- Типорозмір. Індекси навантаження і швидкості шин
- малюнок протектора
- маркування шин
- балансування шин
- Ротація шин: секрет рівномірності зносу
- Контроль тиску шин
- Розвал-сходження
- Рекомендації щодо зниження зносу шин
- Знайдіть свій шиномонтаж
Наша сеть партнеров Banwar
Кожен елемент конструкції автомобіля розробляється інженерами з метою досягнення максимальних показників безпеки та комфорту. Не є винятком і шини : Їх розмір, тиск і інші параметри рекомендуються виробником для кожної конкретної моделі авто. Але для того щоб довідатися, які шини краще, автолюбителю необхідно самостійно врахувати безліч чинників: від сезону експлуатації до власної манери водіння.
Виробниками автогуми пропонуються три типи автомобільних шин:
- літні;
- зимові;
- всесезонні (універсальні).
Сезонність шин визначається складом гумової суміші, особливостями малюнка протектора і іншими технічними рішеннями, призначеними для забезпечення оптимальних експлуатаційних характеристик автомобіля при певних погодних умовах.
літні шини (Для експлуатації в теплу пору року) відрізняє підвищена міцність складу протектора і зносостійкість, навіть якщо вони контактують з гарячим покриттям. Малюнок вибирають відповідно до типу дорожнього полотна, по якому переважно переміщується автомобіль. У малюнку протектора шосейних літніх шин превалюють поздовжні канали, що зменшують опір коченню, і діагональні - для відводу води від плями контакту при їзді на мокрому покритті.
Зимові шини м'якші - це необхідність, зумовлена особливостями гуми тверднути і ставати тендітною при зниженні температури навколишнього середовища. Протектор відрізняється великим числом поперечних каналів, що поліпшують зчіпні характеристики, збільшеним розміром канавок для відведення сніжної маси і їх кількістю. До того ж на розділені канавками блоки завдано неглибокий зигзагоподібні малюнок, також підвищує зчеплення в умовах зимової погоди.
всесезонні шини по м'якості гумової суміші знаходяться між літніми та зимовими варіантами. Малюнок протектора - компроміс між зчіпними властивостями, коченням, керованістю, гальмівними характеристиками автомобілів з літніми та зимовими шинами. При високих температурах універсальні шини дуже швидко стираються (хоч і повільніше зимових), а при негативних - схильні до зниження еластичності. Оптимальною є температура експлуатації всесезонной шини, що знаходиться в районі нульової позначки.
ошиповані шини - це різновид зимових шин, найкомфортніше почуваються на зледенілих дорогах завдяки наявності вбудованих в протектор металевих шипів. Але регулярне використання таких шин на твердих сухих дорогах загрожує швидким зносом шипів і пошкодженнями дорожнього покриття.
Типорозмір. Індекси навантаження і швидкості шин
Типорозмір - це буквено-цифрову комбінацію, що характеризує тип конструкції шини та її розмір. Типорозмір включає наступні позначення:
- Тип конструкції шини: R - радіальне розташування корду каркаса (діагональна конструкція не має буквеного позначення);
- Ширина профілю - відстань між крайніми протилежними точками бортів накаченной, але не навантаженої шини;
- Серія профілю - висота профілю, виражена у відсотках від його ширини;
- Посадковий діаметр - діаметр диска, для якого призначена шина; позначається Rx, де x - діаметр колісного диска в дюймах.
Слідом за типорозміром виробник шини традиційно вказує в маркуванні індекс швидкості і навантаження. Правильно вибирати шини, починаючи з індексу навантаження - показника, що визначає несучу здатність одного колеса. Для цього повна маса автомобіля (сума спорядженої маси, максимального ваги вантажу і всіх пасажирів) ділиться на чотири. Відповідно до отриманої цифрою по таблиці індексів навантаження шин (таблицю легко можна знайти в інтернеті) визначається індекс навантаження.
