Наша сеть партнеров Banwar
Двигуни ЗМЗ-406, які встановлюють на «Волги» і «Газелі», відносяться до класу сучасних моторів, але мають ряд недоробок. Деякі з них на заводі вже усунули, а з деякими продовжують боротися автовласники. Одна з таких «болячок» - малий ресурс черевика натяжителя ланцюга. Він виконаний з поліаміду, який в даних умовах роботи недостатньо зносостійкий. Залежно від стилю водіння виходжує такий черевик від 20 до 60 тис. Км, після чого підлягає заміні, інакше можливі обрив його металевого подпятника (для натяжителя) і пошкодження головки блоку і блоку циліндрів. Крім цього, ще раніше можуть вийти з ладу гидрокомпенсатори і гидронатяжитель, в канали яких набувається пластмасова пил зі стертого черевика. З цих причин знову встановлювати поліамідний башмак недоцільно. Тим більше що в продажу зустрічаються підробки (темного кольору), які взагалі виходжують всього кілька тисяч кілометрів.
Є два способи вирішення даної проблеми. Перший: замість використовуваної роликового ланцюга застосувати втулочно-роликовий, в якій ролики будуть котитися по башмаку, а не ковзати. Але такі ланцюга у нас знайти складно. Тому краще піти іншим шляхом - замінити черевики зірочками, посадженими на підшипники. На даний момент ремкомплекти натяжителя з такими деталями випускають кілька російських підприємств, в тому числі і Заволзький моторний завод. До речі, на «ЗМЗ» вже перестали встановлювати поліамідні черевики, замінивши їх згаданими вище зірочками.
У нас у продажу є саме заволжские комплекти, які складаються з двох гідронатягувача, двох зірочок з кронштейнами і двох ланцюгів (подовжених). Зірочки в комплектах «ЗМЗ» можуть бути посаджені на підшипниках двох видів - кульковому і ковзання. Який варіант кращий? Кульковий підшипник чинить менший опір коченню, але більше боїться ударних навантажень і видає характерний шум. Підшипник ковзання не боїться ударів, не видає сторонніх шумів, проте опір коченню у нього вище, а це впливає на його показники потужності та економічні характеристики. Є у продажу і інші подібні комплекти. Вони відрізняються між собою формою і конструкцією кронштейнів, а також якістю виконання. Встановлюють такі нові деталі на місце штатних без будь-яких переробок.
Підготував Юрій Дацик
Фото Андрія Яцуляк
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Який варіант кращий?