Наша сеть партнеров Banwar
Контроль тиску в шинах - така ж необхідність, як заправка паливом. Адже від цього залежить безпека водія і пасажирів. Крім того, низьке значення даного параметра в шинах може привести до передчасного їх зносу і зайвої витрати палива. Тому автовласникові потрібно якомога частіше перевіряти тиск в колесах.
Одиниці виміру
До одиницях виміру тиску відносяться:
- атмосфери,
- Паскалі,
- бари,
- PSI.
На сучасних манометрах стала частіше використовуватися остання одиниця. Якщо перевести на нашу мову, то 1 PSI буде рівним 0,7 атмосфери (бару). Якщо вам потрібно накачати шину до 2,2 бару, то це число треба розділити на 0,7. Виходить 3,2 PSI.
Тиск в шині має бути не менше 1,5 бару і не більше 3. При цьому його значення в обох передніх колесах або задніх повинно бути однакове. Але в той же час манометр може показати різне значення в передніх і задніх шинах. Як правило в задніх шинах воно менше. Це пов'язано з тим, що на задні колеса лягає велике навантаження, ніж на передні, тим більше, якщо в багажнику везуть вантаж.
Як перевірити тиск в екстрених випадках?
Якщо в дорозі виникла необхідність перевірити тиск в колесах, а поруч немає автомайстерні, і ви, як на зло, забули манометр в гаражі, можна оцінити по тому, як виглядає протектор. Якщо по центру протектор має блідий вигляд, з боків темніше, це означає, що тиск в шинах знизилося пристойно. Якщо ж, навпаки, краю протектора світліше середини, то тиск надто високий. Однак такий спосіб ефективний тільки в тому випадку, якщо ви їхали по чистій сухій дорозі.
Щоб розвіяти сумніви і продовжити рух безпечно, найкраще проїхати в найближчий автосервіс або АЗС, де за допомогою манометра ви з точністю визначте кількість атмосфер в колесах. Але перед процедурою обов'язково почекайте хвилин 10-15, щоб ваш автомобіль встиг трохи охолонути. Взагалі, слід взяти за правило перевіряти шини два рази на місяць.
Коли краще не докачати?
Щоб в дорозі завжди була можливість перевірити тиск в колесах, обов'язково під рукою повинен бути власний манометр. Адже навіть якщо ви підкачали колеса в автосервісі або АЗС, показники на їх приладах і на вашому можуть бути різні. Тому, вибираючи манометр для своєї машини, потрібно звіряти дані на різних приладах і купити той, який показує правильно. Підкачувати колеса також слід у відомих вам СТО та заправках, де ви вже користувалися приладами вимірювання.
Ідеальне тиск в шинах - дуже суб'єктивне поняття. Якщо завод-виробник радить накачувати шини до 2,3 бару, щоб вони менше зношувалися, то не можна не випускати з уваги стан вітчизняних доріг. Адже ці рекомендації більше підходять для європейських покриттів. Для наших же доріг такий тиск буде надто високим - трясти буде як на возі з дерев'яними колесами. Уявіть, що стане з підвіскою машини. Тому російський автолюбитель змушений шукати золоту середину між зносом шин і станом більш дорогих деталей і частин автомобіля, вибираючи в якості безболісного вирішення Недокачані шини.
При цьому водіям не слід забувати, що при недостатньому тиску в колесах:
- гальмівний шлях стане більше,
- зросте витрата палива до 10%.
Якщо ви поміняли автомобіль, старі знання про тиск у шинах можуть і не підійти для нового авто. З огляду на стан наших доріг, рекомендації виробника шин на новій машині, уточніть оптимальні параметри тиску саме для вашої моделі в сервісному центрі або автосервісі. Там-то знають, які проблеми частіше виникають у тих чи інших моделей автошин.
Коли краще не докачати?Як перевірити тиск в екстрених випадках?
Коли краще не докачати?