Наша сеть партнеров Banwar
Коли я купував свій скутер, то не знав про цю техніку нічого. Як правильно вибирати не новий, а старий скутер - теж не мав ні найменшого поняття. Я не вмів ні їздити, ні заводити мотор, ні навіть глушити заведений скутер. Тому, в деякій мірі, при покупці довелося зіграти в лотерею. Правда, я купував скутер ні з рук по оголошенню, а в одній з фірм, що займаються продажем б / у скутерів - по крайней мере, вони робили передпродажну підготовку і давали 2 тижні гарантії. Надалі, коли я вже більш-менш ознайомився з темою, то зрозумів, що мені продали скутер в цілком пристойному вигляді - звичайно ж, з поправкою на його вік.
У мого Honda Tact був в повному порядку двигун, глушник ні сильно забитий, підвіска в хорошому стані. Карбюратор всередині чистий, повітряний фільтр - новий. Скутер заводився відразу ж, підсосів не було. Вся електрика працювала справно, ось тільки акумулятор був мертвий. Навіть обшивка сидіння була нова, хоча і з бюджетного матеріалу. Єдина реальна претензія - це зношений ремінь варіатора і іржаві шківи варіатора і зчеплення. Але це вже витрати терміну служби. До того ж, легко переборні власними силами.
Я вже писав, чому вибрав саме старий японський скутер . А тепер хочу розповісти новачкам, на що ж слід звертати увагу при покупці колишнього у вживанні скутера. І мова піде, звичайно ж, про японську техніку, тому що моє глибоке думка - б / у китайця купувати не слід ні при якому розкладі, це лотерея, де виграти майже неможливо.
Зовнішній вигляд
У скутера не повинно бути серйозних ушкоджень пластика, відколотих шматків, великих тріщин. Це свідчить про те, що він серйозно падав, що могло призвести і до прихованих пошкоджень. Якісний японський пластик не розсипається при легкому падінні, а легкі падіння скутеру не зашкодять, тому подряпини - це не страшно.
Дуже часто власники скутерів маскують дефекти пластика наклейками (стікерами). Під стікером може бути що завгодно - і нормальна поверхню, і дірки, і тріщини. Запитайте, з якою метою на корпусі красуються наклейки.
Огляньте нижню частину глушника. Якщо на ній багато вм'ятин і подряпин - скутер часто бився об лежачих поліцейських, а може бути, на ньому часто їздили на задньому колесі. Всі ці «нештатні» навантаження могли привести до поломки підшипників, викривлення рами і коліс.
Не повинно бути багато іржі на металевих деталях. В іншому випадку, скутер зберігався в поганих умовах, що може мати негативні близьким виходом з ладу деталей.
колеса
Покрутіть у висячому положенні колесо. Якщо на ньому серйозна «вісімка» - це погано, вона може і вали з підшипниками розбовтати, і гальма будуть працювати не так, як слід. Але невеликі вісімки скутеру не страшні. У будь-якому випадку, колесо повинно крутитися вільно, ні за що не зачіпаючи.
Добре, коли на скутері стоять рідні японські диски. Від китайських їх досить просто відрізнити по акуратності виготовлення. На японських дисках є технічні написи, все елементи виконані і приварені симетрично, немає кострубатих зварювальних швів.
Шини схильні до природного зносу, а крім того, з часом гума старіє. Лисі покришки довго не прослужать, їх потрібно буде міняти. Дивіться, щоб на гумі не було тріщин, проколів, а особливо - цвяхів, що стирчать або саморізів.
Огляньте гальма. Дискові гальма не повинен мати сильну вироблення.
амортизатори
Амортизатори повинні добре пружинити. Сядьте на скутер і пострибайте на задній частині, а також навалився кілька разів на передню (попередньо затиснувши ручку гальма). Не повинно бути стукотів, скрипів, заїдань і інших неполадок в роботі.
