Наша сеть партнеров Banwar
Питання про те, як розточити блок циліндрів в домашніх умовах, в основному задають ті початківці умільці, які прагнуть все спорудити власноручно. Тому що відразу ж виникає і резонне здивування: а чи є взагалі доцільність у проведенні подібної роботи в гаражних умовах? Адже шліфувати блок циліндрів, так би мовити, на коліні - досить невдячне заняття. І часу багато буде витрачено і сил. Та й ставиться під сумнів точність виробленої розточення.
Як розточити блок циліндрів в домашніх умовах? Це можна і без верстата зробити кількома народними способами. Вони вимагатимуть від ентузіаста терпіння і часу. Взагалі-то багато майстрів рекомендують це робити все ж, використовуючи спеціалізований розточувальний верстат. Тут циліндр буде підігнаний майже ідеально (хоча багато також залежить і від професіоналізму майстра). А ось розточування вручну може і не дати ідеального виконання. Хоча, якщо немає доступу до верстата, як варіант - може бути застосована, особливо для моторних блоків мотоциклів або мопедів.
Перший спосіб: використовуючи дриль
- Щоб розточити циліндри можна використовувати звичайну електродриль з малими оборотами, але потужніший. Також нам знадобиться зношений поршень б / у з зазором (бічним) в самій гільзі. Ще буде потрібна шпилька циліндра і наждачка різного калібру на основі матерії;
- В б / ушном поршні по центру свердлимо дірку під шпильку, а на неї накручуємо гайку. Шпильку вставляємо, щоб стирчала вгору, і кріплення затягуємо досить сильно;
- На поршні пропилюємо розріз (ножівкою по металу), в нього вставляємо наждачку, обертаючи навколо конструкції, а саму вийшла насадку вставляємо в гніздо електродрилі, затягнувши щільно;
- Сам циліндр закріплюємо, щоб не рухався від виконуваних робіт. Насадка повинна проходити гільзу наскрізь;
- Починаємо процес розточування, включивши дриль на невеликі обороти. Точимо вгору і вниз, стежачи за тим, щоб наждачний папір не виходила з контакту з внутрішньою стороною гільзи. Спочатку застосовуємо велику, потім, коли новий поршень вже буде заходити в гільзу на 2/3 довжини, більш дрібну, і доточувати до розміру;
- В кінці шліфуємо дзеркало нулевкой. Хоча і радять багато проводити розточення змочуючи маслом, ми пробували - і на суху чудово виходить. А рівномірність можна відчути руками при певній вправності.
Порада:
щоб не відбити руки, шліфуючи дрилем, продумайте, як гарненько закріпити циліндр, намагаючись не пошкодити його при цьому.
Другий спосіб: за допомогою дерев'яної оправлення
- Єдине, що доведеться-таки звернутися до майстра, який би виточив оправлення для виконання робіт. Її можна зробити з дерева за наступним принципом. Якщо зібралися, наприклад, розточувати циліндр на 76, то оправлення з дерев'яного круглого бруса повинна бути 74 мм в діаметрі. А в довжину подібна фішка повинна бути більше циліндра на 150-200 мм;
- У самій оправці, виготовленої за розмірами, свердлимо дірку для воротка. А вздовж пропилюємо розріз ножівкою, куди ми будемо згодом вставляти наждачний папір для проведення робіт по розточуванню. Глибина паза - приблизно 10 мм;
- Наждак купуємо і з великим, і з дрібним зерном і, бажано, вологостійкий, на матер'яної основі;
- Вставляємо наждак в надріз на оправці і обертаємо навколо. Спочатку це повинен бути великий. Наждачний матеріал рясно змочують мастилом і приступаємо до самого процесу. Робити це треба так: обертати оправлення всередині, до досить вільного руху. Після чого, якщо саморобна насадка рухається занадто вільно, треба прокласти під шліфуючий матеріал смугу паперу або картон, обернувши навколо.
Попереджаємо відразу, процес досить тривалий. Треба запастися терпінням і силами. Можна влаштувати перекур, наприклад, щоб трохи відпочити. Потовщуючи папір між наждаком і оправкой, доводимо розточення до потрібного розміру по поршню, періодично вставляючи і перевіряючи. Як тільки починає туго проходити всередину, вибираємо вже більш дрібну шліфування, роблячи таким способом дзеркало.
В ідеалі поршень повинен знаходиться в циліндрі досить щільно і не зміщуватися вниз від своєї ваги (це для машинних моторів). А на мотоциклетних - поршень може снувати досить легко, але не повинен бовтатися (так як при нагріванні його буде підклинювати від розширення).
Як бачимо, в питанні, як розточити блок циліндрів в домашніх умовах, нічого військового не спостерігається. Потрібно, хіба що, відмінне терпіння і акуратність. Ну, і час, витрачений на розточення.
Як розточити блок циліндрів в домашніх умовах?