Індекс швидкості вказує на максимальну швидкість, при якій тривала експлуатація автомобіля, що знаходиться під нормальним навантаженням, не приведе до небезпечних деформацій і руйнувань шин. Літерне відповідність (індекс) необхідної швидкості також визначається по таблиці.
малюнок протектора
Малюнок протектора являє собою сукупність каналів, від розташування і глибини яких безпосередньо залежить поведінка автомобіля на автодорогах різних типів при певних метеоумовах.
- Поздовжні канавки мінімізують опір коченню, підвищують курсову стійкість, знижують рівень відтвореного шуму. Шини з переважанням поздовжніх канавок (при середніх зчіпних характеристиках) оптимальні для швидкісного руху по твердому покриттю.
- Чим більше кількість поперечних канавок і їх ширина, тим ефективніше здійснюються зчеплення з поверхнею і відведення води, бруду, сніжної «каші». Саме тому зимові шини краще вибрати з яскраво вираженим поперечним малюнком, особливо, якщо автомобіль переважно експлуатується у «позашляхових» умовах.
- Малюнок, в якому поздовжні і поперечні (діагональні) канавки не зливаються один з одним, називається універсальним. Така схема розташування забезпечує збалансовані характеристики (тягові, гальмівні, опір відведенню автомобіля в сторону) на будь-яких покриттях. Блоковий рисунок шини, утворений з'єднаними між собою канавками, кращий для їзди по грунтових дорогах. На твердому дорожньому полотні дані вироби шумні і схильні до нерівномірного зносу.
Малюнок протектора може бути ненаправленим (симетричним і асиметричним) і спрямованим (симетричним і асиметричним).
- Симетричний ненаправленої малюнок є досить універсальним. Такий малюнок визначає можливість автомобіля пересуватися по дорогах з будь-яким покриттям, застосовується як до літніх покришок, так і до зимовій гумі. Покришками з симетричним спрямованим протектором найчастіше комплектуються нові автомобілі.
- Асиметричний ненаправленої малюнок протектора орієнтований на максимальну продуктивність при високих швидкостях і динамічний маневрування. Такий малюнок найчастіше використовується при створенні шин класу UHP, спортивних шин, елітної гуми для спортивних автомобілів і автомобілів сегмента "преміум".
- Спрямований симетричний малюнок. Шини з таким протектором також монтуються на будь-яке колесо, але вимагають дотримання напрямку обертання. Використання таких шин підвищує тягові характеристики автомобіля.
- Спрямований асиметричною малюнок шини не тільки орієнтований в певну сторону, але і має відмінності між зовнішньою і внутрішньою частинами. Дані шини самі тихі, а з їх установкою автомобіль стає більш «слухняним» на високій швидкості.
маркування шин
Крім основних відомостей, на які вказують типорозмір, індекси швидкості і навантаження, розташована на наклейці маркування шин містить масу корисної інформації.
- Клас економічності (від A до G): визначається рівнем опору коченню і, як наслідок, здатність економити паливо.
- Ефективність гальмування на мокрому покритті (зчеплення з мокрою дорогою): виражається індексами від «A» до «G».
A - максимальний показник, найбезпечніші (мінімальний гальмівний шлях);
G - мінімальний показник, менш безпечні за рахунок збільшення гальмівного шляху.
Для легкових автомобілів індекси «D» і «G» не використовуються. - Клас шумності: рівень виробленого шуму, вимірюваний в децибелах.
Загальноприйнятими також є написи-покажчики на самих шинах: напрямок обертання (ROTATION), сторона установки (LEFT, RIGHT, INSIDE, OUTSIDE), температурний режим (TEMPERATURE), коефіцієнт зчеплення (TRACTION) і т. Д. Традиційно на шині вказуються сезонність і погодні умови, для яких вона призначена: AS, Any Season, All Season, R + W (всесезонні); Winter, малюнок-«сніжинка» (зимові); M + S (для бруду і снігу) і ін.
Прокол? RunFlat!
