- груба очищення
- Для карбюраторних машин
- Для автомобілів з «інжектором»
- тонка очистка
- Заміна на карбюраторних моделях
- Заміна на автомобілі з ЕСУД
- Як замінити паливний фільтр тонкого очищення
- Заміна паливного фільтра в баку
- Передній привід 1.5 л і 1,6 л
- Періодичність заміни паливного фільтра
Наша сеть партнеров Banwar
Якість роботи двигуна залежить від багатьох факторів, і чистота надходить в камери згоряння палива, один з найважливіших. Для цього в паливних системах всіх автомобілів вбудовані фільтри. Причому для різного ступеня очищення. Вони так і називаються - грубої і тонкої очистки палива. А будь-який фільтр засмічується, вимагає заміни. І автолюбителю корисно знати, як замінити паливний фільтр.
груба очищення
Першим в системі подачі палива варто фільтр грубої очистки. Знаходиться він безпосередньо в баку. Прямо на заборник палива. Зазвичай це сітчасте освіту різної форми. З сітки з дрібним осередком нездатною пропускати сміття.
Для карбюраторних машин
Це надівається на забірний трубчастий патрубок конусна конструкція, виготовлена з тонкої металевої сітки. Одягається зазвичай без заміни, а тільки іноді промивається.
Для автомобілів з «інжектором»
Тут вже питання більш серйозний. Впорскування палива на цих автомобілях відбувається через паливні форсунки - «інжектори». Діаметр пропускних отворів у них дуже малий. Тому небезпека забруднення на порядок вище, ніж у карбюраторних, а можливість промивання набагато нижче. Відповідно і захист паливними фільтрами набагато сильніше. Особливість паливної системи «інжекторних» машин ще в тому, що насос знаходиться або безпосередньо в баку, або прямо поруч з ним. Зараз практично 100% машин - з насосом всередині паливного бака. Фільтр на них зроблений з пластмаси і кріпиться безпосередньо на насос. Чи не чиститься і не миється. Ці фільтри тільки замінюються. Схема заміни приблизно однакова для всіх моделей. Навіть при різних формах самого паливного фільтра.
тонка очистка
Або інакше кажучи - відстійник. Призначений для очищення палива від самого дрібного сміття і домішок води шляхом переливу з однієї ємнісний порожнини в іншу через паперовий або інший наповнювач.
На автомобілях з карбюратором паливний фільтр тонкого очищення знаходиться близько мотора перед бензонасосом. Це пластиковий, прозорий стаканчик з двома патрубками. Впускним і випускним
На інжекторах це металевий бочонок діаметром близько 12 сантиметрів і завдовжки до 20. У торцевих частинах розташовані штуцери входу і виходу. Їх два типи. Є різьбовій варіант під ключ 19-17, і нового зразка з трубками під засувку. Кожен фільтр обов'язково маркований стрілкою напрямку руху палива.
Важливо! Обов'язково потрібно переконатися в правильній установці фільтра по руху палива. Інакше через 5 7 мотогодин роботи фільтр втратить пропускну здатність.
Розташовується фільтр тонкого очищення у автомобілів з ЕСУД, як правило, під днищем близько паливного бака, рідше під капотом. У російських машинах можна розділити так:
- ВАЗ (класика і позашляховики) - під капотом;
- ВАЗ (передній привід) під днищем в районі бензобака;
- ГАЗ.УАЗ - під капотом.
Заміна на карбюраторних моделях
Заміна фільтрів обох типів на карбюраторних моделях не представляє ніякої складності. Не вимагає спеціальних інструментів і навичок. Для того, щоб замінити паливний фільтр-відстійник на карбюраторної моделі, досить однієї викрутки. Фільтр кріпиться звичайними затяжними хомутами, натягнутими на паливні патрубки. Необхідно послабити хомути і зняти шланги з входів фільтра. Все, можна замінити на новий.
З паливним фільтром грубого очищення трохи складніше, якщо це передньопривідна модель:
- Ваз 2109;
- ВАЗ 2108;
- Ваз 2110;
- Ваз 2114.
Також і модифікації, то для заміни доведеться знімати заднє сидіння. Під ним в підлозі, знаходиться люк, що кріпиться двома саморізами під фігурну викрутку. Знявши кришку люка можна отримати доступ до вбудованого в паливний бак датчику рівня палива. Там же знаходиться і всмоктує патрубок з фільтром. Відкрутивши шість гайок можна витягти модуль з патрубком і промити або замінити фільтр.
На класичних авто із заднім пріводом-
- Ваз 2101;
- Ваз 2103;
- Ваз 2106;
- Ваз 2107,
паливний бак знаходиться в багажнику під декоративною панеллю праворуч. Там доступ ще легше. Зняти декоративний кожух з бака і провести заміну.
Увага! На моделях ВАЗ 2102 і 2104 люк доступу знаходиться в підлозі багажного відсіку зліва!
Заміна на автомобілі з ЕСУД
Через особливості паливної системи «інжекторних» машин, фільтрація палива, отже, заміна паливних фільтрів грає дуже важливу роль. Крім того, і заміна їх складніше, ніж на карбюраторних авто. Це пов'язано з необхідністю підтримання в системі подачі палива постійного тиску від 2,5 до 3,5 мПа. Для цього всюди використовуються або різьбові, або Штуцерна з'єднання на засувках.
