- Деталі, які треба змащувати рідким маслом
- Мастило тросів на гальма і перемикання швидкостей
- Мастило рульової колонки
- мастило ланцюга
- Деталі, які потребують догляду за допомогою пластичної (твердої) мастила
- мастило педалей
- Мастило амортизує підсідельного штиря
- Трохи корисних рекомендацій
Наша сеть партнеров Banwar
23 Лютий
Не буду торкатися складні речі - наприклад, кареточний вузол, який потрібно розібрати спеціальним інструментом, щоб дістатися до підшипників. З такими питаннями вам можуть допомогти в сервісних центрах, і я частенько користуюся їхніми послугами, коли треба провести серйозну заміну або настройку. Я розповім про місця, до яких дуже просто дістатися і зробити їх планову підготовку до процесу експлуатації.
Перед тим, як приступити до змазування деталей, я проводжу невеликі очисні процедури за допомогою вологої ганчірки і потім насухо всі витираю. Потім слід зовнішній огляд і перевірка всіх кріпильних болтів і гайок, на предмет їх надійної затягування. Головне тут не перестаратися - деякі болти вкручені в алюмінієву різьблення і зірвати її вистачить сил навіть у дитини.
Отже, всі деталі і вузли в нормі, колеса не бовтаються і підкачати, кермо не люфтить, спиці НЕ прослаблени і т. д. Приступаємо! Для змащення, в залежності від того, що саме потрібно обробити, я використовую два види масел.
Перший вид - це будь-яка універсальна пластична змазка для механізмів, в зручній тубі, схожою на зубну пасту. Зазвичай літієва.
Другий - рідке машинне масло, пластиковий флакон з тонким носиком-масельничкою. Можна скористатися аерозольним мастилом, але у мене її під рукою не виявилося, тому іншим разом.
Деталі, які треба змащувати рідким маслом
Мастило амортизаційної вилки
У місці, де її ноги (блискучі труби) входять штани (нижню частину з перемичкою), капніть невелику кількість і, навалившись на кермо всім тілом, покачайте вгору і вниз, щоб воно проникло глибше. Витріть надлишки ганчіркою і поверніть на місце захисні пильовики. Ноги в підсумку повинні бути практично сухими - мета роботи полягає в очищенні, а не мастилі (для повноцінної змащення вилку потрібно розбирати). Після цієї операції на ногах залишиться тонкий шар мастила, бруд до нього погано прилипає і буде легко зчищатися пильовиками.
Мастило тросів на гальма і перемикання швидкостей
Цю операцію варто починати робити тільки тоді, коли трос вже почав залипати! Хороші нержавіючі троса і їх обплетення (сорочку) змащувати не потрібно, це призводить до налипання пилу на них і прискореного повторному забрудненню. Якщо ви почали їх змащувати - будьте готові в майбутньому робити це регулярно.
Не треба лізти в ті ділянки, де троси з'єднуються з перемикачами, почніть змащувати з рами. Вони зазвичай затиснуті в кріпильних пазах і легко виймаються. Особливо ретельно варто очистити трос і кожух біля заднього перемикача, це найбрудніше місце.
В результаті переді вами виявиться велика частина троса, яку спочатку потрібно прочистити, а потім промазати і поставити все назад. Кілька натискань гальмівних ручок або важелів манеток - і можна переходити до наступного тросу.
Мастило рульової колонки
У вузькі з'єднання, куди можна дістатися за допомогою медичного шприца з голкою, видавіть трохи масла і покрутіть в різні боки рульову колонку.
мастило ланцюга
Спершу потрібно очистити зірки спереду і ззаду, а також ролики заднього перемикача. Якщо ланцюг брудна, її варто вимити розчинником і витерти насухо чистою ганчіркою. Потім прокапали кожен ролик з маслянки рідким маслом, покрутіть педалі назад, поки масло не розтечеться по всьому ланцюгу, і знову витріть надлишки мастила з ланцюга, роликів і зірок чистою ганчіркою.
Деталі, які потребують догляду за допомогою пластичної (твердої) мастила
Мастило переднього і заднього колеса
При наявності плоских гайкових ключів для регулювання конусів можна розібрати втулки і змастити їх густим мастилом зсередини. Якщо таких ключів немає, то краще їх не чіпати зовсім, а просто очистити від бруду і пилу наскільки це можливо. Задні (і передні) зірки змащувати не можна, вони повинні бути завжди сухими і чистими. Їх легко можна почистити за допомогою жорсткої металевої щітки.
мастило педалей
Озброївшись тонкої плоскою викруткою або ножем, подковирніте пластикову заглушку з торця педалі. Іноді, на більш дорогих педалях, її можна відкрутити шестигранником. Після цього можна буде відрегулювати підшипники педалі і щільно набити їх густим мастилом. Мастило можна не шкодувати, надлишки вийдуть потім самі. Після всіх цих маніпуляцій поверніть все на свої місця і перейдіть педалі, щоб мастило проникла в необхідні ділянки.
Мастило амортизує підсідельного штиря
Під сідлом у мене на штоку розташований додатковий амортизатор, який гасить вібрацію, створювану при їзді. Підніміть захисний гумовий кожух, заштовхали всередину мастило і поверніть гумку на місце. Сядьте на велосипед і злегка покачайтеся вниз і вгору.
Отже, начебто все, що можна було зробити в домашніх умовах, ви виконали. Тепер можна виїжджати на вулицю і проводити прогулянкові «заїзди». Якщо після проведених процедур в процесі катання чутні сторонні металеві звуки або механічні скрипи, то слід провести професійний огляд велосипеда і довірити цю справу сервісного центру.
Трохи корисних рекомендацій
Якщо хочете, щоб ланцюг довго залишалася чистою і не вимагала частої мастила і промивання, то спробуйте прокип'ятити її в парафіні (попередньо відмивання начисто, це дуже важливо). Він дозволить краще протистояти пилу, бруду і воді, і згодом спроститься процес чищення ланцюга.
На деякі ділянки велосипеда не допускається попадання будь-якого виду масла й змащення, оскільки це може призвести до нещасних випадків. Це стосується обода колеса . На ділянку, за яким відбувається тертя гальмівних колодок, не можна допускати попадання масла, інакше гальма перестануть працювати геть. Те ж саме стосується і гальмівних колодок і дисків. Якщо масло все ж потрапило, то промийте і знежирте забруднені ділянки спиртом або ацетоном (ні в якому разі не бензином і т. П.), Протріть насухо ганчіркою ці місця і перевірте на працездатність спрацьовування гальмівної системи. Вдалих вам покатушек!