Якщо у скутера масляні амортизатори, огляньте їх зовні - на амортизаторах не повинно бути патьоків, а шток повинен бути гладеньким.
електроприлади
Всі електроприлади повинні справно працювати. Всі лампи горіти, стартер заводити двигун (якщо акумулятор справний), звуковий сигнал - звучати. При включеному запалюванні, але незаведенном двигуні повинні працювати: поворотники, звуковий сигнал, стоп-сигнал. При заведеному двигуні - всі інші лампи (задній габарит і головне світло).
Якщо електроприлади взагалі не працюють, швидше за все виною тому - згорілий запобіжник (він знаходиться в колодці підключення до акумулятора). Це не страшно, потрібно лише замінити запобіжник (запасний там же).
Акумулятор старого скутера, швидше за все, буде або несправним, або заміненим (нерідною). Але навіть якщо він не в порядку, це не страшно, можна потім купити і поставити новий. Скутер може обходитися і без акумулятора.
Спідометр повинен показувати поточну швидкість. Непрацюючий спідометр або несправний сам по собі, або обірваний його тросик.
Натискання на будь-яку ручку гальма повинно включати стоп-сигнал.
Запалювання має включатися ключем, а не проводками або тумблером.
двигун
Двигун повинен легко заводитися - і електростартером, і кікстартера. Однак потрібно врахувати, що після тижневого простою двотактний скутер не дуже добре заводиться електростартером, тому що йому спочатку потрібно заповнити об'ємний картер паливної сумішшю. Тому нічого страшного, якщо доведеться кілька разів посмикати ніжкою.
Звук працюючого двигуна повинен бути рівним, без металевого брязкоту (що може свідчити про поломку голчастого підшипника).
Двигун повинен легко набирати обертів і легко скидати їх при відпуску ручки газу.
Двотактний двигун повинен диміти, особливо поки він холодний. Після прогріву димність зменшиться. А ось чотиритактний мотор диміти не повинен.
Якщо є можливість, огляньте повітряний фільтр. Він мало того, що повинен бути, але ще повинен бути чистим. Вкрай не рекомендую купувати скутер, якщо на ньому замість штатного варто фільтр нульового опору - такі фільтри погано затримують дрібний пил, і поршнева група піддається інтенсивному зносу.
поїздка
Прогрів двигун, зробите пробний заїзд. Скутер повинен нормально розганятися до 60 км / год, без помітних провалів. Якщо це не так, у нього може бути зношений ремінь, важки або пружини зчеплення (що рідше).
Зверніть увагу на роботу переднього і заднього гальма, вони повинні добре працювати і не скреготати. Ручки гальм повинні знаходитесь у скрутному становищі з зусиллям.
Скутер повинен їхати прямо, якщо його веде в бік - це говорить про гнутих вилці.
Тюнінг
Я погано ставлюся до суворого тюнінгу. Незважаючи на те що у рідних японських деталей хороший запас міцності, установка будь-якого більш потужного агрегату призводить до підвищеного зносу частин. Наприклад, циліндр збільшеного об'єму по-хорошому вимагає заміни коленвала на більш міцний, а також редуктора. Установка комутатора без обмежувача призводить до перегріву двигуна на підвищених обертах. Фільтр нульового опору гірше очищає повітря, через що сильніше засмічується карбюратор і поршнева група. Особисто я б не став купувати тюнігованний скутер - втім, це суб'єктивна думка, яке я не нав'язую.
Разом
Перераховані вище пункти - не обов'язкові до виконання. Не страшно, якщо щось працює не так, як повинно. Скутери досить легко чиняться, а запчастин для японських скутерів дуже багато. Просто в разі нестачі будьте готові витратити деяку суму на його усунення.
Не забудьте, що після покупки в скутері треба буде перевірити і, в разі необхідності, замінити витратні матеріали: повітряний фільтр, свічку запалювання, акумулятор. Також слід замінити масло в редукторі.