побачивши напис RunFlat , У вільному перекладі позначає «їзду на плоскому колесі», знайте: в разі проколу шини дозволять дістатися до найближчого шиномонтажу без підкачки і побоювання за те, що по дорозі вони прийдуть в повну непридатність.
Вироби окремих виробників можуть маркуватися по-різному і дещо відрізнятися технологією виробництва. Але всіх їх об'єднують загальні принципи конструкції:
- посилені борту;
- наявність підсилюючих елементів каркасу;
- особливий склад гумової суміші бортів і протектора.
Використання шин з технологією RunFlat має певні обмеження. Після проколу слід виключити перевищення швидкісного режиму і різке маневрування. Тому для їх установки вкрай бажано наявність в автомобілі певних систем безпеки: курсової стійкості і контролю тиску в шинах.
балансування шин
Заміна гуми (сезонна, з метою ремонту дисків або покришок або внаслідок її повного зносу) повинна супроводжуватися балансуванням кожного колеса. Чим же викликана необхідність балансування?
Головною умовою «ідеального» обертання колеса є збіг центру його маси з геометричним центром. Але на практиці центр маси не пройшов балансування колеса практично завжди зміщений. Причини - неоднорідність щільності складу матеріалів колісних дисків і шин, відхилення в лінійних розмірах, пошкодження. Неотбалансірованное колесо видає характерне биття при обертанні.
Балансування проводиться на спеціальному верстаті в процесі обертання колеса. Старий центр ваги зміщують до осі обертання, для чого фахівцем встановлюється коригувальний вантаж: конкретної маси і в строго визначеному місці. Вантажі набиваються на обід дисків (переважно - штампованих) або приклеюються на внутрішню поверхню.
Відбалансувало колесо обертається без биття. В результаті знижується знос підшипників і інших вузлів підвіски, поліпшується зчеплення з дорогою, скорочується гальмівний шлях, зменшується знос покришок і витрата палива. Нарешті, їзда без вібрацій стає комфортніше.
Ротація шин: секрет рівномірності зносу
Нерівномірний знос шин призводить до зниження курсової стійкості автомобіля. Особливу небезпеку це становить в моменти екстреного гальмування, коли машину може непередбачувано «відвести» в сторону.
При повній справності автомобіля і його експлуатації відповідно до рекомендацій виробника знизити нерівномірність зносу дозволить періодична перестановка шин відповідно до типу приводу авто.
- На передньопривідних автомобілях при ротації рекомендується задні шини поставити на місце передніх, змінивши боку установки. Передні можна міняти місцями або залишити на колишніх сторонах.
- Схема ротації шин на повно- і задньопривідних авто також може перехресної або реалізовуватися з заміною сторін одних тільки передніх коліс при установці назад.
- Передні шини з направленим малюнком міняють місцями з задніми, які встановлені на тій же стороні.
- Якщо розмір шин на колесах передньої і задньої осей відрізняється, між собою змінюють передні колеса і відповідним чином надходять з колесами задньої осі.
Ротацію коліс доцільно поєднати з заміною масла, оскільки рекомендовані інтервали між проведенням даних заходів приблизно рівні.
Контроль тиску шин
Тиск в шинах рекомендується автовиробником для кожної моделі авто і вантажу, який автомобіль несе на борту. Необхідно розуміти, що до негативних наслідків може призвести як надмірне, так і недостатнє тиск.
- Надмірно високий тиск призводить до швидкого зносу центральній частині покришки. Підвищуються вібрації і рівень шуму. Зростає навантаження на ходову частину автомобіля.
- При низькому тиску втрачається гострота рульового управління і стійкість курсу. Швидко зношується бокова частина покришки і помітно підвищується витрата палива.
Таким чином, рекомендований тиск - це не примха виробника. Підвищений на 0,2-0,3 атм тиск можна встановлювати напередодні перевезення вагомих вантажів, знижений - перед їздою по пересіченій місцевості з метою підвищення амортизаційних властивостей. Головне - не забути привести його до норми.
