки (заміни) датчика витрати повітря необхідно внести корективи двигуна по CO на холостому ходу.
аналоги датчика
Наша сеть партнеров Banwar
Аналогом датчика HLM2-4.7 0280212014 є датчик ДМРВ-М ІВКШ.407282002 виробництва ВАТ «АПЗ» м Арзамас.
Зовнішні прояви несправностей ланцюгів датчика
- Підвищені обороти холостого ходу (1800 ± 300 об / хв). Лампа несправності горить при працюючому двигуні. Самодіагностика блоку фіксує коди несправності 13 або 14.
- Перевірте справність ланцюгів 6 і 7.
- Чи не регулюється концентрація CO на холостому ходу. Лампа несправності горить при включенні запалення. Самодіагностика блоку фіксує коди несправності 31 або 32.
- Перевірте справність ланцюга 36 (потенціометр CO).
- Двигун запускається і глухне. При частково відкритій дросельної заслінки і оборотах двигуна, близьких до мінімальних. Витрата повітря менше 10 кг / год. Лампа несправності не горить при працюючому двигуні.
- Замініть датчик витрати повітря.
- Підвищений експлуатаційний витрата палива. Лампа несправності не горить при працюючому двигуні.
- перевірте і відновите справність ланцюга 31 (прожиг нитки);
- перевірте і замініть датчик витрати повітря.