Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як перевірити акумулятор

  1. Зовнішній огляд акумулятора
  2. Перевірка рівня електроліту в акумуляторі.
  3. Перевірка щільності електроліту в акумуляторі (для обслуговуваних АКБ)
  4. Вимірювання напруги на акумуляторі вольтметром або мультиметром
  5. Перевірка акумулятора навантажувальною вилкою.

Наша сеть партнеров Banwar

Сьогоднішня стаття присвячена перевірки акумулятора автомобіля.

В процесі експлуатації автомобіля ми періодично зустрічаємося з питанням як перевірити акумулятор. Зазвичай це відбувається в двох випадках, при покупці нового акумулятора і при виникненні проблем з акумулятором вже в процесі експлуатації.

Ось і я вам раджу: не хочете проблем, особливо взимку, своєчасно перевіряйте акумулятор на його працездатність як джерело ЕРС для вашого автомобіля, так як в деяких режимах роботи АКБ може швидко прийти в непридатність. Причиною цього є часті недозаряд або перезарядити батареї автомобіля.

Причиною недозаряд можуть бути часті поїздки на короткі відстані, включення режиму прогріву в зимовий час, а також несправність регулятора напруги генератора автомобіля. Внаслідок цього виникає таке неприємне явище як сульфатация пластин акумулятора. Явище погане і це тема окремої статті, тому якщо не хочете пропустити підписуйтесь на нові випуски журналу «ЕЛЕКТРОН» внизу статті.

Тепер про перезаряді. Перезаряд може привести до осипання пластин, а якщо АКБ не обслуговується, то і до його механічної деформації. А виникає перезаряд, якщо в результаті неправильної роботи регулятора напруги на акумулятор видається завищена напруга з генератора, а так само в результаті тривалих і затяжних поїздок на високих оборотах двигуна.

Сподіваюся, я вас переконав, що питання як перевірити акумулятор ви повинні знати, щоб не привести свій АКБ в шматок свинцю вартістю в 300 рублів (в кращому випадку) і вчасно вживати заходів щодо збільшення терміну служби акумулятора.

Загалом, процес перевірки акумулятора я б порадив проводити з виконанням наступних пунктів.

1. Зовнішній огляд акумулятора

2. Перевірка рівня електроліту в акумуляторі

3. Перевірка щільності електроліту в акумуляторі

4. Вимірювання напруги на акумуляторі вольтметром або мультиметром

5. Перевірка акумулятора навантажувальною вилкою.

Тож почнемо.

Зовнішній огляд акумулятора

Зовнішній огляд акумуляторної батареї я раджу проводити при будь-якому зручному випадку, коли ви заглядаєте під капот свого авто. Причини цього дії лежать на поверхню акумулятора. А саме в процесі експлуатації на поверхні акумулятора накопичується бруд, волога, патьоки електроліту (випаровування при кипінні). Все це приводити до виникнення струмів саморазряда АКБ. І якщо до цього додати окислені клеми акумулятора, а ще струми витоку на електроніку автомобіля, то і виходить якщо вчасно не підзарядити батарею, то виникне глибокий розряд акумулятора, а часті глибокі розряди пряма дорога до сульфатации пластин і зменшення терміну служби акумулятора.

Переконатися в наявності саморазряда можна підключивши один щуп вольтметра на клему АКБ а іншим провести по поверхні акумулятор, при цьому вольтметр покаже якась напруга, відповідне певному току саморазряда батареї.

Переконатися в наявності саморазряда можна підключивши один щуп вольтметра на клему АКБ а іншим провести по поверхні акумулятор, при цьому вольтметр покаже якась напруга, відповідне певному току саморазряда батареї

Зазвичай патьоки електроліту прибираються розчином соди у воді (чайна ложка на склянку води), що й зрозуміло: електроліт-кислота, розчин соди - луг (для того хто хімію не пам'ятає!).

Клеми зачищаються дрібним наждачним папером і перевіряється надійність їх з'єднання з проводами і АКБ.

Ну і зверніть увагу на корпус в цілому. У разі поганого кріплення акумулятора, особливо в морози, коли пластиковий корпус досить крихкий, можуть виникнути тріщини в корпусі.

Перевірка рівня електроліту в акумуляторі.

Наступним етапом, після перевірки і усунення саморазряда автомобільного акумулятора необхідно провести перевірку рівня електроліту в ньому. Звичайно, це стосується тільки обслуговуваних акумуляторних батарей.

Перевірка рівня електроліту проводиться спеціальною скляною уровнемерной трубкою, при цьому рівень електроліту повинен бути в межах 10-12 мм над пластинами АКБ.

Уровнемерная трубка це звичайна скляна трубка з нанесеними на неї поділками в міліметрах. Для того, що б заміряти рівень електроліту необхідно трубку помістити в заливний отвір АКБ до зіткнення з сіткою сепаратора, верхній кінець трубки затиснути пальцем і витягнути трубку. Верхній рівень електроліту в уровнемерной трубці буде відповідати рівню електроліту в акумуляторі.

В основному занижений рівень є наслідком «википання» електроліту, в цьому випадку рівень електроліту доводиться доливкою дистильованої води.

Доливка в акумулятор безпосередньо електроліту проводиться тільки в тому випадку, коли ви впевнені, що зниження рівня відбулося внаслідок розливання електроліту з батареї.

Перед тим як приступити до подальшої перевірки акумулятора необхідно оцінити ступінь його зарядженості і подальшу перевірку акумулятора виробляти після повної зарядки.

Визначити ступінь зарядженості можна двома способами: або виміряти щільність електроліту в акумуляторі, або виміряти напругу на акумуляторі.

Перевірка щільності електроліту в акумуляторі (для обслуговуваних АКБ)

Прилад для перевірки щільності електроліту в акумуляторі називається - ареометр.

Для виміру щільності електроліту в акумуляторі необхідно ареометр помістити в заливний отвір акумулятора, за допомогою груші зробити забір електроліту в колбу, так, що б поплавок вільно плавав і зняти показання щільності за шкалою ареометра у відповідність з верхнім рівнем електроліту.

Значення щільності при 100% зарядженому акумуляторі буде залежати від температурних умов експлуатації АКБ.

Таблиця 1. Визначення щільності електроліту для різних кліматичних зон.

Визначення щільності електроліту для різних кліматичних зон

Причому слід знати, що зменшення щільності на 0,01 г / см3 від номінального значення відповідає розряду акумулятора на 5-6%.

Таблиця 2. Ступінь розрядженого батареї при різної щільності електроліту.

Однак значення, наведені в таблиці, будуть вірними, якщо ви виробляли перевірку щільності при температурі електроліту 20-30 ° С. Якщо температура відрізняється від цього діапазону, то слід до виміряного значення щільності додати (відняти) поправку згідно з таблицею.

Таблиця 3. Поправка щоб виявити Свою ареометра при вимірюванні щільності при різній температурі.

Поправка щоб виявити Свою ареометра при вимірюванні щільності при різній температурі

Зазвичай в автомобільних акумуляторах, які ви можете купити в магазині, щільність електроліту відповідає 1,27 г / см3. Припустимо, під час перевірки щільності електроліту в акумуляторі ареометр показав значення 1,22 г / см3 (тобто щільність впала на 0,05 г / см3), то це означає, що АКБ розрядилася на 30% від номінального значення.

В цьому випадку батарею необхідно зарядити. Після цього, якщо АКБ справна, то значення щільності електроліту відновиться до номінального значення. Найголовніше не допускайте розряду батареї більше ніж на 50%.

Слід зазначити, що від щільності електроліту залежить температура його замерзання.

Таблиця 4. Температура замерзання електроліту різної щільності.

Тому низька щільність електроліту в зимовий час веде до його замерзання, стрімкої втрати ємності акумулятора, а іноді навіть до фізичних деформацій і появи тріщин.

Вимірювання напруги на акумуляторі вольтметром або мультиметром

Оцінити ступінь зарядженості акумулятора можна вимірявши напругу на ньому. Для цього необхідний вольтметр або популярний в наш час прилад - мультиметр. Для вимірювання напруга за допомогою мультиметра , Включите його в режим вимірювання постійної напруги, при цьому діапазон встановіть вище максимального значення напруги на зарядженому акумуляторі. Наприклад, для популярного недорогого мультиметра серії DT-830 (M-830) це 20 вольт. Далі підключіть чорний (COM) щуп мультиметра на мінус акумулятора, червоний (плюсової) на плюс АКБ і зніміть показання з дисплея мультиметра.