Розвал-сходження
Колеса справного автомобіля, встановлені під правильними кутами:
- ефективно гасять вібрації, знижуючи навантаження на рульове управління;
- забезпечують максимальну площу плями контакту з дорожнім покриттям і, як наслідок, більшу стійкість в кренах, а також кращу керованість;
- виключають відхилення автомобіля від курсу.
Їзда на неправильно встановлених колесах - найкоротший шлях в магазин за новими шинами. Робити розвал-сходження в обов'язковому порядку слід після кожного ремонту рульового управління і підвіски, якщо заміна деталей може вплинути на кути установки автомобільних коліс. Рекомендований інтервал між регулюваннями збігається з періодом між сезонної заміною гуми.
Рекомендації щодо зниження зносу шин
- Встановлюйте шини, типорозмір яких відповідає моделі авто.
- Працюйте з шини відповідно до сезону, для якого вони призначені (якщо обов'язок установки зимової гуми регулюється ПДР, то відповідальність за її заміні на літню лягає на совість автовласника).
- Слідкуйте за справністю автомобіля.
- Своєчасно здійснюйте балансування і регулювання кутів установки коліс.
- Підтримуйте тиск на рекомендованому виробником рівні. Контролюйте тиск частіше в умовах перепадів температури повітря.
- Зверніть увагу на свою манеру водіння. Уникайте екстрених гальмувань, входжень в круті повороти на великій швидкості, наїздів на різні предмети і перешкоди, притиснуті до бордюрів і т. Д.
- Дотримуйтесь швидкісного режиму.
- Негайно усувайте дрібні механічні пошкодження (проколи, порізи і т. Д.).
Правильне зберігання шин
Колеса в збірці (шини на дисках) можна зберігати в горизонтальному вигляді, уклавши один на одного, або в підвішеному стані.
Щоб уникнути деформацій шин без дисків не допускається їх штабелювання і підвішування при зберіганні. Шини слід зберігати у вертикальному положенні, попередньо очистивши від забруднень. Рекомендується періодично змінювати точку опори (повертати шини), щоб мінімізувати дисбаланс.
При виборі місця зберігання слід віддати перевагу темним сухим приміщенням. Літні шини краще зберігати в опалюваних, зимові - в провітрюваних приміщеннях. З додаткових коштів, що продовжують термін служби шин, слід зазначити спеціальні склади і індивідуальні захисні чохли.
Знайдіть свій шиномонтаж
Придбати якісні шини - тільки півсправи. Не менш важливо шини поставити відповідно до технології монтажу і обслуговувати у кваліфікованих фахівців.
Пошук шиномонтажу на кшталт вибору сімейного лікаря: ретельно підбирають, але користуються послугами довгі роки. Якими ж ознаками володіє хороший шиномонтаж?
- Наявність повного набору інструментів і обладнання, що проходить регулярну перевірку на технологічну точність.
- Чистота в приміщенні навіть у період максимального завантаження. Охайність майстрів.
- Обов'язкова очищення коліс перед балансуванням.
- Суворе дотримання технології: використання ручного інструменту при затягуванні настановних болтів, правка без застосування залізних молотків і газових пальників і т. Д.
- Установка рекомендованого виробником тиску у всіх класах, навіть якщо здійснювався ремонт одного з них.
- Демонстрація результатів роботи і готовність відповісти на будь-яке питання замовника.
- Документальне оформлення роботи, надання гарантійних зобов'язань.
Знання в області підбору, експлуатації, зберігання, обслуговування покришок допоможуть продовжити термін їх служби і зробити експлуатацію автомобіля більш комфортним і безпечним. Вибір і якість самих шин - турбота онлайн-гіпермаркету 21vek.
купити шини
Рейтинг статті:
рейтинг: 5 голосів: 21
Прокол?Чим же викликана необхідність балансування?
Якими ж ознаками володіє хороший шиномонтаж?