Це гарантує відсутність підтікання палива. І полегшує процес заміни вузлів системи.
Як замінити паливний фільтр тонкого очищення
В першу чергу потрібно спустити тиск в паливній рампі. Вона знаходиться на двигуні і об'єднує в один блок все форсунки. На рампі, або поруч з нею, знаходиться спеціальний роз'єм. Він служить для підключення манометра, що вимірює тиск палива. Він виконаний у вигляді клапана. Через цей клапан і зручно скинути надлишки. Після цього можна замінювати фільтр. При будь-якому розміщенні паливного фільтра, він закріплений до корпусу скобою затягнутою болтом на 10. Якщо штуцера фільтра різьбові, то знадобляться два гайкових ключа розмірами на 19 і 17. Не відпускаючи скобу послабити затягування штуцерів і викрутити їх повністю. Відпустити підвідний скобу, замінити фільтр-відстійник і прикрутити все на місце.
Важливо! Обов'язково перевірити стан ущільнювальних кілець на трубках паливопроводу. Зазвичай в комплекті відразу є нові, і їх краще замінити.
Ретельно перевірити затяжку щоб уникнути течі.
Заміна паливного фільтра в баку
Це найтонша і складна з робіт подібного типу. Справа в тому, що на більшості моделей цей фільтр встановлений безпосередньо на бензонасосі, а той, у свою чергу в спеціальному паливному модулі. Як правило, паливний модуль виконаний з бензостійк пластика. Тому при заміні, звертатися з ним слід обережно.
Найпростішим пристроєм відрізняється паливний модуль для автомобілів ВАЗ об'ємом двигуна 1,5 куб. см. Найбільш складні по влаштуванню і кріпленню останні моделі ВАЗ - «Калина», «Пріора» та інші.
Досить незручно замінювати цей фільтр на передньопривідних машинах ВАЗ 2105 і 07. Для того, щоб витягнути з бака прилад необхідно як мінімум змістити бак на 20 см в сторону від крила. Після цього двома ключами на 17 відкрутити впускний-випускний штуцери і відключити джгут управління бензонасосом і датчика. Головкою на 7 з воротком відкрутити вісім кріпильних гайок. Акуратно витягнути модуль. Насос закріплений на довгій штанзі, що дістає до дна бака. Замінити фільтр і встановити на місце модуль. При установці перевірити стан ущільнювальної гумки на отворі під модуль. Зібрати в зворотному порядку.
Увага: При відкручування паливних штуцерів обов'язково зазначити їх крейдою або ізоляційною стрічкою щоб не переплутати.
Передній привід 1.5 л і 1,6 л
Як і на карбюраторних моделях оглядового люк на них розташований під заднім сидінням.
На машинах з двигуном 1,5 л модуль бензонасоса металевий і відкритий. Досить підняти сидіння, відкрутити кришку люка, відключити джгут, викрутити металеві штуцери подачі палива і відкрутити вісім гайок по колу з притискного кільця.
Можна отримувати модуль. Потрібно тільки ретельно оглянути і, при необхідності, замінити ущільнювач. У нижній частині розташований знімний стакан. Він знімається без зусиль. Під ним закріплений бензонасос з паливним фільтром. Замінити фільтр і зібрати в зворотному порядку.
На автомобілях з двигуном 1,6 л патрубки пластмасові і кріпляться засувками. Зняти засувки і топлівопроводи. Відкрутити також вісім гайок, відключити проводку і витягнути модуль. Модуль виконаний з пластика. Нижня частина, стакан, фіксується з верхньої за допомогою кільця на металевій опорній трубці. Вийняти шпильку і відстебнути збоку трубку «обратки». Отщёлкнуть кріплення датчика рівня з поплавком. Стакан піде вниз. Усередині насос варто в спеціальному гнізді на трьох засувках. Відстебнути їх і зняти стакан. Все, можна змінювати фільтр і збирати в зворотній послідовності.
На нових моделях ВАЗ болтове кріплення модуля відсутній. Він утримується в отворі бензобака спеціальної притискної конструкцією круглого виду, що включає спеціальні виступи і фіксатори. Досить дотепне рішення. Для заміни необхідно постукуючи молотком по спеціальним виступам провернути кріплення.
На багатьох іномарках це питання вирішене ще простіше. Зроблена відкручується кришка. Хоча її надійність нижче ніж у російського варіанту, заміна відбувається швидше.
Періодичність заміни паливного фільтра
Періодичність заміни паливного фільтра для карбюраторів і «інжекторів кілька різна. Зазвичай заміна паливного фільтра тонкого очищення для карбюратора рекомендована на 50 тисяч км. У той же час для інжекторів рекомендована періодичність не менше 30 тисяч, а краще 20 тис. Якщо на карбюраторних, фільтр грубої очистки часто стоїть до кінця життя машини, і про нього і не згадують, то на ЕСУД періодичність повинна бути не рідше ніж 50 тис ., а краще 30 тис. Це технологічна періодичність заміни, яка не враховує форс-мажорних випадків, що вимагають термінової заміни фільтрів.
На відео можна подивитися процес заміни сіточки для очищення палива на «Лада Калина»: