Наша сеть партнеров Banwar
Опубліковано 21.05.2016 8:20 Автор: Abramova Olesya
Ємність акумулятора схильна до поступового зменшення через використання або течії часу. І для того, щоб забезпечити надійну роботу протягом всього терміну служби, виробниками часто додаються деякі резервні потужності. Це схоже на забезпечення літака додатковою кількістю палива, щоб в разі чого, його вистачило для екстрених ситуацій, таких як політ до іншого аеропорту або вимушене очікування посадки в повітрі.
Нові акумулятори експлуатують (по крайней мере, повинні) 100 відсотків ємності, але при падінні до 80 відсотків відбувається її поповнення. Всі акумулятори повинні включати в себе резервний рівень ємності для протидії найгіршим прогнозам.
Крім стандартного процесу зменшення ємності, її також знижує низька температура, особливо в разі літій-іонної електрохімічної системи. Температурні втрати елементів, оптимізованих під ємнісні показники при 0 ° С, становлять 15% від загальної ємності, при -10 ° С вже 30%, а при -20 ° С цілих 45%. Елементи, оптимізовані під показники потужності, показують велику стійкість до низьких температур і їх втрати відповідно менше.
Відсутність резервних потужностей часто стає причиною збоїв системи. Такий збій може виникнути під час зростання навантажувальних характеристик або іншої надзвичайної ситуації. При звичайному режимі експлуатації елементи без резервного рівня потужності досить важко виявити. Існують спеціальні тести, які допомагають перевірити ємність акумулятора [BU-913], яким попередньо піддаються акумуляторні елементи, щоб уникнути виходу з ладу вже в процесі безпосередньої експлуатації.
На малюнку 1 показано схематичне розподіл акумуляторної батареї із зазначенням втрачених і резервних потужностей. Виділення 20% для втрат і 20% для резерву залишає фактичної ємності всього лише 60%, але співвідношення цих рівнів не завжди однаково і лежить на совісті виробників.
Малюнок 1: Розрахунок резервної ємності акумуляторної батареї. Розмір резервної ємності повинен бути розрахований виходячи з найгіршого прогнозу. Для важливих сфер застосування він повинен становити близько 20%. Для оптимізації акумулятора до холодних температур допускається істотне його збільшення.
Щоб перевірити достатній рівень резервної ємності в акумуляторної системі, що складається з багатьох елементів, можна скористатися спеціальним аналізатором, який вкаже на "слабкі" елементи. Наприклад, аналізатор Cadex для цих цілей використовує режим "Prime", в якому застосовується розряд до заряду. Перше показання на екрані відобразить розмір резервної ємності, а друге - повну ємність після процесу зарядки.
Якщо у акумуляторної системи після повного робочого циклу залишається заряду менше ніж 10%, то можна збільшити обсяг його фактичної ємності з 80 до 85% для кращої оптимізації під навантажувальні характеристики. Якщо ж з іншого боку показник залишкового заряду становить, наприклад, 30%, то є сенс зменшити фактичну ємність до 70%. Знаючи приблизний витрата енергії протягом звичайного циклу розряду (і якщо він приблизно однаковий), можна розрахувати обґрунтований діапазон використовуваної ємності для зменшення зносу акумуляторної системи, що призведе до сприятливих економічних наслідків.
У той час як більшість акумуляторів змінюються при падінні реальної ємності до 80%, системи з відрегульованим, виходячи з потреб, ємністю служать довше. Прикладом також може служити стартерний акумулятор в автомобілі, які рідко коли розряджається нижче 40%, причому його розрядка не тривале і процес зарядки ініціюється відразу після запуску двигуна. Якщо ж допустити падіння заряду нижче цього рівня, можуть виникнути проблеми з запуском двигуна автомобіля, особливо в холодну пору року. (Дивіться BU-902a: Як виміряти пусковий струм ).
Останнє оновлення 2016-04-06