Напруга повністю зарядженого акумулятора повинно бути не менше 12,6 вольта. Якщо напруга батареї менше 12 вольт, ступінь її заряду впала більше ніж на 50%, акумулятор необхідно терміново зарядити! Не можна допускати глибоких розрядів АКБ, це веде, повторюся ще раз, до сульфатации пластин акумулятора. Напруга на акумуляторної батареї величиноюменше 11,6 в означає, що батарея розряджена на 100%.

Знову ж не можна жорстко прив'язуватися до конкретного значення напруги, так як воно пов'язане з щільністю електроліту в акумуляторі.

Автомобільний акумулятор складається з шести банок, з'єднаних послідовно. Напруга однієї банки можна обчислити за формулою:

Uб = 0,84 + ρ

де, ρ - щільність електроліту;

Тоді напруга на акумуляторі дорівнюватиме:

Uакб = 6 * (0.84 + ρ)

При щільності АКБ рівній 1,27 г / см3 напруга на акумуляторі буде:

Uакб = 6 * (0,84 +1,27) = 12,66 вольт

Відповідно при різній початковій щільності електроліту в акумуляторі буде і різної напруга на ньому.

Перевірка акумулятора навантажувальною вилкою.

Однак, просто перевірки напруги на акумуляторі мало для повної і якісної оцінки його працездатності.

Наступним етапом необхідно перевірити здатність акумулятора виконувати свої функції при підключенні до нього навантаження. Адже може бути такий випадок, коли при вимірюванні напруги визначається, що АКБ повністю заряджена, а «крутить двигун» погано або взагалі не «крутить». Можна припустити, що у такого акумулятора впала ємність в результаті довгої, а частіше неправильної експлуатації і розряджається він настольно швидко, що «вмирає» за одну секунду.

Отже, щоб перевірити роботу акумулятора під навантаженням використовується навантажувальна вилка . Схема навантажувальної вилки приведена на малюнку.

Тобто навантажувальна вилка являє собою вольтметр з можливістю підключення паралельно з його висновками навантаження. Для стартерних батарей опір навантаження вибирається в діапазоні 1-1,4 від ємності акумулятора. Це вважається максимальним розрядним струмом для акумулятора. Не плутати зі стартерних струмом.

Спочатку проводиться вимір напруги акумулятора без навантаження і визначення ступеня його зарядженості за допомогою таблиці.

Таблиця 5. Залежність ступеня зарядженості АКБ від напруги на холостому ходу. (АКБ знаходиться в спокої не менше 24 годин).

(АКБ знаходиться в спокої не менше 24 годин)

Другим етапом є вимір напруга на акумуляторі при підключеного навантаження і визначення ступеня зарядженості згідно з таблицею. Зняття показання під навантаженням проводиться в кінці п'ятої секунди з моменту підключення навантаження.

Таблиця 6. Залежність ступеня зарядженості АКБ від напруги в кінці 5 секунди тестування вилкою навантаження.

Значення в даних таблицях взяті безпосередньо з інструкції на навантажувальні вилки.

Таким чином, при 100% зарядженому акумуляторі напруга, що вимірюється під навантаженням не повинно бути менше 10,2 вольта. В іншому випадку вважається що акумулятор недозаряжен і його необхідно зарядити.

Якщо ж трапилася така ситуація, що без навантаження акумулятор показує напругу 100% зарядженого акумулятора, а при включенні навантаження напруга сильно «просаживается» і сильно відрізняється від значень зазначених в таблиці, то значить, має місце бути в такому акумуляторі несправність (сульфатация, короткозамкнені пластини і т.д.).

Тому необхідно, якщо це можливо усувати несправність або купувати новий акумулятор, що б в один прекрасний день він вас не підвів.

Ось на сьогодні і все. У цій статті я торкнувся лише питання перевірки акумуляторної батарей. Як же правильно зарядити акумулятор, спробувати відновити його після сульфатации і багато інших питань я розповім в наступних випусках журналу ЕЛЕКТРОН.

Тому не забуваємо підписуватися на нові випуски інтернет-журналу з електротехніки та електроніки.

А тепер докладний відео про те як перевірити акумулятор автомобіля:

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов