- Сухий або мокрий
- Підготовка акумулятора до зберігання
- Заряджений або розряджений
- Умови зберігання
- Як довго можна зберігати АКБ без підзарядки?
Наша сеть партнеров Banwar
Скоро зима, а це значить якась кількість водіїв (особливо початківців), поставлять свої автомобілі на прикол. Зимовий період взагалі складний, а тому багато хто не експлуатують машини, все ж і водіння і експлуатація набагато відрізняється, з літнім періодом. АЛЕ якщо ви не пересуваєтеся на своєму авто саме час подумати над його важливими елементами, скажімо акумулятором. Адже від тривалої стоянки він може розрядитися і навіть вийти з ладу! Так як правильно його зберігати, чи варто його заряджати або в розрядженому стані він також може зберігатися? Давайте правильно розберемося в цьому питанні ...
Скажу так - хлопці, якщо ви не плануєте їздити всю зиму, а це в середній смузі починається з пізньої осені, скажімо з кінця жовтня і триває до кінця березня. А це «якщо на хвилиночку» - майже 6 місяців. Якщо не зняти акумулятор з машини і правильно його не зберігати, за цей час він може безнадійно розрядитися, після сульфатация , І навіть осипання активної маси, тобто «повна смерть». Тому для того тривалого періоду, батарею краще зняти і зберігати її в теплому і сухому місці.
Сухий або мокрий
Для початку хочу сказати пару слів про нові акумуляторах, які краще сухозаряженні або ж «мокрий» варіант? Звичайно не зовсім по темі, але відзначити варто, все ж мене багато хто питає - а як зберігаються нові АКБ?
«Сухий» - як правило, це старі обслуговуються акумулятори, сухими їх зберігали на складах досить довгий час. ТО є всередині не було залито електроліту і батарея перебувала в темному сухому і теплому приміщенні. Зберігатися такі АКБ могли досить довго, єдині мінуси, це окислення пластин (хоча вони зі свинцю, але це ж метал), однак якщо тримати певні умови - низька вологість і температура близько 15 градусів Цельсія, то такі варіанти могли зберігатися по кілька років.
«Мокрий» або «заправлений» - це сучасний варіант. ТО є в акумулятор вже залитий електроліт, він заряджений, і зверху запечатаний - це не обслуговуються варіант. Їх зберігати набагато важче, по-перше, потрібно стежити за щільністю електроліту, щоб вона не падала (благо у сучасних батарей є спеціальні « зелені очі »). По-друге, потрібно завжди стежити за рівнем напруги, не можна допускати розряду навіть до 12Вольт, це може спровокувати сульфатацію. По-третє, електроліт звичайно випаруватися не може (через те що банки герметичні), але можливо осідання сірчаної кислоти , Від тривалого простою, це також не дуже добре.
Звичайно, для кінцевого користувача ідеальний обслуговуються варіант, не потрібно «паритися», заливати дистильовану воду в банки, та й стежити практично не потрібно, поставив і забув на 3 - 5 років. АЛЕ ось перед продажем такі АКБ, також потрібно відстежувати і ідеально, щоб вони були випущені місяць або два - три тому. В іншому випадку можна взяти торішній, який зберігався неправильно, це може зменшити його ємність, навіть при невикористанні за призначенням.
Підготовка акумулятора до зберігання
Звичайно, нові АКБ це добре, але у нас то на машині старий, як його зберігати? Для початку банально потрібно його підготувати. Є три дуже важливі кроки:
- Очищення акумулятора перед зберіганням. Це дуже важливо! Запам'ятайте! Поверхня батарей як зазвичай брудна, тобто у неї зверху є окислення, пил, бруд, волога, залишки охолоджуючої рідини (ТОСОЛ або Антифриз), так буває навіть масло. Все це може формувати мікромостікі, між клемами, особливо якщо це рідини. Мікроструми можуть розряджати батарею повільно, але вірно, що призведе в кінцевому підсумку (якщо не будете стежити) до глибокого розряду .
- Перевірка щільності і рівня електроліту. Це стосується обслуговуються акумуляторів, нормальна щільність повинна бути 1,28 г / см3. Рівень електрохімічної рідини в банках повинен закривати пластини! Якщо у вас не обслуговуються варіант, то потрібно стежити за індикацією зеленого вічка.
- Зарядка. Обов'язково потрібно перевірити напругу, запам'ятайте - воно повинно бути не менше 12,4, а в ідеалі 12,7Вольта. Якщо воно 12В, а може бути і менше скажімо 11,7, то терміново перед зберіганням потрібно зарядити батарею.
Також я вам рекомендую покрити клеми знятого акумулятора спеціальним технічним вазеліном або аналогами, це зменшить їх окислюваність з навколишнім повітрям.
Заряджений або розряджений
В принципі я вже написав зверху - що акумулятор перед зберіганням (і не тільки) заряджає ОБОВ'ЯЗКОВО! Але в інтернеті багато чуток і «шкідливих» порад, що можна зберігати в розрядженому стані! Хлопці ЦЕ НЕ ПРАВИЛЬНО!
Відразу зазначу - що розряджений в нуль АКБ це дуже і дуже погано! Це спровокує сульфатацію пластин, що зменшить ємність відразу ж на 10 - 20%. Якщо зарядити відразу, то можливо ще можна зробити десульфатаціі (і то не факт), але от якщо зберігати таку використану АКБ довго, то сульфати повністю покриють пластини і активна поверхня набагато зменшиться, зруйнувати їх буде практично не можливо. ТО є після тривалого зберігання розрядженою батареї, підзарядити її може і не вийти, тому ЗБЕРІГАТИ Я ще раз підкреслюю, ПОТРІБНО ТІЛЬКИ в зарядженому стані.
Так звідки хочуть легенди про розрядженому зберіганні? Були такі варіанти в СРСР, з обслуговуються батареями. Їх заряджали, а потім поступово зливали електроліт (процес тривав 15 - 20 хвилин). Потім банки промивали дистильованою водою, два - три рази (ще 20 хвилин). Потім в банки додається борна кислота і в такому стані зберігають АКБ, але температура повинна бути не менше 0 градусів Цельсія. НА клемах напруга дуже низька, тобто його, взагалі практично немає. Тому і з'явилася легенда про «разряженном методі зберігання», але це якщо не розбиратися.
Після такої консервації зливають борну кислоту і заливають звичайний електроліт (заснований на сірчаної кислоти), перевіряємо напругу, якщо потрібно подзаряжаем і через 40 - 50 хвилин після заряду можна використовувати на автомобілі.
Також хочеться відзначити, що зараз такі обслуговуються варіанти йдуть в минуле, тому як за ними потрібен постійний догляд, що для багатьох власників неприйнятне.
Умови зберігання
Тут дуже багато порад і різних думок, хтось вважає - що акумулятор потрібно зберігати в прохолодному, я б навіть сказав холодному місці, скажімо в підвалі. Хтось навпаки в теплому і сухому в квартирі біля батареї опалення! А де ж правда?
Правда як то кажуть посередині. Холодне місце від - 10 градусів і до + 10 градусів не зовсім підходить, тому як така температура буде швидше розряджати зберігається АКБ.
Печеня місце, також не підходить. Все тому що температури від + 25 градусів і вище провокують сульфатацію пластин, а це втрата ємності і звичайно ж розряд. Так що зберігати біля батареї не можна!
Сире місце, провокує вологу на поверхні, що може перемикати клеми мікрострумами, знову ж швидкий розряд. Так що сарай не підійде!
Так де ж ідеальне місце і яке воно за умовами? Все просто від + 10 до + 15 градусів Цельсія, сухе приміщення. Це може бути тамбур або комора у вас в квартирі, або опалювальний гараж. Варто відзначити, що прямих сонячних променів також варто уникати, особливо прозорим АКБ, адже вони також провокують деградацію.
Це найбільш правильні умови, взагалі можна зберігати і до 20 градусів, але тут можливі процеси утворення сульфатів на пластинах, хоча і не в великих обсягах.
Як довго можна зберігати АКБ без підзарядки?
Це взагалі тема для окремої статті, але хочеться коротко торкнутися в цій, для загального поняття. Якщо зараз розділити акумулятори, то вони діляться на три основних типи:
- Малосурм'янистих - це самий звичайний свинцевий акумулятор, в ньому кількість сурми знижено до 3%. Зате велике споживання води. Такі варіанти можна зберігати до 3 місяців, далі обов'язково перевірка заряду.
- Гібридні - тут міститься як сурма (від 1,4 до 1,8%), так і кадмій (1,6 - 1,8%), можуть бути й інші домішки. Вони вимагають в два рази менше води. Зберігання без підзарядки до 5 місяців.
- Кальцієві - свинцево - кальцієвий сплав, до 0,2% Кальцію. Такі АКБ можуть зберігатися від 8 до 12 місяців.
Чим більш технологічні батарея, тим довше вона може бути без підзарядки! Однак особисто я би контролював напруга щомісяця - два.
Зараз невелике відео, дивимося.
Думаю моя стаття була вам корисна, читайте наш автоблог.
Так як правильно його зберігати, чи варто його заряджати або в розрядженому стані він також може зберігатися?Звичайно не зовсім по темі, але відзначити варто, все ж мене багато хто питає - а як зберігаються нові АКБ?
Так звідки хочуть легенди про розрядженому зберіганні?
А де ж правда?
Так де ж ідеальне місце і яке воно за умовами?
Як довго можна зберігати АКБ без підзарядки?